Heleätä helluntaita.

On aikaa kirjoittelin tänne. Talvi ja kevät ovat takana ja kesä kynnyksellään.
Vietin kevään 12.3 - 30.4 Hollannissa. Palasin vapuksi Suomen kevääseen.
Kesämökkikausi on avattu ja asun koivujen keskellä kauniilla niemelläni. Aurinko paistaa ja kaiken pitäisi olla hyvin. Kuitenkin minua askarruuttaa lääkitykseni aiheuttamat sivuoireet, jotka olen nyt ottanut omatoimisesti tarkkailuun.

Sairastuin rintasyöpään syyskesällä 2009 ja rinnastani poistettiin syöpäpesäke.
Sain sädehoitoa ja Femar 2,5 mg rintasyövän estolääkityksen. Lääkkeen käyttöarvio viisi vuotta.

Lopetin kolme viikkoa sitten lääkkeen oton ilman, että olisin keskustellut asiasta lääkärini kanssa. Haluan kokeilla onko lääke syynä epämiellyttäviin mielialaoireisiini.

Mielialaan vaikuttavat oireet ovat toki lääkärini tiedossa. Hän halusi kirjoittaa minulle mielialalääkkeitä, joita en suostunut kokeilemaan. Hänen nuiva suhtautumisensa oli, että en halua lääkitystä, minun on hyväksyttävä, että elämämiseni laatu huononee.

Kehoni on ollut aina heikko estrogeenituottaja. Femar estää estrogeenin tuotantoa ja niin ollen sen keräytymistä kehooni. Syöpäni oli estrogenijohdannainen ja seurausta estrogeenikorvaushoidosta, jonka syyn vain yksi lääkäri (nuori syöpälääkäri) on suoraan minulle sanonut.

Olen jo huomannut muutosta kolmen viikon koeajalla. Olen rauhallisempi enkä ärsyynny niin helposti kuin ennen.

Ystävättäreni kehoitti minua käymään estrogeenikokeissa kokeilun lopussa ja sitten taas kun aloitan uudestaa, jos aloitan.

Mitä mieltä olet, onko sinulla vastaavia kokemuksia lääkkeistä. Elämänlaadun heikkenemisestä tai paranemisesta, lääkkeillä tai ilman?

Oletko käpikäynyt estrogeenitasomittauksia?

6

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entinensyöpä

      Oletko sama henkilö joka oli Peter-Panin morsian ja menehtyikö Peter syöpään joku aika sitten ja käytit Mandi nikkiä myös.
      Itse en ota kantaa rs syöpiin koska en siitä mitään tiedä.toivottavasti joku muu rs vastaa sinulle asiallisesti aloitukseesi.

      • Odotin jotain tällaistä viestiä, koska tunnen jo perskärpäsieni himon hyökätä korpikirjailija nimimerkkiäni kohtaan. Syöpäpotilaat palstalle kirjoitin ennen Nelly 62 nimimerkillä.

        Eilen oli ihana hellepäivä, kirkkokonsertin jälkeen hengailimme kylillä, minä ja Petteri sekä lähetystyöntekijä serkkuni, muuten tervajäätelö on hyvää.

        Petteri elää ja on hyvissä sielun ja hengen voimissa. Hän kävi elämänsä ensimmäistä kertaa sairaalassa, Hollannin matkallamme. Hän ei ole ikinä sairastellut juuri mitään muuta kuin kausilunssaa. Kirurginen operaatio tehtiin hänelle päiväpolilla ja illaksi hän pääsi jo kotiin. Seuraavan päivänä aloitimme kuntoutuksen ja kolmen päivän päästä teimme kuuden kilometrin kävelylenkin ja viiden päivän päästä matkustimme Leideniin.

        Pidän syöpäpotilaat-palstaa asiapalstana ja syövän kokeneiden keskustelufoorumina. Jos et ymmärrä, niin miksi täällä roikut? Saitko hyvän mielen ala-arvoisesta viestistäsi joka laskee sinut ihmiskunnan alimpaan kastiin siihen tyhmät jo syntyissään.

        Toivon hartaasti, että saisit kokea syövän kosketuksen sellaisen levinneen, jolta minä olen toistaiseksi selvinnyt..


      • Entinensyöpäl
        korpikirjailija kirjoitti:

        Odotin jotain tällaistä viestiä, koska tunnen jo perskärpäsieni himon hyökätä korpikirjailija nimimerkkiäni kohtaan. Syöpäpotilaat palstalle kirjoitin ennen Nelly 62 nimimerkillä.

        Eilen oli ihana hellepäivä, kirkkokonsertin jälkeen hengailimme kylillä, minä ja Petteri sekä lähetystyöntekijä serkkuni, muuten tervajäätelö on hyvää.

        Petteri elää ja on hyvissä sielun ja hengen voimissa. Hän kävi elämänsä ensimmäistä kertaa sairaalassa, Hollannin matkallamme. Hän ei ole ikinä sairastellut juuri mitään muuta kuin kausilunssaa. Kirurginen operaatio tehtiin hänelle päiväpolilla ja illaksi hän pääsi jo kotiin. Seuraavan päivänä aloitimme kuntoutuksen ja kolmen päivän päästä teimme kuuden kilometrin kävelylenkin ja viiden päivän päästä matkustimme Leideniin.

        Pidän syöpäpotilaat-palstaa asiapalstana ja syövän kokeneiden keskustelufoorumina. Jos et ymmärrä, niin miksi täällä roikut? Saitko hyvän mielen ala-arvoisesta viestistäsi joka laskee sinut ihmiskunnan alimpaan kastiin siihen tyhmät jo syntyissään.

        Toivon hartaasti, että saisit kokea syövän kosketuksen sellaisen levinneen, jolta minä olen toistaiseksi selvinnyt..

        Olen todella pahoillani korpikirjailijalle,muistelin vaan että kirjoitit joskus hollantilaisystäväsi menehtyneen,lienen ymmärtänyt väärin ja olettanut että Peter-pan olisi ollut kyseessä,vaan lienee ollut joku muu tuttusi sieltä kaiketi.

        Minulla on sentään suht hyvä itsetunto,jota ei tarvitse pönkittää toisia loukkaamalla,syntyessäsi olin bääää bäää tasolla ja nyt kastini on yritysjohtaja.Tosin syöpäläinen tuli elämääni ja tiedän mitä sen kanssa on elää.

        Kaikkea hyvää korpikirjailijalle kohden kesää koivikoissa tuumailessa,


      • Entinensyöpäl kirjoitti:

        Olen todella pahoillani korpikirjailijalle,muistelin vaan että kirjoitit joskus hollantilaisystäväsi menehtyneen,lienen ymmärtänyt väärin ja olettanut että Peter-pan olisi ollut kyseessä,vaan lienee ollut joku muu tuttusi sieltä kaiketi.

        Minulla on sentään suht hyvä itsetunto,jota ei tarvitse pönkittää toisia loukkaamalla,syntyessäsi olin bääää bäää tasolla ja nyt kastini on yritysjohtaja.Tosin syöpäläinen tuli elämääni ja tiedän mitä sen kanssa on elää.

        Kaikkea hyvää korpikirjailijalle kohden kesää koivikoissa tuumailessa,

        No, yritysjohtaja olin minäkin, nyt ansaitulla eläkkeellä.

        Marion ja Petze on kaksi ihan eri nimeä. Marion menehtyi syöpään viime marraskuussa, kuukausi viimeisen tapaamisemme jälkeen.

        Palsta ei ole enää sitä mitä se vielä pari vuotta sitten oli.
        Eipäpä kannata tulla tänne ainakaan hakemaan vertaistukea kun tietää, että tyhjää saa pyytämättäkin.

        Menen "riehumaan" tuonne toiselle palstalle.


    • Lääkäri oikeassa

      Vaikuttaa, että lääkärisi on syystä suositellut mielialalääkkeitä. En ole edellinen, mutta riehumisesi on tuttua myös toisaalta, siihen on syynsä.

      • Kiitos viestistäsi!

        Ongelmani on, kuten kirjoitin kokeiluvaiheessa. Kokeilen olla ilman Femari-lääkitystä ja katson kuinka niiden poisjääminen vaikuttaa kehooni.
        Mielialalääkkeet eivät ole ratkaisu, vaan ne siirtävät ongelmaa eteenpäin.
        Onko sinulla koemuksia syöpälääkkeistä tai mielialalääkkeistä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      439
      9708
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      258
      6795
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      14
      2751
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      335
      2353
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1727
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1643
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      190
      1342
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1283
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      999
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      974
    Aihe