Olen kärsinyt tavallista poikkeavista flunssaoireista tänä keväänä, johon kuuluu jatkuva nuha, vuotavat silmät ja kuivaa yskää.
Olen käyttänyt tarvittaessa nenäsuihkeita ja antihistamiineja, eivät ole auttaneet.
Nasolin helpottaa vähän, mutta ei tarpeeksi ja Nasolin on vain tilapäiskäyttöön.
Onko mitään vielä tehokkaampia nenäsuihkeita joka vois käyttää pitempää ja joka poistaa tulehduksen nenästä? On sellanen tunne kuin olisi tulehdus nenässä. On raskasta hengittää nenän kautta ja se taas aiheuttaa pään jomotusta.
Allergiatestia on otettu pari vuotta sitten. Ei mitään allergioita.
siitepölyriesa
5
171
Vastaukset
- teija.dunder
Kuvaamasi oireet sopivat hyvin limakalvojen yliherkkyysoireiksi, joita ovat mitattavissa olevat allergiaoireet ja toisaalta pienhiukkasten aiheuttamat vasomotoriset oireet (jotka ovat käytännössä samanlaiset kuin allergian aiheuttamat). Kun oireet ovat lievät antihistamiini toimii yleensä hyvin mutta oireiden ollessa vahvemmat tarvitaan yleensä ns nenästeroidi suihkeita. Näitä valmisteita on useita joista osa on ns käsikauppavalmisteita ja osa reseptivalmisteita. Vaikuttavia aineita ovat esim beklometasoni, flutikasoni, mometasonifuroaatti.
- Sanpedro
Olen saanut ensimäisen kerran koivusiitepölyoireita!
En ole käyttänyt vielä lääkitystä.Loppuuko oireet kun pöly loppuu vaan
herkistyy ensi keväällä vaikka olisi normaalit Kovivupölymäärät?
- teija.dunder
Oireet loppuvat tyyppillisesti kun siitepölymäärä ilmassa vähenee. On todennäköistä, että sellaisina keväinä kun koivun siitepölyä on keskimääräistä vähemmän sinulle ei tule oireita mutta muina vuosina jokinasteisia oireita on odotettavissa. Se, että itse muistaa oireiden mahdollisuuden ja varautuu niitä hoitamaan antihistamiinilla ja/ tai paikallishoitovalmisteilla kuten silmätipoilla ja nenäsuihkeilla jo ennen kuin oireet pääsevät hankaliksi, auttaa pärjäämään näiden oireiden kanssa jatkossakin.
- TurhastunutNiistäjä
Luulen olevani allerginen jollekkin siitepölylle, mutta en tiedä mille. Oireeni ovat: jatkuvaa nuhaa (ulkona ollessani se pahenee), silmät vuotavat ja auvastuttaa. Tällaisia oireita ei ole esiintynyt ennen. Johtuuko tämä runsaasta siitepölymäärästä? Itse luulen että niin ei ole.
- teija.dunder
Jos haluat selvittää asiaa niin osassa terveyskeskuksissa ja yksityisissä lääkäriasemissa tehdään allergiatutkimuksia/ohjataan allergiatutkimuksiin. Tutkimukset ovat joko vasta-aineen tutkimista verestä tai ihopistokokeita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1696901
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes622452- 562138
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se611271Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3531244- 561234
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141121Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79970Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384958Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14957