Pianon soitossa vaikeuksia! AUTTAKAA!!

Aloitin pianon soittamisen noin kuukausi sitten ja käyn pianotunneilla. Ongelmani on siis kahden rytmin soittaminen kahdella kädellä. Pystyn mainiosti soittamaan yhtä rytmiä vaikkapa oikealla kädellä, jos soittoon sekaantuu toista rytmiä soittava vasen käsi, se alkaa minulla automaattisesti toistamaan vasemman käden rytmiä. En siis pysty soitttamaan kahdella kädella! Onko minulla huono rytmitaju? Millaisia harjoituksia voin tehdä oppiakseni soittamaan kahdella kädellä! APUA! Ystävälläni joka aloitti soiton samaanaikaan kuin minä, pystyvät kädet soittamaan kahta eri rytmiä :(

Tänne keskusteluun ei sitten mitään haukkumisia, kaipaan apua pikimmiten!

3

281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sulla ei varmaan oo vaan niin hyviä luonnonlahjakkuuksia kun sun kaverilla musiikissa. Koitappa tehä niin että laitat molemmat kädet pöydän päälle (kämmenpuoli alasp.) ja nostelet molempien käsien peukalot yhtaikaa ylös, etusormet jne.. sitten takaisinpäin. En tiiä ymmärskö tuosta mitään mutta yritäppä :) samaan aikaan

    • harjoitusta

      Siihen harjaantuu kun vain soittaa. Kyllä itsellenikin tulee kappalaita eteen (soittanut 10 vuotta) joissa vasen käsi tuppaa kuuntelemaan liika oikeaa. Kannattaa ensin harjoitella kappaletta hitaasti ja pikkuhiljaa lisätä tempoa, jolloin sormet muistavat itse mitä tulee soittaa. Eikä kannata harjoitella käsiä liikaa erikseen, jotta korva tottuu vasemman ja oikean käden yhteissoittoon eikä siihen, että miltä ylä- ja alaääni kuulostaa erikseen!

    • harjoitusta

      Ja lisäys vielä: älä vertaa itseäsi muihin! Keskity vain soittamisen iloon, äläkä annan pienten ongelmien häiritä! Harjoitus tekee mestarin ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2651
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1104
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1064
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe