Samos

tomppa.

Finnmatkat on matkanjärjestäjänä huonoin mahdollinen ja onnistuu pilaamaan hyvän matkakohteen. Ei matkaesitteessä saa lukea, että kaikisssa huoneistoissa on kahvinkeitin, kun todellisuudessa yhdestäkään ei löytynyt ja omistaja ilmoitti, että hän on kertonut kyseessä olevan vedenkeitin.

108

2461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hoh-hoh!

      Oletko Tomppa tosissasi? "onnistuu pilaamaan hyvän matkakohteen...", kun kahvinkeitin puuttuu!

      • tomppa.

        Ei tämä ollut ainoa asia ja kyllä sellaiselle ihmiselle, jolla on jonkinasteinen kahvi-addiktio ja joka tekee valinnan huoneistohotellien välillä sen mukaan onko siellä kahvinkeitin, se onnistuu pilaamaan loman alkua melkoisesti.


      • kalimerat vaan
        tomppa. kirjoitti:

        Ei tämä ollut ainoa asia ja kyllä sellaiselle ihmiselle, jolla on jonkinasteinen kahvi-addiktio ja joka tekee valinnan huoneistohotellien välillä sen mukaan onko siellä kahvinkeitin, se onnistuu pilaamaan loman alkua melkoisesti.

        Oletkos koskaan keittänyt kahvia kattilassa ja varovasti liruttanut kuppiin? Katselin juuri itsekin, että tulevassa huoneistossa kuvan perusteella näyttää kahvimaatti olevan ja olenkin varautunut siihen, että valitan respaan, ellei toosaa ole. Samoksella kyllä muuten kelpaa höntsäillä.


      • tomppa.
        kalimerat vaan kirjoitti:

        Oletkos koskaan keittänyt kahvia kattilassa ja varovasti liruttanut kuppiin? Katselin juuri itsekin, että tulevassa huoneistossa kuvan perusteella näyttää kahvimaatti olevan ja olenkin varautunut siihen, että valitan respaan, ellei toosaa ole. Samoksella kyllä muuten kelpaa höntsäillä.

        Ei ole enää tuollainen pannukahvitouhu hyppysissä.

        Ei siinä valittaminen auttanut, vaikka ihan paikan johtajattarelle menin asiasta kertomaan. Hän vain totesi, että voithan sinä mennä baariin. Kävin kerran juomassa 3€ kahvin, jonka jälkeen kävin ostamassa kahvinkeittimen. Olihan siitä ylimääräistä vaivaa minulle.


      • pakko nauraa!!

        Tuo "paljon matkustaneen Tompan" esille tuoma juttu on niin tärkeä että se menee ongelmatilanteissa reilusti yli mm. Kreikan velkakriisin!!! Olli Rehnillä ja kumppaneilla olisi nyt tehtävä käydä katsastamassa kaikki Kreikan majapaikat onko keittimiä vai ei. ja ei kun FM asialle eli kauppaan!!!!


      • muhah
        tomppa. kirjoitti:

        Ei tämä ollut ainoa asia ja kyllä sellaiselle ihmiselle, jolla on jonkinasteinen kahvi-addiktio ja joka tekee valinnan huoneistohotellien välillä sen mukaan onko siellä kahvinkeitin, se onnistuu pilaamaan loman alkua melkoisesti.

        L-O-L, ahhahaha, voi voi xD


      • leppälintunen
        kalimerat vaan kirjoitti:

        Oletkos koskaan keittänyt kahvia kattilassa ja varovasti liruttanut kuppiin? Katselin juuri itsekin, että tulevassa huoneistossa kuvan perusteella näyttää kahvimaatti olevan ja olenkin varautunut siihen, että valitan respaan, ellei toosaa ole. Samoksella kyllä muuten kelpaa höntsäillä.

        Tuohon toimintoon pitää olla suhteellisen selvä. Kaikilta ei siis varmaan onnaa.


      • aiga
        leppälintunen kirjoitti:

        Tuohon toimintoon pitää olla suhteellisen selvä. Kaikilta ei siis varmaan onnaa.

        Melko vanhanaikaista mun mielestä =(


      • Kaffehammaskeiju
        tomppa. kirjoitti:

        Ei tämä ollut ainoa asia ja kyllä sellaiselle ihmiselle, jolla on jonkinasteinen kahvi-addiktio ja joka tekee valinnan huoneistohotellien välillä sen mukaan onko siellä kahvinkeitin, se onnistuu pilaamaan loman alkua melkoisesti.

        Paikallisesta marketista irtoaa peruskeitin 20€. Miten ihmeessä matka voi mennä pilalle ilman keitintä?


      • Aina vaan Aila
        Kaffehammaskeiju kirjoitti:

        Paikallisesta marketista irtoaa peruskeitin 20€. Miten ihmeessä matka voi mennä pilalle ilman keitintä?

        Meinaatko ihan tosissasi että matkailijan pitää alkaa etsiä kahvinkeitintä paikallisista marketeista, jos ei matkatoimiston lupaamaa keitintä löydy huoneistohotellista? Eikös juuri tällainen välinpitämättömyys edesauta sitä, ettei matkatoimistojen tarvitse huolehtia mistään asioista. Ymmärrän alkuperäistä kirjoittajaa oikein hyvin siinä että jurppii, jos sovitut asiat eivät toteudu. Lisää ryhtiä matkatoimistoille!


    • Oltiinkohan samalla

      reissulla? Takaisintullessa opas varoitteli tupakkamiehiä, ettei lentokentän sisällä saa polttaa, vaan pitää pössytellä ulkopuolella viimeiset tupakat.

      Tämäkin oli täysin palturia. Kyllä vidutti vetää posket lommolla röökiä, mennä turvatarkastuksen jälkeen tax free puolelle ja huomata, että onhan siellä röökipaikka, prkl!

      • tomppa.

        Kyllä varmaan oltiin, ainakin siinä bussissa oli samanlaiset jonnin joutavat höpinät, eikä varsinaista opastusta miten tulee toimia saavuttaessa lentoasemalle. Ainoa mitä kerrottiin oli tuo tupakointijuttu ja sekin palturia. Kävelin itse sen satametriä pitkän saksalaisturisti jonon ohitse ja suoraan check-in tiskille, kun kerran tilaa oli. Suurin osa suomalaisista jäi tonottamaan sakemannien perään.

        Menomatkalla opas ei tullut hotelleille mukana, vaan jouduin itse hortoilemaan ja etsimään majapaikkaani. Ensi kerralla en varmasti maksa lentokenttäkuljetuksesta yhtään mitään Finnmatkoille, vaan otan taksin ja menen suoraan hotellille.


      • en kestä!!!
        tomppa. kirjoitti:

        Kyllä varmaan oltiin, ainakin siinä bussissa oli samanlaiset jonnin joutavat höpinät, eikä varsinaista opastusta miten tulee toimia saavuttaessa lentoasemalle. Ainoa mitä kerrottiin oli tuo tupakointijuttu ja sekin palturia. Kävelin itse sen satametriä pitkän saksalaisturisti jonon ohitse ja suoraan check-in tiskille, kun kerran tilaa oli. Suurin osa suomalaisista jäi tonottamaan sakemannien perään.

        Menomatkalla opas ei tullut hotelleille mukana, vaan jouduin itse hortoilemaan ja etsimään majapaikkaani. Ensi kerralla en varmasti maksa lentokenttäkuljetuksesta yhtään mitään Finnmatkoille, vaan otan taksin ja menen suoraan hotellille.

        Olet siis kielitaidoton myös?!


      • matkaaja vaan

        Kreikassa on myös tulltu voimaan laki joka kieltää tupakoinnin yleisllä paikoilla. Osa suomalaisistahan ovat niitä jotka polttavat ketjussa, eivät osaa kieliä jotta ymmärtäisivät kiellot sanallsiesti ilmaistuna. Siksi opas kertoo asiasta ja se on hyvä. Alkeellisilla pienillä odotusalueilla on tuskallista jos joku käryyttelee vieressä.


      • kaiku313
        tomppa. kirjoitti:

        Kyllä varmaan oltiin, ainakin siinä bussissa oli samanlaiset jonnin joutavat höpinät, eikä varsinaista opastusta miten tulee toimia saavuttaessa lentoasemalle. Ainoa mitä kerrottiin oli tuo tupakointijuttu ja sekin palturia. Kävelin itse sen satametriä pitkän saksalaisturisti jonon ohitse ja suoraan check-in tiskille, kun kerran tilaa oli. Suurin osa suomalaisista jäi tonottamaan sakemannien perään.

