Pianon soitossa vaikeuksia! AUTTAKAA!!

Aloitin pianon soittamisen noin kuukausi sitten ja käyn pianotunneilla. Ongelmani on siis kahden rytmin soittaminen kahdella kädellä. Pystyn mainiosti soittamaan yhtä rytmiä vaikkapa oikealla kädellä, jos soittoon sekaantuu toista rytmiä soittava vasen käsi, se alkaa minulla automaattisesti toistamaan vasemman käden rytmiä. En siis pysty soitttamaan kahdella kädella! Onko minulla huono rytmitaju? Millaisia harjoituksia voin tehdä oppiakseni soittamaan kahdella kädellä! APUA! Ystävälläni joka aloitti soiton samaanaikaan kuin minä, pystyvät kädet soittamaan kahta eri rytmiä :(

Tänne keskusteluun ei sitten mitään haukkumisia, kaipaan apua pikimmiten!

3

421

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sulla ei varmaan oo vaan niin hyviä luonnonlahjakkuuksia kun sun kaverilla musiikissa. Koitappa tehä niin että laitat molemmat kädet pöydän päälle (kämmenpuoli alasp.) ja nostelet molempien käsien peukalot yhtaikaa ylös, etusormet jne.. sitten takaisinpäin. En tiiä ymmärskö tuosta mitään mutta yritäppä :) samaan aikaan

• harjoitusta

Siihen harjaantuu kun vain soittaa. Kyllä itsellenikin tulee kappalaita eteen (soittanut 10 vuotta) joissa vasen käsi tuppaa kuuntelemaan liika oikeaa. Kannattaa ensin harjoitella kappaletta hitaasti ja pikkuhiljaa lisätä tempoa, jolloin sormet muistavat itse mitä tulee soittaa. Eikä kannata harjoitella käsiä liikaa erikseen, jotta korva tottuu vasemman ja oikean käden yhteissoittoon eikä siihen, että miltä ylä- ja alaääni kuulostaa erikseen!

• harjoitusta

Ja lisäys vielä: älä vertaa itseäsi muihin! Keskity vain soittamisen iloon, äläkä annan pienten ongelmien häiritä! Harjoitus tekee mestarin ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      65
      1423
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      109
      865
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      46
      699
    4. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      690
    5. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      54
      688
    6. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      677
    7. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      25
      645
    8. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      66
      633
    9. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      69
      621
    10. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      40
      616
    Aihe