Käytiinpä pyörähtämässä etelä-savossa? Kangasniemellä Syvälahden tanssilavalla. Sää oli mitä mainioin ja paikka kauniilla paikalla järven rannalla. Suuri tanssilattia ja muutenkin hyvin hoidetun näköinen paikka.
Nämä savolaiset sitten kyllä ihan oma lukunsa, jotenkin sellaisia epäkohteliaan oloisia, aika moista tönimistä lattialla oli. Toki kolahduksia tulee, kun väkeä on paljon. Meillä täällä läntisessä keski-suomessa on kuitenkin tapana, sellaisessa tilanteessa jos sopivasti katseet kohtaa, niin "hymyillä" siis eräällä tavalla pyytää anteeksi. Oli sitten "syy" kummassa tahansa, ainahan se parempi tanssipari voi väistää nopsasti, jos sitä taitoa kerran löytyy? No pointti kuitenkin ole se että meidän kokemus oli että lavalla oli sellainen kaaos tunnelma, hieman sellaista epätoivoista yrittämisen makua. Rennolla suorituksella pääsee yleensä parempiin tuloksiin. Mitä sitten kukin onkaan hakemassa. Ehkä me kuitenkin jatkossa pysytään Jyväskylän länsipuolella, jotenkin sopivampaa meille. Mukavaa tanssi kesää sinne savoon kuitenkin.
ps. Kyllä parketilla ja ennen kaikkea tanssin alku- ja lopputilanteissakin näkyi paljon sellaista kaunista ja hyvää tapakäytöstä(vaikea tietysti sanoa, olivatko paikkakunnan väkeä vai turisteja?). Käyttäytyminen on tosiaan tapa ja haastavissa tilanteissa tietysti se perimmäinen/kotoa opittu käyttäytymismalli tulee pinnalle. Joten kun sitä tanssikaveria katselette, niin se käytös on todennäköisesti samanlaista myös "siviilissä" todennäköiseti pahempaa...
terveiset Syvälahdesta
25
2752
Vastaukset
- valssi, fox
Mekin olemme oppineet saman jo viime kesänä.
Ei sinne synkkään savoon kannata mennä ollenkaan ne savolaiset ovat ihan oma lukunsa. Röyhkeää "minä itse" rynnimistä koko tanssi.
Meillekin sopii paremmin Jyväskylän länsipuolen tanssipaikat. Nykyisin pysyttelemme kokonaan niissä. - Helluntaitanssit
Suuri tanssitila ja paljon veivaajia niin tulos on sitten sen mukainen .....
Ulkolavalla oli tilaa paremmin mennä ja ilmastointikin siellä hyvin pelitti !
Syvälahti on ykköspaikkoja , joten massassa on hyvät kuin huonot puoletkin.- Näin on
Syvälahti ykköapaikkoja.. johan vitsin murjasit..Tolppia joutuu väistelemään ja muutenkin lattian muoto suorakaide ei ole tanssi ystävälinen..Pyöreä esim. Hangan lavalla paljon parempi..Alalava soveltu vain vakiparinkanssa tanssiville..
- Kovia kokenut
Näin on kirjoitti:
Syvälahti ykköapaikkoja.. johan vitsin murjasit..Tolppia joutuu väistelemään ja muutenkin lattian muoto suorakaide ei ole tanssi ystävälinen..Pyöreä esim. Hangan lavalla paljon parempi..Alalava soveltu vain vakiparinkanssa tanssiville..
Ne tolpat jotenkin hiipivät ja sopivan tilaisuuden tullen kumauttavat kaaliin.
- näinhän on
Kovia kokenut kirjoitti:
Matala ja pirun kuuma. Hyttysiä eniten koko itäsuomesta.