        Menomatkalla opas ei tullut hotelleille mukana, vaan jouduin itse hortoilemaan ja etsimään majapaikkaani. Ensi kerralla en varmasti maksa lentokenttäkuljetuksesta yhtään mitään Finnmatkoille, vaan otan taksin ja menen suoraan hotellille.

        Kyllä se bussi sinut vei hotellille. Mitä muuta olisit tarvinnut eli pitääkö oppaan viedä sinut kädestä pitäen hotellihuoneeseen? Et siis osannut muuta kuin hortoilla!


    • Tultiin juuri samokselta Finn- matkojen reissulta. ei minulla ollut valittamista. Kyllä siitä tupakoinnista varoitettiin lentokentällä sisällä. en asiaan kiinnittänyt pahemmin huomiota, koska en itse polta.
      Mennessä oli opas kentällä vastassa,Suomeen palatessa opas tuli bussiin loppumatkalla. eipä tuo haitannut. ainoastaan hotellin pihalla nousimme bussiin ja hetken kuluttua norjalainen matkaopas totesi, ettei Suomalaiset mahdu siihen bussiin. Meidän bussimme tulee vähän perässä ja tulikin. Pientä hässäkkää, koska oma opas ei ollut paikalla.

      Muuten tykkäsin Samoksesta. Olimme ensi kertaa maassa. Kokkari vain tuntui saaren viileimmältä ja tuulisemmalta paikalta. Aina muualla saarella oli poikkeuksetta lämpimämpää. Ainoastaan eilen Agios Nikolauksella, ensin hyvin kuuman aamupäivän jälkeen, alkoi tuulla äkkiä ja pilvistyikin. -Jäi Tsamadou Beachin nakuranta kokematta. No käytiin uimassa, mutta ei siellä tarennut aurinkoa ottaa. (aurinkoa ei ollut).

      Ajelimme monta kertaa bussilla saarella. Saimme hotellista ensin aikataulun ja opastusta, sitten osasimme jo itsekin matkustella. 3-5 euroa kahdelta henkilöltä meidän reissut maksoivat

      • tomppa.

        Siellä lentokentän sisällä oli tupakointipaikka, joten aivan turhaan opas pelotteli tupakkamiehiä. Eniten itseäni ärsyttää asiat, joista mainitaan jotain ja, jotka eivät kuitenkaan sitten ole niin.

        Kuten nyt esimerkiksi tuo kahvinkeitin, miten helkutissa voi laittaa esittelyyn, että kaikissa huoneistoisssa on kahvinkeitin, jos yhdessäkään ei ole? Hotellinomistaja vaan kehottaa menemään baariin juomaan kahvia. Se kahvi maksoi 3€ ja maistui aivan kissanpissalta, hyi sentään.

        Tämä tapahtui Pythagorioniossa, jonka kaupoista ei löytynyt kahvinkeittimiä. Vuokrasin ensimmäisenä päivänä skootterin ja ajoin iltapäivästä Samoksen kaupunkiin, jossa oli Expert-kauppa ja sieltä löytyi kahvinkeittimiä. Mutta liike ei ollut auki, vaikka piti aueta illalla klo 18. Odottelin aivan turhaan.

        Seuraavana päivänä uusi yritys. Sain onneksi Samoksen rantakadulta kunnon aamukahvia, koska liike ei ollut vieläkään auki. Ihmisiä oli kyllä ulkopuolella muitakin odottamassa. No, lopulta sain sen keittimen, aikaa meni haaskuun 1½ päivää, mutta tulipa ajeltua edestakaisin läpi saaren.

        Kävin myös siellä teidän lomapaikassa Kokkarissa ja tuntui viehättävältä paikalta. Ei Pythagorionissakaan mitään vikaa silti ollut lomapaikkana. Esitteen mukaan siellä piti olla Finnmatkojen toimisto, jossa olisin käynyt keskustelemassa, mutta tosiasiassa kyseessä oli ravintola, jossa oppaat ilmeisesti silloin tällöin ovat, minä en heitä tavannut ja annoin koko asian olla.


      • tomppa.

        Niin, se piti vielä sanoa noista ilmoista, että kreikkalaiset kutsuivat Pythagorionia paistinpannuksi sen takia, kun siellä on muuta lämpimämpää. Ei pitänyt paikkaansa ainakaan minun lomaviikon aikana. Kyllä joutui takkia laittamaan päälle ja yöllä oli kaksi peittoa, kun oli niin peevelin kylmä.

        Jos tulit takaisin 22.5 niin me oltiin samassa bussissa. Tutustuin menomatkalla kahteen ihanaan vanhaan rouvaan, jotka menivät Kokkariin ja takasintulomatkalla ne istuvat etupenkissä. Tulin itse kyytiin vähän ennen Pythagorionia sieltä vuorenrinteeltä, tyylikäs herrasmies valkoisessa takissaan.


      • negatiivisuudesta
        tomppa. kirjoitti:

        Siellä lentokentän sisällä oli tupakointipaikka, joten aivan turhaan opas pelotteli tupakkamiehiä. Eniten itseäni ärsyttää asiat, joista mainitaan jotain ja, jotka eivät kuitenkaan sitten ole niin.

        Kuten nyt esimerkiksi tuo kahvinkeitin, miten helkutissa voi laittaa esittelyyn, että kaikissa huoneistoisssa on kahvinkeitin, jos yhdessäkään ei ole? Hotellinomistaja vaan kehottaa menemään baariin juomaan kahvia. Se kahvi maksoi 3€ ja maistui aivan kissanpissalta, hyi sentään.

        Tämä tapahtui Pythagorioniossa, jonka kaupoista ei löytynyt kahvinkeittimiä. Vuokrasin ensimmäisenä päivänä skootterin ja ajoin iltapäivästä Samoksen kaupunkiin, jossa oli Expert-kauppa ja sieltä löytyi kahvinkeittimiä. Mutta liike ei ollut auki, vaikka piti aueta illalla klo 18. Odottelin aivan turhaan.

        Seuraavana päivänä uusi yritys. Sain onneksi Samoksen rantakadulta kunnon aamukahvia, koska liike ei ollut vieläkään auki. Ihmisiä oli kyllä ulkopuolella muitakin odottamassa. No, lopulta sain sen keittimen, aikaa meni haaskuun 1½ päivää, mutta tulipa ajeltua edestakaisin läpi saaren.

        Kävin myös siellä teidän lomapaikassa Kokkarissa ja tuntui viehättävältä paikalta. Ei Pythagorionissakaan mitään vikaa silti ollut lomapaikkana. Esitteen mukaan siellä piti olla Finnmatkojen toimisto, jossa olisin käynyt keskustelemassa, mutta tosiasiassa kyseessä oli ravintola, jossa oppaat ilmeisesti silloin tällöin ovat, minä en heitä tavannut ja annoin koko asian olla.

        Kaikkialla yleisissä tiloissa on tupakointikielto mutta tupakkapaikkakin löytyy varmaan. onneksi sentään kreikassakin on laki tullut voimaan. kuumissa ja osin kehnoisti ilmatoiduissa odotustiloissa olisi hirveä olla jso siellä vielä saisi tupakoida!
        Maailma muuttuu. Kannattaa muuttua sen mukana. toivottavasti ei koskaan satu tuollaista tyyppiä samoille matkoille.


    • Arghh

      Niillä lukee esitteissä aivan mitä tahansa palturia ja koko matkatoimiston ainoa tarkoitus on lypsää ihmisiltä rahat pois. Tuo linja-auto kuljetuksesta ja lentokoneen ruuista maksaminen on sairasta. Mainostetaan että 400€ pääsee matkalle ja todelliseksi hinnaksi osoittautuu jotain 600-700€ paikkeilla. Oppaat eivät kay hotelleilla ja tekstiviesteillä pitäisi vissiin hoitaa asiat. Yritin soittaa mutta eihän siellä kukaan vastannut, prkl!

      • tomppa.

        En tiedä mutta olen matkustanut useimmiten Aurinkomatkoilla, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmaa. Finnmatkoja olen joutunut viime vuosina käyttämään neljää kertaa, koska muilla matkatoimistoilla ei ole ollut haluamalleni saarelle reissuja. Joka kerta Finnmatkat on onnistunut pilaamaan matkani. Saavutus sekin.


      • Ellare!!
        tomppa. kirjoitti:

        En tiedä mutta olen matkustanut useimmiten Aurinkomatkoilla, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmaa. Finnmatkoja olen joutunut viime vuosina käyttämään neljää kertaa, koska muilla matkatoimistoilla ei ole ollut haluamalleni saarelle reissuja. Joka kerta Finnmatkat on onnistunut pilaamaan matkani. Saavutus sekin.

        Ja suomi-tomppa matkustaa... Usein matkailu avartaa. Ei kuitenkaan aina.

        Kun olet noinkin kokenut (!) matkailija, kykenisit varmaan itse räätälöimään haluamasi lennot ja majoituksen. Onnistuu ihan netissä. Näin voisit varmistua kahvinkeittimen ym. muiden elintärkeiden tavaroiden saatavuudesta. Ai niin mutta nythän sinulla on se keitin!! Muista Juhla Mokka !


      • tomppa.
        Ellare!! kirjoitti:

        Ja suomi-tomppa matkustaa... Usein matkailu avartaa. Ei kuitenkaan aina.

        Kun olet noinkin kokenut (!) matkailija, kykenisit varmaan itse räätälöimään haluamasi lennot ja majoituksen. Onnistuu ihan netissä. Näin voisit varmistua kahvinkeittimen ym. muiden elintärkeiden tavaroiden saatavuudesta. Ai niin mutta nythän sinulla on se keitin!! Muista Juhla Mokka !

        Ei siinä räätälöiminen auta, jos tiedot eivät pidä paikkaansa. Kiitos että neuvoit sen onnistuvan netissä, aika monet tietävät asian, minäkin.


      • Hips-teri
        tomppa. kirjoitti:

        Ei siinä räätälöiminen auta, jos tiedot eivät pidä paikkaansa. Kiitos että neuvoit sen onnistuvan netissä, aika monet tietävät asian, minäkin.

        älä välitä aina löytyy näitä besserwissereitä, joille kaikki onnistuu eikä koskaan töki, mutta tosiasiassa taitaa olla toisin. ainakin huutomerkin käyttö jäi opettelematta koulussa.

        ihan kivasti kerroit kuinka pienestä se loman onnistuminen voi olla kiinni ja sittenkin, kun alkaa jäytää niin sittenhän se jurppii lujasti.


      • tomppa.
        Hips-teri kirjoitti:

        älä välitä aina löytyy näitä besserwissereitä, joille kaikki onnistuu eikä koskaan töki, mutta tosiasiassa taitaa olla toisin. ainakin huutomerkin käyttö jäi opettelematta koulussa.

        ihan kivasti kerroit kuinka pienestä se loman onnistuminen voi olla kiinni ja sittenkin, kun alkaa jäytää niin sittenhän se jurppii lujasti.

        Nimenomaan kaikki asiat eivät voi onnistua lomalla ja pienet vastoinkäymiset piristävät asiaa. Olen ennenkin keskustellut hotelleissa kahvinkeittimistä ja tähän saakka olen saanut sen käyttööni. Nyt oli niin tiukka täti, että ei tullut. No, ei muuta kuin itse ostamaan, heh.


      • Hips-teri
        tomppa. kirjoitti:

        Nimenomaan kaikki asiat eivät voi onnistua lomalla ja pienet vastoinkäymiset piristävät asiaa. Olen ennenkin keskustellut hotelleissa kahvinkeittimistä ja tähän saakka olen saanut sen käyttööni. Nyt oli niin tiukka täti, että ei tullut. No, ei muuta kuin itse ostamaan, heh.

        Ja erilaiset asiat ovat tärkeitä ihmisille ja yleensä keskustelu parantaa ihmisten välistä ymmärtämistä. Siihen ei kovin paljoa tarvita, että osaa vinoilla näillä foorumeilla. Se onnistuu usein ihan ala-koululaisilta, jollaisten tasolle jotkut vastaajista ovat. Hyvää kesää sinulle.


      • tomppa.
        Hips-teri kirjoitti:

        Ja erilaiset asiat ovat tärkeitä ihmisille ja yleensä keskustelu parantaa ihmisten välistä ymmärtämistä. Siihen ei kovin paljoa tarvita, että osaa vinoilla näillä foorumeilla. Se onnistuu usein ihan ala-koululaisilta, jollaisten tasolle jotkut vastaajista ovat. Hyvää kesää sinulle.

        Useimmiten tällaisten vastaajien omat matkat rajoittavat Viron ja Venäjän matkailuun. Sinulle myös oikein hauskaa kesää ja mukavaa lomasäätä.


      • ...
        tomppa. kirjoitti:

        Useimmiten tällaisten vastaajien omat matkat rajoittavat Viron ja Venäjän matkailuun. Sinulle myös oikein hauskaa kesää ja mukavaa lomasäätä.

        Näillä köyhillä on emäntänä useimmiten thai-tyttö tai virolainen.


      • nauran
        Ellare!! kirjoitti:

        Ja suomi-tomppa matkustaa... Usein matkailu avartaa. Ei kuitenkaan aina.

        Kun olet noinkin kokenut (!) matkailija, kykenisit varmaan itse räätälöimään haluamasi lennot ja majoituksen. Onnistuu ihan netissä. Näin voisit varmistua kahvinkeittimen ym. muiden elintärkeiden tavaroiden saatavuudesta. Ai niin mutta nythän sinulla on se keitin!! Muista Juhla Mokka !

        Netistä matka, JuhlaMokka, Koskenkorva ja Marlboro mukaan. Siinä on Tompan loma!!!


      • Kallista on sitte

        "linja-auto kuljetuksesta ja lentokoneen ruuista maksaminen on sairasta. Mainostetaan että 400€ pääsee matkalle ja todelliseksi hinnaksi osoittautuu jotain 600-700€ paikkeilla"
        Jaa että 200-300€ maksaa lentoneruoka ja bussikuljetus?


      • voi ei!

        Vinkki: ota oma opas mukaan , jos tulkkia tarvit.


      • EiJymmärrä
        voi ei! kirjoitti:

        Vinkki: ota oma opas mukaan , jos tulkkia tarvit.

        Mihinköhän tämä liittyi?


      • vai niin.....

        Ei niitä ruokia ole pakko ottaa. toinen vaihtoehto on ostaa AM:lta kalliimpi matka. Kyllä niilläkin ruoasta joutuu maksamaan, ei ole ilmaista. Ei AM:n oppaat tramppaa hotellilla kaikissa paikoissa, soittaa pitää ja Suomen kautta tietysti.
        Keskellä yötä ei kannata soittaa kun äärimmäisessä hädässä.
        Jos ei passaa, jää kotiin, sekin on mahdollista.


    • Musakat

      Omaa matkaani varatessa ihmettelin, kun kaikesta piti maksaa erikseen. Tiedä häntä olisiko siitä kahvinkeittimestä ollut lisämaksu, kun sapuskasta koneessa oli, samoin bussikuljetuksista. Mitäköhän finnmatkat vielä keksii, mistä voisi rahastaa. Pelkkä lomamatkan hinta nousee melkoisesti näine oheismaksuineen.

      • tomppa.

        Huomasin saman ja oli hiton hankalaa muuttaa myöhemmin, kun tilasin safkaa lentokoneeseen, kun ajattelin et ruvetaan kyttäämään, jos ei ole sapuskaa. Olisi voinut ihan hyvin jättää tilaamatta, siis sen verran heppoiset oli eväät, melko kallista 35 € pöperöt.


    • gysyh

      Tällaiset epäkohdat, pienet mutta kiusalliset ovat hyvin tyypillisiä suurille lomajärjestäjille. Silmät pyöreinä vaan ihmetellään etteikö tosiaan ole kahvinkeitinta, kun menee valittamaan. Ja mitään ei tehdä koska kuulemma on kreikkalaisten syytä. Kissan viikset se on juuri finnmatkojen syy, jos esitteissä olevat seikat eivät toteudu. Valehtelua ja epätäsmäävyksiä!

      • tomppa.

        Olen matkustanut paljon ja ei voi olla sattumaa, että Finnmatkoilla aina sattuu ja tapahtuu kaikenlaista negatiivista. Ehkä matkanjärjestäjänä toiminta on kasvanut liian isoksi eikä enää pystytä huolehtimaan ihmisistä. Selvää rahastus meininkiä havittavissa.


      • Vathy
        tomppa. kirjoitti:

        Olen matkustanut paljon ja ei voi olla sattumaa, että Finnmatkoilla aina sattuu ja tapahtuu kaikenlaista negatiivista. Ehkä matkanjärjestäjänä toiminta on kasvanut liian isoksi eikä enää pystytä huolehtimaan ihmisistä. Selvää rahastus meininkiä havittavissa.

        Taisit istua paluulennolla vieressäni..
        Mies joka tarjosi Mynthoneita =)


      • tomppa.
        Vathy kirjoitti:

        Taisit istua paluulennolla vieressäni..
        Mies joka tarjosi Mynthoneita =)

        Varmaan se olin juuri minä, joka oli nyt sattumalta käymässä Hyvinkäällä ja katseli ympärilleen, jos sattuisi näkemään tuttua, mukavaa tyttöä.


      • tomppa.
        Vathy kirjoitti:

        Taisit istua paluulennolla vieressäni..
        Mies joka tarjosi Mynthoneita =)

        Sitä vaan tarkoitin, että muistelin sinun olleen H:käältä. Olit matkalla sukulaisesi kanssa.


      • koettua
        tomppa. kirjoitti:

        Olen matkustanut paljon ja ei voi olla sattumaa, että Finnmatkoilla aina sattuu ja tapahtuu kaikenlaista negatiivista. Ehkä matkanjärjestäjänä toiminta on kasvanut liian isoksi eikä enää pystytä huolehtimaan ihmisistä. Selvää rahastus meininkiä havittavissa.

        Olisi parasta jos pysyisit kotona. Finnmatkoista vaan hyvää sanottavaa, niin on kaikista muistakin. Jos keitin on luvattu, se mennään ostamaan. Ja sirä ei osta matkanjärjestäjä vaan hotelli.
        Toissa kesänä pargassa eräässä hyvässä huoneistohotellissa ei ollut palohälyttimiä ja nehän ovat pakollisia. Suomalaisista jotukut olivat huomanneet asian, kertoivat oppaalle ja sitä kautta jo samana päivänä tuli asentaja hälyttimien kanssa.
        Tämä on yksi esimerkki miten asiat pitää hoitaa jos puutteita ilmenee. palohälytin on vähän eri luokan asia kun jokin kahvimasiina.


      • pakko nauraa

        Luuletko että FM ostaa varustuksen hotellihuoneisiin? olet todella yksinkertainen ihminen. Ostaako sun kotiisi joku ulkopuolinen astiat ja muut??


      • Sivusta seurannut
        pakko nauraa kirjoitti:

        Luuletko että FM ostaa varustuksen hotellihuoneisiin? olet todella yksinkertainen ihminen. Ostaako sun kotiisi joku ulkopuolinen astiat ja muut??

        Finnmatkat taisi nyt pillastua, kun usean viestin välityksellä rupesi samasta asiasta jauhamaan. Eikös matkakohteen tiedot pitäisi olla paikkansa pitäviä, jos siellä on luvattu kahvinkeitin, niin sen myös siellä pitäisi olla?

        Jos ei ole niin hotellin tai finnmatkojen tulisi hommata, ei sitä nyt ainakaan lomamatkailijn pitäisi tarvita ostaa.


      • tomppa.
        Sivusta seurannut kirjoitti:

        Finnmatkat taisi nyt pillastua, kun usean viestin välityksellä rupesi samasta asiasta jauhamaan. Eikös matkakohteen tiedot pitäisi olla paikkansa pitäviä, jos siellä on luvattu kahvinkeitin, niin sen myös siellä pitäisi olla?

        Jos ei ole niin hotellin tai finnmatkojen tulisi hommata, ei sitä nyt ainakaan lomamatkailijn pitäisi tarvita ostaa.

        Juuri näin, huomasin tuon monen viestin voimalla tehdyn vastahyökkäyksen. En edes viitsi kommentoida kaikkiin, koska tiedän joidenkin matkailijoiden olevan sellaisia, joiden mielestä mistään asiasta ei saa sanoa, vaan pitää kärsiä kaikesta omissa nahoisssa.

        Kielitaidottomuus aiheuttaa myös kommunikointiongelmia. Itselläni on tapana sanoa asioista ja aikaisemmin olen saanut sen kahvinkeittimen, mikä on esitteessä luvattu. Viimeksi Santorinillä kävi näin, että vasta pyydettäessä tuli kahvinkeitin. Naapurihuoneistossa olleet suomalaiset tulivat luokseni kahville, koska eivät olleet saaneet kunnon kahvia viikkoon.


      • tomppa.
        tomppa. kirjoitti:

        Varmaan se olin juuri minä, joka oli nyt sattumalta käymässä Hyvinkäällä ja katseli ympärilleen, jos sattuisi näkemään tuttua, mukavaa tyttöä.

        Tulen taas käymään huomenna, pääkirjastoon puolen päivän aikaan.


      • hämmästelijä....
        tomppa. kirjoitti:

        Olen matkustanut paljon ja ei voi olla sattumaa, että Finnmatkoilla aina sattuu ja tapahtuu kaikenlaista negatiivista. Ehkä matkanjärjestäjänä toiminta on kasvanut liian isoksi eikä enää pystytä huolehtimaan ihmisistä. Selvää rahastus meininkiä havittavissa.

        Onko sulla koskaan ollut matkaa joka olisi onnistunut? Vika taitaa olla sinussa.
        Ota kuule tarpeellisen määrän tähtiä omaava hotelli ja maksa siitä kunnolla. Eipä tarvi narista enää.
        Ei jokaiselle riitä kädestäpitäjää, kyllä ihmisne täytyy itse pystyä liikkumaan ja selvitä asioista.Jos kulkee naama mutrulla, ei saa mitään erikoista palvelua. Tyypillistä suomijunttiutta täynnä tämä ketju.


      • ärripurrille
        tomppa. kirjoitti:

        Juuri näin, huomasin tuon monen viestin voimalla tehdyn vastahyökkäyksen. En edes viitsi kommentoida kaikkiin, koska tiedän joidenkin matkailijoiden olevan sellaisia, joiden mielestä mistään asiasta ei saa sanoa, vaan pitää kärsiä kaikesta omissa nahoisssa.

        Kielitaidottomuus aiheuttaa myös kommunikointiongelmia. Itselläni on tapana sanoa asioista ja aikaisemmin olen saanut sen kahvinkeittimen, mikä on esitteessä luvattu. Viimeksi Santorinillä kävi näin, että vasta pyydettäessä tuli kahvinkeitin. Naapurihuoneistossa olleet suomalaiset tulivat luokseni kahville, koska eivät olleet saaneet kunnon kahvia viikkoon.

        Onko ollut niin että joku olisi peräti kuollut kahvinpuutteeseen? Se on jo aika vakavaa. Kahvia saa kyllä kun menee kahvilaan.
        matkanjärjestäjä ei todellakaan osta tarvikkeita hotelliin.


      • Sivusta seurannut
        ärripurrille kirjoitti:

        Onko ollut niin että joku olisi peräti kuollut kahvinpuutteeseen? Se on jo aika vakavaa. Kahvia saa kyllä kun menee kahvilaan.
        matkanjärjestäjä ei todellakaan osta tarvikkeita hotelliin.

        Matkanjärjestäjä saa siis mielestäsi välittää perätöntä tietoa?


      • näin on....
        Sivusta seurannut kirjoitti:

        Finnmatkat taisi nyt pillastua, kun usean viestin välityksellä rupesi samasta asiasta jauhamaan. Eikös matkakohteen tiedot pitäisi olla paikkansa pitäviä, jos siellä on luvattu kahvinkeitin, niin sen myös siellä pitäisi olla?

        Jos ei ole niin hotellin tai finnmatkojen tulisi hommata, ei sitä nyt ainakaan lomamatkailijn pitäisi tarvita ostaa.

        Kahvikeitintä ei suinkaan ole kaikissa majapaikoissa, ei etenkään hotelleissa joissa on yleensä aamiainen tarjolla.


      • asiakas...
        Sivusta seurannut kirjoitti:

        Matkanjärjestäjä saa siis mielestäsi välittää perätöntä tietoa?

        Kreku on ehkä huijannut matkanjärjestäjää(kin).


    • selvennys

      siis mitä, koko Samos pilalla tuon asian suhteen?!
      Varmaan lukee :huoneistoissa on kahvinkeitin.
      Kreku ei ole vaan hankkinut sitä keitintä jonka lupasi.

      • oikeesti onnellinen

        Tämä ketju on hulluin mitä aikoihin olen lukenut! arvaatte varmaan kenen ansiosta!!
        Mihinkähän tomppa tänä kesänä on menossa, jotta osaa välttää? Vai oliko se Samos tänä vuonna?!


      • tomppa.

        Ei se Samos siitä pilalle mennyt, vaan lomamatka sellaiselle, joka keittää kahvia 5 kertaa päivässä. Ei sen takia halua koko ajan ravata ulos ja maksaa 3€ kupillisesta huonoa kahvia.

        Annoin ostamani keittimen omistajalle ja sanoin, että nyt hänellä on kahvinkeitin, jos joku asiakas tulee sellaista pyytämään. Olet oikeassa tuossa ettei kreikkalainen ollut hankkinut sellaista, mutta ei Finnmatkat myöskään voi kirjoittaa puuta heinää hotelliesitteisiin.


      • san-tos
        tomppa. kirjoitti:

        Ei se Samos siitä pilalle mennyt, vaan lomamatka sellaiselle, joka keittää kahvia 5 kertaa päivässä. Ei sen takia halua koko ajan ravata ulos ja maksaa 3€ kupillisesta huonoa kahvia.

        Annoin ostamani keittimen omistajalle ja sanoin, että nyt hänellä on kahvinkeitin, jos joku asiakas tulee sellaista pyytämään. Olet oikeassa tuossa ettei kreikkalainen ollut hankkinut sellaista, mutta ei Finnmatkat myöskään voi kirjoittaa puuta heinää hotelliesitteisiin.

        sitä paitsi se krekulainen kahvi on aivan kamalaa siis hirveätä nescafe-litkua, jota ei juo pirukaan todella kaukana kunnollisesta kahvista =(


      • tomppa.
        san-tos kirjoitti:

        sitä paitsi se krekulainen kahvi on aivan kamalaa siis hirveätä nescafe-litkua, jota ei juo pirukaan todella kaukana kunnollisesta kahvista =(

        Erittäin samaa mieltä kreikkalaisen kahvin laadusta.


      • wy4t
        oikeesti onnellinen kirjoitti:

        Tämä ketju on hulluin mitä aikoihin olen lukenut! arvaatte varmaan kenen ansiosta!!
        Mihinkähän tomppa tänä kesänä on menossa, jotta osaa välttää? Vai oliko se Samos tänä vuonna?!

        Olet varmaan itse noita jotka ovat huolissaan krekujen suhtautumisesta finskeihin?


      • ....
        wy4t kirjoitti:

        Olet varmaan itse noita jotka ovat huolissaan krekujen suhtautumisesta finskeihin?

        niin tai on huolissaan siitä ettei makseta velkoja jos joku hymyilee sulle kreikassa. jos kreikka ajaa koko euroopan katastrofiin, siinäkään ei kuitit eikä naaman virnistelyt auta. Näkee että olette saaneet kaiken pistämättä tikkua ristiin ja talosutietämyksenne on nolla.
        Kun krekut vuodesta toiseen äänestää niitä pellepolitikkoja, ovat syyllisiä myös. Laiskoista en pidä, en huijareista enkä rikollisista.


      • så här
        tomppa. kirjoitti:

        Ei se Samos siitä pilalle mennyt, vaan lomamatka sellaiselle, joka keittää kahvia 5 kertaa päivässä. Ei sen takia halua koko ajan ravata ulos ja maksaa 3€ kupillisesta huonoa kahvia.

        Annoin ostamani keittimen omistajalle ja sanoin, että nyt hänellä on kahvinkeitin, jos joku asiakas tulee sellaista pyytämään. Olet oikeassa tuossa ettei kreikkalainen ollut hankkinut sellaista, mutta ei Finnmatkat myöskään voi kirjoittaa puuta heinää hotelliesitteisiin.

        Jos se tieto oli FM:n esitteessä, silloin kreku on ilmoittanut että keitin löytyy. Ostakoot sitten sen pyydettäessä.


      • tomppa.
        så här kirjoitti:

        Jos se tieto oli FM:n esitteessä, silloin kreku on ilmoittanut että keitin löytyy. Ostakoot sitten sen pyydettäessä.

        Minun sitten taas on paha mennä vaatimaan sitä kreikkalaiselta. Kysyin asiaa ja hän sanoi, että hän on ilmoittanut huoneistoissa olevan vedenkeittimet, joten minun mielestä se on kyllä Finnmatkojen vika, jos välittävät erheellistä tietoa.


      • tomppa.
        .... kirjoitti:

        niin tai on huolissaan siitä ettei makseta velkoja jos joku hymyilee sulle kreikassa. jos kreikka ajaa koko euroopan katastrofiin, siinäkään ei kuitit eikä naaman virnistelyt auta. Näkee että olette saaneet kaiken pistämättä tikkua ristiin ja talosutietämyksenne on nolla.
        Kun krekut vuodesta toiseen äänestää niitä pellepolitikkoja, ovat syyllisiä myös. Laiskoista en pidä, en huijareista enkä rikollisista.

        Kreikkaliset eivät ole yhtään suomalaisia laiskempia tai rikollisimpia. Eikä suomaiset heitä älykkäämpiä.


      • tomppa.
        oikeesti onnellinen kirjoitti:

        Tämä ketju on hulluin mitä aikoihin olen lukenut! arvaatte varmaan kenen ansiosta!!
        Mihinkähän tomppa tänä kesänä on menossa, jotta osaa välttää? Vai oliko se Samos tänä vuonna?!

        Kävin jo Aurinkomatkojen Santorinin matkalla. Kaikki meni oikein loistavasti.


      • huijareista
        tomppa. kirjoitti:

        Kreikkaliset eivät ole yhtään suomalaisia laiskempia tai rikollisimpia. Eikä suomaiset heitä älykkäämpiä.

        Ota tuostakin sepustuksesta selvää. Normaali suomalainen tekee töitä ympäri vuoden ja maksaa myös veroja. Niin ei tee kreku.
        Ovat siis laiskoja ja myös rikollisia kun pimittävät tulonsa, huijaavat oman maansa viranomaisia, nyhtivät eläkkeitä myös jo aikoja sitten kuolleiden puolesta eli niiden eläkkeet tuli sitten kakaroille!
        Työhöntulolisä.... onko Suomessa jossain sellaista eli maksetaan siitä että tulet töihin. Ja tietysti se normaali palkka vielä.


      • mielipide123
        tomppa. kirjoitti:

        Erittäin samaa mieltä kreikkalaisen kahvin laadusta.

        Kreikkalaisten keittämä kahvi on kyllä tosi hirveätä usein. Frappe on ok.


    • HyperTourist

      Omiin matkavarusteisiin kuuluvat muovinen suodatinsuppilo ja pieni pannu. Kahvin suurkuluttajina sellainen on tuikitärkeää ja olen huomannut monissa huoneistohotelleissa ettei välttämättä löydy, vaikka olisi luvattukin.

      • tomppa.

        Muistan itsekin takavuosina laittaneeni matkatavaroihin nuo varusteet, mutta viime aikoina on huoneistokuvaukset tarvikkeineen pitäneet paikkansa kaikilla muilla matkatoimistoilla kuin Finnmatkoilla. Ei voi olla sattumaa, että kolmas kerta peräjälkeen sama juttu. Parempi olisi kun ei kirjoittaisi mitään noista varusteista, jos kerran joutuu jatkuvasti antamaan vääriä tietoja.


      • HyperTourist
        tomppa. kirjoitti:

        Muistan itsekin takavuosina laittaneeni matkatavaroihin nuo varusteet, mutta viime aikoina on huoneistokuvaukset tarvikkeineen pitäneet paikkansa kaikilla muilla matkatoimistoilla kuin Finnmatkoilla. Ei voi olla sattumaa, että kolmas kerta peräjälkeen sama juttu. Parempi olisi kun ei kirjoittaisi mitään noista varusteista, jos kerran joutuu jatkuvasti antamaan vääriä tietoja.

        Olen smaa mieltä FM:n puutteellisista tiedoista monilla matkoilla. Näillä matkoilla on opaspalvelut minimoitu ja tärkeintä on matkailijan rahastus...


      • tomppa.
        HyperTourist kirjoitti:

        Olen smaa mieltä FM:n puutteellisista tiedoista monilla matkoilla. Näillä matkoilla on opaspalvelut minimoitu ja tärkeintä on matkailijan rahastus...

        Finnmatkat on aloittanut opaspalveluiden alasajon. Oppaat ovat lentokentällä kertomassa mihin bussiin matkustajat menevät, siinä kaikki. Samoin kohdetiedoissa jatkuvaa vääristelyä, paikkan pitämättömyyttä ja erheellistä informaatiota, joka aiheuttaa aivan turhaa sekaannusta matkailijassa.

        Minä en ole niitä matkustajia, jotka valittavat kaikesta, vaan tässä asiasssa on mitta täyttynyt.


      • HyperTourist
        tomppa. kirjoitti:

        Finnmatkat on aloittanut opaspalveluiden alasajon. Oppaat ovat lentokentällä kertomassa mihin bussiin matkustajat menevät, siinä kaikki. Samoin kohdetiedoissa jatkuvaa vääristelyä, paikkan pitämättömyyttä ja erheellistä informaatiota, joka aiheuttaa aivan turhaa sekaannusta matkailijassa.

        Minä en ole niitä matkustajia, jotka valittavat kaikesta, vaan tässä asiasssa on mitta täyttynyt.

        Eniten ottaa päähän suomalaisten asenne ettei mistään saisi sanoa, vaan kaikki toiminta pitää mukamas hyväksyä. Ihmiset tekevät omalla vaikenemisellaan opaspalvelut tarpeettomiksi jolloin ne lopetetaan. Nykyään asiakkaat tekevät lentoasemilla itse lähtöselvityksen joten seuraavaksi vähennetään lentokenttä henkilökuntaa Helsinkissä. Etelän lomasaarilla ei tule koskaan onnistumaan lähtöselvitys automaatilla, vaan siellä sentään on vielä henkilökuntaa ja homma toimii hienosti.


      • vinkkejä
        tomppa. kirjoitti:

        Finnmatkat on aloittanut opaspalveluiden alasajon. Oppaat ovat lentokentällä kertomassa mihin bussiin matkustajat menevät, siinä kaikki. Samoin kohdetiedoissa jatkuvaa vääristelyä, paikkan pitämättömyyttä ja erheellistä informaatiota, joka aiheuttaa aivan turhaa sekaannusta matkailijassa.

        Minä en ole niitä matkustajia, jotka valittavat kaikesta, vaan tässä asiasssa on mitta täyttynyt.

        Itse en opasta tarvi muuta kuin siihen että kentällä kertovat mikä bussi vie siihen hotelliin minne olen menossa. En tarvi tulkkia missään vaiheessa, olen sen verran diplomaattinen että tulen sanallsiesti toimeen jopa kreikkalaisten kanssa jos tarvitsen jotain .
        Asiat muuttuvat Kreikassa koko ajan, sopimusethan tehdään jo varhain edellisenä vuonna syksyllä. Kreikan taloustilanne vaikuttaa moneen asiaan. Aihana siellä on ollut niin että jos jokin esine tai toiminto menee rikki, asia korjataan ehkä seuraavaan lomakauteen mennessä jos sittenkään. Rikkoutuneita lamppuja ei vaihdeta hotellihuoneissa, joutuu olemaan puolipimeässä jne. Mutta ei se nyt lomaa vie ihan pilalle kuitenkaan. jos ei ole tyytyväinen FM:ään, kannattaa vaihtaa firmaa.


      • matkaan taas
        HyperTourist kirjoitti:

        Eniten ottaa päähän suomalaisten asenne ettei mistään saisi sanoa, vaan kaikki toiminta pitää mukamas hyväksyä. Ihmiset tekevät omalla vaikenemisellaan opaspalvelut tarpeettomiksi jolloin ne lopetetaan. Nykyään asiakkaat tekevät lentoasemilla itse lähtöselvityksen joten seuraavaksi vähennetään lentokenttä henkilökuntaa Helsinkissä. Etelän lomasaarilla ei tule koskaan onnistumaan lähtöselvitys automaatilla, vaan siellä sentään on vielä henkilökuntaa ja homma toimii hienosti.

        Juuri tuosta syystä en tee itse lähtöselvitystä. Jotkut ihmetteelvät sitä mutta kannatan palvelua ja työllistämistä. Nuo itsepalebluautomaatit ovat sen verran kalliita hankintoja ettei niitä kannata hankkia lentoasemille jotka ovat korkeintaan puoli vuotta käytössä. Oppaisiin tuo ei tietysti liity mitenkään, niitä en tarvitse. Jos tarvitsen vaikkapa lääkäriä, niistä palveluista on kerrottu kohdetiedoissa.


      • vihje vaan
        tomppa. kirjoitti:

        Finnmatkat on aloittanut opaspalveluiden alasajon. Oppaat ovat lentokentällä kertomassa mihin bussiin matkustajat menevät, siinä kaikki. Samoin kohdetiedoissa jatkuvaa vääristelyä, paikkan pitämättömyyttä ja erheellistä informaatiota, joka aiheuttaa aivan turhaa sekaannusta matkailijassa.

        Minä en ole niitä matkustajia, jotka valittavat kaikesta, vaan tässä asiasssa on mitta täyttynyt.

        Aja alas tuo oma "matkustelusi" kun mikään ei onnistu.


      • sjwtg
        vihje vaan kirjoitti:

        Aja alas tuo oma "matkustelusi" kun mikään ei onnistu.

        Eipä näillä Air Finlandian tasoisilla onnistu edes tuoda matkustajia takaisin. Ei FM mikään huippu matkatoimisto ole joten suu poikki!


      • tomppa.
        sjwtg kirjoitti:

        Eipä näillä Air Finlandian tasoisilla onnistu edes tuoda matkustajia takaisin. Ei FM mikään huippu matkatoimisto ole joten suu poikki!

        Ei voi Finnmatkat ylpeillä millään toiminnollaan mitä heillä on, ei todellakaan voi.


      • tomppa.
        vinkkejä kirjoitti:

        Itse en opasta tarvi muuta kuin siihen että kentällä kertovat mikä bussi vie siihen hotelliin minne olen menossa. En tarvi tulkkia missään vaiheessa, olen sen verran diplomaattinen että tulen sanallsiesti toimeen jopa kreikkalaisten kanssa jos tarvitsen jotain .
        Asiat muuttuvat Kreikassa koko ajan, sopimusethan tehdään jo varhain edellisenä vuonna syksyllä. Kreikan taloustilanne vaikuttaa moneen asiaan. Aihana siellä on ollut niin että jos jokin esine tai toiminto menee rikki, asia korjataan ehkä seuraavaan lomakauteen mennessä jos sittenkään. Rikkoutuneita lamppuja ei vaihdeta hotellihuoneissa, joutuu olemaan puolipimeässä jne. Mutta ei se nyt lomaa vie ihan pilalle kuitenkaan. jos ei ole tyytyväinen FM:ään, kannattaa vaihtaa firmaa.

        Nimenomaan näin aion tehdä, ei enää koskaan matkaa Finnmatkojen kautta. Ymmärrän tuon oikein hyvin, ettei kaikki ole ihan kohdillaan huoneistossa, mutta jos omistaja itse kertoo, ettei hän ole ilmoittanut huoneistoissa olevan kahvinkeitintä, niin silloin se on matkatoimiston, eikä kreikkalaisen syytä.


      • tomppa.
        matkaan taas kirjoitti:

        Juuri tuosta syystä en tee itse lähtöselvitystä. Jotkut ihmetteelvät sitä mutta kannatan palvelua ja työllistämistä. Nuo itsepalebluautomaatit ovat sen verran kalliita hankintoja ettei niitä kannata hankkia lentoasemille jotka ovat korkeintaan puoli vuotta käytössä. Oppaisiin tuo ei tietysti liity mitenkään, niitä en tarvitse. Jos tarvitsen vaikkapa lääkäriä, niistä palveluista on kerrottu kohdetiedoissa.

        Huomasin äskettäin tullessani Santorinilta, että paluumatkalla siellä päässä oli kaksi automaattia, joita kukaan ei käyttänyt. Helsingissä sitten taas innokkaat suomalaiset olivat henkilökunnan opastuksella käyttämässä lähtöselvitysautomaattia. En ymmärrä miten laite nopeuttaa lähtöselvitystä, kun kuitenkin lopullisen bag droppin tekee jopa tapauksessa henkilökunta?


      • tomppa.
        HyperTourist kirjoitti:

        Eniten ottaa päähän suomalaisten asenne ettei mistään saisi sanoa, vaan kaikki toiminta pitää mukamas hyväksyä. Ihmiset tekevät omalla vaikenemisellaan opaspalvelut tarpeettomiksi jolloin ne lopetetaan. Nykyään asiakkaat tekevät lentoasemilla itse lähtöselvityksen joten seuraavaksi vähennetään lentokenttä henkilökuntaa Helsinkissä. Etelän lomasaarilla ei tule koskaan onnistumaan lähtöselvitys automaatilla, vaan siellä sentään on vielä henkilökuntaa ja homma toimii hienosti.

        Nimenomaan tästä suomalaisten nöyryydestä tehdä itse kaikki asiat ja sen jälkeen valittaa, kun entiset palvelut ovatkin tulleet maksut. Pankkitoiminnat ovat malliesimerkki tästä vapaaehtoisesta suostumisesta siihenettä vähennetään henkilökuntaa. Suomaliset olivat valmiita hoitamaan maksut itse omilla kotikoneillaan.


