Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kamera raksuttaa, ei ota kuvaa

Riks raks poks

Mikäköhän mahtaa olla syynä, kun vähän päälle vuoden ikäinen Nikon 3100 temppuilee.
Kun painaa laukaisinta, kamera raksuttaa, eikä ota kuvaa. Sammuttaminen ei auta, akun poistaminen vähäksi aikaa voi auttaa. Joskus se vaatii 15 kertaa akun irrottamista, ennenkuin kamera suostuu ottamaan kuvaa.
Ensin luulin, että se temppuilee vaan, kun akku on melko tyhjä. Nyt se tekee sitä aina vaan enemmän, eikä akun varaustilalla ole mitään merkitystä ongelman esiintymiseen.

11

2490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emmäätiiijä

      Jas-huolto

    • Putsaisin kokeeksi kameran ja optiikan sähköiset kontaktit. Ne ovat aiheuttaneet jumiutumisia joillekin kuulemani mukaan.

    • Oiskohan...

      sattumalta päässyt lipsahtamaan aikalaukaisin päälle...

    • ???????????

      raksuttaako nikoni jos siin on aikalaukaisin?

      ettei olis pommi?

    • hetki lyö, viimehetk

      raksuta takas

    • ninko

      Vika on luultavasti objektiivissa eikä kamerassa. Joku objektiivissa jumittaa ja kamera ei laukea kun tarkennus ei mene kohdilleen.

    • yhhuii

      mulla on ihan samaa välillä! mulla auttaa objektiivin irroittaminen ja takaisin laitto '=9

    • nikon2

      Minulla oli sama ongelma oman Nikonin (D5000) kanssa. Objektiivin irroittaminen ja kennon pikainen puhdistus auttoi minullakin :)

    • snap krakl pop

      Ootko vahingossa kaatanut raksuja kameran sisälle?

    • Praktica60years

      Hei! mulla on praktica luxmedia 12-03 kamera. Ei ota kuvaa, asetuksia ei saa kunnolla vaihdettua ja just kuuluu tota rutinaa :( Miten tota sais korjattua? :D

    • Talli katti

      Siinä voi olla mitä tahaansa syitä.
      Ei kannata viiä huoltoon saat uuden kameran halvemmalla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe