Nikon d5100

Anonyymi4365475

Olen siis ostamassa tota nikon d5100 järjestelmäkameraa ja haluaisin vähän mielipiteitä siitä!
Oon kuullu että Nikonin objektiivit on paljon kalliimpia kun canonin pitääkö tämä paikkansa?
Itse en vielä tiedä hirveesti kameroista, pokkarilla lähinnä kuvannu ja välillä lainannu siskon järkkäriä. Haluun kuitenkin oppia ja mulla on paljon tuttja jotkaovat valmiita oppetamaan mua (;

Ajon eniten kuvata luotnoa,maisemia ja muotokuvia. Macro kuvia myös kunhan sitten saan macro objektiivin ostetuksi(:

12

460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jouduin hieman vahingossa D5100 rungon haltijaksi ja olen laukonut sillä nyt noin 1000 kuvaa. D90 ja D300 jälkeen sen käyttö vaati pientä asennoitumista koska logiikka on hieman toinen mutta opittuna ihan toimiva.

      Niin Nikoniin kuin Canoniin saa "halpoja" ja "kalliita" linssejä/objektiiveja. Esim. hyvä peruslinssi (prime) on 35mm F1.8 joka vastaa suurin piirtein entistä täyskennon normaalia. Itse lähtisin kokeilemaan 18-105mm VR zoomilla jolla saa verraten hyviä kuvia. Ei aina kannata uskoa suttuzoomikirjoitteluja.

      Nikonin sovitteella tekevät myös kakkosvalmistajan aivan käypää tavaraa, itselläni on sieltä Sigman 17-50mm F2.8 OS ja 100-300mm F4 zoomit joilla tulee varsin hyvää jälkeä ainakin minun silmilläni katsoen.

      Tämän pienen kokeilun tuloksena en pidä D5100 runkoa mitenkään kelvottomana vaan varsin hyvänä aloittelijan valintana.

    • Matkoilla DMC-TZ7

      Nopee on ainakin toimitus Netanttilasta. Illalla 10.10. pistin tilauksen sisään ja tänään 12.10 on kamera sitten jo haettuna tavaratalon asiakaspalvelusta. Siis D5100 se vakaajaton 18-55 hintaan 429€. Kuten täällä muualla jo olen kertonut, olin lähinnä tuon rungon perään. Mukana tuli joku kittizoomi, OK. Kai sillä kuvailen ja opettelen ensin, mutta kyllä mielessä on kokoajan ollut muun tasokkaamman optiikan hommaaminen. Vai voihan olla että tuolla pikkuzoomillakin tekee jotain.

      Syy 5100:n perään "kuolaamiseen" on mulla ollut kohtuullinen hinta, hyvä kenno, HDR-mahdollisuus suoraan kamerassa ja sitten se kääntyvä näyttö, jonka koen itseni kannalta hyödylliseksi. Ja ehkä vielä muutakin, mutta tuossa pääpointit.

      Itse en ole kauhean huolissani siitä, ettei siinä 18-55 opiskassa VR:ää ole. Se on kuitenkin niin lyhkäinen putki ja olen kyllä filmiaikaan kuvannut 20v järkkärillä. Mulla oli silloin parhaimmillaan käytössä 600-millinen putki, eikä mitään VR:ää! Tuolloin opin kyllä tietämään missä menee raja tärähdysvaaralle ja pelaamaan sen mukaan. Luulen että tuolla pikkuzoomilla menee ihan ok. Mutta jos jatkossa ostan esim. 18-200 -optiikan, niin siihen otan ilman muuta VR:n. Eli jos valittavana on yleensäkin VR tai ilman, niin tottakai kannattaa ottaa VR, sillä voihan se aina ottaa pois päältä... Mutta hieman olen sitä mieltä, että jos jonkun objektiivin kanssa joutuisi olemaan ilman VR:ää, niin se on sitten joku tuommoinen max. viisvitonen opiska. Jatkossa sitten nähdään olenko aivan väärässä ja olen joskus aikoinaan kuvannut järkkäreillä 20v oppimatta mitään... Palaillaan. ;D

      • Harrastajanvalinta

        Sanotaanko niin että, Nikonin D7000 on Nikonin D90 seuraaja, mutta muut tuhat sarjalaiset eivät sitä ole...
        Eli se jokin siinä on mikä näkyy myös hintalapussa.
        Eikä mitään kääntyviänäyttöjä siinä tarvita riittää 100%kirkas etsimen näyttö.


      • matrixhero
        Harrastajanvalinta kirjoitti:

        Sanotaanko niin että, Nikonin D7000 on Nikonin D90 seuraaja, mutta muut tuhat sarjalaiset eivät sitä ole...
        Eli se jokin siinä on mikä näkyy myös hintalapussa.
        Eikä mitään kääntyviänäyttöjä siinä tarvita riittää 100%kirkas etsimen näyttö.

