Valokate tiiliverhoiltuun taloon

Pjy100

Tarkoitus olisi asentaa valokate 2 kerroksisen tiiliverhoiltuun ok taloon. Toiselle puolelle tolpat ja toiselta tiliin kiinni. Tulisi koko talon leveydeltä eli noin 8 m. Tuleeko mitään ongelmia kiinnityksen kanssa? Ajattelin että kakkosnelosen kiinnittämiseen ankkuri ruvella, mutta tuleeko ongelmia 90 vuonna rakennetu talon kanssa.

3

641

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siantuntija

Mitä jos ei ruuvailisi siihen seinään mitään? Sitten kun itse/seuraava asukas haluaa eroon valokatteesta tai toisenlaisen ratkaisun niin ovat reiät sitten 'nättejä' siellä seinässä.

Katso alin kuva vasemmalla: http://lanarkcedar.com/products/pergolas.aspx
      Jokunen tolppa lisää ja seinät säästyvät ilman holeja. Mutta jokainen tekee niinkuin haluaa meni syteen tai saveen.

• Joku vaan

Kyllä sen katon alla kesäkuumalla tarkenee. Itselläni on eteläseinän oven päällä metrinen polykarbonaattilippa, ja kyllä mieluummin kaivelen avaimia aurikoisena päivänä muualla kuin tuon lipan alla.
      Talon sijainnista riippuen, lumikuorman ohella kannattaa ottaa huomioon tuulikuorma, sen nostava vaikutus, ettei myrsky heitä koko komeutta ties minne.

• 2 terassia tehnyt

Mitäs ongelmia tuosta tulisi, jos teet perustukset tolpille tarpeeksi syvälle. Halutessasi voit vielä laittaa tolppien alle säädettävät pilarikengät, jos jostain syystä kuitenkin terassi elää. Minä laitoin uudella-maalla terassin pilarit vain runsaan 50 sentin syvyyteen ja ilman styrokseja, hyvin ovat pysyneet vaaterissa jo kuusi vuotta!

Noita ainevahvuuksia kannattaisi miettiä, kaksnelonen yksin ei riitä mielestäni oikein muualle kuin seinän runkorakenteisiin, ei kannatuksiin. Laittaisin mainitsemasi talon seinään tulevan lankun esimerkiksi 2x6:sta, selviäisit vähemmillä kiinnitysrei-illä. Samoin etummaisten pylväiden päälle tuleva kattovasojen kannatin kannattaa mitoittaa reiluksi, esimerkiksi 2x10. Riippuu tietysti pilarien etäisyydestä, mutta pienellä katon kaltevuudella jo parin metrin ero pylväillä vaatisi tuon 2x10:n. Lumi ei tule helposti valokatteen päältä alas itsestään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5233
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5034
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4104
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3188
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2781
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2287
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1904
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      39
      1764
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe