Miten sopeutua omaan rumenevuuteensa?

onko tästä puhuttu

Heltta kaulassa, allit käsivarsissa, moukkuinen iho, vatsa roikkuu...

Vaikeinta lienee niillä, jotka ovat tottuneet omaan kauneuteensa. Kuinka te sopeuduitte omaan, muuttuvaan ulkonäköönne?
Eivätkö kaikki palveluta itseään mieluummin kauniilla ihmisillä, koska kyllähän ulkonäkö vaikuttaa kaikkeen - ruokahalusta lähtien.

125

474

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pirre*

Höps...onhan tässä ollut aikaa tottua :), jos niin kaunis lie koskaan ollutkaan..eletään kuin ennenkin..mitä turhia murehtia semmoista asiaa jolle ei mitään voi...:)

• ap.

Ajattele, jos hampaatkin lähtisivät. Miehillä se ei niin haittaa, mutta naisilla enemmän, koska miesten ei odotetakaan olevan ensisijaisesti kauniita / komeita.

Kauneudella saa paljon anteeksi muita vikoja ja puutteita, mutta jos ei ole sitäkään!

• ap. kirjoitti:

Ajattele, jos hampaatkin lähtisivät. Miehillä se ei niin haittaa, mutta naisilla enemmän, koska miesten ei odotetakaan olevan ensisijaisesti kauniita / komeita.

Kauneudella saa paljon anteeksi muita vikoja ja puutteita, mutta jos ei ole sitäkään!

Kyllä hampaaton suu on miehellä ytä kamalan näkönen kun naisella. onneksi on keksitty proteesit.

• Iloinen olemus on

tärkeintä huomaamattoman pukeutumisen lisäksi!!!

• Miksi ihmeessä iloisen(kin/kaan) ihmisen pitäisi pukeutua "huomaamattomasti"? Minusta sana kertoo tyylittömästä ja mitäänsanomattomasta pukeutumisesta.

Ei iloinen ihminen silleen pukeudu, vaan luonteensa mukaisesti iloisiin väreihin ja mielenkiintoisiin yhdistelmiin. Hän saattaa jopa hullutella, pukeutumisessaan ja muutenkin...

Siinä olen täysin samaa mieltä että iloinen olemus on ilo myös silmälle, jätetään ne täydellisten ihmisten kauneusihanteet ihan omaan arvoonsa - ja omille vuosikymmenilleen.

• On sinulla ongelma ; )

• ap.

On tässä paljon muitakin ongelmia, mutta jos olisi pysynyt kauniina, niin saisi jonkun miehen selvittelemään niitä muita ongelmia.

• ap. kirjoitti:

On tässä paljon muitakin ongelmia, mutta jos olisi pysynyt kauniina, niin saisi jonkun miehen selvittelemään niitä muita ongelmia.

Siinä se ongelmasi ydin lieneekin sillä rakkaus kaunistaa.

• 1943

Ensirakkauteni sano minusta erotessaan, että ulkonäköä on, muuta ei sitten olekaan. Sen jälkeen olen pitänyt itseäni riittävän kauniina.

• ap.

Sepä se, sepä se.

*muuta ei sitten olekaan*

• 1943
        ap. kirjoitti:

Sepä se, sepä se.

*muuta ei sitten olekaan*

Mielipiteesi paistaa läpi. Onneksi kaksi ihanaa miestä ovat havainneet tuon muun. Muista ei väliä. Pitäköön joka tavalla rumana kuten Sinäkin.

• ap.
        1943 kirjoitti:

Mielipiteesi paistaa läpi. Onneksi kaksi ihanaa miestä ovat havainneet tuon muun. Muista ei väliä. Pitäköön joka tavalla rumana kuten Sinäkin.

Tarkoitin kyllä itseäni (nuorempana).

• Hyvät hampaat ovat

minustakin tärkeät omistaa, samoin muukin terveys,
      ihminen on silloin kaunis!

Mutta huomaamaton siisti pukeutuminen on minun makuuni,
      beige-väri on ehdoton suosikkini, harmaa vaihtoehtoisesti, mustakin.

• Eilen käydessäni kaupungilla vastaani käveli kuudenhengen ryhmä ikäihmisiä, kaikilla oli beige perperi yllä ; ) Suuhun en kerennyt tiirrata, oliko hampaat kunnossa vai ei, mutta vaatteet olivat vuosimallia se ja se.

• ap.

Haittaako vanha permanentti?

• ap. kirjoitti:

Minulla on aina ollut pitkätukka. Latvoissa on vielä vanhan permanentin jämiä, ei siis haittaa ; )

• tiinaex...
        ap. kirjoitti:

eiköhän se permanentattujen hiusten aika oo jo ohi harvemmin niitä enää näkee en oo ainakaan siellä kampaajalla missä käyn parin kuukauden välein nähny ketään enää kymmeneen vuoteen permanenttirullat päässä värien kirjoa kyllä löytyy.

• tumma violetti
        korppis kirjoitti:

Eilen käydessäni kaupungilla vastaani käveli kuudenhengen ryhmä ikäihmisiä, kaikilla oli beige perperi yllä ; ) Suuhun en kerennyt tiirrata, oliko hampaat kunnossa vai ei, mutta vaatteet olivat vuosimallia se ja se.

:-)) Mikäli haluaa näyttää vanhemmalta, kuin on, niin eikun ruskeaa ja beigeä vaan päälle.

• tiinaex... kirjoitti:

eiköhän se permanentattujen hiusten aika oo jo ohi harvemmin niitä enää näkee en oo ainakaan siellä kampaajalla missä käyn parin kuukauden välein nähny ketään enää kymmeneen vuoteen permanenttirullat päässä värien kirjoa kyllä löytyy.

Nyt sinä tiina höpäjät. Kymmeneen vuoteen ei permanenttirullia kampaamossasi ole käytetty, on siinä kampaajan taidot jo ruostuneet kun piikkisuoraa tukkaa yrittää taivutella kammalla ; (. Tukipermanentteja tehdään lyhyisiin hiuksiin.

• .
        korppis kirjoitti:

Nyt sinä tiina höpäjät. Kymmeneen vuoteen ei permanenttirullia kampaamossasi ole käytetty, on siinä kampaajan taidot jo ruostuneet kun piikkisuoraa tukkaa yrittää taivutella kammalla ; (. Tukipermanentteja tehdään lyhyisiin hiuksiin.

Kyllä vaan permiksiä otetaan nykyisinkin. Eräs tuttavani otti viime viikolla. Itselläni ei ole ollut enää moneen vuoteen. Kuivattaa liikaa hiuksia.

• äpäpäp
        korppis kirjoitti:

Nyt sinä höpötät. Lyhyet hiukset ei todellakaan tarvitse tukipermanetteja.

Leikkaus on kaiken a ja o. Leikatessa leikataan ns. tukihiuksia.

Permanentteja ei todellakaan enää pahemmin tehdä. Toki on joitakin iäkkäitä ihmisiä, jotka eivät siitä luovu.

• tiinaex...
        korppis kirjoitti:

kyllä niillä on niin hyvät tökötit nykyään että lyhyet hiukset pärjää ilman tukipermanentteja hiuspidennyksiä näkyy tehtävän tosi paljon sillähän sitä tuuheutta saa kiitä on varmaan viistoista vuotta kun mulle joku tyvikohotus on tehty mun ystävä kyllä permanenttaa aina hiuksiaan ja valittaa kun ne on niin huonokuntoiset.

• Korppis*
        äpäpäp kirjoitti:

Nyt sinä höpötät. Lyhyet hiukset ei todellakaan tarvitse tukipermanetteja.

Leikkaus on kaiken a ja o. Leikatessa leikataan ns. tukihiuksia.

Permanentteja ei todellakaan enää pahemmin tehdä. Toki on joitakin iäkkäitä ihmisiä, jotka eivät siitä luovu.

Niin, me olemme jo iäkkäitä ihmisiä ; )

Itse otin permanentin ollessani Oulussa sädehoidossa helmikuussa vuonna 2010.

Halusin hiuksiini tuuheutta ja sain ; ).

Jos puhutaan hiusten kulumisesta, suurin kuluttaja lie väriaineet. Niitähän laitetaan jos väri halutaan pysyvän samana hyvin usein. Minulla on hiuksissa vaaleita raitoja ja ne jos mitkä ovat takuttajia ja tarvitsevat aina pesun jälkeen hyvän hoitoaineen.

• Lisäys " Hyvät ham-

paat"-vestiin:
        ja hyvin hoidetut hiukset, huom! EI permanenttia!

• Siistit hiukset
        ap. kirjoitti:

@ ap.

Permanentti vanhentaa, varsinkin jos se on mallia ns. mummopermanentti.
        Nätisti leikatut hiukset ovat paljon edustavammat. Ja hyvinhoidetut. Puolipitkiä hiuksia voi itsekin tasata latvoista. Voi värjätä tai antaa olla harmaat, mutta puhtaat eikä mitkään kirjavat kuin kissannahka ja elottomat.

• Siistit hiukset kirjoitti:

@ ap.

Permanentti vanhentaa, varsinkin jos se on mallia ns. mummopermanentti.
        Nätisti leikatut hiukset ovat paljon edustavammat. Ja hyvinhoidetut. Puolipitkiä hiuksia voi itsekin tasata latvoista. Voi värjätä tai antaa olla harmaat, mutta puhtaat eikä mitkään kirjavat kuin kissannahka ja elottomat.

En tiedä mikä on mallia mummopermanentti, mutta eikös se niin on, että se mikä käy sinulle ei ehkä käy jollee toselle.

Otan esim. Meteorologi Anne Borgström, hänestä tuli aivan eri näköinen pitkien hiustenssa leikkausen jälkeen. Uusi kampaus sopii hänelle ja hän nuortui sen myötä kymmenen vuotta.

Kolleegansa Miina manninen oli upea pitkätukkainen punapää. Entä nyt leikkausen jälkeen hiirenharmaa kynitty kanapylly kampauksessa.

Niin nämä muuntautumisleikit ovat yhtälailla meille vanhemmille naisille riskejä joko vanheta tai nuortua hiusmallin muuntelussa.

• tiinaex...

sehän tässä elämässä kauheinta onkin kuinka mistäkin paikasta roikkuu en oo viime aikoina ihan hirveesti mukuraisihoisia hampaattomia ihmisiä nähny niin ei oo tullu ajateltua miltä tuntuis kyllä se ulkonäkö kumminkin aika huomaamatta muuttuu ja siihen tottuu kun kattoo joka päivä itteensä peilistä tietysti jos ois vuodenkin kattomatta niin sit vois joku aamu säikähtää sitä vanhaa rouvaa joka sieltä katsoo silmiin.

• muorinmörkö

Olipahan luokkakokouksessa (40v) paljon vanhettuneita ihmisiä. Jotkut silloin aikoinaan tosi kaunottaria ja simpsakoita, nykyään lihavia kuin merenemot, tekohampaat suussa. Ihan säikähtyneenä katselin itseänikin peilistä, muutama kilo tullut lisää ja ryppyjä silmäkulmissa, kuitenkin koulutoverit tunnistivat minut vielä ja nimeltä puhuttelivat. Eräänkin herran tunnistin äänestä kun muut tuntomerkit olivat häipyneet vuosien myötä.Tajusin selkeästi, että aika rutistaa (jos on aikaa elää) meistä kaikista elämän eliksiirit, kuivetutaan kuin rusinat. Jeekura, sitä makeampi sisällys!

• vuodet vierii...
        muorinmörkö kirjoitti:

Olipahan luokkakokouksessa (40v) paljon vanhettuneita ihmisiä. Jotkut silloin aikoinaan tosi kaunottaria ja simpsakoita, nykyään lihavia kuin merenemot, tekohampaat suussa. Ihan säikähtyneenä katselin itseänikin peilistä, muutama kilo tullut lisää ja ryppyjä silmäkulmissa, kuitenkin koulutoverit tunnistivat minut vielä ja nimeltä puhuttelivat. Eräänkin herran tunnistin äänestä kun muut tuntomerkit olivat häipyneet vuosien myötä.Tajusin selkeästi, että aika rutistaa (jos on aikaa elää) meistä kaikista elämän eliksiirit, kuivetutaan kuin rusinat. Jeekura, sitä makeampi sisällys!

Eräs tuttava joka on useita vuosia keskustellut kanssani aina tavatessamme kysäsisi "oletko sinä se sama pellavapäinen tyttö joka oli samassa kansakoulussa ekaluokalla, hän kävi silloin seiskaluokkaa". Enhän minä sitä enää muistanut, eikä hänkään ollut ennenkuin joku yhteinen tuttavamme oli kertonut.

Siitä ajasta on muoto muuttunut, pituutta ja painoakin jonkin verran tullut

• tiinaex...
        muorinmörkö kirjoitti:

kyllä ne mun luokkakaverit on vielä hyvin tunnistettavissa hampaista en tiedä onko omat vai onko teknikko tekassu nimiä ei tietysti kaikkia muista mutta moni on ihan ittensä näköinen se tietysti vaatii sen että tässä vuosien varrella on törmäilly jossain ja ulkonäkö on säilyny muistissa.

• Korppis*
        tiinaex... kirjoitti:

kyllä ne mun luokkakaverit on vielä hyvin tunnistettavissa hampaista en tiedä onko omat vai onko teknikko tekassu nimiä ei tietysti kaikkia muista mutta moni on ihan ittensä näköinen se tietysti vaatii sen että tässä vuosien varrella on törmäilly jossain ja ulkonäkö on säilyny muistissa.

Eihän kenenkään tarvitse kärsiä huonoista hampaista. Jos omat ovat kellastuneet, lohjenneet eikun implantit kehiin ja pelittää, ainut ongelma on implanttien hinnat. Onneksi tein täyshoidon suuhuni yhdeksänkytluvulla kun olin vielä rikas ; )

Nykyään ei eroita tekareita omista niin on hammashoito kehittynyt kuten hiusten käsittelykin.

Nyt laiturille makoilemaan ; )

• .
        Korppis* kirjoitti:

Eihän kenenkään tarvitse kärsiä huonoista hampaista. Jos omat ovat kellastuneet, lohjenneet eikun implantit kehiin ja pelittää, ainut ongelma on implanttien hinnat. Onneksi tein täyshoidon suuhuni yhdeksänkytluvulla kun olin vielä rikas ; )

Nykyään ei eroita tekareita omista niin on hammashoito kehittynyt kuten hiusten käsittelykin.

Nyt laiturille makoilemaan ; )

Ei ne implantitkaan ihan kaikille käy. Allergian takia poistattaminen on erittäin vaikeaa ja kallista.

• faktaa tietoa
        . kirjoitti:

Ei ne implantitkaan ihan kaikille käy. Allergian takia poistattaminen on erittäin vaikeaa ja kallista.

Jos rerveydentilan takia pitää poistaa e maksaa vain normi sairaalamaksun.

• bessie*

Aloitukseen

Miksi koet rumenevasi ja kuvailet että sinulla on "heltta kaulassa, allit käsivarsissa, moukkuinen iho, vatsa roikkuu...".
      Eiväthän muut ihmiset välttämättä edes näe kuin tuon "heltan", mutta tuskin kiinnittävät siihenkään mitään huomiota. Eivätkä varmaan kiinnittäisi noihin muihinkaan, esim. uimahallissa tms. paikassa.

Palveluita ostaessani toivon vain parasta saatavissa olevaa ammattitaitoa, vähemmän tärkeissä toki riittää vähempikin osaaminen kunhan asenne on oikea.
      Ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä.

Ellet vielä tässä iässäkään ole hyväksynyt itseäsi, niin nyt on korkein aika ruveta jotenkin työstämään sitä omaa sopeutumistaan, ei muiden. Luulen kyllä, että ne "jotka ovat tottuneet omaan kauneuteensa" myöskin vanhetessaan näyttävät edelleen kauniilta.

• ap.

Se on tämä kesäaika, kun on pakko riisua kaikki peittävät vaatteet pois ja paljastaa oma kehonsa.

• bessie*
        ap. kirjoitti:

Se on tämä kesäaika, kun on pakko riisua kaikki peittävät vaatteet pois ja paljastaa oma kehonsa.

Kuka pakottaa?

Eiköhän se ole oman maun ja valinnan sanelemaa, kuinka paljon haluaa paljastaa.
        Helteelläkään en tunne hihatonta ja olkapäät paljastavaa yläosaa yhtään sen vilpoisammaksi kuin esim. hihallista yläosaa, oikeastaan päinvastoin, jos suorassa auringonpaisteessa joutuu olemaan.
        Yksi lempiasuistani helteillä on puuvillainen, mukavan väljä isotaskuinen jakku, jossa on puolipitkät hihat. Tilanteen mukaan laitan alaosaksi siihen kuuluvan mukavan hameen, pitkät housut tai ns. cityshortsit tai jotain ihan muuta, farkut esim.
        Saatan hihattomallakin mekolla lähteä liikenteeseen, mutta koen sen hankalaksi, kun kuitenkin on otettava pitkähihaista mukaan varuiksi.

Vanhenemisen tuomia muutoksia ulkonäössäni en häpeä tai oman mukavan oloni kustannuksella peittele. Kun en itse katsele kanssaihmisten olemusta pelkästään sillä silmällä niin en osaa kuvitella muidenkaan niin tekevän minua katsellessaan.

Ihminen, joka katselisi arvostelevan tuntuisesti ja ikään kuin nuorempiin verraten minua olisi minusta moukka, eikä ollenkaan kiinnostava, eli en hänen mielipiteestään ulkonäöstäni piittaisi vähääkään. Oletan näyttäväni suunnilleen ikäiseltäni naiselta, jolla on varma oma maku ja tyyli.

• Olisi kieltämättä mukavampaa, jos peiliin katsoessa näkisi samanlaisen kuvan kuin nuorempana tai edes kauniin äitinsä kuvan, eikä tarvitsisi havahtua katselemaan isoäidin näköiskuvaa muistuttavaa ihmistä. No, ei isoäitikään onneksi ollut kovin ruma ihminen. ;)

Voi meitä naisia. Useimmat meistä taitavat edelleen tuijottaa peilistä näkyviä vähemmän kauniita yksityiskohtia sen sijaan, että iloitsisi hyvistä. Osin se taitaa olla aikamme kasvatusperiaatteiden tulosta.

Pitääkö meidän elää vielä vanhemmiksi ennen kuin uskomme, että pienistä kauneusvirheistämme huolimatta olemme olleet ja olemme edelleen melko kauniita ihmisiä? Eikö olisi kummallista, ellei eletty elämä olisi jättänyt jälkiä meihin? Mistä johtuvatkaan raskausarvet ja mitä olemme saaneet niiden vastineeksi? Entä naurunrypyt?

Mikä tekee ihmisestä viehättävän?
      Mitä itse haluamme elämältä ja millaisia muutoksia toivomme? Jos olisi käytettävissä rajattomasti rahaa, käyttäisimmekö kauneuskirurgian palveluita ja antaisimme muovata itsestämme nykyisten kauneusnormien mukaisen? Tekisikö se meistä onnellisempia tai edes viehättävämpiä?

Jotkut miehet puhuvat rumasti naisten ikääntymiseen liittyvistä ilmiöistä. Koska kauneus on katsojan silmissä, se voidaan mielestäni lukea heidän omaksi häpeäkseen. Ehkä he eivät ole saaneet kokea todellista rakkautta, eivätkä tiedä mitä tasa-arvoinen parisuhde voisi ihmiselle parhaimmillaan tarjota. Annetaan siis heille anteeksi heidän omat puutteensa ja kannetaan itse iloisina omat elämän jättämät merkimme.

PS: Miksi ihmeessä vanhojen naisten pitäisi pukeutua huomaamattomiksi?

• Mummeli xyz

Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, eno voisi paremmin ajatuksiani julkituoda.

Mikään ei vedä vertoja luonnollisuudelle.

Luonnolliset värisävyt ovat parempia kuin jokin räikeä HALOO!-väri.

• Hih, en-sanan perään
        Mummeli xyz kirjoitti:

Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, eno voisi paremmin ajatuksiani julkituoda.

Mikään ei vedä vertoja luonnollisuudelle.

Luonnolliset värisävyt ovat parempia kuin jokin räikeä HALOO!-väri.

oli jostain pujahtanut o. - Se ei ollut tarkoitus.

• Pirre*

Ja ne jotkuja ovat jopa ikäisemme miehet, ihan kuin vanheneminen koskisi vain meitä naisia :)), huvittavaa..

• Hiirenvärinen

Miksi pitäisi pukeutua värikkäästi jos ei niissä värikkäissä kertakaikkiaa viihdy!?

En ole koskaan viihtynyt esim. punaisissa(metsällä pakko)keltaisissa vaatteissa.
        Minua on häirinnyt aina se, ettei minun ole annettu rauhassa pukeutua hiirenvärisiin vaatteisiin.
        En ole hiirenkokoinen joten erotun kyllä, riittävästi.

• L*

Onneksi onneni asuu korvieni välissä.
      Onneksi minulla on lähellä ihminen, joka sen sisäistää.
      Heltoilla, alleilla, roikkuvine mahoineni, liikavarpaineni,
      harmaine karvoineni, kettumaisine luonteineni, pieruineni,
      hajuineni, kuorsauksine, tyylitajuttomuuksineni, kaikkineni,
      rakastan, ja hän minua.

Rumentua, kun sielu vain ajan myötä kirkastuu ja komentuu.
      Sielu soi masurkkaa. ♫♪♪

• Jaa että miten sopeutua? Pakkohan siihen on, jos ei meinaa juosta sitten kirurgilla joka vuosi leikkauttamassa nahkojaan.
      Pois kiskotut hampaatkin saa nykyjään korjattua silleen että ne istutetaan omiin leukaluihin. Tosin rahaa tarvitaan noihin ja aika paljon.

Joskus ne meitä palvelevat kauniitkin vanhenevat ja uutta nuorta väkeä tulee tilalle jos pelkää rumien vievän ruokahalun. En kyllä ole koskaan moista kuullut.

• komia mies!

Itse arvostan ehjiä etuhampaita.
      Kauheat hampaat eräillä miehillä.
      Minulla on lisäksi kaunis kihara
      tukka. Ulkonäkö siisti ja sharmant-
      ti. Käytän mietoja, kalliita partave-
      siä. Osaan myös keimailla.

• mies ei keimaile,vot

akkako oot ? Siltä tuntuu. Keimaileva mies... voi herrajjestas :(

• Ihminen ei koskaan sopeudu siihen että hänestä tulee vanhemmiten,
      laihtuessaan ruma.

Miehet laittavat parran, tai pitkän sängen.
      Naiset sit telttakankaan johon Armi Ratia heidät opetti.
      Aina on hauskempi kehua kallista mekkoa, kuin siitä mitä se peittää.
      H.

• ja 3 mustaa kynttä

Inhottaa nenästä ja korvista pursuavat vaarinkarvat, vaikka kuinka nyppii ja leikkaa niin kasvavat heti takaisin. Lisäksi on keltaisen ruskeat hampaat, joita ei ole varaa alkaa vaihtamaan kun muutoin ovat ihan ehjjiksi paikatut. Tupakkaa ja kaffetta on tullut nautittua eikä hampaita ole tullut varmaankaan tarpeeksi pestyä, tai sitten on ollut väärät aineet.

• "ja 3 mustaa kynttä"

Hampaiden valkaisustakin on tullut mainosten aihe, ainakin Ruotsissa.
        Elän Suomessa, mutta olen ahkera maailmanlukija.
        Kummallista että sisäinen kauneus on jäänyt unholaan, vaikka, onhan nuo hampaatkin aikasti sisällä :)

Vaan niinpä, lihavatkin aina korostavat sisäistä kauneuttaan, vaikka läski on sielläkin, mielestään lilluu onnellisena omasta olomuodostaan.
        H.

• Satu*

Tai olet pessyt väärin ja väärään aikaan.

Hammaskiille on osittain happoliukonen, vaikka se on elimistön kovin aine, niin se pehmenee hapon, myös sokerin syönnin yhteydessä.

Jos heti sen jälkeen jynssäät ne kovalla harjalla, kiille hioutuu pois.

Alla oleva hammasluu on keltaista ja aika pehmeätä, helposti reikiintyvää. Siksikin kiille sen pinnalla on hyvä suoja.

Hammasharjan pitää olla pehmeä, tahnan ei tarvi olla hiovaa eikä vaahtoavaa.
        Sokerin syönti olisi paras jättää vähiin.

• meeriamanda

" Onhan se vallan....lettä, kuljenkin paperipussi päässäni johon leikoin pienet silmäaukot. Ei o vanhaksi tulemista..."

• *

Ketä me vanhukset enää palvelemme?
      Onko ikääntyminen sinusta rumuutta?
      Säälin.
      Rypyt ja juonteet ovat elämän partituuri.

• "*"

Rumuuden jokainen ymmärtää, yhdellä vilkaisulla.
        Siinä ei sääli auta.
        Säälii sitten itseään tai toisia.
        Tai hakee korvaavia ilmaisuja.
        Rumuus on ja pysyy, harmi että kauneus katoaa.
        Eeva Kilpikin kaipasi ruman vartalon ihannointia, vartalossa kun tunto oli vielä jäljellä.

H.

• Ei ole ollut vaikeuksia, muuthan sitä enemmän saavat katsella. Enkä kyllä suostu ketään tässä passailemaan jos toisaalta ei miun tarvitse ketään passuuttaakaan.

• * * *
      Minul on helppoo, jätän vaan silmälasit pois, kun kattelen peiliin.
      :)

• Satu*

Minäkin hankin pari vuotta sitten silmälasit, monetkin, ja ne ovat unohtuneet kaapin hyllylle, mutta nyt harjoittelen yksiä niistä, eli lukulaseja käyttämään. Kummallista, etten edes aurinkolaseja (vahvuuksilla) osaa pitää.
        Tuo onkin paras tapa, Anceli, otan siitä opikseni.:D

• Satu* kirjoitti:

Minäkin hankin pari vuotta sitten silmälasit, monetkin, ja ne ovat unohtuneet kaapin hyllylle, mutta nyt harjoittelen yksiä niistä, eli lukulaseja käyttämään. Kummallista, etten edes aurinkolaseja (vahvuuksilla) osaa pitää.

* * *
        Minun on pakko pitää ulkona vahvuuksilla varustettuja aurinkolaseja, naapurit luulevat että olen tullut ylpeäksi ellen moikkaa, kun ohi ajelevat.
        Mutta sisällä en pidä laseja kuin pakosta, luenkin ilman laseja ja se on jo saavutus tällä näöllä.. :=)
        Sitä paitsi näytän huomattavasti nuoremmalta, kun katson peiliin ilman silmälaseja.. ;)

• Satu*
        Satu* kirjoitti:

Pieni rönsy tämän päivän pihatalkoistamme. (Ei liity aiheeseen, mikä se nyt sitten olikaan.)

Hallitukseen mennyttä rouvaa jututimme grillin äärellä juominemme, tietenkin joku siinä moitti sen toimintaa.
        Rouva vastasi:"Yrittäisit itse näillä aivoilla!"

• .

Omituista, että vanheminen olisi rumaa.
      Kannattaa laajentaa maailmankuvaansa.
      Voi oma naamakin näyttää paremmalta.

• meeriamanda

Aikaisempi vastaukseni oli ironinen, koska aloituksen sellaiseksi koinkin.
        Mut täähän ollaankin tores kuin sika " ruvispellossa." , ei toki kaikki mut tosikkoisuutta on ....MINKÄ sille vanhentumiselle voi, sehän on luonnon kiertokulkua. Ja mitä sille pitäisikään voida? Kaikella on aikansa, mitään hinkua ole palailla nuoruusvuosiin, ne on muistissa mitä on :))..

Kelkanjäljet kertova eletystä elämästä, niin minulla kuin ikäisilläni.
        Kun saisi mahdollisimman ´terveenä´ aikanaan kuolla... on toiveeni.

• mut kun en näe

minäkin näytän paljon kauniimmalle, kun en katso peiliin lasit silmillä..

• Hämärässä, hämärässä, ja kynttilänvalossa ;-D
        Vastapuolikin pöydän takana näyttää kauniimmalta, varmaan minä itsekin...?

Eli pitää vain soveltaa tätä elämää, turha entisessä "kauneudessa" on roikkua. Jos totta puhutaan niin harvahan meistä edes nuoruudessaan on ollut todella kaunis.

Mielestäni ihminen jolla on hyväksyvä ja ystävällinen hymy on aina kaunis. Oli sitten nuori tai vanha. Täälläkin heitä on, tuntisin heti vaikka olisi kuinka lommonaama tai muutama eturivin hammas viturallaan.

