Mopon historian selvitys

Elikkäs minulla on vanha (1960-luvun) Jupiter-mopo, Sport tai luultavammin Prior. Ostin sen projektina yhdeltä nuorelta mieheltä,jolla ei ollut antaa papereita,koska hän oli ostanut mopon projektiksi vanhalta mieheltä,jolla ei myöskään ollut papereita (luultavasti). Kysymys kuulukin mopon kunnostuksen jälkeen,kun alkaa tuo mopokortin hankkiminen lähestyä,mistä saa mopon tiedot? Lähteitä ei ole kuin tyyppikilpi, runkonumero ja rekisterikilpi. Entisten omistajien nimiä ei tiedossa,mopo ei ole ollut liikenteessä ainakaan vuosiin. Sitäpaitsi sen verran harvinainen tuo Prior-malli,ettei löydy tietoja ainakaan helpolla. Pitääkö mennä katsastuskonttorille kilpi kädessä?

3

2747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten vitussa kukaan kehtaa ajaa mopolla? No pikku kersahan sä vielä oot. Kersat ne tykkää leikkiä turhimmilla leluilla. Mahtaa vituttaa kun polkupyörät menee ohi? Itellä ei tätä ongelmaa ole kun omassa moottoripyörässä 24 kertaa isompi moottori

    • ebinkivi

      jyyrgen todellisuudessa sin' taidatkin vielä potkia sitä sinun taivaansinistä potkulautaa puheistasi päätellen...

    • Vanhempi motoristi

      Noin vanha mopo ei toden näköisesti ole koskaan ollutkaan rekisterissä, vaan siinä on ollut vakuutusyhtiön kilpi, joka vaihtui vuosittain sitä mukaa, kun vakuutusmaksua maksettiin.

      Elikkäs ei hätää. Olisi hyvä, jos sinulla olisi luovutustodistus/ostotodistus tuosta moposta , millä pystyt selvittämään miten mopo on sinulle tullut. Jos tuolla nuorella kaverilla, jolta ostit mopon, olisi vuorostaan osoittaa jokin paperi, että on ostanut siltä papalta taikka sitten saat häneltä selvityksen, että miten mopo on hänelle tullut. Kaikkia entisiä omistajia ei tarvitse välttämättä alkaa kissojen ja koirien kanssa etsimään, mutta uskottava selvitys pitää toki olla, miten mopo on sinulle kulkeutunut

      Suosittelen, että menet keskustelemaan asiasta katsastuskonttorille, ota mopostasi muutamia kuvia digikameralla (valmistenumero, tyyppikilpi ja yleisilme kuvattuna), jos jotain vanhoja vakuutuslaskuja tms. löytyy ko. moposta, niin niistäkin on apua. Tätä hommaa voit tehdä jo nyt ennen mopon kunnostustakin. Moposi ei ole mitenkään harvinainen, mutta ihan riittävän haasteellinen ja siksi suosittelen, että tutustut myös huolella oheisen linkin tarjontaan, sieltä voit löytää ongelmiisi apua http://www.vmpk.fi/

      Itselläni on parikin vanhaa mopoa projektina, toinen on löydetty kaatopaikalta ja sekin on tarkoitus laittaa liikenteeseen. Joten ei nämä hommat mitään avaruustiedettä ole!

      Tuossa vielä mopoosi liittyen linkkiä http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=27719.0
      tuossa kuvakin, onko tälläinen? http://www.nettimoto.com/jupiter/sport/1408253

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      189
      1905
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      554
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      202
      479
    Aihe