      • sjwtg
        tomppa. kirjoitti:

        Ei voi Finnmatkat ylpeillä millään toiminnollaan mitä heillä on, ei todellakaan voi.

        Ja siksi Air Finlandian tasoiset kaatuvat. Köyhällä ihmisellä ei ole varaa ostaa halpoja matkoja, ne kun ovat useimmiten myös niitä huonoimpia.


      • sorry vaan mut
        tomppa. kirjoitti:

        Finnmatkat on aloittanut opaspalveluiden alasajon. Oppaat ovat lentokentällä kertomassa mihin bussiin matkustajat menevät, siinä kaikki. Samoin kohdetiedoissa jatkuvaa vääristelyä, paikkan pitämättömyyttä ja erheellistä informaatiota, joka aiheuttaa aivan turhaa sekaannusta matkailijassa.

        Minä en ole niitä matkustajia, jotka valittavat kaikesta, vaan tässä asiasssa on mitta täyttynyt.

        Mitä nuo opaspalvelut liittyy kahvinkeittimeen, haloo?!


      • kaupunkimatkaaja
        tomppa. kirjoitti:

        Ei voi Finnmatkat ylpeillä millään toiminnollaan mitä heillä on, ei todellakaan voi.

        No eihän sitä ylpeillä tarvi. Ylpeys ei ole fiksua.


      • tuija m
        sorry vaan mut kirjoitti:

        Mitä nuo opaspalvelut liittyy kahvinkeittimeen, haloo?!

        Finnmatkojen vika varmaan sekin ettei lentoasemilla saa tupakoida ihmisten silmille! FM määrää ihan kaikesta Kreikassa.


      • tomppa.
        sorry vaan mut kirjoitti:

        Mitä nuo opaspalvelut liittyy kahvinkeittimeen, haloo?!

        Ne liittyvät Finnmatkoihin, jotka mainittiin keskustelun avauksessa.


      • tomppa.
        tuija m kirjoitti:

        Finnmatkojen vika varmaan sekin ettei lentoasemilla saa tupakoida ihmisten silmille! FM määrää ihan kaikesta Kreikassa.

        Älähän nyt sentään liioittele. Sano vaan ihan reilusti jos Finnmatkat on mielestäsi Suomen paras matkatoimisto.


      • tomppa.
        kaupunkimatkaaja kirjoitti:

        No eihän sitä ylpeillä tarvi. Ylpeys ei ole fiksua.

        Valehtelu ei myöskään ole fiksua.


      • iga
        tomppa. kirjoitti:

        Älähän nyt sentään liioittele. Sano vaan ihan reilusti jos Finnmatkat on mielestäsi Suomen paras matkatoimisto.

        En ymmärrä miksi jotkut puolustavat finnmatkojen tekemisiä? En ole tavoittanut mitään ikimuistettavia matkoja kyseiseltä matkatoimistolta. Päinvastoin.


      • Sivusta seurannut
        iga kirjoitti:

        En ymmärrä miksi jotkut puolustavat finnmatkojen tekemisiä? En ole tavoittanut mitään ikimuistettavia matkoja kyseiseltä matkatoimistolta. Päinvastoin.

        Osa taitaa olla näitä Bulgarian matkailijoita, joita harmittaa kun tomppa meni kertomaan, että tutkimukset mukaan Bulsu on Euroopan huonoin matkakohde :)


      • iga
        Sivusta seurannut kirjoitti:

        Osa taitaa olla näitä Bulgarian matkailijoita, joita harmittaa kun tomppa meni kertomaan, että tutkimukset mukaan Bulsu on Euroopan huonoin matkakohde :)

        Olen myös vierailut kyseisellä saitilla. Asia voi olla juuri näin.


      • Mummo Matkalainen
        sjwtg kirjoitti:

        Eipä näillä Air Finlandian tasoisilla onnistu edes tuoda matkustajia takaisin. Ei FM mikään huippu matkatoimisto ole joten suu poikki!

        FM lennättää AirFinlandilla jonkin verran, mutta FM:n Nordic TuiFly on skandien kone, Thomson lentää briteistä. Muutkin matkatoimistot kuin FM lentää myös AirFinlandilla.


      • krekuista
        tomppa. kirjoitti:

        Nimenomaan näin aion tehdä, ei enää koskaan matkaa Finnmatkojen kautta. Ymmärrän tuon oikein hyvin, ettei kaikki ole ihan kohdillaan huoneistossa, mutta jos omistaja itse kertoo, ettei hän ole ilmoittanut huoneistoissa olevan kahvinkeitintä, niin silloin se on matkatoimiston, eikä kreikkalaisen syytä.

        Ja sinä sitten uskot huoneistohotellin omistajaa??


      • vinkki vaan
        tomppa. kirjoitti:

        Valehtelu ei myöskään ole fiksua.

        Jos olet oikeassa, haasta Finnmatkat oikeuteen asiasta.


      • korjaus tietoihin
        iga kirjoitti:

        En ymmärrä miksi jotkut puolustavat finnmatkojen tekemisiä? En ole tavoittanut mitään ikimuistettavia matkoja kyseiseltä matkatoimistolta. Päinvastoin.

        Kun ei ole mitään negatiivista sanottavaa, siksi ei haukuta. Aloittajan kuuluu lähettää reklamaatio yritykselle eikä huutaa asiasta täällä, se kun ei auta.
        Mikähän se hotelli muuten on, nimeä ei vielä missään mainittu?
        Finnmatkat ei ole matkatoimisto vaan matkanjärjestäjä.
        Mene sinä vaan sinne bulkkikseesi kun sen tunnut tuntuvan.
        Hotelli täytyy osasta valita niin ei tule pettymyksiä


    • Mummo Matkalainen

      Voi elämän kevät! Jos matkatoimisto tiedottaa väärin, niin pitäähän siitä valittaa. Alkuperäinen viesti alkaa tuntua provolta ja seuraavat vaan provon provolta. Sitä sanaahan täällä osataan käyttää.

      Kaikilla matkatoimistoilla on puutteensa, se on koettu. Mutta, että, jotta ja koska en kuitenkaan ymmärrä kahvinkeitinongelmaa. Uskomatonta. Kuten sanoin, valittaa sitten matkatoimistolle eikä vänkää.

      Toisekseen, jos kreikkalaiset ärsyttää niin miksi mennä sinne. Ei tässä voi mennä enää mihinkään Etelä-Euroopan maahan, jos aletaan maat rankkeeramaan EU:sta saatujen rahojen perusteella. Kyllä maapallolta tilaa löytyy, mutta kahvinkeittimistä en tiedä löytyykö kaikkialta ;-)

      • tomppa.

        Minähän tiedotin matkatoimistolle asiasta, joka ei halunnut auttaa eikä myöskään hotelli, jten hoidin asian itse. Tuo provo sanan käyttö onnistuu kaltaisiltasi ihmisiltä, jotka eivät tiedä mitä se tarkoittaa.

        Useimmille ihmisille kahvin juonti on asia, josta he voivat helposti tinkiä. Jos minä valitsen huoneistohotellin sen perusteella, että siellä lukee esitteessä olevan kahvinkeittimen, toivon näin myös olevan. Runsaasti kahvia juovalla ihmiselle kyse on riippuvuudesta.

        Ei minua ärsytä kreikkalaiset, ei sitten yhtään. Päinvastoin, Kreikka on yksi suosikkikohteistani, jonne menen vuodesta toiseen. Olin jo tänä kesänä Aurinkomatkojen matkalla Santorinillä ja hotellissa oli kahvinkeitin, niin kuin luvattiinkin.

        Uskomatonta tässä keskustelussa on mielestäni se, ettei joidenkin pellejen mielestä mistään asiasta saa huomauttaa, vaan pitää niellä kaikki mukisematta. Olen kertonut Finnmatkoille kolme eri kertaa tuosta kahvinkeittimestä, eikä sitä ole vieläkään muutettu esitteeseen, joten runsaasti kahvia juovat suhtautukaa kriittisesti Finnmatkojen kohdetietoihin.


    • miten on?

      Eikö tullut mieleen ettei niillä ole varaa ostaa niitä keittimiä? Entiset on varastetttu ja uusia ei saa.

      • Tuli mieleeen

        Suomalaisetko niitä kahvinkeittimiä varastaa?


      • kuultua...
        Tuli mieleeen kirjoitti:

        Suomalaisetko niitä kahvinkeittimiä varastaa?

        Vaikea sanoa ketkä varastaa hotelleista erilaista tavaraa mutta kaikkea häipyy pyyhkeistä hiustenkuivaajiin. Nykyään hotelleisssa joissa on hiustenkuivaajat, ne on laitettu niin ettei niitä saa irti. Näin kaupunkihotelleissa on aina.
        Varastavat myös esim. laseja, tuhkakuppeja jne.
        Kreikkalaisissa kahden ja kolmen tähden majoituksissa ei taida hiukstenkuivaajia olla, mutta vedenkeitin on huoneistoissa vakio, joissain myös kahvinkeitin. Kyllä nekin matkalaukkuun varmaan mahtuu jos haluaa varastaa.


    • lukija rannalta

      Kerropa sen hotellin nimi että tieää varoa.
      Ihmettelen kyllä suuresti ketjun pituutta, kommentteja ennätysmäärä vaikka koko juttu on todella ufo!
      Saattaa olla että joudutaan lukemaan iltapäivälehdistä tarina "henkilöstä/henkilöistä jotka kuolivat Kreikassa kahvin puutteeseen!!
      En tarkoita aloittajaa kylläkään.

      • tomppa.

        Huoneistohotellin nimi on Penelope, eikä mielestäni ole mistään ufosta, vaan suuresta valheesta jota Finnmatkan asiakkailleen syöttävät. Ei voi kirjoittaa, että kaikissa huoneistoissa on kahvinkeitin, jos tosiasiassa yhdessäkään ei sitä ole. Omistajan mukaan hän on ilmoittanut huoneistoissa olevan vedenkeittimen, eikä suinkaan kahvinkeitintä. Siinä on aikamoinen ero.


      • Ansatar
        tomppa. kirjoitti:

        Huoneistohotellin nimi on Penelope, eikä mielestäni ole mistään ufosta, vaan suuresta valheesta jota Finnmatkan asiakkailleen syöttävät. Ei voi kirjoittaa, että kaikissa huoneistoissa on kahvinkeitin, jos tosiasiassa yhdessäkään ei sitä ole. Omistajan mukaan hän on ilmoittanut huoneistoissa olevan vedenkeittimen, eikä suinkaan kahvinkeitintä. Siinä on aikamoinen ero.

        Kävin katsomassa ja kyllä esite lupaa huoneistoihin kahvinkeittimen, että sillai..


      • creeting
        Ansatar kirjoitti:

        Kävin katsomassa ja kyllä esite lupaa huoneistoihin kahvinkeittimen, että sillai..

        Yleensä suomalaisilla sivustoilla tiedot ovat paikkansapitäviä mutta FM on sen verran kansainvälinen että suuripiirteisyys on saapunut toimistoon. Olisihan se toivottavaa että saisi sitä mitä tilaa =)


      • tomppa.
        creeting kirjoitti:

        Yleensä suomalaisilla sivustoilla tiedot ovat paikkansapitäviä mutta FM on sen verran kansainvälinen että suuripiirteisyys on saapunut toimistoon. Olisihan se toivottavaa että saisi sitä mitä tilaa =)

        Ainakin itselleni vastoinkäymiset ovat osuneet juuri kyseisen matkatoimiston kohdalle ja ilmeisesti nyt vaan mitta täyttyi totaalisesti. Lomalla on tarkoitus levätä eikä etsiä kodinkoneliikettä, josta voisi ostaa kahvinkeittimen. Sen verran pitäisi pystyä matkatoimistoon luottamaan, että jos esitteeseen jotain kirjoitetaan, niin se myös pitää paikkansa.


    • haistakaa paska

      Pysykää vitun urpot kotona keittämässä kahvia ja vetämässä röökiä pilaamasta muiden matkaa, pässit!

    • aamos_

      Paska paikka enkä suosittele kellekkään.

    • isot ongelmat

      Meillä on lähtö tiistaiaamuna Finnmatkoilla Samokselle, nyt kyllä pisti miettimään
      vakavasti, että pitääkö kuitenkin jäädä kotiin kahvia keittelemään.
      Ei tarvi sanoi vaimo, meillä on all inclusive, mikä helpotus.

      • kofeiini

        Olemme olleet Finnmatkoilla yhtä matkaa lukuunottamatta, jolloin olimme Aurinkomatkan reissulla, eikä meillä ole koskaan ollut mitään ongelmia.
        Ainoalla Aurinkomatkojen matkalla jouduimme odottamaan huonetta viisi tuntia, jonkun sähellyksen vuoksi.
        Matka ei kuitenkaan mennyt pilalle niinkuin tuntuu jollakin menevän kaikista pikkuaddiktioista.


    • Markkinointi oikeaks

      Kyllä se niin on, että jos jotain luvataan niin se pitää myös saada. Vaikka kyseessä on vain kahvinkeitin.

      Itselleni kävi niin että varasin matkatoimistolta hotellin ja lennon. Valitsin tarkasti hotellin. Paikan päällä sitten kerrottiin, että joudun toiseen hotelliin, koska pienessä hotellissa ei olekaan tilaa. Ostin matkatoimistolta matkan ja erikseen vielä katsoin minkä hotellin haluan ja jouduin juuri sitten lopulta siihen hotelliin jonka olin esitteestä katsonut että en halua kyseiseen hotelliin.

      Matkatoimistoilla pitäisi olla vastuu tarkistaa että asiakas saa juuri sen hotellin jonka kuvittelee. En tiedä mitä sanoo laki t tai kuluttajasuojeluvirasto tallaisesta tapauksesta.

      Ulkomaiset hotellit näyttävät ylivaraavat huoneita joten tästä syystä matkatoimistojen pitäisi tarkistaa huoneiden tila AINA.

      • truely

        Kaikkeen syypää on ketjun aloittaja. Jos ihminen osaa käyttäytyä, hän saa myös hyvää palvelua.


    • Kalinihta

      Ensimmäistä kertaa olin samoksella ja finnmatkat hoiti asian hyvin-normaalisti. Itse kahvi ihmisenä,pidin kreikkalasesta,vahvasta kahvista.
      Ensi kesänä uudestaan ja FM saa toimia matkanjärjestäjänä. Ongelmia oli mutta niistä selvittiin,vajavaisella kielitaidollakin. Mahtava paikka ja kokkari varsinkin.

      • vanhat varikset

        Samoja mietteita myös meillä eläkeläisillä,luin ketjun läpi heheh,me emme ole olleet vielä kertaakaan Samoksella mutta muilla saarilla kylläkin,matkat ovat olleet FM,Apollo ja Aurinko ja parhaat on ollut kylläkin FM ja Apollo,Aurinkomatkat kalliita ja huonot hotellit.

        Viimeksi olimme Kreetalla Apollomatkoilla,sieltä puutui myös kahvinkeitin,laitoin texstiviestin ja parin tunnin päästä toivat taxilla uuden kahvikeittimen,meillähän on kahvit,sudattimet ja sokerit mukana aina,emme välitä suurista hotelleista vaan pienistä perhehotelleista ilman aamiaista ja ruokailua koska sitten on siihen liikaa sidottu,onhan meillä ollut myös matkoja joilla on ollut,aamiainen,tai puolihoito tai koko hoito mutta nykysin ei ne sytytä enää.

        Eli huoneistohotelli jääkaapilla ja kahvinkeittimellä ja mahdollisemman läheltä rantaa hiljainen pieni perhehotelli kaupat lähellä ja kun löytää sopivan ruokapaikan niin käy siellä aina syömässä jo toisella kerralla tai kolmannella olet jo ns.kanta-asiakas ja sinua palvellaan sen mukaan,voit saada jo nimikkopöydänkin..:-)))

        Samoksen matkoista aika vähän on ollut kirjoituksia,lentokenttähän taitaa olla yx Kreikan vaarallisimmista,pitää laittaa simmarit jalkaan jos lasku menee pitkäksi.

        Tuolta Votsalakian alueelta olemme katselleet matkaa mutta emme ole vielä päättäneet,pitää lukea mitä asiakkaat ovat kertoneet,sinnehän FM tytäryhtiö Fritidsresor tekee myös matkoja Ruotsista,Tanskasta ja taitaa tehdä myös Norjasta,en ole ihan varma.

        http://www.finnmatkat.fi/varaa/SearchResult.aspx?
        q=0f7c8afa4d404f7c9bc49c629b43318d

        Finnmatkojen lentoaikataulu joka on myös yxs tärkeä tekijä näyttäis olevan sopiva meille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2916
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      105
      2478
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2240
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2072
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1873
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe