Punkkipanta paksuturkkiselle

...

Onko kenelläkään kokemusta Scalibor-pannasta paksuturkkisella koiralla? Olen käyttänyt koirallani Expotia ja Bayvanticia, mutta punkkeja silti löytyy koirasta koko ajan. Ne ovat kyllä kuolleet, kun ovat imeneet verta, mutta nuo myrkyt eivät näköjään estä niitä kiinnittymästä.

Pystyykö tuollaisen pannan laittamaan, vaikka koiralla on paksu turkki (pohjavilla ja melko pitkä päällyskarva)? Pitäisikö pannan olla kosketuksissa ihoon vai voiko sen asettaa "turkin päälle"?

6

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suosittelenkuitenkin

      Meillä kaksi suht tiheäturkkista, pohjavillaa on. Molemmilla Scalibor pannat mutta sataprosenttisesti eivät ole taanneet punkittomuutta, tosin vain muutama punkki on löytynyt. Pannat on kaulaa vasten niin ettei niitä aina näe.

      Tuttavallani on noutajauros joka ui päivittäin, sitä liotusta Scalibor ei kestä.

    • Viiilipurkki

      Minulla on sekarotuinen, Suomenlapinkoirasukuinen koira. Olemme käyttäneet sillä Scaliboria joka kesä, eikä ole löytynyt punkin punkkia. Poikkeus on tietenkin, jos koira on pesty tai käynyt uimassa (jolloin panta pitää ottaa pois) , silloin kestää taas viikon että panta vaikuttaa koko koiraan, koska aine on peseytynyt pois. Meilläkin panta on ihoa vasten, turkin peitossa.

    • gjgkhp

      olen kuullut että jokin valkoinen punkkipanta aiheuttaa syöpää:/ mutta en tiedä mitään teidän pannoista :D ja viilipurkki mitä muuta rotua sinun koirassasi on kun minulla on myös suomenlapinkoira mixaus jossa on myös bolonkkaa;)?

      • Professorska

        Tämäpä tosi tarkkaa faktatietoa:
        "olen kuullut että jokin valkoinen punkkipanta aiheuttaa syöpää" :D

        Uskotko kaiken, mitä kuulet?


    • turren hoitaja

      siirttykää Valkosipulirouheeseen, ei kannata noita Apteekin juttuja panta ei ole varma ja niskaan laitettava on myrkkyä koiralle .

    • ei kannata laittaa koiralle mitään punkki pantoja ku niistä ei ikinä voi olla varma ja nytkin yksi koira on kuolut punkki pannan aiheuttamasta hermostomyrkytyksestä!! kannatan valkosipulirouhetta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2810
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2030
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      42
      1543
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      989
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe