Sähkösuunnittelun hinta

kiinnostunu.

Minkä verran suunnittelu maksaa melko tavalliseen taloon noin 200 m2 ja piharakennus.

Maalämpö.

29

7027

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+20

      Pk-seudulla varmaan hiukan toista tonnia, muualla suomessa hiukan alta.

    • cadkuva014

      voin piirtää suunnitelmat 500€

      • suunnittelijaxy

        Kukas ne suunnittelee ja mihin hintaan jos sinä piirrät?


    • villaw

      cadkuva

      jos teet vielä sähkösuunnitelmia, ota yhteyttä [email protected]

      maalämpö ja 180m2.

    • 234565

      Hinta ratkaisee, ei osaaminen.

    • suunnittelijaaaa

      Laitatko kiinnostunut sähköposti osoitteen niin voin tehdä sinulle ihan oikean tarjouksen yritykseni nimissä

    • Cadpiirustus
    • Hölmökili

      Täällä satojen kilsojen päässä Etelä-Suomesta maksoi 800 euroa (100 m2 talo 75 m2 autotalli), kun ei älynnyt kilpailuttaa. Jälkeenpäin selvisi, että 300 - 400 eurolla olisi saanut muista firmoista. Kaiken lisäksi tein itse suurimman työn valmiiksi, eli suunnittelin jokaisen pistorasian, valaisimen ja katkaisijan paikan itse ja toimitin näistä kuvat sähkösuunnittelijalle. Kylläpä otti päähän, kirvesmiehetkään eivät olleet kuulleet noin kallista sähkösuunnitelmasta...

      • 312132323

        Meillä 200m2 talo 50m2 talli oli 850 euroa parin sadan kilsan päästä Helsingistä.

        En usko että 300 eurolla saa yhtään mitään kunnon suunnitelmaa vaikka asuisi pohjoisnavalla.

        Ja tosiaan, noinhan se sähkösuunnittelu täytyykin tehdä, eli itse mietitään paikkoja ja toki sitten vuorovaikutuksessa sähkösuunnittelijan kanssa viilataan lopulliset. Taisi olla 3-4 vedoskierrosta meillä. Aika moni ei vissiin noin tee kun uudiskohteissa tulee työn puolesta käytyä.

        Laskeskelin että meillä on noin 200 erilaista pistorasiaa, tele/antennirasiaa, katkaisijaa, himmennintä, suoraa sähkösyöttöä, valaisinryhmää, telelaitetta yms.


      • Hölmökili
        312132323 kirjoitti:

        Meillä 200m2 talo 50m2 talli oli 850 euroa parin sadan kilsan päästä Helsingistä.

        En usko että 300 eurolla saa yhtään mitään kunnon suunnitelmaa vaikka asuisi pohjoisnavalla.

        Ja tosiaan, noinhan se sähkösuunnittelu täytyykin tehdä, eli itse mietitään paikkoja ja toki sitten vuorovaikutuksessa sähkösuunnittelijan kanssa viilataan lopulliset. Taisi olla 3-4 vedoskierrosta meillä. Aika moni ei vissiin noin tee kun uudiskohteissa tulee työn puolesta käytyä.

        Laskeskelin että meillä on noin 200 erilaista pistorasiaa, tele/antennirasiaa, katkaisijaa, himmennintä, suoraa sähkösyöttöä, valaisinryhmää, telelaitetta yms.

        Kyllä se minun on uskottava, kun sen useasta lähteestä kuuli, että 300 - 400 euroa oli yleensä talojen suunnitelmat, ja tuota 800 euroa pidettiin ihan pöyristyttävänä. Täällä on kanssa noin 200 noita pisteitä tässä 100 nelilön talossa 75 neliön tallissa, jos kaikki lasketaan, ja sähkölämmitys lattialämmityksin. Meillä ei tarvittu oikeastaan ollenkaan vedoskierroksia, koska suunnittelin itse kaikki oikeille paikoilleen, suunnittelija vielä totesi, että onpas helppo homma. Hän oli kuitenkin vain työntekijä, eikä voinut vaikuttaa hintaan. Samainen firma tarjosi muuten ennätyskallista urakkaakin, mutta tässä vaiheessa onneksi järki pelasi. 18 000 euroa vs. muiden yristysten n. 12 000 - 13 000 euron tarjoukset - samasta suunnitelmasta.


