Minun pikkuinen poika on nyt 6kk ja 2viikkoa vanha. Paino 6400 ja 68,5cm. Syö 2 kertaa päivässä puolikasta purkkia hedelmäsosetta eli siis 1 purkki päivässä ja imetän. Täys imetin puolvuotiaan asti. Aloitin siis vasta antaa hänelle soseita ja minun pitäis pikkuhiljaa antaa hänelle enemmän ruokaa. Hän on kasvanut hienosti. Syntyessään oli 2580g ja 45cm. Miten muut vähän yli puolivuotia syövät ja mittoja olisi kans kivaa tietää kun erikokoiset vauvat syövät eri määriä:) kiitoksia etukäteen mammat!!
6kk vauvan ruokailu ja mitat
5
278
Vastaukset
- pikku neiti :)
meillä ens viikolla täyttävä 7kk ikäinen tyttö..
6kk neuvolassa mitat 10kg 210g :D iso tyttö
kerronpas mitä neiti syö..
150-200ml korviketta 1 hedelmä/marjasose
150-200mlkorviketta 1 liha/kana/kalasose
150-200ml korviketta 1dl puuroa hedelmäsose samassa
150-200ml korviketta 1 liha/kana/kala sose..
eli meidän neiti syö hyvin päivällä, riittää 4 tuollaista ateriaa päivässä ja kasvaa yli 1kilon kuukaudessa.. ja nukkuu sitte 12 tuntia yössä,kun syö päivällä hyvin..- Minimamma:)
Kiitos vastauksestasi:) mietin että voisin alkaa antaa hänelle puuroa. Mun anoppi sanoi ettei saa vielä antaa, mutta annan kyllä jos sun vauvakin syö puuroa:D saa nähdä mitä siitä tykkää koska oon yrittänut maistattaa muita ruokia, mutta hän sylki kaikki pois jos ei maistu makealta:D
- tsuppadui
Aloitin tuol aiemmin jo keskustelunkin tästä samaisesta aiheesta, muttei tullut kuin 1 vastaus..:)
Eli neitonen 5kk syntyessään 3605g ja 51cm,
5kk neuvolas 8550g 70,4cm :)
Täysimetyksel kans:) muutaman kerran saanut makustella perunaa ja porkkanaa, ja nyt uutuutena parsakaalia :) - pikku neiti :)
minimamma. saahan jo 5kk ikäsestä asti antaa puuroa.. kannattaa antaa vaa muutama lusikka ensin ja kahtoo tuleeko masu vaivoja.., :) sit päivä päivältä lisää sitä antamista.. kannattaa antaa puuron kans jotain makeaa hedelmä sosetta kans.. teen aina sillai et laitan samaan lusikkaan niin sosetta ku puuroaki.. ja hyvin uppoaa.. :)
- pehh
Meidän tyttö oli puolivuotiaana 6140g ja 65cm, syntyessöön 2750 ja 48cm. Kiinteitä alettiin tarjoilla sormiruokana 5kk , kuusikuisena ei tainnut yleensä kurkusta alas mennä kuin ajatus :) Mutta 8-kuiseksi sitten "pulskistuikin" jonkin verran (on siis koko ajan ollut normaalipainoinen), alkoi jauhelihapihvit maistua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374876- 823476
- 302943
- 612905
- 72689
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552260- 371742
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91680- 181671
- 161574