Tanssiminen siellä on pelkkää savolaisten survomista. - Jyväskylän ukko
Näin on kirjoitti:
No ei sellainen pyöreän lavan keskitolppakaan niin mukava ole. Pyöreällä lavalla ei ole oikein kunnollista paikkaa kädenalittelijoille juuri sen tolpan takia. Ja pyöreät lavat ovat yleensä pienempiä, kuten Hangan lavakin on lähes 80 m² Syvälahden lavaa pienempi. Syviksessä on vielä lisänä 150 m² ulkolava. Hangan lavan ohjelmistokaan ei ole ollut oikein itselle mieluinen moneen vuoteen. Kerran kesässä tulee suunnilleen käytyä Hangalla kun taas Syviksessä noin kerran kuukaudessa. Hangan lavalla on minun kannalta vain yksi asia, joka on siellä paremmin kuin Syviksessä, nimittäin lyhyempi matka tanssilattian ja karaokepaikan välillä. Molemmissa viihdyn kuitenkin hyvin, kunhan menen vain silloin kun esiintyjä miellyttää.
- Huumori kortilla
Kovia kokenut kirjoitti:
Vessan ovenpielikin on minua kerran tönäissyt Syvälahdessa. Ei naarata.
- Pieni on kaunista
Jyväskylän ukko kirjoitti:
No ei sellainen pyöreän lavan keskitolppakaan niin mukava ole. Pyöreällä lavalla ei ole oikein kunnollista paikkaa kädenalittelijoille juuri sen tolpan takia. Ja pyöreät lavat ovat yleensä pienempiä, kuten Hangan lavakin on lähes 80 m² Syvälahden lavaa pienempi. Syviksessä on vielä lisänä 150 m² ulkolava. Hangan lavan ohjelmistokaan ei ole ollut oikein itselle mieluinen moneen vuoteen. Kerran kesässä tulee suunnilleen käytyä Hangalla kun taas Syviksessä noin kerran kuukaudessa. Hangan lavalla on minun kannalta vain yksi asia, joka on siellä paremmin kuin Syviksessä, nimittäin lyhyempi matka tanssilattian ja karaokepaikan välillä. Molemmissa viihdyn kuitenkin hyvin, kunhan menen vain silloin kun esiintyjä miellyttää.
Kyllä pyöreä lava on paras tanssilavaksi, ja kädenalittelijat tanssivat juuri sen keskitolpan ympärillä, eli sehän on juuri se "kunnollinen" paikka siihen tarkoitukseen.Hangan lava on hyvä lava,koska se ei ole liian suuri.Massiivisen lavan tansseissa ei ole sitä tunnelmaa , mitä on pienemmällä lavalla.
- No jaa
Pieni on kaunista kirjoitti:
Kyllä pyöreä lava on paras tanssilavaksi, ja kädenalittelijat tanssivat juuri sen keskitolpan ympärillä, eli sehän on juuri se "kunnollinen" paikka siihen tarkoitukseen.Hangan lava on hyvä lava,koska se ei ole liian suuri.Massiivisen lavan tansseissa ei ole sitä tunnelmaa , mitä on pienemmällä lavalla.
Eipä siihen keskitolpan ympärille montaa paria mahdu. Paras lavan malli olisi minun mielestä ovaali, jossa ei olisi mitään tolppia. Pyöreä on huono, koska siinä ollaan jatkuvasti kääntymässä. Suoraa linjaa ei voi ympyrässä mennä periaatteessa ollenkaan muita häiritsemättä. Suorakaide on ihan hyvä, kunhan kehää kiertävä porukka ei nuohoa kulmia ja aiheuta kehälle palatessaan ruuhkia. Kulmat ovat hyvä paikka paikallaan tanssijoille.
- salsalle, fox
Näin on kirjoitti:
Joo, yks tolppa on kerran töninyt minua.
- Mökki Hokassa
Kannattaa muuten käydä lukemassa Syvälahden Facebook sivultakin hieman kommenttia. Synkkämielistä ja sama ilme vuodesta toiseen? Tähän aikaan vuodesta taitaa suurin osa kuitenkin olla paikallisia, joten kyllä tuo kertoo maakunnan tai maalaiskirkonkylän elämispiiristä.
- äkjmöjhnkgcvhgv
Enpä usko että näinä autoilun päivinä millään tanssipaikalla on vain paikallisia! Olen muutaman kerran ajellut Syvikselle Sysmästä ja jos piirretään ympyrä samalla säteellä kuin meille on matkaa, mahtuu tuohon melko moni kylä ja kunta!
Eipä runsaan 80 kilometrin matkaa tohdi joka viikonloppu ajella, vaikka olisi miten kova hinku tanssimaan! Toisin oli nuorempana, jolloin mikään ei pidellyt kotona! - Jeps.
äkjmöjhnkgcvhgv kirjoitti:
Enpä usko että näinä autoilun päivinä millään tanssipaikalla on vain paikallisia! Olen muutaman kerran ajellut Syvikselle Sysmästä ja jos piirretään ympyrä samalla säteellä kuin meille on matkaa, mahtuu tuohon melko moni kylä ja kunta!
Eipä runsaan 80 kilometrin matkaa tohdi joka viikonloppu ajella, vaikka olisi miten kova hinku tanssimaan! Toisin oli nuorempana, jolloin mikään ei pidellyt kotona!Niinhän se taitaa nykyään olla kaikilla isommilla lavoilla, että enemmistö kävijöistä tulee jostain muualta kuin omalta kylältä. Veikkaisin Syvälahden kohdalla, että porukkaa tulee eniten Mikkelin ja Jyväskylän seuduilta ja niiden väliin jäävältä alueelta. Mikkelistä ei ole matkaa Kangasniemelle kuin 50 km ja Jyväskylästä 65 km. Tanssiväki ei juurikaan humalassa hillu, joten omalla autolla tuleminen ei ole kovin monelle este ja linja-autokuljetuksiakin on järjestetty juuri Mikelistä ja Jyväskylästä.
- uuuuups se moka
Jaaha taas espoon mökkiläinen alkaa määrätä miten täällä maalla ollaan.
No miksi et viihdy lomiasi siellä paremmassa paikassa.... - oletko varma,
mutta tuskimpa nuo synkkämieliset on kaikki savolaisia, se kyllä on aika outoa kun naisten vuorolla on penkit täynnä keski-ikäistä naista ja miehiä olisi valitattavaksi asti, miksi kukaan viitsis maksaa istumapaikasta jos tanssia on tarjolla, vai onko hakukynnys vieläkin naisilla liian korkea.
- Jyväskylän ukko
Itselläni on enimmäkseen hyviä kokemuksia Syviksestä. En minä ole huomannut suuria eroja sen ja Keski-Suomen sisäpuolella olevien lavojen välillä. Ehkä pahinta törmäilyä ja muiden tanssijoiden häiritsemistä näkee Saarijärven Kukonhiekassa ruuhkaisina iltoina. Syviksessä kannattaa hyödyntää ulkolavaa, jos sisällä alkaa olla ahdasta.
- tulipahan nähtyä
ja humalaisia miehiä eniten Kukonhiekassa,lieneekö perinteiden kunniotusta.
- TeroSysmä
Kävin Hangan lavalla tanssimassa Plogmania ja Souvareita ja Mattia ja Teppoa kesälomallani. Kovasti oli tanssiporukkaa ja hyvin pääsi pyörimään ja hyörimään. Hieno paikka ja parkkipaikat tupaten täynnä.
- Humppahumppa
En tiedä ikääsi, mutta taidat olla yli viisikymppinen. Syvälahden lava on yleensä nuorempien tanssikohtaamispaikka. Minulla siellä on aina ollut hurjan mukavat tanssit. En ole koskaan kohdannut epäsoveliasta käytöstä.
Se on muuten tituleerattu suomen kauneimmaksi lavaksi. http://www.syvalahti.fi/galleria.html - mari---
Minäkin olin Syvälahdessa viime viikonloppuna. Väkeä oli kuin pipoa ja koska en uskaltanut hirveästi pyytää ihmisiä tanssimaan ja olen aika epävarma tanssitaidoistani, tanssin vain muutaman valssin ja loppuilta menikin sitten anniskelualueen puolella.
Samaa mieltä olen aloittajan kanssa, olihan siellä tosiaan tungosta ja sen vuoksi sain minäkin osumaa muilta tanssijoilta vahingossa.
Olen 18-vuotias, joten Syvälahdessa on yleensä oman ikäisiä nuoria miehiä, tai vähän vanhempia. Kuitenkin myös nuorekkaat esiintyjät toivat sinne juuri tätä nuorempaa kansaa, vaikka oli joukossa vanhempiakin.
Hangan lavalla tulee kätyyä useammin kun sukulaisia asuu samalla pitäjällä. Kovasti tykkään molemmista paikoista, Hangalla on yleensä ollut väljempää kuin Syviksessä. Sen sijaan terassipuoli on Syviksessä mukavampi, on kiva päästä rannalle ja ulos, myös sisätilat ovat aika tilavat ja mukavat. - Oma-asenne
Savolaisia yleensä kehutaan lupsakoiksi. Olen vaan sitä mieltä, että jokapaikassa tönitään, jokapaikassa on niitä suupielet alspäin olevia ja jokapaikassa on myös niitä iloisia tanssista nauttivia ihmisiä. Oma iloisuus tarttuu, joten luokaa itse sitä tunnelmaa ja hymyilkää sille vahingossa tönijälle ja älkää välittäkö ja pilatko iltaanne jos joku ajattelematon siellä seilaa.
- Pertti.
Kyllä jos lavat on täynnä niin aina siellä joku tönii.
- Eerikki 38
Ainaskaan 31.8 ei ollut lava täynnä. Tosi vähän porukkaa Syviksellä.
Olihan vaisut tanssit, porukat lähti jo puolesta iltaa kotiin.
Kyllä ne tanssit vaan on tunneköyhät jos yleisö haluaa ja tarjolla on pääasiassa humppaa ja buggia. - tanssimaan Syvikseen
Eerikki 38 kirjoitti:
Ainaskaan 31.8 ei ollut lava täynnä. Tosi vähän porukkaa Syviksellä.
Olihan vaisut tanssit, porukat lähti jo puolesta iltaa kotiin.
Kyllä ne tanssit vaan on tunneköyhät jos yleisö haluaa ja tarjolla on pääasiassa humppaa ja buggia.https://www.youtube.com/watch?v=wzPI-OdaODc
Tässä tanssijoille sanomaa ! Sopua lavoille , tanssityylistä eripurat pois,
niin et jokainen tossunkuluttaja mahtuu lavalle omilla taidoillaan.
Seinäruusut saa hakea Syviksen valoilla ihan varmasti hyvin - onhan
sitä hakuaikaa tässä paikassa rutkasti !
Syviksessä taas valitettavasti tänä iltana massatanssit tiedossa, joten
koettakaa kestää :).
Nautitaan musiikista ja syksystä ! - ei kiinnosta
tanssimaan Syvikseen kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=wzPI-OdaODc
Tässä tanssijoille sanomaa ! Sopua lavoille , tanssityylistä eripurat pois,
niin et jokainen tossunkuluttaja mahtuu lavalle omilla taidoillaan.
Seinäruusut saa hakea Syviksen valoilla ihan varmasti hyvin - onhan
sitä hakuaikaa tässä paikassa rutkasti !
Syviksessä taas valitettavasti tänä iltana massatanssit tiedossa, joten
koettakaa kestää :).
Nautitaan musiikista ja syksystä !Miten niin massatanssit?Ainakaanyhtye ei minua paikalle saa, ei ole mikään tanssiyhyte, vaan kuuntelumusaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1345432Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella313892No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452490Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv392067- 241833
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv251739- 411660
- 511621
- 301574
- 401536