      • Jfgbbnbvcjbvf
        Hölmökili kirjoitti:

        Kyllä se minun on uskottava, kun sen useasta lähteestä kuuli, että 300 - 400 euroa oli yleensä talojen suunnitelmat, ja tuota 800 euroa pidettiin ihan pöyristyttävänä. Täällä on kanssa noin 200 noita pisteitä tässä 100 nelilön talossa 75 neliön tallissa, jos kaikki lasketaan, ja sähkölämmitys lattialämmityksin. Meillä ei tarvittu oikeastaan ollenkaan vedoskierroksia, koska suunnittelin itse kaikki oikeille paikoilleen, suunnittelija vielä totesi, että onpas helppo homma. Hän oli kuitenkin vain työntekijä, eikä voinut vaikuttaa hintaan. Samainen firma tarjosi muuten ennätyskallista urakkaakin, mutta tässä vaiheessa onneksi järki pelasi. 18 000 euroa vs. muiden yristysten n. 12 000 - 13 000 euron tarjoukset - samasta suunnitelmasta.

        Suunnittelijan työstä tarttee veloittaa minimissään semmoinen 50-60 eur per h jos mielii että jotain jää leivän päällekin. 300 eurolla saa siis maksimissaan 5-6 työtuntia.

        Yksityinen ammatinharjoittaja jolla on pienet juoksevat kulut voi ehkä tehdä halvemmallakin mutta ei paljon.

        Jos sähköistystä mietitään rakennuskohteen ja asiakkaan toiveiden mukaisesti niin ei mitenkään onnistu tuossa ajassa. Tuolla summalla saa todennäköisesti jonkun valmiin sabluunan mukaan vakiokeskuksille piirretyn suunnitelman joka suunnittelijalla oli pöytälaatikossaan valmiina jo ennen teidän soittoanne.

        Meillä käytettiin pelkästään suunnittelupalavereihin (siis suunnittelija ja asiakas saman pöydän ääressä) arviolta 7-8h ja olisi saanut olla vähän enemmänkin. Toki meillä on vähän normaalia pidemmälle viety sähköistys koska olen itse "alalla" (en ole suunnittelija) ja talokin on iso.

        Mielestäni asiaa kannattaa miettiä halvimman hinnan lisäksi myös siltä kantilta, että kun siihen sähköurakkaan laitetaan perus okt:saa kuitenkin se 10-15 tuhatta, niin sähköistyksen laatuun ja toimivuuteen arkielämässä vaikuttaa kuitenkin kaikista eniten suunnittelun laatu ja onnistuminen. Mielestäni kannattaa ehdottomasi maksaa suunnittelusta 300 euron sijaan 1000 euroa JOS sillä saa myös kolminkertaisen määrän suunnittelijan työpanosta. Lisäksi hyvä suunnittelu voi myös maksaa itsensä takaisin rakennusvaiheessa kun tulee vähemmän odottamattomia yllätyksiä.


    • Suunnitelman hinta

      Meillä on jo rakennuslupa vireillä ja sähkösuunnitelma tehtynä, mutta alkoi ihmettyttämään sen hinta. Rakennus on puolitoistakerroksinen, 7x8 metriä. Alakerrassa on reilut puolet pinta-alasta olohuonetta ja loput tilasta makuuhuone ja vaatehuone. Yläkerrassa on kaksi makuuhuonetta ja välissä portaikkotasanne. Olemme itse merkanneet tarkat tv-, pistoke- ja kattolamppupaikat pohjapiirustukseen. Eikä sinne tule mitään erikoista. Alakertaan joka seinälle pistorasia ja kaksi kattolappua, makuuhuoneisiin yksi kattolamppu ja muutamia pistorasioita. Sekä sähköpatterit ikkunoitten alle.
      Vaatehuoneeseen tulee lisäsähkökeskus, joka vedetään
      päärakennuksesta. Ja portaisiin yksi lamppu. Ulos ei tule mitään pistorasioita.

      Kuinka paljon aikaa tuollaiseen saa kulumaan? Suunnittelutoimistoilla lienee nykyaikana valmisohjelmistot, senkun laittaa siihen paikat.
      Tietysti ymmärrän, että jotain pitää maksaa, mutta kohtuus kaikessa. En sano hintaa, koska siitä voi tulla ennakkoasenne asiaan.
      Laitoinkin tästä toisen viestinketjun ennenkuin huomasin tämän keskustelun.

    • Tarjousta

      Kysyppäs tarjousta sähkösuunnittelusta esimerkiksi http://www.talobit.fi/fi/sahko/ -sivuston kautta. He toteuttavat myös sähkösuunnitelun lisäksi tarvittaessa kaiken talosi tekniikan lvi-suunnittelusta automaatioon ja itse toteutukseen.

      • tiikerijeejee

        Ei taida Talobitilläkään kauppa käydä kun pitää täällä mainostaa...

        Mutta kanavahan se on tämäkin


    • Virapeli

      Huh Huh! Juuri meinasin pyytää 200€. 140m2 asuintalo ja autotallin sekä pihavalaistusten sähkökuvista keskuskaavio! aikaa meni n.4-5h. Onneksi Googletin. Nyt kyllä hinta pompsahtaa!

    • sähkösuunnittelu
    • ar-urakointi2

      AR-Urakoinnilta saa sähkösuunnitelmat koko Suomeen ja Sähköurakoinnit pääkaupunkiseudulle ammattitaidolla. Tsekkaa hinnat verkkosivustolta: www.ar-urakointi.fi

    • Sahkosuunnitelmat
    • Putkari_No_1

      Alle 1500€ ei saa kunnollista mistään. sen valmiin pöytälaatikkosabluunasuunnitelman saa ehkä 500€:llä.

      Persaukisten ei kannattaisi rakentaa ollenkaan

      Onneksi niitäkin on ketkä ovat valmiita maksamaan kunnon suunnittelusta, tervetuloa kaikki ne tännepäin :)

      Ne ketkä tinkivät viimeseen asti saavat sen halvimman pas...n. Joka asiassa, ei pelkästään sähkösuunnittelussa ;)

      • BauHerr

        Minä tingin aina ja kaikessa, eikä sillä ole ainakaan negatiivista vaikutusta laatuun. Paremminkin päinvastoin. Jokainen tietää, ettei tota äijää kannata k-settaa.

        Hinta ei ole laadun tae muuten kuin kääntäen. Ylihintaa maksavia on muutenkin helppo vedättää.

        Jokainen meillä työtä tekevä tietää, että työn laadun on oltava sellaista, ettei äijä ota niskaperseotetta ja totea, et menes sivuun, mä teen tän.

        Aivan kaikesta pitää tinkiä. Se on nimittäin luonnnolakien ensimmäinen sääntö, että typerien rahat on vietävä, muuten evoluutio rankaisee. Ei se ole tyhmä, joka tinkii.


      • Köyhät_älkää_rakentako
        BauHerr kirjoitti:

        Minä tingin aina ja kaikessa, eikä sillä ole ainakaan negatiivista vaikutusta laatuun. Paremminkin päinvastoin. Jokainen tietää, ettei tota äijää kannata k-settaa.

        Hinta ei ole laadun tae muuten kuin kääntäen. Ylihintaa maksavia on muutenkin helppo vedättää.

        Jokainen meillä työtä tekevä tietää, että työn laadun on oltava sellaista, ettei äijä ota niskaperseotetta ja totea, et menes sivuun, mä teen tän.

        Aivan kaikesta pitää tinkiä. Se on nimittäin luonnnolakien ensimmäinen sääntö, että typerien rahat on vietävä, muuten evoluutio rankaisee. Ei se ole tyhmä, joka tinkii.

        "Aivan kaikesta pitää tinkiä..." Niimpä...Meidn palveluntarjoajien keskuudessa ajatellaan asiasta jotenkin näin..: "Kun tuo runkk*ri ei halua kerran maksaa misttään mitään, niin eipä sille mitään annetakaan. Halvin pas*a ja minimi millä pääsee riman yli. Mielellään hiukan alta riman


      • Anonyymi

        Samaa mieltä putkarin kanssa hinnoista ja laadusta. Sähköpuolella näkee ihan turhan paljon aivan saakelin huonosti tehtyjä suunnitelmia asennuksista puhumattakaan. Hinta määrää laatua aika paljon. Sähköissä ilmenee että ei oo mitään loogista kuormanjakoa(ts. joku vaihe ihan täynnä valoja ja joku täynnä tiskioneita ja pesukoineita ym., johtimet ilman putkea ja 1,5mm2, niin mitään ei oo tulevaisuudessa tehtävänä kun vaan paikat auki ja paksummat piuhat kun ei raaskittu laittaa 20€ lisää rahaa per ryhmä(jos siis vaihdon tarve tulee). Sit vielä se tilanne kun tulee oikeesti vika, niin mitä kaikkee onkaan yhden sulakkeen takana. Parhaissa säästötalouksissa on yksi vikavirtasuoja koko taloa kohden. Siinä sitten hieno tilanne, jos ko laite hajoaa kokonaan.
        En suunnittelisi koko talon sähköjä alle 500€, edes pimein hinnoin ja edes tutulle, koska työstä pitää kantaa vastuu, pitää olla jonkinmoinen laatutakuu ja mainekin olisi hyvä pysyä kunnossa.
        Hyvä suunnittelu pitää sisällään tarkat osaluettelot, määrät, erityiskohteiden tarkat detailikuvat, ym. jolloin asennukset sujuu nopeasti ja jopa halvemmalla. Lisäksi suunnittelija on käynyt keskusteluja Rakennus ja LVI insinöörien kanssa, sisustussuunnittelijan kanssa ja arkkitehdin kanssa. Toisaalta nää 300€ suunnitelmia hakevat tuskin on palkannut näistä edellämainituista ainuttakaan... Hyvä sähkösuunnitelma on osa hyvää kokonaisuutta. Halpatuskin osana mitään kokonaisuutta...

        Yksinkertaistettuna: Sähkösuunnitelma 300e voi olla ihan hyväkin, jos ideana ei ole saada suunnitelmaa vaan piirros, jossa on pistetty suunnilleen oikeille paikoille tarvittavar komponentit. Sitten taas 1500€ suunnitelma taas pitää sisältää jo täydellisyyttä hipova suunnitelma kaikkine lisäasioineen.
        Kysykää itseltänne mitä olisitte valmiita tekemään tuntemattomalle ihmselle milläkin hinnalla. Tarvittaessa valmiin suunnitlean jälkeen opastatte, soittelette puolin toisin ja mahdollisesti kuuntelette valituksia ja kehuja tehdystä työstä jne..


    • vähäjärkee

      Helvetin kallista! Ookste hulluja??
      Byggmaxista kun ostaa rasianpohjia, niin sähkösuunnitelman saa kaupan päälle ilmaiseksi. ILMAISEKSI. Niitä voi ottaa siitä hyllyn päädystä rullasta. Kato se rulla joka eniten muistuttaa sun taloasi. Tai voit myös käytää sitä samaa piirustusta koko talon lupa- ja rakennekuvana. Vitun hullut. Ei ihme et maksaa.

