Kumpi

Mj ja SS

On enemmän lukenut hypnoterapeutti vai suggestoterapeutti ?
Olemme lyöneet vedon asiasta ja kaipaamme siihen selvitystä. Tietäiskö joku täällä.
Asiallisia vastauksia, please.

19

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mie

      Pelkän nimikkeen perusteella on mahdotonta sanoa yhtään mitään. Kummalla tahansa voi olla tietoa, taitoa tai kokemusta hypnoosista enemmän oli hänen muu "lukeneisuutensa" mikä tahansa.

    • Joopa joo näitä...

      Eräs arvostettu henkilö joka käyttää molempia titteleitä, lukee pääasiassa Morgan Kane -kirjoja...

    • Jotain tietävä....

      Mikään titteli ei ole nimikesuojattu, paitsi ehkä Suggestoterapeutti SHY, joka SHY:n koulutuksen käyneiden titteli, mutta tuosta nimikesuojauksesta en ole varma. Tieteellisen yhdistyksen jäsenet käyttävät titteliä Hypnoterapeutti, Hypnoosiliiton puitteissa on käytössä molemmat.
      Joten ei titteleihin katsominen!
      Tärkeintä on, kun vaikka jos soitat jollekkin henkilölle, niin kysyt peruskoulutuksen, hypnoosikoulutuksen jne...silloin saat jo pienen kuvan siitä mitä on tarjolla! Ja vielä parempi, jos henkilöllä on terveydenhuollon koulutus taustalla. Silloin voit olla aika varmalla pohjalla.

    • Alkemian tohtori

      Nimike ei sano mitään ilman tietoa siitä minkälaisella koulutuksella nimikettä käytetään. Esimerkiksi "Certified Hypnotherapist, A.H.A." tai "Certified Hypnotherapist, ACHE" on kertaluokkia eri asia kuin "Certified Hypnotherapist, NGH" ja muut kotikissojen kollegat, joskus jopa ilman kliinistä koulutusta. Suomessa tilanne on todellinen villi länsi (itä?) joten pelkän suomenkielisen tittelin perusteella ei voi vetää mitään johtopäätöksiä.

    • Siv. seur.

      hypnoterapeutti tekee perinteistä hypnoosia ja suggestoterapeutti ei tee hypnoosia vaan jotain enkelijuttuja ja käyttää jotakin suggestioita.

      • Lue oikein...

        Jaa, kyllä ainakin Hypnoosiliiton listoilla on molempia titteleitä käytäviä klassisen hypnoosin käyttäjiä....


    • ????

      Mitä se klassinen hypnoosi on ? semmostako kun Hawk teki ?

      • Ääliölle...

        Sellaista että hypnoosi-istunnossa taustalla soi klassinen musiikki....


      • Mä vaan kysyn
        Ääliölle... kirjoitti:

        Sellaista että hypnoosi-istunnossa taustalla soi klassinen musiikki....

        "Kumpi on enemmän lukenut? "

        Lukemallako sitä hypnoosityöskentelyä oppii?


      • "Mitä se klassinen hypnoosi on ? semmostako kun Hawk teki ? "

        Auktoriteettistä ja suoraan käskemiseen perustuvaa hypnoosia. Käytännössä sitä, mitä kaikki vanhan koulukunnan hypnotistit kuten Elman, McGill, Boyne, Kein, ja jopa Oliver tekivät. Nykyään jotkut piirit halveksuvat sitä paljon, koska se kuulemma "alentaa" ja "alistaa" asiakasta arvoa.

        Tämä on mielestäni sangen mielenkiintoista, koska että asiakas voisi saada halutun lopputuloksen hypnoosin kautta hänen pitää jok. tapauksessa seurata ohjeita. Suoralla muodolla voidaan kuitenkin välttää paljon ongelmia, koska epäsuora / metaforapohjainen hypnotisointi perustuu ihmisen omaan kykyyn oivaltaa asioita.

        Tämä voi tuottaa ongelmia niin monesta syystä. Ehkä asiakas on hieman yksinkertainen. Ehkäpä asiakas ei tottunut tämänkaltaiseen ajatteluun. Ehkäpä häntä on rankaistu tälläisestä ajattelusta lapsena. Ehkä hän vain halua nähdä vaivaa ajatella tällä tavalla. Olipa syy mikä tahansa, epäsuora / metaforinen strategia toimii näihin ihmisiin huonosti.

        Itse käytän metaforia ja epäsuoraa suggestiota vain jos asiakkas on jo todistanut minulle kyvyny seurata käskyjä, ja hän on jo saanut positiivista muutosta aikaan istuntojemme aikana. Tietenkin on olemassa tiettyjä ääritapauksia joiden kanssa epäsuora strategia toimii parhaiten.

        -- Hypnotisti joka tulee syyskuussa julkisuuteen



        -- Hypnotisti joka tulee syyskuussa julkisuuteen


    • häääääääääääääää

      katoin, että joku oli lukenut vielä käyttäytymistieteiden asiantuntijaksi, mutta minä olen kaikkien alojen asiantuntija-
      pistäkää paremmaksi tittelimaakarit

      • "Tri"

        Mutta minäpä olen "pillutieteentohtori, aikoinaan minua kutsuttiin Yliopiston siemenlingoksi...vaati todella lukemista...


      • Jo ent.
        "Tri" kirjoitti:

        Mutta minäpä olen "pillutieteentohtori, aikoinaan minua kutsuttiin Yliopiston siemenlingoksi...vaati todella lukemista...

        oho .. sulla on aivot valahtaneet jalkoväliin tai jos niitä edes on.


    • 6u2276

      Riipuu siitä kumpiko harrastaa lukemista

    • jo entinen

      Kaikki tieto mitä maailmalla ja suomessa on hypnoosista saatavilla on todellakin kaikkien halukkaiden saatavilla. Ei siis ole paljonkaan valiä mitä tietteliä hypnoosin tekijä täyttää. Tieteellisen hypnosin tekijät ovat akateemisesti koulutettuja mutta se ei välttämättä liity mitenkään hypnoosiosaamiseen tai tietouteen. Joku maallikko saattaa olla koulutukseltaa putkimies mutta tietää lähes kaiken hypnoosista. Tärkeätä on että peruskoulutukseltaa putkimies ei ala hoitamaan sairauksia hypnoosilla, ei ainakaan ilman yhteistyötä lääkärin kanssa.

      • Ulkopuolinen käyttäj

        Niin, voi olla vaikka professori, mutta eri alan. Siten on vain maallikko lääketíeteessä. Mutta onko silloin maallikkohypnotisoija? Se on minusta hassua. Esimerkiksi pedagogi voisi olla joskus hyvinkin pätevä, mutta mutta eipä pedagogilla voi olla potilaita...

        Vaihtoehtopuolella kyllä hoidetaan vaikkapa syöpää, mutta hoitovastuu ja lääkkeet ovat lääkärillä. Diagnoosin tekeminen ei kuulu vaihtoehtohoitajalle. Mutta toki hänen on tehtävä itselleen selväksi mitä hän hoitaa!

        Laki on kovin epätarkka.

        Kuvittelisin, että syöpää hoitanut hypnotisti ei hoitanut sitä syöpää, vaan ihmisen taistelutahtoa ja henkisiä kykyjä hoitaa itseään? Kerro ihmeessä olenko väärässä, en tunne alaa niin hyvin. Lääkärihän jättää tämän usein kokonaan hoitamatta ja jättää sen kokonaan potilaan omaksi huoleksi. Kuitenkin tutkimuksissa on todettu, että tahdolla on suuri merkitys toipumisessa!

        En tiedä miten pieniä rintoja hoidetaan, mutta jos joku saa naisen ajattelemaan omasta kehostaan niin, että rinnat ovat sopusoinnussa kehon kanssa, niin eikö silloin asia ole hyvä? Rinnat ikään kuin kasvavat, koska se on se yleinen nuorten naisten ongelma, koska miehet ihailevat isoja rintoja. Jos saisimme miehet puhumaan PIENISTÄ rinnoista ihaillen, niin se auttaisi myös. Tai jos saisimme naiset täysin piittaamattomiksi miehestä, sekin auttaisi? Ehkä se toisaalta aiheuttaisi yhteiskunnassamme muita ongelmia. ;)

        Lääkäri taas voi suurentaa rintoja silikonilla. Ei kovin hyvä juttu, mutta niin ne tekevät. Paljon tulee niistäkin terveysongelmia, mutta sallittua se toistaiseksi on. Jo minulta kysytään, niin itsetunnon nostatus kuulostaa paljon paremmalta. Siihen kai psykologitkin yleensä tähtäävät?

        Kyllä se nainen ihan oikeasti huomaa, että rintaliivit ovat edelleen A-kuppia. Mutta jos se ei enää haittaa?


      • Teo. rek
        Ulkopuolinen käyttäj kirjoitti:

        Niin, voi olla vaikka professori, mutta eri alan. Siten on vain maallikko lääketíeteessä. Mutta onko silloin maallikkohypnotisoija? Se on minusta hassua. Esimerkiksi pedagogi voisi olla joskus hyvinkin pätevä, mutta mutta eipä pedagogilla voi olla potilaita...

        Vaihtoehtopuolella kyllä hoidetaan vaikkapa syöpää, mutta hoitovastuu ja lääkkeet ovat lääkärillä. Diagnoosin tekeminen ei kuulu vaihtoehtohoitajalle. Mutta toki hänen on tehtävä itselleen selväksi mitä hän hoitaa!

        Laki on kovin epätarkka.

        Kuvittelisin, että syöpää hoitanut hypnotisti ei hoitanut sitä syöpää, vaan ihmisen taistelutahtoa ja henkisiä kykyjä hoitaa itseään? Kerro ihmeessä olenko väärässä, en tunne alaa niin hyvin. Lääkärihän jättää tämän usein kokonaan hoitamatta ja jättää sen kokonaan potilaan omaksi huoleksi. Kuitenkin tutkimuksissa on todettu, että tahdolla on suuri merkitys toipumisessa!

        En tiedä miten pieniä rintoja hoidetaan, mutta jos joku saa naisen ajattelemaan omasta kehostaan niin, että rinnat ovat sopusoinnussa kehon kanssa, niin eikö silloin asia ole hyvä? Rinnat ikään kuin kasvavat, koska se on se yleinen nuorten naisten ongelma, koska miehet ihailevat isoja rintoja. Jos saisimme miehet puhumaan PIENISTÄ rinnoista ihaillen, niin se auttaisi myös. Tai jos saisimme naiset täysin piittaamattomiksi miehestä, sekin auttaisi? Ehkä se toisaalta aiheuttaisi yhteiskunnassamme muita ongelmia. ;)

        Lääkäri taas voi suurentaa rintoja silikonilla. Ei kovin hyvä juttu, mutta niin ne tekevät. Paljon tulee niistäkin terveysongelmia, mutta sallittua se toistaiseksi on. Jo minulta kysytään, niin itsetunnon nostatus kuulostaa paljon paremmalta. Siihen kai psykologitkin yleensä tähtäävät?

        Kyllä se nainen ihan oikeasti huomaa, että rintaliivit ovat edelleen A-kuppia. Mutta jos se ei enää haittaa?

        Pointti on se, että monet asiakkaat luulevat, että hypnoosi on ihme menetelmä, jolla voidaan parantaa vaikkapa syöpä. Siis tämä maallikkosuggeri antoi väärän tiedon asiakkaalle ja käytti asiakkaan hädänalaista oloa hyväkseen.
        Terveydenhoidon henkilö osaa rajata asiat ja tietää enemmän sairauksien hoidoista, kun joku maallikkoputkimiessuggeri.

        Ja niin.. kun tuota hypnoosia on tehty vuosien saatossa, niin on kaikenmailman kyselyjä tullut. Esim. on kysytty hypnoositerapiaa homouden poiskitkemiseen, on kysytty tätä rintasuurennusjuttua, on kysytty insestiepäilyyn. on kysytty ihottuman hoitoon jne..
        Näihin olen kieltänyt ja kertonut, että hypnoosilla ei voida asiaa hoitaa. Tietysti joku tarrahenkiterapeutti kertoisi heti, että homous voidaan manata pois ja hinta tietty satoja ekuja.
        Huuhaa myy hyvin ja tiettyjä ihmisiä on helppo vedättää....


    • Myös jo ent.

      Ja mielenkiintoinen kysymys on..
      Mikä on sairautta ja mikä ei ? Onko esim. tupakkariippuvuus sairaus tai esim. alkoholismi ? Ainaskin esim. alkoholismin diagnoosin voi saada ja merkitään esim. potilastietoihin...

    • Pointti ! Teo.rek.

      Muistan tässä taannoin, kun eräällä maallikkohypnoosin koulutuspäivällä maallikkohypnologi kertoi luokan edessä hoitaneen syöpäpotilasta. Ihmetyttämään jäi vain se, että eikö hypnologi tiennyt, että syöpä on sairaus.
      No olen vuosien saatossa huomannut sen, että maallikkosuggerit, joilla ei ole terv.alan koulutusta, eivät osaa erottaa, koska kyseessä on sairaus, jota hypnoosilla ei kantsi hoitaa.
      Jos olen huomannut niin ikään.. että mallikkosuggerit haluavat hoitaa kaikkea hypnoosilla. Joskus jopa naisten pieniä rintoja, kuten Itä-Suomessa huseerava suggeri.
      Ikävää, mutta totta..
      Siis varmuuden vuoksi kannattaa mennä terv.alan koulutuksen omaavalle suggerille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      452
      2315
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      238
      2076
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1592
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1571
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      53
      1345
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1341
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      151
      1326
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      52
      1226
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      68
      1105
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      101
      1069
    Aihe