eli tarkoitus olisi tehdä kotelo 42-litra refleksi, viritys 25 hz 3"putkella, 8"peerless sls elementti vahvistimena hypex 1.2 (ei tule koteloon) MDF:ää olen aatellut käyttää mutta paksuus, riittääkö 22mm ? Mielessä käynyt myös et tekis kotelon tosta 22mm tavarasta ja liimaisi sisäpinnoille jotain bitumimattoa tai vastaa jos siis 22mm levy vielä selvästi resonoi, mutta onko siinä mitään järkeä?
subikotelo
4
119
Vastaukset
- 11+3=14
"liimaisi sisäpinnoille jotain bitumimattoa tai vastaa jos siis 22mm levy vielä selvästi resonoi, mutta onko siinä mitään järkeä?"
Samanlaista on myös tullut ajatelluksi mutta ei kokeilluksi. Järjestä en niin kovasti osaa sanoa. Sellaisen skenaarion kyllä olen mielessäni kuvitellut että jossakin vaiheessa sen bitumimaton kanssa touhutessa voi tulla mieleen että miksen yksinkertaisesti tehnyt paksummasta levystä. Pystytkö tekee sisään esim. yhden vahvistelevyn kotelon halki? Vaikka levy jossa on keskiosa napattu pois? Tukisi sen verran että tuskin enää resonoi.
22 mm riittä kyllä paksuudeltaan, mutta tukirimoja varmaan pitää silti pistää sisään. vanua sitten noin puoletkotelon tilavuudesta.
- 14134
22 mm on sen verran jämäkkää tavaraa, että kotelon toiminnan kannalta tuet eivät ole välttämättömiä. Toki niistä ei mitään haittaakaan ole (jos niiden syrjäyttämää kotelotilavuutta ei oteta huomioon) joten voit ne toki koteloosi laittaa, noinniinkuin mielenrauhan takia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 983413
- 623107
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342614- 802403
- 802343
- 962076
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402056Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan211679- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil401634