    • Järkihintaan

      www.sahkosuunnittelu.com

    • Matti_123456789

      www.sahkosuunnittelua.com / Pirkanmaalla

    • exkipinä

      Olen tehnyt muutamia kohteita sähkärinä, joissa ollut juuri noita 300€ suunnitelmia. Kyllä se tulee loppupeleissä kuitenkin maksamaan asiakkaalle enemmän. Kun sähkömies joutuu miettimään keskuksen ja ryhmittelyt sähköille, sekä mittaamaan valaisimien paikat, yleensä vielä hankkimaan valaisimet ja suunnittelemaan loput mitä puuttuu tai on väärissä paikoissa. Sitten olen tehnyt paljon kohteita joissa on kunnolliset suunnitelmat, joista löytyy juurikin kaikki mitä halvoista suunnitelmista puuttuu. Ei aiheuta lisä kustannuksia sähkömiehen tunneissa. Toki hyvä sähkäri tekee ilman suunnitelmiakin itse ne perus omakotitalon sähköt. Ja jos on tuntitöissä, niin ihan sama se on sitten minkälaiset ne kuvat ovat, meneepähän sit enemmän tunteja ja tulee lisää palkkaa. Mutta en lähtisi ikinä tekemään huonoilla kuvilla urakalla kenellekkään mitään omakotitaloa. Rakennuttajallekin on paljon helpompaa nauttia omasta ajasta talon rakentamisen aikana, kun sähkömies ei koko ajan soittele että mitä ja minne mitäkin sähköjä halutaan. Siksi ne joilla on rahaa ja tarkoitus olla omissa oloissaan kun taloa rakennetaan OSTAA KUNNOLLISET SÄHKÖSUUNNITELMAT!! RAHALLA! ja toiset joilla ei ole rahaa, ostaa ne 300€ sähkösuunnitelmat ja yrittää vetää vielä itse kaikki kaapelit. Toki joillakin se onnistuukin, mutta yleensä ei. Kaikista isointa paskaa on vielä se kun halpojen kuvien päälle annetaan kasa Virolaisia timpureita pilaamaan koko työmaa. Tästä aiheesta voisi kirjoittaa vaikka kirjan... Eli kaikki ihmiset jotka olette rakentamassa nyt tai tulevaisuudessa. Ostakaa kunnolliset sähkösuunnitelmat, joiden avulla myös urakoitsija voi antaa kiinteän hinnan talon sähköistykselle. Tai otatte sähkömiehen tuntitöihin. Hyvillä kuvilla paskakin sähkömies voi onnistua luomaan toimivat sähköt taloonne.

    • kibbbe

      Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen sanoisin noin 700-1500 euroa. Riippuu paljon sähköistyksen monimutkaisuudesta. Kysyisin itse ainakin 3 tarjousta vaikkapa https://kodinplaza.fi/ kautta, niin näkee helpommin hintatason. Itse en välttämättä ostaisi alle 500 euron piirustuksia tuon kokoiseen kohteeseen.

    • Anonyymi

      kodinplaza.fi avulla tavoitat helposti yhdellä tarjouspyynnöllä alueellasi toimivat sekä tarjouspyynnöstäsi kiinnostuneet palveluntarjoajat, mikäli tarvitset apua sähkönsuunnittelun hankintaan tai haluat vertailla tarkemmat hinnat?

    • Anonyymi

      Sähkösuunnittelua tekee edullisesti JOVI Insinöörit. Neuvoo samalla ajankohtaiset ja parhaat ratkaisut. Lisäksi tekee valaistussuunnittelua ilman lisäkustannuksia.

      Hinnat näkee tuolta suoraan https://www.jovins.fi/private Varmistaa vielä kohteen pohjakuvista, ja lähtötiedoista ennenkuin antaa lopullisen tarjouksen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe