Hei kaikki neulonnan ystävät,
olen neulomassa pitsitoppia kyseisen ruutupiirroksen avulla (linkki alla). En kuitenkaan ole ihan varma, miten piirrosta tulisi lukea. Ilmeisesti ensimmäinen kerros alotetaan alhaalta koon mukaan merkitystä kohdasta ja edetään oikealta vasemmalle. Mutta, kun ohjeessa sanotaan että "Aloita pitsineule ruutupiirroksen 1.krs:lta, alareunaan nuolella koon mukaan merkitystä kohdasta ja toista 25 s:n mallikertaa kunnes s:t loppuvat." tarkoittaako tämä sitä, että kun olen ensimmäisen kerran neulonut kyseisen mallikerran, en enää neulo kuvion viimeistä neljää ruutua vaan alan kertaamaan tuota mallikertaa? Lisäksi, kun aloitan toisen kerroksen (nurja puoli), niin aloitanko nyt vasemmalta oikealle ensimmäisestä ruudusta (vai edelleen oikealta vasemmalle koon mukaan merkitystä kohdasta)? Olen tehnyt nyt niin, että aloitan nurjan puolen ensimäisestä ruudusta vasemmalla, mutta näyttää siltä, että ei ole ihan oikein mennyt... Kokoni on S.
http://www.novita.fi/cms.php?cms_cname=neulekaava&nlm_id=90999
Kiitos, jos joku ehtii tähän vastaamaan :)
Apua ruutupiirroksen lukemiseen (neulonta)
2
2979
Vastaukset
- Tsemppii 222
Hei, ihan just niin että neulot 25 s:n mallikertaa niin montakertaa kuin silmukat sallivat. Nurjan puolen kerroksen luet vasemmalta oikealle, huomaa että neulot silmukat oikein eli esim. eka krs:n nurja silmukka neulotaan nurjalla puolella oikein. (huomioithan että mallineule loppuu kuten ohjeessa on piirretty)
- maijaker
Hei, kiitos vastauksesta! Vielä jäin ihmettelemään sitä, että alkaako nurjan kierroksen silmukat kaikilla kokoluokilla samasta ruudusta, eli siis rivin alusta alkaen? Jotenkin tämä ei sovi minun logiikkaani (joka ei kyllä muutenkaan kaikissa tilanteissa aina ole se paras...), mutta jos se näin on niin kyllähän se on sitten uskottava :) Ja alkaako kaikki myöhemmätkin oikean puolen kerrokset siitä nuolen osoittamasta kohdasta, eli koon mukaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11576Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras961504Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221051Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva202960- 124849
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2797Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29760Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42751- 7724
- 60703