siitepölyriesa

atsiu

Olen kärsinyt tavallista poikkeavista flunssaoireista tänä keväänä, johon kuuluu jatkuva nuha, vuotavat silmät ja kuivaa yskää.
Olen käyttänyt tarvittaessa nenäsuihkeita ja antihistamiineja, eivät ole auttaneet.
Nasolin helpottaa vähän, mutta ei tarpeeksi ja Nasolin on vain tilapäiskäyttöön.

Onko mitään vielä tehokkaampia nenäsuihkeita joka vois käyttää pitempää ja joka poistaa tulehduksen nenästä? On sellanen tunne kuin olisi tulehdus nenässä. On raskasta hengittää nenän kautta ja se taas aiheuttaa pään jomotusta.

Allergiatestia on otettu pari vuotta sitten. Ei mitään allergioita.

5

177

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teija.dunder

Kuvaamasi oireet sopivat hyvin limakalvojen yliherkkyysoireiksi, joita ovat mitattavissa olevat allergiaoireet ja toisaalta pienhiukkasten aiheuttamat vasomotoriset oireet (jotka ovat käytännössä samanlaiset kuin allergian aiheuttamat). Kun oireet ovat lievät antihistamiini toimii yleensä hyvin mutta oireiden ollessa vahvemmat tarvitaan yleensä ns nenästeroidi suihkeita. Näitä valmisteita on useita joista osa on ns käsikauppavalmisteita ja osa reseptivalmisteita. Vaikuttavia aineita ovat esim beklometasoni, flutikasoni, mometasonifuroaatti.

• Sanpedro

Olen saanut ensimäisen kerran koivusiitepölyoireita!
        En ole käyttänyt vielä lääkitystä.Loppuuko oireet kun pöly loppuu vaan
        herkistyy ensi keväällä vaikka olisi normaalit Kovivupölymäärät?

• teija.dunder

Oireet loppuvat tyyppillisesti kun siitepölymäärä ilmassa vähenee. On todennäköistä, että sellaisina keväinä kun koivun siitepölyä on keskimääräistä vähemmän sinulle ei tule oireita mutta muina vuosina jokinasteisia oireita on odotettavissa. Se, että itse muistaa oireiden mahdollisuuden ja varautuu niitä hoitamaan antihistamiinilla ja/ tai paikallishoitovalmisteilla kuten silmätipoilla ja nenäsuihkeilla jo ennen kuin oireet pääsevät hankaliksi, auttaa pärjäämään näiden oireiden kanssa jatkossakin.

• TurhastunutNiistäjä

Luulen olevani allerginen jollekkin siitepölylle, mutta en tiedä mille. Oireeni ovat: jatkuvaa nuhaa (ulkona ollessani se pahenee), silmät vuotavat ja auvastuttaa. Tällaisia oireita ei ole esiintynyt ennen. Johtuuko tämä runsaasta siitepölymäärästä? Itse luulen että niin ei ole.

• teija.dunder

Jos haluat selvittää asiaa niin osassa terveyskeskuksissa ja yksityisissä lääkäriasemissa tehdään allergiatutkimuksia/ohjataan allergiatutkimuksiin. Tutkimukset ovat joko vasta-aineen tutkimista verestä tai ihopistokokeita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      64
      6227
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      63
      5629
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      128
      4565
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      57
      3899
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3815
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      32
      3229
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      68
      3009
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59