• saimaantaka kirjoitti:

Hämärässä, hämärässä, ja kynttilänvalossa ;-D
        Vastapuolikin pöydän takana näyttää kauniimmalta, varmaan minä itsekin...?

Eli pitää vain soveltaa tätä elämää, turha entisessä "kauneudessa" on roikkua. Jos totta puhutaan niin harvahan meistä edes nuoruudessaan on ollut todella kaunis.

Mielestäni ihminen jolla on hyväksyvä ja ystävällinen hymy on aina kaunis. Oli sitten nuori tai vanha. Täälläkin heitä on, tuntisin heti vaikka olisi kuinka lommonaama tai muutama eturivin hammas viturallaan.

Tämmöseen keskusteluun on tämä ainoa oikea linkki.
        http://www.youtube.com/watch?v=BL3IDi7RPCk

• koti-kiusattu kirjoitti:

Tämmöseen keskusteluun on tämä ainoa oikea linkki.
        http://www.youtube.com/watch?v=BL3IDi7RPCk

Juuri näin! On alkavaa murmelipussia täällä ja kaljun alkua siellä, jonkinasteista ryppyä otsassa ja silmäkulmissa molemmilla, ja alkavaa vatsakumpua (laihallakin) miehellä... iiik, ei kai mullakin??? No, tuskin ihan ilman vanhuusoireita ollaan enää kukaan tällä palstalla.

Ihanaa kun voi rupsahtaa rauhassa. Maalitököteillä asiaa ei auteta, eikä kurkunlirvuilla.

Hauskaa kun löysit linkin missä mainio näyttelijä Kirsti Kemppainen oli Kari Kuuvan "naisena". Hän oli mainio näyttelijä, muistan kun oli mukana mm. Eeva Joenpellon Lohja-sarjasta tehdyssä tv-elokuvassa, tai kahdessa, liekö ollut 80-lukua? Kuoli ihan liian nuorena, jo monta monta vuotta sitten. Syöpä?

• isoäiti*
        saimaantaka kirjoitti:

Juuri näin! On alkavaa murmelipussia täällä ja kaljun alkua siellä, jonkinasteista ryppyä otsassa ja silmäkulmissa molemmilla, ja alkavaa vatsakumpua (laihallakin) miehellä... iiik, ei kai mullakin??? No, tuskin ihan ilman vanhuusoireita ollaan enää kukaan tällä palstalla.

Ihanaa kun voi rupsahtaa rauhassa. Maalitököteillä asiaa ei auteta, eikä kurkunlirvuilla.

Hauskaa kun löysit linkin missä mainio näyttelijä Kirsti Kemppainen oli Kari Kuuvan "naisena". Hän oli mainio näyttelijä, muistan kun oli mukana mm. Eeva Joenpellon Lohja-sarjasta tehdyssä tv-elokuvassa, tai kahdessa, liekö ollut 80-lukua? Kuoli ihan liian nuorena, jo monta monta vuotta sitten. Syöpä?

Kirsti kuoli auto-onnettomuudessa pääsiäispyhien aikaan. Tunsin hänet ja miehensäkin. Molemmat jo tuhkattuina. Rauha heidän muistolleen.

• ||
        isoäiti* kirjoitti:

Kirsti kuoli auto-onnettomuudessa pääsiäispyhien aikaan. Tunsin hänet ja miehensäkin. Molemmat jo tuhkattuina. Rauha heidän muistolleen.

Itse muistan aina Kirsti Kemppaisen, toki paljosta muustakin, mutta myös Ruusun ajan Neron ääänenä.

Minä olen tyytyvänen selluliittieni, hammasproteesineni, helttojeni ym... kanssa.
      Olen melko terve ikäisekseni, pitkäikäistä tervettä sukua.
      Puutteita on, mutta asiat ovat tälleen ja sillä hyvä.
      Olen onnellinen kun näen taas kerran tuomen kukkivan ja kuulen käen kukkuvan.
      Minulla on rakastettu joka tykkää minusta puutteineni, ei tarvitse esittää mitään.
      Lämmittelemme saunaa mökillä istumme ulkona ja seuraamme kuinka innokkaana luonto herää taas tänäkin vuonna.
      Tietenkin haluaisin olla mahdollisimman kaunis rakkaalleni, mutta kelpaan tällaisenkin.

• kawe

Tämä on ikuisuuskysymys, eli tietynlainen dilemma - tulkinta siitä mikä on suhteesi kauneuskäsitteisiin ja niiden vaikutus / ikäkriisi / parisuhteen tilanne / työ-,terveystilanne = itsetunto
      Toisaalta ikääntyminen niille naisille, joita kovasti on ihailtu, saattaa muodostua ongelmaksi kun ympäriltä katoaa ihailijoiden laumat ja ne joiden perään omakin siippa sitten kurkistelee ovatkin lastensa ikäisiä, ei ole helppoa silloin.
      Chisuhan laulaa kriiseistä, omani oli 40-huitteilla,...
      Kun katsoo jotain vanhempia ihmisiä, joilla on kasvoissa eletyn elämän jälkiä, jos ihminen on tyytyväinen sen jotenkin näkee kasvoista levollisuutena. Se on jotenkin kaunista ja sisältää elämän yhden perustavaa laatua olevan viisauden ja silloin toivoo, että hänellä olisi lapsia jotka tiedostamattaan ovat jo viisauden tiellä. He ymmärtävät sitten myöhemmin..................

• hyväksy itsesi sell

aisena kuin olet, siinä kauneuden salaisuus.

Vanhenemista ei voi estää, terve vanha ihminen on kaunis,

" terveys on kauneutta "

vanhan ihmisen ei kannata paljon meikat koska se vanhentaa entisestää,
      joten luonnollinen puhdas ihminen vanhan on kaikkein kaunneinta.

• Älä räikeile, vaan

valitse viisaasti sopusoinnussa itsesi kanssa olevat väritkin.
        Kannattaa muistaa, ettei vaate saa nousta pääosaan.
        Silvia & Viktoria hyviä esimerkkejä tästä.

Vieraiden joukoissa räikeiltiin sitten sitäkin enemmmän.
        Monenlaista ''jonttaväärää'' siellä mennä väänsi
        itsetehostus motiivinaan selkeästi.

• 1943

Täytän kriteerit, joten olen kaunis. Vanhana en vielä itseäni pidä.

• Mä sain just kuulla eilen että olen "söpö" hehehehehe ihan elävättä miespuoliselta ihmiseltä tosin se käyttää laseja...mutta puolustuksekseni mun on sanottava että sillä on aina ollut lasit kun se on katsellut mua. Vaikka osaa ne vanhatkin lirkutella. Mitähän sillä oli mielessä?

• !?

Hassu aihe :D

Jos ”rumenen”, (taidat kuitenkin tarkoittaa vanhenemista!?) kuin äitini, niin ei se minkäänlaista soputumista vaadi – iän karttumista vain…

Aloituksesi viimeinen ”miete” ei aukene, kun ei ole kokemusta tuollaisesta kauneusvaikutteisesta palvelemisesta (maksullinen nainen?)

Ja tuon ruokahalun merkitystä kauneuden suhteen, en ymmärrä ollenkaan :D

• Muussia poskeen vaan

On kaksi mahdollisuutta: joko hyväksyä asia tai ei. Jos ei rumenevaa ulkoista olemustaan hyväksy, voi valikoidusti nähdä peilistä haluamansa ihannekuvan ja elää sen mukaisesti. Empiiristen havaintojeni mukaan iso osa yli kuusikymppisistä elää jonkun muun peilikuvan ja todellisuuden kanssa kuin omansa. Niinpä he ovat aina energisiä, aina kauniita, heille löytyy ihana puoliso/kumppani, rahaa riittää ja ystäviä. Aina soi ja lattia on liukas, ehkä liikaakin. Paitsi, kun kulissit putoavat vaikkapa sairauden vuoksi. Peilistä katsoo vastaan yksinäinen ukkeli tai akkeli, ehkä vähemmän kaunis, mutta hieman rehellisempi - edes itselleen.

Jos hyväksyy sen, että ulkonäkö muuttuu, on luovuttajia ja kamppailijoita. Luovuttajat heittävät lusikan kehään täysin ja havittelevat Suomessa jonkinlaista kylähullu-lookia. Se onnistuu suuremmitta ponnistuksitta monilta. Ennenpitkää myös heistä tulee nollaihmisiä (kts. alempaa)

Kamppailijat ovat näitä arkielämän Lenitoja ja Dannyja, jotka värjättyinä, trimmattuina ja somistettuina ovat inttämässä,että vain sisäisellä kauneudella ja hiljaisuuden ymmärtämisellä on merkitystä. Jostakin syystä he itse eivät ikinä näytä esimerkkiä ainakaan hiljaisuuden sisäistämisestä.

Muut, joita minäkin edustan, ovat seinään sulautuvia mummeleita ja ukkeleita. Meitä ei kukaan muista tavanneensa, koska meitä ei katsota eikä huomata. Olemme nollaihmisiä. Meitä palvellaan, kun on pakko ja joskus ei silloinkaan. Onneksi on puhelin, jossa toistaiseksi ei ole pakollisena ominaisuutena näköyhteys.

Tietysti kärjistän, mutta totuuttakin tekstistä löytyy. Todellisuudessa olen sinut ulkonäköni kanssa. En halua leikkiä nuorempaa enkä nukkea enkä pumpata itseäni siitä tai tästä. Kun olen tälläytynyt, minua palvellaan paremmin,se on fakta. Nollalookissa saan odotella. En aina jaksa tälläytyä. Silti en ole suistunut kylähullu-lookiin.

Kartan kovin näyttäviä myyjiä tai muita palvelun tarjoajia. Mieluummin valitsen tavallisen ja asiallisen oloisen myyjän. Jos olisin mies, ehkä valintani olisivat toisia, varsinkin, jos naismyyjästä olisi kysymys. En halua keskustella naamion kanssa, mieluummin sellaisen, jonka voin olettaa olevan edes osaksi oma itsensä. Kaikki me tavalla tai toisella naamioidumme, mutta kuitenkin...

Tuskin kukaan kehtaa väittää tänä aikana,että ulkonäöllä ei olisi merkitystä. Tietysti on ja siitä voi lukea paljon. Ajatellaanpa,että kaikki vanhat ihmiset olisivat viehättäviä, nukkemaisia olentoja, hyvältätuoksuvia ja aina ystävällisiä, eivät sotkisi itseään, eivät höperehtisi jne. Olisiko hoitajapulaa, olisiko pulaa vapaaehtoisista, kävisivätkö sukulaiset useammin tervehtimässä ?

Tämä yhteiskunta välttää katsomasta monia asioita, varsinkin autettavia, rumia, vastenmielisiä ja tuottamattomia jäseniään. Hoidetaanko heidät (meidät) eutanasialla tulevaisuudessa? Loppujen lopuksi se on armeliasta, jos asenteet eivät muutu. Niin voisivat kaikki jäljelle jääneet aterioida hyvällä ruokahalulla.

• Mummeli xyz

Kärjistit, kuten itse sanoitkin:
      "Muut, joita minäkin edustan, ovat seinään sulautuvia mummeleita ja ukkeleita. Meitä ei kukaan muista tavanneensa, koska meitä ei katsota eikä huomata. Olemme nollaihmisiä."

En yhdy noihin sanoihin!
      - Jos lapsenlapsesi rakastavat sinua samoinkuin jo keski-ikäisiksi tulevat omat lapsesikin,
      - jos sinulla on ystäväpiiri, jossa nauretaan ja kerrotaan kuulumisiaan,
      - jos muukin sukusi on puolellasi,
      niin vaikka olet harmaa hiirulainen vailla itsetehostuksen räikkää, - sinä et mikään nolla ole! Päinnvastoin, seuraasi hakeudutaan, olet rakas ja tärkeä monille!

.

• >P.S.

Hymy valkoisin, tervein hampain ja iloisin kasvoin ja silmin
        sekä iloinen kuunteleminen ja jutteleminen on

tärkeämpää kuin räikeät värit, korkeat korot ja räväkkä käytös!

• Muussia poskeen vaan

Kiitos toinen mummeli lohdutuksesta, sillä sitähän tuo on. Seuraan tässä suuressa kaupunkiympäristössä meitä ukkeleita ja mummeleita ja oikeasti on suuri se harmaa joukko, jolla ei ilmeisesti ole ketään, ei ketään kirjaimellisesti. Ehkä Jumala rakastaa heitä, mutta muille he ovat vain seinän osa. Se on surullista, mutta fakta.

Lähdet oletuksesta,että kaikilla on lastenlapsia, sukulaisia, ystäviä, läheisiä.
        Mummeli rakas, ei meillä näin suuria ongelmia, yhteiskunnallisia tai muita olisikaan, jos todella niin olisi. Mutta ehkä on helpompaa elää uskoen niin. Olemme oman elämämme seppiä vain pieneltä osin, ei aina makaa niin kuin petaa.

Lapseni toki rakastaa minua, lastenlapsia minulla ei ole ja tuskin koskaan tuleekaan. Sukuni on jotakuinkin kuollut, taidamme poikani kanssa olla ainoat elossaolevat, joten suku saa lohdutella minua rajan takaa. Kunpa nuorempana onnistuisikin kehittämään ystävyyden oikeanlaisiin ihmisiin, mutta me muutumme. Tässä iässä säkin sisältö voi olla kovin toisenlainen kuin nuorena. Tietysti puolin ja toisin.

Aina ei pelkkä ystävällisyys ja myönteisyys auta, ei auta keltainen tai valkoinen hymy eikä oma valoisa asenne ihmissuhteissa. Kotiliesi- lehdessä eräs mummeli kirjoitti taannoin näistä "Hei ja kivat sulle"- ystävistä, joilla ei ole aikaa. Ei aikaa jutella, ei aikaa kahvitteluun. Keskustelu on mitäänsanomatonta, liian paljon ei sovi kysyä, liian paljon ei haluta tietää toisesta. Toki voi lähteä kävelemään, antaa olla, mutta suren näitä päättyneitä tai päättyviä ihmissuhteita. En osaa olla välittämättä.

Tuskin olen ajatuksineni yksin. Enkä sinänsä pitkässä juoksussa kärsi siitä,että kaverit eivät enää ole kavereita. Osaan olla ja olen opetellut olemaan itsekseni. Suurimmaksi osaksi nautin siitä. Joskus kuitenkin riipaisee se, että ei kelpaa.

Minua lohduttaa se, että jokaisella elämällä on tarkoituksensa, mikä kullakin. Kaikki kytkeytyy kaikkeen - loppujen lopuksi. Tarkoituksensa on silläkin,että en kelpaa. Halusin avata tätä juttua vain siksi,että patenttiratkaisuja ei ole. Elämä on taistelua kaikesta. Onnellisia ovat ne,joiden kohdalla taistelua on vain vähän. Sitäkään ei voi valita.

• Kaupunkilainen

Kun ei koskaan ole ollut mikään kaunotar, ei se ulkonäön muuttuminen niin järkytä. Tukkaani värjään, vaikka "maantienvärisestä" eivät harmaat niin erotukaan kuin tummasta, mutta esimerkiksi meikkiä en ole koskaan oppinut käyttämään.

Eniten harmittaa hampaiden hapertuminen, minulta on poistettu jo kuusi hammasta. Olen koko ikäni hoitanut hampaita hyvin, mutta minulla on molemmilta vanhemmilta perittynä erittäin heikko hammasluu. Nykyisin ei enää tule reikiä niin usein kuin nuorempana, mutta paikatut hampaat lohkeavat ja murenevat. Implantteja en ole toistaiseksi hankkinut, vaan olen pärjännyt osaproteesilla.

Sitä paitsi, kyllä iäkäskin ihminen voi olla kaunis, ei kaikkien tarvitse olla siloposkisia mallityttöjä. Mainoksissa voisi käyttää paljon enemmän eri-ikäisiä ja erikokoisia ihmisiä, ettei tulisi sellaista käsitystä, että vain rypyttömät kasvot ja virheetön vartalo kelpaavat.

Kaunis ihminen on sellainen, joka hyväksyy itsensä, on hyväntuulinen ja kohtelee muita ihmisiä hyvin.

• :))

Kanssasi on mukava olla samaa mieltä, hyvä sinä

• 0099

Miksi värjätä hiuksia on aivan käsittämätöntä. Ehkä punaruskea on monen naisen lempiväri koska sellaisia väripäitä on Suomi täynnä. Kauneudesta eivät nämä naiset välitä vaan laumasieluisuudesta.

• meeriamanda
        0099 kirjoitti:

Miksi värjätä hiuksia on aivan käsittämätöntä. Ehkä punaruskea on monen naisen lempiväri koska sellaisia väripäitä on Suomi täynnä. Kauneudesta eivät nämä naiset välitä vaan laumasieluisuudesta.

Miksikö? Kerro miksi ei? Jaa...et punertavat hiuksetko ´monen naisen´lempiväri....mistä tuon tempaisit?

Vihaan ylikaiken punertavia hiuksiani ... niin kauan kuin järissäni olen, ne värjätaan veks !

Ja kyllä , ehostan itseäni muutenkin... jos ns. kauemmaksi menen kuin fillaroimaan ...poikkean kauppaan mut isot aurinkolasit on päässäni ..:)))

• L*
        meeriamanda kirjoitti:

Miksikö? Kerro miksi ei? Jaa...et punertavat hiuksetko ´monen naisen´lempiväri....mistä tuon tempaisit?

Vihaan ylikaiken punertavia hiuksiani ... niin kauan kuin järissäni olen, ne värjätaan veks !

Ja kyllä , ehostan itseäni muutenkin... jos ns. kauemmaksi menen kuin fillaroimaan ...poikkean kauppaan mut isot aurinkolasit on päässäni ..:)))

Muistan jo ennestään tuon inhosi punertaviin hiuksiisi, ja ihmettelen. Itse olen sangen tyytyväinen punertuviin hiuksiini, perintönä saatuja kalleuksia.
        Mutta kukin ja jne. ;))

Alkuperäinen kysymyksenasettelu ihmetyttää. Jos ihminen kehittyy, hän näkee kauneutta kaikenikäisissä.
        Nuoruuden kauneus on ohimenevä olotila.
        Vanhin ystäväni on vallan kaunis, valkeinen hiuksineen, ja ryppyjen uomine kasvoineen.

• meeriamanda
        L* kirjoitti:

Muistan jo ennestään tuon inhosi punertaviin hiuksiisi, ja ihmettelen. Itse olen sangen tyytyväinen punertuviin hiuksiini, perintönä saatuja kalleuksia.
        Mutta kukin ja jne. ;))

Alkuperäinen kysymyksenasettelu ihmetyttää. Jos ihminen kehittyy, hän näkee kauneutta kaikenikäisissä.
        Nuoruuden kauneus on ohimenevä olotila.
        Vanhin ystäväni on vallan kaunis, valkeinen hiuksineen, ja ryppyjen uomine kasvoineen.

Kai se juontuu lapsuudesta asti.. kuten em. kun liityin kylän lasten rientoihin, huudeltiin missä palaa...tai, ei me tartte taskulamppua jos ? tulee mukaan ..yms.

Ja kyllä olen jo aiemmin kirjoittanut et kelkanjäljet saa näkyä, mut kuten sanoit kukin tavallaan... kuka mihinkin on tottunut. :)

• L*
        meeriamanda kirjoitti:

Kai se juontuu lapsuudesta asti.. kuten em. kun liityin kylän lasten rientoihin, huudeltiin missä palaa...tai, ei me tartte taskulamppua jos ? tulee mukaan ..yms.

Ja kyllä olen jo aiemmin kirjoittanut et kelkanjäljet saa näkyä, mut kuten sanoit kukin tavallaan... kuka mihinkin on tottunut. :)

Erikoisuuden ymmärrys lie meillä lapsenkengissä, tai sitten pilkka perustuu pelkkään kateuteen?
        Joillain lailla lapsuus oli juoksua ja intoa, ei istuttu koneen edessä, vaan aina oli kavereita ja leikkiä, hyppyä, uintia, menoa.

Inhotti TV-uutisissa, kuiinka vanhuksille taas kerran suunnitellan virtuaalihoivaa.
        Voi ristus.

• .
        0099 kirjoitti:

Värin pitää olla sellainen joka peittää hiuksien harmauden. Useimmat eivät halua värjätä hiuksiaan mustiksi vaan sävyttävät joukkoon ruskeaa. Omat hiuksien värit saavat sitten aikaan sen että hiukset näyttävät enemmän tai vähemmän punaruskeilta.

Nukkumaan mennessä riisumme pois silmälasimme, silloin eivät enää kelkanjäljet erotu kummpanista puolin eikä toisin.

• L*
        . kirjoitti:

Värin pitää olla sellainen joka peittää hiuksien harmauden. Useimmat eivät halua värjätä hiuksiaan mustiksi vaan sävyttävät joukkoon ruskeaa. Omat hiuksien värit saavat sitten aikaan sen että hiukset näyttävät enemmän tai vähemmän punaruskeilta.

Nukkumaan mennessä riisumme pois silmälasimme, silloin eivät enää kelkanjäljet erotu kummpanista puolin eikä toisin.

Minua pakkaa naurattamaan Kumppanini ääntely unissaan, hän kun paneutuu pielukselleen ennen minua, ja saa unen päästä kiinni alta aikayksikön.
        Usein hänen suustaan kuuluu kissan mau'unta, usein Ukko-Pekan puhkuminen.
        Joskus hän puhelee unissaan.
        Kiva kysellä kuulumisia.

Olipa hyvä Mark Twainin viisaus.

• Kaupunkilainen
        0099 kirjoitti:

Minäpä kerron oman perusteluni.

Olipa kerran, ehkä kymmenkunta vuotta sitten, kaksi työtoveria, hyviä ystäviä. Toinen heistä oli pirtsakka tummatukka, toinen vähän tätimäinen harmaapää. Olin aina pitänyt tummaa heistä nuorempana, ja suuri oli hämmästykseni, kun kuulin, että harmaatukkainen oli useita vuosia nuorempi kuin tumma.

En halua näyttää vanhemmalta kuin olen, siksi värjäytän harmaat piiloon niin kauan kuin olen vielä töissä. Tukka saa harmaantua vapaasti sitten, kun jään eläkkeelle.

• -----

alottajalle:

no mietens luulet ??? ei kukaan pääse vanhuuttaan pakoon, noooooh , tietenki jos kuolet nuorena, et koskaan ehdi vanhentua,,,,

• 1943

Ihminen rumentuu, murentuu, haurastuu
      rakastuu
      ja unohtuu
      kaikki muu
      kun sopeutuu
      hymyilee silmät, suu.

• "En koskaan ole ollut mikään kaunotar mutta miehet jotka ovat minua rakastaneet ovat aina nähneet minussa Jumalattaren kasvot" (Morgaine Le Fay)

• tiinaex...

yleensä se on niin että näämme rakastamamme ihmiset ihanina kuniina ja komeina niinhän se sanotaan että kauneus on katsojan silmissä.

• tiinaex...
        tiinaex... kirjoitti:

yleensä se on niin että näämme rakastamamme ihmiset ihanina kuniina ja komeina niinhän se sanotaan että kauneus on katsojan silmissä.

mun oma mies on mun silmään niin komee ettei kukaan muu oo koskaan ollu eikä tuu olemaan...

• .

Rypyt kasvoissa kertovat missä hymy on ollut.

*Mark Twain*

• ei kauneusleikkausta

Aloittajalle, kyllä minun on vaikeaa hyväksyä rumentuminen. Pysyin rypyttömänä ja nuorekkaana 76 vuotiaaksi asti ja vielä silloinkin sain komplimentteja näöstäni ja luultiin paljon nuoremmaksi.
      Jos on koko elämän ajan ihailtu niin se oli niin luonnollista ettei siihen edes kiinnittänyt huomiota ja luultavasti antoi itsevarmuutta, sillä olen luonteeltani ujo ihminen enkä koskaan ylpeillyt ulkonäöstäni.
      Nyt viime vuoden aikana olen todellakin vanhentunut ja näen äitini peilikuvassa enkä saa ihastuneita katseita eivätkä päät käänny uudelleen ja nyt on pari kertaa annettu paikka raitiovaunussa.

Kyllä se masentaa. Ei halua enää mennä entisiin paikkoihin kun tuntee itsensä rumaksi.
      Nyt ymmärrän entistä mannekiini kaunotar ystävääni joka teki itsemurhan jo 62 vuotiaana.
      Hän oli yksi maailman kauneimmista naisista nuorena, mutta vanhetessa muuttui ja rumentui niin paljon ettei voinut sietää itseään.
      Usein olen tuntenut syyllisyyttä hänen kuolemaansa koska en silloin ottanut häntä vakavasti enkä pitänyt hänestä tarpeeksi huolta.

Ulkonäön ei pitäisi olla niin tärkeää mutta kyllä se vain on, varsinkin kun se on ollut osa pitkää elämää.

• bessie*

Vähän ristiriitaisesti kirjoitat.

Ellet koskaan ylpeillyt ulkonäöstäsi ja ihailu oli sinusta niin luonnollista, ettet kiinnittänyt siihen edes huomiota, niin miksi nyt sitten on niin vaikea hyväksyä oma ulkonäkösi?
        Oletan, että olet vanhentunut aivan luonnollisesti, ja että olet sen verran tasapainoinen tolkun ihminen ettet odotakaan 76 v. täyttäneenä samanlaista ulkonäön ihailua kuin mitä nuoremmat naiset saavat (jos saavat) osakseen?
        Ei kai se nuoruutesi kauneus kerralla ja kokonaan kadonnut?

Tämän aloituksen "rumentuminen" ja tuo sinunkin "kun tuntee itsensä rumaksi" on, vaikkakin puhutte (toivottavasti) vain itsestänne, vanhojen ihmisten halveksimista.

Ja vielä, jos todella tuntee itsensä rumaksi niin ainahan voi yrittää tehdä asialle jotain. Päitäkin saa vielä sinun iässäsi kääntymään, jos jostain kumman syystä sellaista haluaa.

• 1943

Olen aina ollut sitä mieltä, että tavallisen näköisenä eläminen on paljon helpompaa kuin erityisen "kauniina". Pintaliitäjät eivät kiinnitä huomiota. Vaikea on samaistua Sinuun, kun en noita ihailevia katseita en ole noteerannut.Joskus kouluaikoina olin jopa vähän kateellinen joillekuille tytöille, kun pojat pörräilivät ympärillä. Näin jälkeenpäin voin todeta, että itse olen tähän mennessä saanut elää mielenkiintoisen elämän. Jos olisi tuota suosiota ollut enemmän, olisin voinut vaikka ylpistyä.

• 1943 kirjoitti:

Olen aina ollut sitä mieltä, että tavallisen näköisenä eläminen on paljon helpompaa kuin erityisen "kauniina". Pintaliitäjät eivät kiinnitä huomiota. Vaikea on samaistua Sinuun, kun en noita ihailevia katseita en ole noteerannut.Joskus kouluaikoina olin jopa vähän kateellinen joillekuille tytöille, kun pojat pörräilivät ympärillä. Näin jälkeenpäin voin todeta, että itse olen tähän mennessä saanut elää mielenkiintoisen elämän. Jos olisi tuota suosiota ollut enemmän, olisin voinut vaikka ylpistyä.

Kuinka voit verrata elämääsi helpommaksi ja miksi se on ollut helpompaa luuletko, että kauniinpien ihmisten elämä on vaikeanpaa?

Minäkin olen saanut elää mielenkiintoisen elämän vaikka olenkin ollut ulkoisesti aina ihailtu, vielä nytkin ; )

• 1943
        korpikirjailija kirjoitti:

Kuinka voit verrata elämääsi helpommaksi ja miksi se on ollut helpompaa luuletko, että kauniinpien ihmisten elämä on vaikeanpaa?

Minäkin olen saanut elää mielenkiintoisen elämän vaikka olenkin ollut ulkoisesti aina ihailtu, vielä nytkin ; )

Esimerkiksi pysyviä, hyviä ihmissuhteita on ollut. Ihminen muuttuu tietyllä lailla rumaksi, jos on liian tietoinen "kauneudestaan". Monia esimerkkejä olen nähnyt.

• 1943 kirjoitti:

Esimerkiksi pysyviä, hyviä ihmissuhteita on ollut. Ihminen muuttuu tietyllä lailla rumaksi, jos on liian tietoinen "kauneudestaan". Monia esimerkkejä olen nähnyt.

Esimerkkisi ontuu pahasti sillä se on vain sinun kuvasi kauniista ihmisistä, näet kauniit ja terveet ihmiset rumana.

• 1943
        korpikirjailija kirjoitti:

Esimerkkisi ontuu pahasti sillä se on vain sinun kuvasi kauniista ihmisistä, näet kauniit ja terveet ihmiset rumana.

Sehän on itsestään selvää, miten minä nyt jonkun toisen mielipiteitä voisin kirjoitella? Se, mitä pitää kauniina, riippuu omista kokemuksista. Sen olen jo ymmärtänyt, että me kaksi olemme hyvin erilaisia ihmisiä. Olen seurallinen, mutta mikään keskipiste ja kaikkien himoitsema en ole koskaan halunnut olla. Ja hyvin paljon kuuntelen ja seurailen, annan toisellekin tilaa.

• Me karjalaiset olem
        1943 kirjoitti:

Sehän on itsestään selvää, miten minä nyt jonkun toisen mielipiteitä voisin kirjoitella? Se, mitä pitää kauniina, riippuu omista kokemuksista. Sen olen jo ymmärtänyt, että me kaksi olemme hyvin erilaisia ihmisiä. Olen seurallinen, mutta mikään keskipiste ja kaikkien himoitsema en ole koskaan halunnut olla. Ja hyvin paljon kuuntelen ja seurailen, annan toisellekin tilaa.

me räväköit ja uskallamme hyökätä omilla nimillämme ja kuvillamme, muut saavat pelätä ja väistyä.

• Ai HYÖKKÄILEMÄSSÄKÖ
        Me karjalaiset olem kirjoitti:

me räväköit ja uskallamme hyökätä omilla nimillämme ja kuvillamme, muut saavat pelätä ja väistyä.

täällä ollaankin? Luulin että keskustelemassa leppoisasti ja ystävällisesti.
        Saisit hyökkäilijä poistua takavasempaan!!

• 1943
        Me karjalaiset olem kirjoitti:

Missähän ne nimet ja kuvat ovat?

• Korppis*
        1943 kirjoitti:

Enpäs nyt olisi niin varma erilaisuudestamme sinulla tuntuu olevan hyvin paljon samanlaisia ajatuksia kuin minulla.

Keskipiste ja kaikkien himoitsema on liian voimakas ilmaisu naiseudesta. Meitä kun on niin moneksi.

Raivaussahalla voi saada tietynlaisten miesten huomion, olisivatko heikkoja fyysisesti jotka kunnioittavat voimaa.

Korkokengillä ja kukkahameella voi joutua hiukan erilaisten miesten seuraa sellaistenkin, jotka arvostavat naisessa muutakin kuin fyysisiä ominaisuuksia.

• 1943
        Korppis* kirjoitti:

Enpäs nyt olisi niin varma erilaisuudestamme sinulla tuntuu olevan hyvin paljon samanlaisia ajatuksia kuin minulla.

Keskipiste ja kaikkien himoitsema on liian voimakas ilmaisu naiseudesta. Meitä kun on niin moneksi.

Raivaussahalla voi saada tietynlaisten miesten huomion, olisivatko heikkoja fyysisesti jotka kunnioittavat voimaa.

Korkokengillä ja kukkahameella voi joutua hiukan erilaisten miesten seuraa sellaistenkin, jotka arvostavat naisessa muutakin kuin fyysisiä ominaisuuksia.

Niin, harvassapa nuo miehet ovat, jotka raivaussahalla touhutessa ovat tielleni eksyneet. Kerran yksi naapuri säikäytti minut, kun autoni oli kahtena päivänä seisonut samassa paikassa. Hän tuli tutkimaan oliko jotain sattunut. On samanhenkinen siinä suhteessa, että olemme luonnon ystäviä ja juttelemme niitä näitä, kun melko harvoin kohtaamme. Valkoiset korkokengät ostin 50 vuotta sitten, kun pääsin ylioppilaaksi. Sen jälkeen jalan mukavuus on vienyt voiton.

• puskan juurelta :).
        Korppis* kirjoitti:

Sinä se "Korppis" jaksat jurnuttaa. Onko sinulla jotenkin huono päivä? Olen pannut merkille, että joskus aiemmin olet ollut yhtä nalkuttava ja ihmisten sanoihin takertuva ja silloin oletkin jälkeenpäin kertonut, että on ollut jotakin vaivaa tai muuten vastoinkäymistä. Liekö nytkin samoin?

Jokaisella meillä on omat mielipiteemme ja ajatuksemme. Kannattaako noihin noin takertua.

• _:_:
        bessie* kirjoitti:

Vähän ristiriitaisesti kirjoitat.

Ellet koskaan ylpeillyt ulkonäöstäsi ja ihailu oli sinusta niin luonnollista, ettet kiinnittänyt siihen edes huomiota, niin miksi nyt sitten on niin vaikea hyväksyä oma ulkonäkösi?
        Oletan, että olet vanhentunut aivan luonnollisesti, ja että olet sen verran tasapainoinen tolkun ihminen ettet odotakaan 76 v. täyttäneenä samanlaista ulkonäön ihailua kuin mitä nuoremmat naiset saavat (jos saavat) osakseen?
        Ei kai se nuoruutesi kauneus kerralla ja kokonaan kadonnut?

Tämän aloituksen "rumentuminen" ja tuo sinunkin "kun tuntee itsensä rumaksi" on, vaikkakin puhutte (toivottavasti) vain itsestänne, vanhojen ihmisten halveksimista.

Ja vielä, jos todella tuntee itsensä rumaksi niin ainahan voi yrittää tehdä asialle jotain. Päitäkin saa vielä sinun iässäsi kääntymään, jos jostain kumman syystä sellaista haluaa.

Päitäkin saa vielä sinun iässäsi kääntymään, jos jostain kumman syystä sellaista haluaa.

• Korppis*
        puskan juurelta :). kirjoitti:

Sinä se "Korppis" jaksat jurnuttaa. Onko sinulla jotenkin huono päivä? Olen pannut merkille, että joskus aiemmin olet ollut yhtä nalkuttava ja ihmisten sanoihin takertuva ja silloin oletkin jälkeenpäin kertonut, että on ollut jotakin vaivaa tai muuten vastoinkäymistä. Liekö nytkin samoin?

Jokaisella meillä on omat mielipiteemme ja ajatuksemme. Kannattaako noihin noin takertua.

Mikä olikaan sinun mielipiteesi aloituksen aiheeseen. Polviani hiukka kivistää kun nämä maalliset puutarhahommelit.

Sitä minä ihailen, että tuon naisihminen mehtää raivaa ja illalla jaksaa vielä lavatansseissa piipahtaa, eikä meikkaa ollenkaan.

• puskan juurelta :).
        Korppis* kirjoitti:

Mikä olikaan sinun mielipiteesi aloituksen aiheeseen. Polviani hiukka kivistää kun nämä maalliset puutarhahommelit.

Sitä minä ihailen, että tuon naisihminen mehtää raivaa ja illalla jaksaa vielä lavatansseissa piipahtaa, eikä meikkaa ollenkaan.

Niin, minun mielipiteeni on se, että empä välittäisi nuoruuden ihannoinnista. Ei sitä niin paljon ollut, mutta olipa oma epävarmuus. Nyt on epävarmuus iän myöden kadonnut ja olen juuri sellainen kuin olen, ikä näkyy ja saakin näkyä. Olen tyytyväinen omaan olooni ja ulkonäkööni. Itsevarmuus on siis iän myötä parantunut ja siitä koko elämäni.

• 1943
        Korppis* kirjoitti:

Eihän nyt kaikkea tarvitse edes saman viikon aikana tehdä. Meikkaa en, se on totuus. Metsänraivaus juuri nyt ei ole suositeltavaa, on tauko. Tanssimassa oin viimeksi tammikuun lopussa ja siihenkin tuli tauko - voi olla ettei koskaan enää, kun moni muukin asia loppui.

• En ole lukenut ketjua lainkaan mutta kun tämäkin aina ylös pamahtaa niin täytynee sanoa oma ajatus.
      Kohta lähden kauppaan kaikkine alleineni ja helttoineni ja kaikkine muine kauhuineen.
      Ja miten sitten suhtaudun, en mitenkään Kuljen pitkin käyttäviä ja otan tavaroita kärryyn.
      Ja jos tuttuja tulee vastaan niin heidän kanssaan keskustelen.

Kummallista muuten taas kun oltiin systerin kanssa liikkeellä hän huomasi miehet jotka katsoivat minua.
      Ite en niin kiinnittänyt huomiotaani paitsi yhteen hymysilmään, jäin katsomaan kun ensin luulin häntä työkaverikseni.
      Ei ollut mutta kaunis oli hymy ja viipyvä katse.
      Toisessa paikassa alkoi mies keskustella meidän kanssa aivan luontevasi kuullessaan meidän jutustelua.
      Sanoinkin systerille että on se kumma kun aina ollaan yhdessä liikkeellä niin kaikenlaiset vieraatkin ihmiset tulee juttelemaan sama kun olemme yksin.

Eikä meistä kumpaakaan tavata mistään mallilehtien sivuilta :))

Joten taas ajattelen kun ihminen on snut itsensä kanssa niin ei tartte aikaa laittaa moisen asian pohtimiseen.

• 1943

Täällähän näitä miesten mieleisiä kaunottaria löytyy. Ihan rehellisesti sanoen itse en ole koskaan kiinnittänyt näihin asioihin huomiota. Juttelen ihmisten kanssa miesten ja naisten. Jotkut henkilöt pälyilevät koko ajan ympärilleen, eivät keskity keskustelukumppaniinsa.

• 1943 kirjoitti:

Täällähän näitä miesten mieleisiä kaunottaria löytyy. Ihan rehellisesti sanoen itse en ole koskaan kiinnittänyt näihin asioihin huomiota. Juttelen ihmisten kanssa miesten ja naisten. Jotkut henkilöt pälyilevät koko ajan ympärilleen, eivät keskity keskustelukumppaniinsa.

Sepä se, en minäkään mieti että minkä näköinen tai kokoinen ihminen on.
        Toisten kanssa on vaan helppoa alkaa juttelemaan
        Mutta se että suomalaiset ois jotenkin hiljaisia tai ujoja ei useinkaan pidä paikkaansa.
        Sitäkin usein mietin että miten voi olla ihmisiä jotka ei ollenkkaan pääse juttelemaan ihmisten kanssa, muuten kun kaupassa.
        No kaikkea ei voi mitenkään ymmärtää.

• Milon-Venus

Sen verran kauniina uskon pysyvänikin, ettei sitä tarvitse itse kehua.

• Pirre*

Olen tässä ihmetellyt että kuinkahan kauan me vielä jaksamme olla näin kiinostuneita ulkonäöstämme, vieläkö ne tuolla 80 -palstalla pohtivat näitä näkökysymyksiä :)

• Tossa pihalla istuin viime viikolla kahden yli 80v naisen kanssa.
        Kyllä heilläkin huoli oli omasta ulkonäöstä.
        Kampaajasta ja muusta siinä puhuttiin.
        Se on niin henkilökohtainen juttu.
        Kuka enemmän ja kuka vähemmään, hautaan asti.

Mulla taas on yleensä mielessä ihan eri asioita, ei kerkeä miettimään näköään muuta kun keran päivässä käy päänsä kampaamassa. Aamulla sekin ja sitten mennäänkin samoilla peilin tuijotteluilla loppupäivä.

• Hannu Hautala (vai

oliko oikein tuon kuuluisan, hyvän luontokuvaajan nimi?) oli haastateltavana hiljattain TV:ssä,
      ja sen sanon, että sanantaitajana aivan mainio, tuo eteläpohjalainen mies, ei siinä haastattelijaa tarvittu!
      Tuntikaupalla sujuvaa mielenkiintoista puhetta!

• mimmipämimmi

Olen kaunis ikäiseksekseni. Huoliteltu ja itsestäni ja kunnostani huolehtinut koko ikäni.
      Aikaa ei voi huijata, turhaa toiveajattelua, ryppyvoiteet, botoxit ja leikkaukset. Säälittävää kun jokainen huomaa ettei ihminen hyväksy itseään sellaisena kun on.
      Roikkuvat luomet kannatta leikkuuttaa.

• Muistuttaisin kuitenkin yhdestä leidistä.
      Monet varmaan muistavatkin lukeneensa hänestä.
      Hän oli Ranskalainen chic, jo pikkuisen hennompi kun nuoruusvuosinaan, koska oli jo 110V jotain.
      Silloin maailman vanhin ihminen.
      Huumorintajuinen ja fiksu tyttö,
      joka tuli pikkuisen kuuluisaksi muustakin kun iästään.
      Pahuksen ihailtavasti, kunnioituksen arvoisesti, jopa tavallaan "viisarinvärähdyksen" arvoisesti hän tokaisi:

"Minulla on yksi isompi ryppy, ja sen päällä minä istun"

Kertakaikkisen hieno asenne!
      Hän olisi varmaan, ihan hyvin, voinut nimetä elämänkertansa kuten Edith Piaf:
      Jumalani kuinka olen elänyt.

Rypyt täyttävät naisen mielen, aina ja ikuisesti, yhtä syvästi kuin miehen rypyt.
      Aidolle naiselle miehen rypyt ovat yhtä kutsuvia, kuin Riikinkukkokoiraan pyllylihasten pystyyn nostamat koreat höyhenet.

"Tuo koiras on tehnyt sitä ennenkin ja ulkonäöstä päätellen loistavasti"

H.

• bessie*

Oikeastaan en usko, että "rypyt täyttävät naisen mielen, aina ja ikuisesti, yhtä syvästi kuin miehen rypyt"?

Totuus lienee pikemminkin, että kauneudenhoitotuotteita markkinoidaan ehkä enemmän kuin mitään muuta maailmassa. Ei siitä kuitenkaan kannata kovin yleistäviä johtopäätöksiä vetää naisista yleensä, eikä etenkään ikääntyvistä naisista.

Eläissäni en ole uhrannut yhden yhtä ajatusta miehen rypyille, enkä järin montaa naistenkaan, itseni tai muiden. Niitä nyt vain tulee vanhemmiten, toisille enemmän, toisille vähemmän, toisille ennemmin, toisille myöhemmin.
        Kun nyt tässä oikein vasiten muistelen, että onko joillakin tuntemillani ihmisillä ryppyjä, niin en yksinkertaisesti muista, niin vähän tuollainen luonnollinen asia kiinnittää huomiotani.

Älytön ajatus minusta, että joku kokisi miehen rypyt kutsuvina? Se on kokonaisuus, joka joko on miehekäs tai sitten ei, sekin vielä on makuasia.

• .

Tuosta riikinkukostapa tuli mieleeni tänä aamuna katsomani Avara luonto ohjelma kolibreista. Ohjelman loppupuolelle näkyi erikoinen sukupuuttoon kuolemassa oleva kolibrilaji jolla oli kaksi pidempää pyrstösulkaa joita sitten heilutteli kuin lassoa joskus eri- joskus samaan tahtiin.

Lintukoiraat osaavat temput.

Eiköpähän meidät jokaiset ole hyväksyttävä ryppyineen. Tuskin ihmislaji aikojenkaan kuluessa paranee niin paljon että kaikki kulkisivat siloposkisina ja rypyttöminä.

• bessie* kirjoitti:

Oikeastaan en usko, että "rypyt täyttävät naisen mielen, aina ja ikuisesti, yhtä syvästi kuin miehen rypyt"?

Totuus lienee pikemminkin, että kauneudenhoitotuotteita markkinoidaan ehkä enemmän kuin mitään muuta maailmassa. Ei siitä kuitenkaan kannata kovin yleistäviä johtopäätöksiä vetää naisista yleensä, eikä etenkään ikääntyvistä naisista.

Eläissäni en ole uhrannut yhden yhtä ajatusta miehen rypyille, enkä järin montaa naistenkaan, itseni tai muiden. Niitä nyt vain tulee vanhemmiten, toisille enemmän, toisille vähemmän, toisille ennemmin, toisille myöhemmin.
        Kun nyt tässä oikein vasiten muistelen, että onko joillakin tuntemillani ihmisillä ryppyjä, niin en yksinkertaisesti muista, niin vähän tuollainen luonnollinen asia kiinnittää huomiotani.

Älytön ajatus minusta, että joku kokisi miehen rypyt kutsuvina? Se on kokonaisuus, joka joko on miehekäs tai sitten ei, sekin vielä on makuasia.

"bessie*"

En pysty vieläkään naista ymmärtämään , sen enempää kuin heitäkään, jotka naisena, tai naisellisesti kirjoittavat.
        Kommentoin vain mitä naamallani olen kokenut.
        H.

• . kirjoitti:

Tuosta riikinkukostapa tuli mieleeni tänä aamuna katsomani Avara luonto ohjelma kolibreista. Ohjelman loppupuolelle näkyi erikoinen sukupuuttoon kuolemassa oleva kolibrilaji jolla oli kaksi pidempää pyrstösulkaa joita sitten heilutteli kuin lassoa joskus eri- joskus samaan tahtiin.

Lintukoiraat osaavat temput.

Eiköpähän meidät jokaiset ole hyväksyttävä ryppyineen. Tuskin ihmislaji aikojenkaan kuluessa paranee niin paljon että kaikki kulkisivat siloposkisina ja rypyttöminä.

"."

Monen Korppikotkan kaula ei ole aina ihailun arvoinen, kummallisiin paikkoihin kun ne sen tunkevat. Tipututkijat sanovat sen olevan hyväksi puhtaanapidon kannalta.
        Vaan silti, tai siistä syystä, munivat Korppikotkatkin.
        Aikasti kalju pääkin on niille eduksi.
        H.

• ;)
        hunksz kirjoitti:

"."

Monen Korppikotkan kaula ei ole aina ihailun arvoinen, kummallisiin paikkoihin kun ne sen tunkevat. Tipututkijat sanovat sen olevan hyväksi puhtaanapidon kannalta.
        Vaan silti, tai siistä syystä, munivat Korppikotkatkin.
        Aikasti kalju pääkin on niille eduksi.
        H.

Tietenkin kalju päälaki korppikotkalla on hyväksi ettei siihen tartu kaikki raadoista saadut jätökset. Vaan onpas se päälaki kalju niin munivilla kuin munien kanssa kulkevillakin.

Enemmän niitä kaljuja päitä näkee miehillä kuin naisilla. Lieneekö siitä sitten urospuolisille enemmän etua. ;)

• .........

ei vahuus huoleta ulkonäön suhteen, terve normaali inimen tietää mitä ikääntyminen tuo tullessaan,
      terve luonne ja terve mieli on parasta, se on myös ikuista kauneutta .

• en saa ketään enää

just katselin tuossa kämmenselkiä ja olipas siniverisen näköset, suonet pullottaa ja on siniset, myös isoja ikäläikkiä eli nuoruus on muistoja vaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      130
      3261
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      38
      2593
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2455
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      2278
    5. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      29
      1816
    6. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1730
    7. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      174
      1428
    8. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      1366
    9. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      310
      1305
    10. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      64
      1127
    Aihe