Miksi suviseurojen viikkomessussa saarnaa maalikko?
Viikkomessu
Liturgia: Lauri Kinnunen, pastori, Rovaniemi
Saarna: Osmo E. Leppänen, kapteeni evp, Haapajärvi
Kirkon järjestyksen mukaan ehtoollisen asettaminen ja sen osana saarna on virkaan vihityn papin tehtävä. Onko tämä jokin sotilaallinen toimi, kun kapteeni asettaa ehtoollista
eikö papit kelpaa
8
2087
Vastaukset
- jamesbond3
Teologian maisteri. Osmo E. Leppänen. Kapteenin virasta eläköitynyt ja papiksi vihitty, joten älä turhaan huoli. Järjestys on säilynyt kirkossamme.
- Miksi tieto puuttuu
Miksi sitten ei ilmoiteta sitä että on myös pappi? Häpeileekö hän sitä?
- SeAvarakatseinen
Tiedä noista kapiaisista? Upseerin ura tyssännyt kapteeniksi!
Kapiaisilla tuntui olevan ainoastaan pari vaihtoehtoa elämälleen.
Ryhtyä joko juopoksi tahi uskovaiseksi!
Onkohan systeemissä jotain vikaa?
- Anettekortelainen
Hän on kouluttautunut papiksi
On todella avarakatseinen pappi kristittyjä/muita uskovia kohtaan Ehtoollisen voi jakaa kuka kristitty hyvänsä, yleensä sen tekee vahimmisto. Alkuseurakunnassa sen teki diakonit.
- OttakaaMallia
Esikoiset askeleen edellä heillä omat ehroolliset He eivät naisilta ja homopapeilta ehtoollista voi ottaa
- Tietotuusjaelämä
Viinin ja leivän voi nauttia silloin kun kaksi tai kolme on koolla Jeesuksen nimessä. Ei siinä tarvita pappeja.
Sitäpaitsi ehtoollisen voi nauttia tuomiokseen jos oppi on muuta kuin totuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann2832251Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys161660Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2141342- 801189
Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1851155Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva
joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v60963TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p17947Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva136930- 51876
Mä tuun aina rakastamaan sua J
Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai61853