        Tietyt asiat on yhä edelleen makuasioita. Kuten tuo kääntyvä näyttö. Tuli siihen totuttua jo reilut 10 vuotta sitten videokamerassa ja nyttemmin myös järkkärissä. Minulle siis mieluummin kääntyvä näyttö, on se vaan aika monessa tilanteessa näppärä. Jos joku ei tykkää, niin ostamispakkoahan ei ole. Yksinkertaista?


      • Nikon D90
        Harrastajanvalinta kirjoitti:

        Sanotaanko niin että, Nikonin D7000 on Nikonin D90 seuraaja, mutta muut tuhat sarjalaiset eivät sitä ole...
        Eli se jokin siinä on mikä näkyy myös hintalapussa.
        Eikä mitään kääntyviänäyttöjä siinä tarvita riittää 100%kirkas etsimen näyttö.

        Olet oikeassa, kääntyvää näyttöä ei välttämättä tarvita mutta se auttaa joissain tilanteissa.

        Jos kuvaat maan rajassa olevaa ja haluat kuvata sitä maan suuntaisesti niin kääntyvästä näytöstä on apua.

        Jos olet vaikka väkijoukossa ja haluat kuvata joukon yli niin kääntyvä näyttö auttaa kun voit nostaa kameran käsien varaan päiden yläpuolelle.

        D5100 on varsin käypä väline ja siihen voi hankkia juuri tarvitsemansa optiikat.

        Myös D7000 on hyvä valinta joskaan itse en sitä ole valinnut toistaiseksi.


    • Hyvä kamera on

      "Jokapaikan höylänä" voisi toimia tällainen putki kuin: NIKKOR AF-S DX 18-200/3.5-5.6G VR IFED II

      Yhdyn siihen mitä nikon_d90 kirjoitti siitä ettei pidä uskoa täällä suoli24 esityvää "suttuzoomi" kirjoitteluja.

    • aloittelija1

      Olen ostamassa Rajalasta NIKON D5100 18-55 VR KIT pakettia joka on vielä tänään 399 e. Osaisiko joku neuvoa, mikä olisi hyvä objektiivi tähän pakettiin, joka olisi sellainen että voisin käyttää tuota runkoa ja objektiivia ainoana objektiivia ilman objektiivin vaihtamisia. Löytyisikö esim Rajalasta suht huokealla hinnalla joku tähän pakettiin?

      • turistiputki

        Jos tarkoitat yhden putken taktiikalla sitä että objektiivin olisi hyvä olla mahdollisimman ulottuva ja siitä löytyy telepää ja laaja mahdollisimman laadukkaassa muodossa niin hyvä ratkaisu silloin olisi Nikkorin 18-200 millinen. Siinä on sentään valovoimaakin suhteellisen mukavasti 3.5 laajassa päässä ja 5.6 telepäässä. Onhan se hieman kallis ja Rajalassa se on seitsemänkymppiä kalliimpi kuin tuolla: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/43793/cjkfh/Nikon-AF-S-DX-NIKKOR-18-200mm-f-3-5-5-6-G-ED-VR-II


    • Sony DSC-RX100

      "Osaisiko joku neuvoa, mikä olisi hyvä objektiivi tähän pakettiin, joka olisi sellainen että voisin käyttää tuota runkoa ja objektiivia ainoana objektiivia ilman objektiivin vaihtamisia."

      Jos moisia suunnitelmia, ei kannata ostaa järjestelmäkameraa - pokkari on tuohon huomattavasti paljon parempi.

      Suosittelen tuohon Sony Cyber-shot™ DSC-RX100 - parasta, mitä rahalla saa, jos objektiivin vaihtaminen ei kiinnosta.

      Järjestelmäkamera on vaihtoeto vasta, kun haluaa käyttää useita erilaisia objektiiveja erilaisiin tilanteisiin.

      • Osta Sony

      • voi järkky
        Osta Sony kirjoitti:

        Tuolta hintaan 621,00 €

        https://www.konebox.fi/tuotteet/tuote/124200

        Höpöhöpön. Sehän innostuu sittemmin valtavasti ja ostaa vielä monta objektiivia. Pokkari ei olemikään kuvausväline tosi harrastelijalle.


      • kerro meille
        voi järkky kirjoitti:

        Höpöhöpön. Sehän innostuu sittemmin valtavasti ja ostaa vielä monta objektiivia. Pokkari ei olemikään kuvausväline tosi harrastelijalle.

        Mitä hyötyä niistä useista objektiiveista, jos: "ilman objektiivin vaihtamisia."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11041
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3093
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      213
      2945
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1918
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1736
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      50
      1630
    9. 85
      1628
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe