TRAKTORI VS KELKKA

KUMPI ON PAREMPI RANKAMETSÄSSÄ: tRAKTORI VAI MOOTTORKELKKA??
16633
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 16

Vanhimmat

ehkäpä kannattaisi vertailla kelkkaa ja mönkijää niin pysyy mittasuhteet koossa .

Äänestä
  • MULLA MENI VÄHÄN MUSTAA VÄRIÄ VERENKIERTOON, KUN VÄRJÄSIN HIUKSIA.
    NOSTETAAS KISU PÖYDÄLLE ELI KUMPI PAREMPI. KELKKA VS MÖNKIJÄ.
    T@T

Äänestä

• PAUKONKIROUS kirjoitti:

MULLA MENI VÄHÄN MUSTAA VÄRIÄ VERENKIERTOON, KUN VÄRJÄSIN HIUKSIA.
    T@T

Riippuu tehoista. Metsätyö ei ole leluille helppo ympäristö varsinkaan kun kuski kuumenee ja alkaa kuusirangalla pätkimään alitehoista menovehjettä. NELIVETO TRAKTORI puun ajoon ja pysy kaukana näistä herrojen mönkijä/kuormain yhdistelmistä jos aiot nimittäin netota jotain. Kulje sinne savotalle sillä mönkijällä tai kelkalla ja aja puut Traktorilla tien varteen. Esim 805 Valmet kesla kuormain kärry yhdistelmä ,kuormain hydr.jatkeella.ulottuvuus 6-7m. Nostokyky suoralla puomilla 300kg,kärry hydr.ohj. Mek. veto. Kärryn kuormatila 7-8mottia ja kantavuus n.10 tonnia.

Äänestä

• Tätä hän sää kysyit? kirjoitti:

Riippuu tehoista. Metsätyö ei ole leluille helppo ympäristö varsinkaan kun kuski kuumenee ja alkaa kuusirangalla pätkimään alitehoista menovehjettä. NELIVETO TRAKTORI puun ajoon ja pysy kaukana näistä herrojen mönkijä/kuormain yhdistelmistä jos aiot nimittäin netota jotain. Kulje sinne savotalle sillä mönkijällä tai kelkalla ja aja puut Traktorilla tien varteen. Esim 805 Valmet kesla kuormain kärry yhdistelmä ,kuormain hydr.jatkeella.ulottuvuus 6-7m. Nostokyky suoralla puomilla 300kg,kärry hydr.ohj. Mek. veto. Kärryn kuormatila 7-8mottia ja kantavuus n.10 tonnia.

Kiitos asiantuntevista vastauksista. T:T@T

Äänestä

• PAUKONKIROUS kirjoitti:

MULLA MENI VÄHÄN MUSTAA VÄRIÄ VERENKIERTOON, KUN VÄRJÄSIN HIUKSIA.
    T@T

Mie ajelen mönkijälle joten sanon mönkijä.

Äänestä

SIINÄPÄ SAATIIN ÄÄLIÖKESKUSTELU LOPPUUN,JOTEN KIITOS SIITÄ

TÄMÄ ON LOPPUUNKÄSITELTY,EI ENÄÄ KOMMENNTEJa

Äänestä
  • Viimeisen sanan sanon minä!

Äänestä

• Ite olet ääliö kirjoitti:

Viimeisen sanan sanon minä!

MINÄ sanon sen, että oli asiantunteva keskustelu. KISU on pöydällä.

Äänestä

• KÄRÄYTTÄJÄ kirjoitti:

MINÄ sanon sen, että oli asiantunteva keskustelu. KISU on pöydällä.

Minä ainahi ajelen Neliveto Valmetilla puut metästä . Ajakaa te niillä "traktorimönkijöillä"

Äänestä

• ASIA EI OLE LÄHELLEKKÄÄN SELVÄ JOS NIIN LUULIT. T.KÄRYTTÄJÄ

Äänestä

• Ollut kauan harkinnassa kumman ostaisi? Rankametsästä siis kysymys..(

Äänestä

• VIILTOVARMAVOLVOB kirjoitti:

Ollut kauan harkinnassa kumman ostaisi? Rankametsästä siis kysymys..(

Kyllä itselläni käytössä mönkijä, mutta suuremmat puut olen yleensä
    traktorilla hoidellut. Ääni kuitenkin mönkijälle.

Äänestä

Olipahan kerran lähikuljetusmatkaa yli 2 km ja savotta pientä harvennusta.

Oli muuten moottorikelkalla vikkelää viedä kuormaa verrattuna traktoriin, vaikka maatiaiseen tietenkin menee joku kuutio enemmän. Kelkassa parireki ja muovijalakset. Toista kiintoa / kuorma.

Äänestä
  • Iso mönkijä ja siihen telat. Parireki perään. Kyllä työkelkallakin pärjää, mutta telamönkijä vielä parempi. Molemmilla pääsee vaikeakulkuisissa maastoissa ja ajourien ei tarvitse olla kovin leveitä. Isommat savotat kannattaa kuitenkin ajattaa metsätraktorilla.

Äänestä

• Mikä oli vuodenaika?

Äänestä

• Helou682 kirjoitti:

Mikä oli vuodenaika?

Telamönkijällä voi ajaa metsässä ympäri vuoden.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

saukkoudsw kirjoitti:

KUMPI ON PAREMPI RANKAMETSÄSSÄ: tRAKTORI VAI MOOTTORKELKKA??

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu