Tapoin oman lapseni, enkä kestä enää...

Rikottu sielu

Haluan kertoa oman tarinani. Saatte aivan vapaasti haukkua, moralisoida ja syyllistää minua. Se on minulle ihan oikein. En nää mitään syytä, miksi olisin saanut niin tehdä. Kadun tekoani 24/7 ja ainoa tie pystyä jatkamaan elämääni on Jumalan anteeksianto, tosin en tällä hetkellä koe, että minulla on oikeutta pyytää Jumalalta armahdusta. Rukoilen kuolleen lapseni puolesta joka hetki, tiedän että hän saa olla taivaassa.

Olen 26-vuotias naimisissa oleva nainen. Minulla on entuudeestaan 3 lasta. Viime vuonna jouduin kokemaan keskenmenon, se oli rankkaa. Nuoruudessani minulle on aiemmin tehty 1 abortti, mietin sitä vielä tänäkin päivänä, mutta en oikeastaan ole sitä katunut. Se oli oikea päätös silloin, olin vielä lukiolainen. Raskaus oli niin alkuvaiheessa, että se oli vielä "pelkkää kemiaa". Mutta nyt olen tehnyt synneistä suurimman. Koen, että jos voisin minun täytyisi mennä vankilaan istumaan elinkautinen. Tapoin oman lapseni.

Olimme mieheni kanssa jättäneet ehkäisyn pois ajatuksena, että uusi lapsi saa tulla jos on tullakseen. Olin pitkään henkisesti aivan rikki keskenmenon jälkeen, mutta toivoin uutta raskautta. Avioliittomme oli rakoillut jo pitkään, mutta ajattelin kai että kaikki muuttuu paremmaksi uuden raskauden myötä. Kun raskaustesti näytti plussaa yllätyksekseni olin aivan tunteiden ristiriidassa, en ollutkaan enää varma haluanko lasta. Mieheni alkoi juoda kaiken vapaa-aikansa, hän tekee työtä jossa reissaa paljon ja työmatkat alkoivat olla hänelle vain yhtä "hupia". Juomista, naisia, "hauskanpitoa".Olin peloissani, en halunnut joutua olemaan raskauteni kanssa yksin. Juuri kukaan ei edes onnitellut, isoäitinikin soitti minulle sanoakseen, että nyt sinun täytyy miettiä aborttia, ei tuosta tule mitään.Appivanhemmat eivät onnitelleet, eivät kertaakaan kysyneet miten voin kun mies rellesti ja ryyppäsi ja olin aivan yksin lastemme ja raskauteni kanssa. Yritin kuitenkin sinnikkäästi jatkaa eteenpäin toivoen, että mieheni muuttuu. Niin ei käynyt.

Kävin neuvolassakin kerran, enkä siellä uskaltanut rehellisesti kertoa tunteistani ja millainen helvetti perheessämme vallitsi. Esitin että kaikki on hyvin. Raskaus oli fyysisesti raskas, oksentelin, voin pahoin ja olin kuolemanväsynyt koko ajan. Olin varmasti aivan hirveä niihin aikoihin kaikille läheisilleni. Minulla oli niin paha olla. Mieheni puhui erosta koko ajan, mutta sanoi että raskaus oli minulle aivan oikein, että : "Kärsi nyt, mutta aborttia et tee." Voi kuinka toivoin, että hän muuttuisi. Että voisimme alkaa iloitsemaan tulevasta tyttärestämme.

Sitten se tapahtui. Rv 11 6 menin lääkäriin. Halusin abortin. Itkin, huusin, kärsin. Ja silti olin varma että tätä haluan. Kun pääsen raskaudesta eroon minun on helpompi jatkaa elämääni ilman miestäni. Pelkäsin jäädä yksin 4:n lapsen kanssa. En tiedä missä ihmeen sumussa elin niihin aikoihin, minulla ei ollut mitään tunteita. Nielin Mifegyne pillerin tuosta vaan, olin helpottunut. Parin päivän päästä siitä menin naistentautien osastolle, jossa lapseni poistui kohdustani. Makasin sängyllä ja tunsin, miten kalvot sisälläni puhkesivat. Tunsin kuinka lapsivesi tuli ja hetkeä myöhemmin vessassa tunsin, kun rakkaani poistui minusta. Minulla ei ollut mitään tunteita, lisää lääkkeitä vain ja minä olin. Ei mitään tunteita. Kun lääkäri teki ultraäänen ja sanoi ettei kohdussani ollut enää raskauspussia aloin itkeä. Mitä olin tehnyt? Mitä helvettiä oli tapahtunut? Itkin ja sitten päätin etten itke enää. Kylmetin itseni. Kunnes muutama päivä tapahtuneen jälkeen tajusin; olin tappanut lapseni. En osaa sanoin kuvailla sitä tuskaa. Huusin, rukoilin, en tiennyt minne minun olisi pitänyt mennä, mitä tehdä.Kun mieheni sai tietää teostani ja hän hakkasi minua, minusta ei tuntunut millekään. Olin ansainnut jokaisen nyrkin iskun, jokaisen lyönnin ja kauheat sanat.

Olin jo aivan varma että teen itsemurhan. En sietänyt itseäni. Halusin lapseni luo. Sitten näin unen, jossa synnytin verisen lapsen lattialle. Hoitaja seisoi vieressäni, mutta lapsen nähtyään hän ei kyennyt edes koskemaan siihen. Otin lapsen syliini ja huomasin että se elää vielä. Kituu. Huusin ja juoksin lapsi sylissäni hakemaan sille apua. Viimein joku tuli, laittoi vauvan keskoskaappiin ja auttoi häntä. Vauva oli hädissään, hengitti kiivaasti ja oli peloissaan. Koko ajan se katsoi minua silmiin ja sieluuni sattui. Kun menin uudelleen tuossa unessa katsomaan kuinka hän voi, hän nukkui keskoskaapissa rauhallisesti. Silitin häntä, itkin ja kuiskasin kuinka häntä rakastan. Sanoin hänen nimensä. Hän on taivaassa ja enkelit hoitavat häntä. Voi kuinka toivoisin voivani olla siellä.
Menin seuravana aamuna kirkkoon. Sytytin lapselleni kynttilän ja rukoilin Jumalaa. Itkin valtoimenaan. Itken edelleen.

En tiedä kuinka ikinä selviän tästä, enkä haluakaan. Olen niin rikki. Aivan kuin olisin herännyt abortin jälkeen kamalasta painajaisesta ja sitten tajusin, että se olikin täyttä totta. Helvettiä.

230

7954

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nopeasti lääkäriin

Selviät tuosta kun menet psykolgin pakeille mitä pikimmin. Nopean keskusteluterapian tarve on sinulla suuri ja akuttti hätä. Koska sinulla on velvollisuuksia olemassa olevia lapsia kohtaan (ymmärsin että sinulla on monta lasta), et saa jäädä pyörimään itsesääliin loputtomasti ja alkaa kehitellä moisia draamoja. Ei sellainen hyödytä ketään. Lasten takia sinun on päästävä tasapainoon itsesi kanssa. He alkavat kärsiä kun sinä pyörit itsesäälissä ja masennuksessa. Käännä siis huomio pois omasta itsestäsi lapsiin ja heidän huoliinsa.

Eli nyt nopeasti soittelet terveyskeskukseen tai työterveysasemalle ja pyydät aikoja psykologille. Voi olla että paras olisi ensin mennä lääkärille koska näytät tarvitsevan akuuttia apua esim. lääkityksen (unilääke, rauhoittava, masennuslääke tai jtn) muodossa. Hän neuvoo sinut sitten keskusteluterapiaan. Yksin et selviä etkä ainakaan tältä palstalta saa kuin abortinvastustajien toivotuksia helvettiin. Tsemppiä ja voimia sinulle ja perheellesi! Heidän takiaan ja avullaan selviät.

• puunkarahka

Tässä viestissä oli hyviä neuvoja.

Aloittajalle mulla ei ole lisättävää "Nopeasti lääkäriin" -kirjoittajan kommentteihin, vaan haluaisin vaan nostaa esille yhden harmillisen yleisen, mutta täysin kammottavan käsityksen/asenteen:

"Avioliittomme oli rakoillut jo pitkään, mutta ajattelin kai että kaikki muuttuu paremmaksi uuden raskauden myötä. "

Ei. Älkää hyvät ihmiset pistäkö syntyvän lapsen kontolle korjata huonoa parisuhdettanne. Ei kukaan viaton lapsi ansaitse sellaista taakkaa kannettavakseen.

Asetelma näissä on täysin nurinkurinen. Lapsi tarvitsee vanhemmilta turvaa ja huolenpitoa. Se ei voi mennä niin, että vanhemmat tarvitsevat lapsen iskunvaimentimeksi huonoon parisuhteeseensa.

Ei lapsen tehtävä ole pitää huolta siitä, että vanhempien parisuhde muuttuu parempaan.

• Jumalan luomus
        puunkarahka kirjoitti:

Aloittajalle mulla ei ole lisättävää "Nopeasti lääkäriin" -kirjoittajan kommentteihin, vaan haluaisin vaan nostaa esille yhden harmillisen yleisen, mutta täysin kammottavan käsityksen/asenteen:

"Avioliittomme oli rakoillut jo pitkään, mutta ajattelin kai että kaikki muuttuu paremmaksi uuden raskauden myötä. "

Ei. Älkää hyvät ihmiset pistäkö syntyvän lapsen kontolle korjata huonoa parisuhdettanne. Ei kukaan viaton lapsi ansaitse sellaista taakkaa kannettavakseen.

Asetelma näissä on täysin nurinkurinen. Lapsi tarvitsee vanhemmilta turvaa ja huolenpitoa. Se ei voi mennä niin, että vanhemmat tarvitsevat lapsen iskunvaimentimeksi huonoon parisuhteeseensa.

Ei lapsen tehtävä ole pitää huolta siitä, että vanhempien parisuhde muuttuu parempaan.

Ai mitä, eikö lapsi muka osaisi korjata niitä vikoja mitä aikuisten pään sisällä on?

Väitätkö ettei lapsi kykene korjaamaan maailman ongelmia silloin kun hän syntyy maailmaan? Väitätkö että se olisi aikuisten tehtävä korjata heidän omat ongelmat? Mutta eikö se ole Jumala joka luo tuon lapsen ja Jumala on tämän lapsen lähettänyt jolloin Jumala korjaa kaikki maailman ongelmat tämän lapsen kautta? Aivan kuten Jumala ohjasi näitä kyseisiä aikuisia silloin kun he olivat lapsia. Kun nämä lapset sitten kasvoivat vanhoiksi ja päättivät hankkia lapsen, Jumala kuitenkin hylkäsi heidät. Tai ehkä he hylkäsivät Jumalan. Tai mistä sitä tietää kuka hylkäsi kenet, etenkään jos ihminen ei osaa käyttää omaa järkeä ja asettaa vastuun omasta elämästä Jumalalle tai lapsille.

• Huoh...
        Jumalan luomus kirjoitti:

Ai mitä, eikö lapsi muka osaisi korjata niitä vikoja mitä aikuisten pään sisällä on?

Väitätkö ettei lapsi kykene korjaamaan maailman ongelmia silloin kun hän syntyy maailmaan? Väitätkö että se olisi aikuisten tehtävä korjata heidän omat ongelmat? Mutta eikö se ole Jumala joka luo tuon lapsen ja Jumala on tämän lapsen lähettänyt jolloin Jumala korjaa kaikki maailman ongelmat tämän lapsen kautta? Aivan kuten Jumala ohjasi näitä kyseisiä aikuisia silloin kun he olivat lapsia. Kun nämä lapset sitten kasvoivat vanhoiksi ja päättivät hankkia lapsen, Jumala kuitenkin hylkäsi heidät. Tai ehkä he hylkäsivät Jumalan. Tai mistä sitä tietää kuka hylkäsi kenet, etenkään jos ihminen ei osaa käyttää omaa järkeä ja asettaa vastuun omasta elämästä Jumalalle tai lapsille.

On se uskovaisen elämä rankkaa. Kyllä meillä muilla ihmisillä vastuu on aina aikuisella, eikä sitä kaadeta lasten niskaan.

• lapsen lapsen isoisä

meillä otettiin ilolla vastaan kun nykyinen vaimoni tuli raskaaksi.nyt meillä on potrapoika kohta 36 vuotias,ei olisi tullut mieleenkään murhata poikaa nyt kävi asentamassa tietokoneeseen uuden ohjelman,ja keitin kahvit.olisi maailman suurin virhe murhata lapsensa ja lapsenlapsensa samalla,nyt minulla on 10 vuotias lapsenlapsi poikani siittämä ja miniä josta tykkään.niitä minulla ei olisi jos lapsi olisi murhattu jäät paljosta vaille valitettavasti.nyt kiireesti kallon kutistajan luo jos on mitään korjattavaa psykiatri voi maarätä rauhoittavia jos nekään edes auttavat.

• ääh

Ai psykologin? Mieluummin papin. Aloittajahan tarvitsee Jumalan anteeksiantoa.

• herraasiallinen

Älkää vastatko, aloitus on selvästi jonku hihhulin tekstiä!

"Trolling in the deeeeep"

• aurinkoista kesää
        Huoh... kirjoitti:

On se uskovaisen elämä rankkaa. Kyllä meillä muilla ihmisillä vastuu on aina aikuisella, eikä sitä kaadeta lasten niskaan.

Olet saanut melko asiallisia vastauksia,
        lopeta itsesäälissä ja synnintunnossa kieriskely,
        keskity tähän päivään ja eläviin lapsiisi,
        hakeudu terapiaan (terveysasemalla tai neuvolassa puhu tuntemuksistasi).

Ja toimimatonta parisuhdetta ei todellakaan korjata tekemällä lisää lapsia,
        lapset kärsivät, jos vanhemmilla menee huonosti.
        Toivon kaikkea hyvää sinulle ja lapsillesi, sinä olet vahva ihminen, sinä osaat hakea apua!

• Huoh...eiku
        Huoh... kirjoitti:

Uskovaisten elämä ja uskovaisten elämä. Mikä uskovaisten elämä? Sinähän se vihreitä äänestävä pikku liberaali citypelle siellä Helsingin kerrostalon peräkammarissa olet paraskin puhumaan asioista, joista sinulla ei ole paskan vertaa hajua. Oletko sinä käynyt aborttia läpi? Tiedätkö kuinka vaikeaa on tehdä moinen päätös?

Mene haukkaamaan vähän raitista ilmaa, siellä kerrostalon peräkammarissa tulee näemmä hulluksi.

• kaikki mahdollista
        herraasiallinen kirjoitti:

Älkää vastatko, aloitus on selvästi jonku hihhulin tekstiä!

"Trolling in the deeeeep"

Voi olla.. mutta voi olla olematta.

• just sick...
        puunkarahka kirjoitti:

olen täysin samaa mieltä! ja tuo, että mies on hakannut naistaan tämän abortin jälkeen, kertoo jo aika paljon... namä kaksi eivät mielestäni edes saisi olla yhdessä. oli asiat miten tahansa, KETÄÄN EI SAA PAHOINPIDELLÄ!! abortti on henkilökohtainen asia, päätyi siihen syystä tai toisesta, kenenkään on turha moralisoida asiasta. ja jumalaa en itse sekoittaisi asiaan... toivon, että tämä nainen ottaa lapsensa ja lähtee muualle, alkaa uuden elämän. löytää miehen, joka ei mahdollisesti tulevaisuudessa hakkaa tätä kuoliaaksi! kauanko tuollaisella ihmisellä menee, ennen kuin nyrkki nousee uudelleen. ja koska se kolahtaa lapsiin!

• 24ewrgfg
        ääh kirjoitti:

Ai psykologin? Mieluummin papin. Aloittajahan tarvitsee Jumalan anteeksiantoa.

Ei kukaan tarvitse anteeksiantoja mielikuvitusolennoilta.

• Tekopyhyys tursuaa
        just sick... kirjoitti:

olen täysin samaa mieltä! ja tuo, että mies on hakannut naistaan tämän abortin jälkeen, kertoo jo aika paljon... namä kaksi eivät mielestäni edes saisi olla yhdessä. oli asiat miten tahansa, KETÄÄN EI SAA PAHOINPIDELLÄ!! abortti on henkilökohtainen asia, päätyi siihen syystä tai toisesta, kenenkään on turha moralisoida asiasta. ja jumalaa en itse sekoittaisi asiaan... toivon, että tämä nainen ottaa lapsensa ja lähtee muualle, alkaa uuden elämän. löytää miehen, joka ei mahdollisesti tulevaisuudessa hakkaa tätä kuoliaaksi! kauanko tuollaisella ihmisellä menee, ennen kuin nyrkki nousee uudelleen. ja koska se kolahtaa lapsiin!

Eh,.. ketään ei saa pahoinpidellä? Lapsihan tässä nyt on kohdannu kuolettavaa väkivaltaa, mutta sellanenhan on ihan vaan "henkilökohtanen asia", eikä saa edes paheksua, hyhhyh!!

"ja koska se kolahtaa lapsiin! "

Myöhästä.. kahteen on jo kalahtanu.

• eiikäainateeihmfiksu
        lapsen lapsen isoisä kirjoitti:

meillä otettiin ilolla vastaan kun nykyinen vaimoni tuli raskaaksi.nyt meillä on potrapoika kohta 36 vuotias,ei olisi tullut mieleenkään murhata poikaa nyt kävi asentamassa tietokoneeseen uuden ohjelman,ja keitin kahvit.olisi maailman suurin virhe murhata lapsensa ja lapsenlapsensa samalla,nyt minulla on 10 vuotias lapsenlapsi poikani siittämä ja miniä josta tykkään.niitä minulla ei olisi jos lapsi olisi murhattu jäät paljosta vaille valitettavasti.nyt kiireesti kallon kutistajan luo jos on mitään korjattavaa psykiatri voi maarätä rauhoittavia jos nekään edes auttavat.

Kuules "lapsen lapsen isoisä" olet itse niin kuutamolla ettei sinuakaan olisi tarvinnut "siittää". Kirjoittajalla oli jo 3 lasta. Ei pidä kommentoida semmoista mitä ei ole lukenyt.

• 6 lapsen mummi <3

"lapsen lapsen isoisä"...kyllä oot torvi!!! Olihan tällä aloittajalla jo kolme lasta, joten varmaan hän niitä lastenlapsiakin joskus saa. Tuossa elämän tilanteessa oli parempi varmasti näin. Hyvä kun selviää niiden kolmen kanssa ja pystyy EPÄKYPSÄN RELLESTÄVÄN MIEHEN takia kantamaan vastuun jo olemassa olevista lapsista.

Jatka vaan aloittaja hyvillämielin matkaa eteen päin. Abortoitu lapsesi on siellä taivaassa taivaan Isän hoivissa ja hänella on varmaan parempi olla siellä kuin katsoa kärsivää äitiä ja isää joka vain ryyppää ja matkustaa eikä ole vaimonsa ja lastensa tukena

Siunausta elämääsi

• simo sipuli
        Huoh...eiku kirjoitti:

Uskovaisten elämä ja uskovaisten elämä. Mikä uskovaisten elämä? Sinähän se vihreitä äänestävä pikku liberaali citypelle siellä Helsingin kerrostalon peräkammarissa olet paraskin puhumaan asioista, joista sinulla ei ole paskan vertaa hajua. Oletko sinä käynyt aborttia läpi? Tiedätkö kuinka vaikeaa on tehdä moinen päätös?

Mene haukkaamaan vähän raitista ilmaa, siellä kerrostalon peräkammarissa tulee näemmä hulluksi.

"Tiedätkö kuinka vaikeaa on tehdä moinen päätös?"

Eikö se päätös ole tehty jo kouluiässä?

Kyllä minulle selkeni viimeistään yläasteikäisenä että lapsia tulee yhdynnän kautta. Jos harkitsee parisuhdetta, harkitsee varmasti ennen parisuhdetta aikooko joskus elämässään harrastaa seksiä. Jos lähtee parisuhteeseen, on seksi väistämättä edessä jos ei aio platoniseen suhteeseen. Jos on lähtenyt parisuhteeseen, tulisi varautua lapsiin. Ei kai abortti ole mikään valinta vai onko? Keisarinleikkaus on vaihtoehto jos tavanomainen synnyttäminen on terveydelle uhaksi. Onko abortti hyväksyttävä asia jos lapsi vaikeuttaa vanhemman elämää? Jos abortti on vaikea päätös, mikä siitä tekee vaikean päätöksen? Eikö näitä olisi pitänyt ajatella jo yläasteikäisenä? Joko hankkii lapsia tai sitten ei. Mikään ehkäisymuoto ei ole 100 % varma. Jos leikkii tulella, riittääkö että katuu myöhemmin sytyttäneensä tulipalon?

Jos abortti on vaikea päätös, eikö ihmisiä tullisi valistaa tästä asiasta koulussa ennen kuin he harrastavat yhdyntää? Valistetaanko tyttöjä koulussa abortista? Miksi päätös on vaikea? Auttaako raitis ilma päätökseen? Oliko alkuperäinen kirjoittaja nauttinut riittävästi raitista ilmaa ennen yhdyntää? Neuvotaanko tyttöjä yläasteella nauttimaan riittävästi raitista ilmaa ennen yhdyntää?

• Jumalan mies
        aurinkoista kesää kirjoitti:

Olet saanut melko asiallisia vastauksia,
        lopeta itsesäälissä ja synnintunnossa kieriskely,
        keskity tähän päivään ja eläviin lapsiisi,
        hakeudu terapiaan (terveysasemalla tai neuvolassa puhu tuntemuksistasi).

Ja toimimatonta parisuhdetta ei todellakaan korjata tekemällä lisää lapsia,
        lapset kärsivät, jos vanhemmilla menee huonosti.
        Toivon kaikkea hyvää sinulle ja lapsillesi, sinä olet vahva ihminen, sinä osaat hakea apua!

Älämissään tapauksessalopeta ,laittomuuden tekojen aiheuttaman tuskan kieriskelyssä, sillä se, joka syntinsä,eli laittomuutensa tunnustaa ja hylkää se saa armon.

Annoit lapsellesi kuolinpäivän, syntymäpäivän sijaan, ja otit lapseltasi yhtälaisen elämän pois, joka on itselläsikin. Jos et olis halunnut lasta, niin olisit antanut lapsesi pois...ja sitten myöhemmin etsinyt häntä TV-ohjelman kautta takaisin elämääsi.

Onhan aina parempi lapsen henki pelastaa kuin tappaa se.Eihän Jumala joka saattaa synnyttämään sano, sulje kohtu, tai Hänköjoka saattaa synnyttämään sulkisi kohdun?

Kyseessä oleva tuska lähtee mielestäeli sydämestä, koska teit väkivaltaa tulevalle lapsellesi.Ainoa keino on rukoilla anteeksiantoa häneltä, joka sen elämän lapselle antoi. Ei se auta ettämeet lääkärin luo,joka avusti sinua, kun yhdessä vihasitte lastasi ja surmasitte hänet..ei tämä lääkäri elämäälapselle ollut antanut, hän vain otti sen pois,sinun käskystäsi!!

Kyseessäon kuin maahan kaadettu maito, et voi enää poimia sitä sankkoon, se ehti jo imeytyä maahan.

Ainoa keino on tunnustaa tehneensä vääryyttä lapselle, ja Jumalalle,joka näitä henkiä ja elämiä lapsille kohtuun jakaa.

Jos maailmassa olisi paikka josta saisi ostaa elämää. joku laitos..niin menisit sinne ja ottaisit elämän lapsellesi takaisin...mutta eipä se onnistu.

Kadu syntejäsi, tee parannus, ja päätä ettäet koskaan enää noin tee. Pyydä anteeksi Jumalalta, joka lapselle hengen ja elämän antoi, ja pyydä anteeksi kaikilta joita vastaan koet rikkoneesi.. tee hyvää ja anna almuja..ehkäpä onnesi kestää.

• armon aika
        6 lapsen mummi <3 kirjoitti:

"lapsen lapsen isoisä"...kyllä oot torvi!!! Olihan tällä aloittajalla jo kolme lasta, joten varmaan hän niitä lastenlapsiakin joskus saa. Tuossa elämän tilanteessa oli parempi varmasti näin. Hyvä kun selviää niiden kolmen kanssa ja pystyy EPÄKYPSÄN RELLESTÄVÄN MIEHEN takia kantamaan vastuun jo olemassa olevista lapsista.

Jatka vaan aloittaja hyvillämielin matkaa eteen päin. Abortoitu lapsesi on siellä taivaassa taivaan Isän hoivissa ja hänella on varmaan parempi olla siellä kuin katsoa kärsivää äitiä ja isää joka vain ryyppää ja matkustaa eikä ole vaimonsa ja lastensa tukena

Siunausta elämääsi

Eivätlapsetkuollessaan mene Jumalan valtakuntaan, vaan heidät pannaan hautaan,monttuun eli tuonelaan..kenties poltetaan, sairaalan lämpölaitoksella...en tiedä. Henki ja elämä,jonka Jumala tälle lapselle antoi palaa takaisin sinne,mistä se annettiinkin!

Jos täällä maanpäällä joku Eviran kaltainen laitos antaisi lapsille ja aikuisille uuden hengen ja uuden elämän, niin olisiko jonotus maksuton?

Teille on opetettu " Älä tapa"!! äläkä toista vahinkoita, tai himoitse lähimmäisesi henkeä...jos tiedät tämän, ja tiedätmitäon tehtävä, etkätee, niin rikot lakia.

Jumalalla on laki ..Älä tapa" äläkä riistä toisen henkeä... jos toinen ei sinulle mitään pahaa ole tehnyt.

Ei pidä olla joukon mukana tekemässä pahaa ja vääntää joukon mukana oikeaa vääräksi ja väärää oikeaksi..jos yli 10.000 äitiä surmaa lapsensa..ja sen surmattuaan valittaa ja ikävöi lastaan, joka on kuin maahn kaadettu vesi...siellä pysyy....Mitäpä ihminen voi antaa surunsa ja katumuksensa lunnaiksi, elämä ei ole rahalla korvattavissa, kuten pesukone.

Tämä suomenmaa, ei ole syntynyt yhden päivän synnytyskivulla, eikä yhdellä haavaa...useimmilla on eri syntymäpäivä, ja eri kuolinpäivä...olisihan reilua, että kun äitisi jätti sinut henkiin, niin et olisi kostanut hyvää pahalla!!

Mutta on kirjoitettu: " Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, se saa armon!" Me , olemme tehneet muuta syntiä, vaikka olemme jättäneet lapsemme henkiin...ja olemme sen vuoksi syntisiä, ja valitamme kuin kujertavat kyyhkyset syntejämme,,,kunnes saamme hakemalla armon oikeaan aikaan! Väärä aika on armoa etsiä,kun makaa arkussa!

• syntisiä olette te
        Jumalan mies kirjoitti:

Älämissään tapauksessalopeta ,laittomuuden tekojen aiheuttaman tuskan kieriskelyssä, sillä se, joka syntinsä,eli laittomuutensa tunnustaa ja hylkää se saa armon.

Annoit lapsellesi kuolinpäivän, syntymäpäivän sijaan, ja otit lapseltasi yhtälaisen elämän pois, joka on itselläsikin. Jos et olis halunnut lasta, niin olisit antanut lapsesi pois...ja sitten myöhemmin etsinyt häntä TV-ohjelman kautta takaisin elämääsi.

Onhan aina parempi lapsen henki pelastaa kuin tappaa se.Eihän Jumala joka saattaa synnyttämään sano, sulje kohtu, tai Hänköjoka saattaa synnyttämään sulkisi kohdun?

Kyseessä oleva tuska lähtee mielestäeli sydämestä, koska teit väkivaltaa tulevalle lapsellesi.Ainoa keino on rukoilla anteeksiantoa häneltä, joka sen elämän lapselle antoi. Ei se auta ettämeet lääkärin luo,joka avusti sinua, kun yhdessä vihasitte lastasi ja surmasitte hänet..ei tämä lääkäri elämäälapselle ollut antanut, hän vain otti sen pois,sinun käskystäsi!!

Kyseessäon kuin maahan kaadettu maito, et voi enää poimia sitä sankkoon, se ehti jo imeytyä maahan.

Ainoa keino on tunnustaa tehneensä vääryyttä lapselle, ja Jumalalle,joka näitä henkiä ja elämiä lapsille kohtuun jakaa.

Jos maailmassa olisi paikka josta saisi ostaa elämää. joku laitos..niin menisit sinne ja ottaisit elämän lapsellesi takaisin...mutta eipä se onnistu.

Kadu syntejäsi, tee parannus, ja päätä ettäet koskaan enää noin tee. Pyydä anteeksi Jumalalta, joka lapselle hengen ja elämän antoi, ja pyydä anteeksi kaikilta joita vastaan koet rikkoneesi.. tee hyvää ja anna almuja..ehkäpä onnesi kestää.

Voi Kristuksenmunat teidän uskovaisten neuvojanne. Eiks se riitä, että te hyvät uskovaiset kieriskelette meidän muidenkin puolesta synnissänne ja katumuksessa. Ihminen joka selvästikin tarvitsee ammatillista apua ei kostu yhtään tippaa teidän raakalaismaisista neuvoistanne.
        Eikös ne ole vanhoillislestadiolaisia jotka sälyttävät vastuun lasten kannettavaksi eivätkä itse aikuisina kanna vastuutaan lasten törkeissä insesti- ja hyväksikäyttö tapauksissa!! Hävetkää ja syvästi, vaikka uskonveli teilla aina synninpäästön antaakin!!

• seojjo
        24ewrgfg kirjoitti:

Ei kukaan tarvitse anteeksiantoja mielikuvitusolennoilta.

Sama mikä muumipeikko sen helpotuksen oloon antaa, joillain se on pilvi, toisilla viina ja jotkut saa vaikka hammaspeikolta tai titi-nallelta. Aivan samantekevää. Olet vaan ahdasmielinen etkä ymmärrä edes elämää.

Sitäpaitsi itse olen sitä mieltä monen epätoivotun lapsen kanssa puhuttuani, että se abortti on parempi vaihtoehto kuin epätoivotun lapsen "kasvattaminen".

• 84irkjd
        armon aika kirjoitti:

Eivätlapsetkuollessaan mene Jumalan valtakuntaan, vaan heidät pannaan hautaan,monttuun eli tuonelaan..kenties poltetaan, sairaalan lämpölaitoksella...en tiedä. Henki ja elämä,jonka Jumala tälle lapselle antoi palaa takaisin sinne,mistä se annettiinkin!

Jos täällä maanpäällä joku Eviran kaltainen laitos antaisi lapsille ja aikuisille uuden hengen ja uuden elämän, niin olisiko jonotus maksuton?

Teille on opetettu " Älä tapa"!! äläkä toista vahinkoita, tai himoitse lähimmäisesi henkeä...jos tiedät tämän, ja tiedätmitäon tehtävä, etkätee, niin rikot lakia.

Jumalalla on laki ..Älä tapa" äläkä riistä toisen henkeä... jos toinen ei sinulle mitään pahaa ole tehnyt.

Ei pidä olla joukon mukana tekemässä pahaa ja vääntää joukon mukana oikeaa vääräksi ja väärää oikeaksi..jos yli 10.000 äitiä surmaa lapsensa..ja sen surmattuaan valittaa ja ikävöi lastaan, joka on kuin maahn kaadettu vesi...siellä pysyy....Mitäpä ihminen voi antaa surunsa ja katumuksensa lunnaiksi, elämä ei ole rahalla korvattavissa, kuten pesukone.

Tämä suomenmaa, ei ole syntynyt yhden päivän synnytyskivulla, eikä yhdellä haavaa...useimmilla on eri syntymäpäivä, ja eri kuolinpäivä...olisihan reilua, että kun äitisi jätti sinut henkiin, niin et olisi kostanut hyvää pahalla!!

Mutta on kirjoitettu: " Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, se saa armon!" Me , olemme tehneet muuta syntiä, vaikka olemme jättäneet lapsemme henkiin...ja olemme sen vuoksi syntisiä, ja valitamme kuin kujertavat kyyhkyset syntejämme,,,kunnes saamme hakemalla armon oikeaan aikaan! Väärä aika on armoa etsiä,kun makaa arkussa!

huusivat apua... toiset olivat onnellisia... aborttilapset taivaassa...
        mies kävi tuopuolisessa:

http://www.youtube.com/watch?v=50JaBCFgluk

• ½½½½½½½½½
        84irkjd kirjoitti:

huusivat apua... toiset olivat onnellisia... aborttilapset taivaassa...
        mies kävi tuopuolisessa:

http://www.youtube.com/watch?v=50JaBCFgluk

Liian ruma mies. En pystynyt kuuntelemaan, saati katsomaan.

• ikuisuudenKynnyksell
        syntisiä olette te kirjoitti:

Voi Kristuksenmunat teidän uskovaisten neuvojanne. Eiks se riitä, että te hyvät uskovaiset kieriskelette meidän muidenkin puolesta synnissänne ja katumuksessa. Ihminen joka selvästikin tarvitsee ammatillista apua ei kostu yhtään tippaa teidän raakalaismaisista neuvoistanne.
        Eikös ne ole vanhoillislestadiolaisia jotka sälyttävät vastuun lasten kannettavaksi eivätkä itse aikuisina kanna vastuutaan lasten törkeissä insesti- ja hyväksikäyttö tapauksissa!! Hävetkää ja syvästi, vaikka uskonveli teilla aina synninpäästön antaakin!!

Uskoon olisi syytä tulla, sillä kaikki synnit pitää saada anteeksi ei vain valtion sallimat.

http://www.tv7.fi/vod/player/?program=5217

http://www.tv7.fi/vod/player/?program=9741

http://www.tv7.fi/vod/series/?series=314

• notw
        Jumalan mies kirjoitti:

Itse olen myös uskovainen, mutta olen silti hieman erimieltä kanssasi "Jumalan mies". Minun mielestäni aloittaja on katumuksensa katunut ja murehtimalla elämä ei pitene kyynärän vertaa. Ihminen muistaa omat syntinsä, mutta Jumala ei pidä niistä kirjaa. Lähettihän Jumala oman ainoan poikansa maan päälle kuolemaan meidän kaikkien syntiemme puolesta. Me teemme kaikki syntiä ja olemme kaikki syntisiä tahtomattammekin, mukaanlukien sinä. Synnit ovat osa elämäämme sekä persoonaamme ja joistakin on mahdotonta päästä irti maallisen elämän aikana. Synneistään tulee silti yrittää päästää irti, mutta pienimmästä synnistä on aina helpoin aloittaa. Aloittaja tuskin enää aikoo tehdä toista aborttia jos tulee vielä raskaaksi.
        "tee hyvää ja anna almuja.." - Niin ja tiedäthän, että omaa paikkaa taivaaseen ei ansaita teoilla. :)

Ja aloittajalle: Tiedät, että teit syntiä, mutta Jumala on anteeksi antavainen ja armollinen joten älä murehdi enää. Puhuminen helpottaa aina. Keskustele asiasta ystäviesi kanssa, tai terapeutin. Jumala parantaa sinua ja Hän ei ikinä jätä työtään keskeneräiseksi.

• Kuolemanjohtajat?
        Tekopyhyys tursuaa kirjoitti:

Eh,.. ketään ei saa pahoinpidellä? Lapsihan tässä nyt on kohdannu kuolettavaa väkivaltaa, mutta sellanenhan on ihan vaan "henkilökohtanen asia", eikä saa edes paheksua, hyhhyh!!

"ja koska se kolahtaa lapsiin! "

Myöhästä.. kahteen on jo kalahtanu.

Valtion laiminlyö tehtävänsä suojella heikomassa asemassa olevaa eli syntymätöntä lasta sallimalla hänen tappamisen julmalla tavalla. Samaa tappamismeinikiä ajetaan vanhuksille! Suomen aborttilaki tuo koko kansalle kirouksen ja meistä todella raukkamaisen ja prutaalin maan.

Suomi on Urpilaisen ja Kataisen johtolla Bilderberg salakerhon
        ohjauksessa 100 %, siellä kuulemma seminaarin tavoin kerrotaan mitä pitää tehdä. Jutta Urpilainen on juuri USA:ssa Bilderberg salaisessa seminaarissa vieläpä veronmaksajienvaroin.

http://www.youtube.com/watch?v=praiJkqohzQ

• Juulia27
        Jumalan mies kirjoitti:

Yltiö "uskovaiset" yrittävät vain sekoittaa ihmisten päät kun jollain on vaikea hetki elämässä.
        Ei sitä ketään auteta tuomitsemalla heidän tekojaan, jotka ovat aivan luonnollisia ja normaaleja tässäkin tapauksesa. Kannattaisi varmaan ottaa sen raamatun, jota on moneen kertaan uudistettu milloin minkäkin tarpeen mukaan, sijaan peili käteen ja katsoa sitä.

Varmasti noillakin syntymättömilläkin (abortti) lapsilla on merkityksensä, eikö siellä raamatussa sitä kerrota ?

Itselle abortti oli ainakin päivänselvä juttu, kun lapsi oli saanut alkunsa ei toivotuissa olosuhteissa.

• ???? No huhhuh..
        Juulia27 kirjoitti:

Yltiö "uskovaiset" yrittävät vain sekoittaa ihmisten päät kun jollain on vaikea hetki elämässä.
        Ei sitä ketään auteta tuomitsemalla heidän tekojaan, jotka ovat aivan luonnollisia ja normaaleja tässäkin tapauksesa. Kannattaisi varmaan ottaa sen raamatun, jota on moneen kertaan uudistettu milloin minkäkin tarpeen mukaan, sijaan peili käteen ja katsoa sitä.

Varmasti noillakin syntymättömilläkin (abortti) lapsilla on merkityksensä, eikö siellä raamatussa sitä kerrota ?

Itselle abortti oli ainakin päivänselvä juttu, kun lapsi oli saanut alkunsa ei toivotuissa olosuhteissa.

Mitä "normaalia ja luonnollista" on syntymättömien lasten tappamisessa tukehduttavilla myrkyillä ja elävältä palasiks repivillä silppureilla??!!
        Normaalit ihmiset ei tapa minkään ikäisiä lapsiaan.

• jåå-å
        ???? No huhhuh.. kirjoitti:

Mitä "normaalia ja luonnollista" on syntymättömien lasten tappamisessa tukehduttavilla myrkyillä ja elävältä palasiks repivillä silppureilla??!!
        Normaalit ihmiset ei tapa minkään ikäisiä lapsiaan.

jos nainen raiskataa ja tulee raskaaksi, nii mun mielestä ei oo väärin jos tekee abortin. ahdasmielinen ajattelu maailma muutenki tollanen et abortti olis jotenki epänormaalii ja luonnotonta. joskus vaa tilanne vaatii tiettyjä tekoja kuten mulla kun raskaus jouduttii keskeyttämään koska lapsi olis syntyny vaikeasti monivammaisena.
        joskus vaa juoutuu vanhempana miettimään lapsen parasta jo ennen lapsen syntymää.
        abortista ei ketää pidä tuomita koska jokaisella siihen päätyvällä on siihen varmasti pätevät syyt!

• taimi
        Jumalan mies kirjoitti:

Voi himpula sua Jumalanmies olet lakihenkinen,farisealainen ja se joka on heittämässä sen ensimmäisen kiven. Kuin susi lammasten vaatteissa.

• Suomi vaarallinenMaa
        jåå-å kirjoitti:

jos nainen raiskataa ja tulee raskaaksi, nii mun mielestä ei oo väärin jos tekee abortin. ahdasmielinen ajattelu maailma muutenki tollanen et abortti olis jotenki epänormaalii ja luonnotonta. joskus vaa tilanne vaatii tiettyjä tekoja kuten mulla kun raskaus jouduttii keskeyttämään koska lapsi olis syntyny vaikeasti monivammaisena.
        joskus vaa juoutuu vanhempana miettimään lapsen parasta jo ennen lapsen syntymää.
        abortista ei ketää pidä tuomita koska jokaisella siihen päätyvällä on siihen varmasti pätevät syyt!

Hitlerin Sakassa ei kehitysvammaisten.... eikä juutalaisten tappainen ollut mikään paha asia.

Niin näin käy nyt meillä ns. "sivistysvaltiossa" tappaminen on ok. Nyt meillä jo homo-vihreät ovat valmiita antamaan mummoille myrkkyteloituksen.

• Häpee ite vaan

kun oot täällä suu vaahdossa puolustelemassa syntymättömien lasten tappamista!! Taitaa olla sullakin se oma lehmä ojassa (eli lapsi viemärissä) ja syyllisyystraumat takaraivossa.

"On lukemattomia määriä raskauksia joista ei välttämättä edes tiedä,koska tulee ulos ns.myöhä'styneitten kuukautis vuotojen mukana."

Niin?? Niitä ei oo tapettu, toisin kun aborteissa, ja sukusoluista on taas ihan turha saivarrella kun ne ei edelleen mitään ihmisiä oo, toisin kun alkiot.
        Ei se oo muiden syy jos eräitä "tuomitsee" ne omat julmat teot.. hävetkää lapsenne itsekkyydella kuolemaan tuomitsijat!!

• Viisaus ja ymmärrys

Vahempien tulee tukea lapsiaan vielä heidän saadessaan lapsia. Viisaat sanat ja elämänkokenus antavat oikean suunnan.

• lgufvhyt

No, sitähän se abortti on. Raskauden keskeytys, lapsen tappo. Tiesit sen.
      Mielestäni on hyvä, että myönnät katumuksesi ja muut tunteensi, etkä sulkeudu kuoreesi ja vakuuttele itsellesi tehneesi oikein.
      Se on se ensimmäinen askel paranemiseen - myöntäminen.

Elävien lapsiesi takia sinun on nyt kuitenkin ryhdistäydyttävä. Kuten jo edellinen sanoi: NOPEASTI LÄÄKÄRIIN.

• 16+6

Eikös tuo aloitus ole nyt hyvä esimerkki siitä, että abortin saa kuka vaan. Jos aloittaja on naimisissa ja ennestään kolme lasta ja kuitenki toimeentulo turvattu niin eihän siinä pitäisi olla mitään "sosiaalisia syitä", jotka abortinvastustajat haluaisi täysin poistaa laista.

Mulle tuo tilanne olisi ihan siis kanssa abortin paikka, jo se, että mies on tuollainen niin on jo syy abortille. Ei siihen kaipaa enää lisää ihmisiä kärsimään kun voimat menee muutenkin. Eli jos se yhtään lohduttaa niin moni muukin olisi tehnyt abortin tuossa tilanteessa kuin aloittaja.

Totuushan on että kukaan ei voi muuttaa miestä eikä siis kumppania yleensäkkään, monet naiset niin kuvittelee mutta paapominen vaan pahentaa asiaa.

• kullanmurun äiti
        16+6 kirjoitti:

Eikös tuo aloitus ole nyt hyvä esimerkki siitä, että abortin saa kuka vaan. Jos aloittaja on naimisissa ja ennestään kolme lasta ja kuitenki toimeentulo turvattu niin eihän siinä pitäisi olla mitään "sosiaalisia syitä", jotka abortinvastustajat haluaisi täysin poistaa laista.

Mulle tuo tilanne olisi ihan siis kanssa abortin paikka, jo se, että mies on tuollainen niin on jo syy abortille. Ei siihen kaipaa enää lisää ihmisiä kärsimään kun voimat menee muutenkin. Eli jos se yhtään lohduttaa niin moni muukin olisi tehnyt abortin tuossa tilanteessa kuin aloittaja.

Totuushan on että kukaan ei voi muuttaa miestä eikä siis kumppania yleensäkkään, monet naiset niin kuvittelee mutta paapominen vaan pahentaa asiaa.

Eikö juopotteleva ja muutenkin rellestävä mies ole sosiaalinen syy? Toivottavasti ap jaksaa kerätä itsensä kokoon kolmen muun lapsensa hyväksi ja tietenkin itsensä. Itselläni on se "ylimääräinen" lapsi. Koko raskausajan olin hermostunut ja huonotuulinen. Vaikka en edes ajatellut aborttia, päässä takoi seitsemän kuukautta lääkärin sanat: "Tee abortti, lapsesta tulee vammainen". Lääkärin mukaan vammaisuuteen riitti kierukkaraskaus. Raskauden loppuvaiheessa mies kysyi pystynkö välittämään tulevasta lapsesta edes vähän, en kertonut lääkärin puheista hänelle mitään. Olen vain ihminen ja uskon omasta mielestäni jumalaan. Haluaisin siksi muistuttaa, että raamatussa puhutaan myös jotain toisten tuomitsemisesta.

• Uskonnoton

"Kadun tekoani 24/7 ja ainoa tie pystyä jatkamaan elämääni on Jumalan anteeksianto"

Henkinen hätä sulla on joten hopi hopi lääkäriin. Jumalaa ei ole eikä mitään yliluonnollista entiteettiä miltä pitäisi anteeksi anella, ihminen luo jumalat ja jumalankuvat. Kannattaa palata arkitodellisuuteen ja mennä hakemaan apua tuohon henkiseen hätään. Aika parantaa haavat ja terapeutti juttelee kanssasi.

• asdvcsdfgvbsd

Eikö uskonnottumuuskin ole eräänlainen uskonto. Niin se on, ihminen uskoo aina johonkin, halusi tai ei, näin on säädetty. Ei kukaan kulje keskitietä joka meinais sitä etteikumarra Saatanaa eikä Jumalaa. Jompaa kumpaa aina palvelee, jommalle kummalle on aina enemmän mieliksi, jomman kumman tahtoa toteuttaa koko ajan teoillaan tekemättömyyksillään, ajatuksillaan ja sanoillaan.
        Ihmisen kaikesta käytöksestä on koko ajan mielissään joko Saatana tai Jumala

• Pläää
        asdvcsdfgvbsd kirjoitti:

Eikö uskonnottumuuskin ole eräänlainen uskonto. Niin se on, ihminen uskoo aina johonkin, halusi tai ei, näin on säädetty. Ei kukaan kulje keskitietä joka meinais sitä etteikumarra Saatanaa eikä Jumalaa. Jompaa kumpaa aina palvelee, jommalle kummalle on aina enemmän mieliksi, jomman kumman tahtoa toteuttaa koko ajan teoillaan tekemättömyyksillään, ajatuksillaan ja sanoillaan.

Miksi uskovaisten on niin vaikea käsittää mitä uskonnottomuus tarkoittaa?

• dex.r
        Pläää kirjoitti:

Miksi uskovaisten on niin vaikea käsittää mitä uskonnottomuus tarkoittaa?

Koska niillähän löytyy oikea vastaus aina kaikkeen. Se mitä ei itse voi selittää, on joko "Jumalan tahto" tai "selittämättömät ovat Jumalan teot" tai sitten vain sanotaan että toinen on saatananpalvoja kun ei juttele mielikuvituskaverillensa...

Sanoisin, että tosiuskovaisilla taitaa kaikilla olla vähän henkisiä ongelmia, kun uskoo johonkin superolentoon, joka jostain syystä muka välittäisi mitä maapallolla tapahtuu. Melko itsekeskeisiä taitavat olla , kun kuvittelevat olevansa niin tärkeitä, että joku korkeampi olento mukamas auttaisi, vahtisi tai ylipäätänsä välittäisi...

Luultavasti minäkin olen nyt saatanan kätyri, joten ei tarvitse tulla sitä minulle erikseen sanomaan, annan teidän hihhulien olla rauhassa, peace out.

• onni näin.
        dex.r kirjoitti:

Koska niillähän löytyy oikea vastaus aina kaikkeen. Se mitä ei itse voi selittää, on joko "Jumalan tahto" tai "selittämättömät ovat Jumalan teot" tai sitten vain sanotaan että toinen on saatananpalvoja kun ei juttele mielikuvituskaverillensa...

Sanoisin, että tosiuskovaisilla taitaa kaikilla olla vähän henkisiä ongelmia, kun uskoo johonkin superolentoon, joka jostain syystä muka välittäisi mitä maapallolla tapahtuu. Melko itsekeskeisiä taitavat olla , kun kuvittelevat olevansa niin tärkeitä, että joku korkeampi olento mukamas auttaisi, vahtisi tai ylipäätänsä välittäisi...

Luultavasti minäkin olen nyt saatanan kätyri, joten ei tarvitse tulla sitä minulle erikseen sanomaan, annan teidän hihhulien olla rauhassa, peace out.

Älkää jumalaa sotkeko joka asiaan, sehän se nyt käskee aborttin tekoon jos näin on eroan kirkosta.Se jumala ajattaa lasten päälle ja tapattaa syyttömät lapset joita saa lukea joka päivä.Sinun on vaan keskusteltava lääkäreiden kanssa ja päätettävä asian jauhaminen , hoitelet jo olevat lapset aikuiseksi ja kunnon ihmiseksi ettet niitä rupean syylistämään mitenkään.Minulla itsellä on ollut kaksi kesken menoa pahalta tuntui mutta kun vihdoin saimme kaksoset enempää emme halunneet joten munatorvet laitatin kiinni ja aivan hyvin on mennyt, moni sanoi minulle että kadut viellä, näin ei ole käynnyt.Pojat on naimisissa ja ovat saaneet jo muutaman mummotettavan minulle , ja lisää eivät tee kuulema.Onnea vaan mene keskustelemaan asiantuntian kanssa ja yritä olla ettet näytä surua liikaa lapsille.

• Raamattu antaa lohtu
        dex.r kirjoitti:

Raamatussa on varma lupaus että kaikki muistohaudoissa olevat saavat ylösnousemuksen (Johanneksen 5:28,29.) Ja tulee myös aika jolloin entisiä ei enään muistella.( Ilmestyksen 21:4.) Nyt kun ovellesi tulee Jehovan todistajia niin käske heidät sisälle ja kerro heille tuskasi, he voivat lohduttaa sinua Raamattun perustaviin totuuksiin

• Esimerkin voima
        asdvcsdfgvbsd kirjoitti:

asdvcsdfgvbsd,

annoit hyvän esimerkin millainen ihminen on fundamentalisti. Fundamentalisti ei voi ajatella muuta kuin mustavalkoisesti. On vain hyvää ja pahaa eikä mitään siltä väliltä. On ilmeisesti lapsena peloteltu ja oltu liika ankaria että moinen pelon ohjaama tapa ajatella on yleensä mahdollista. Ei uskota muuta kuin sen takia, että pelätään jotain. Uskovaisuus on jotain pakkotoimintaa jolla pidetään kiusalliset sisäiset ristiriidat poissa leimaamalla ne pahan voimiksi. Tieto on uskon pahin vihollinen, koska tieto poistaa mystiikan ja selittää asioita järjellä, ei tunteilla ja saduilla. Uskovaisuus on jonkinasteista mielenvikaisuutta, onhan mielisairaalat täynnä jeesuksia ja marioita eikä uskovaisten aivot toimi kuten muiden aivot... logiikkaosasto puuttuu täysin. Tälläkin forumilla eräs nainen kertoo saavansa suoraan jumalalta tiedon, kuka on tehnyt abortin ja mistä vaikuksista ihmiset kärsii elämässään. Tosin tähän tarvitaan jäniksen jäljet:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10686125

"Kysyin Jumalalta, miten voi olla, että
        tässä naisessa on kaksi niin eri luonnetta. Meni muutama päivä ja sitten eräänä lumisena aamuna töihin kävellessäni katselin sairaalan puutarhassa jäniksen jälkiä ja siihen tilanteeseen Jumala selitti syyn: "Hän on tehnyt abortin jasen on särkenyt hänen sisimpänsä. Tässä sairaalassa on useita samanlaisia naisia(...)Meni muutama vuosi ja sitten eräänä päivänä Jumala sanoi: "Nyt hän varoo lapsia, asia on tullut hänen tunnolleen."

• Justiinsa...
        Raamattu antaa lohtu kirjoitti:

Raamatussa on varma lupaus että kaikki muistohaudoissa olevat saavat ylösnousemuksen (Johanneksen 5:28,29.) Ja tulee myös aika jolloin entisiä ei enään muistella.( Ilmestyksen 21:4.) Nyt kun ovellesi tulee Jehovan todistajia niin käske heidät sisälle ja kerro heille tuskasi, he voivat lohduttaa sinua Raamattun perustaviin totuuksiin

Mie ajan jehovat aina saatanallisin seremonioin tiehensä. He juoksevat kauhistuneina pitkin tietä. Huvittava näky :)

Ennemmin päästän kotiin romanikerjäläisen kuin jehovan jos pitäis valita.

• aurinkoista kesää
        onni näin. kirjoitti:

Älkää jumalaa sotkeko joka asiaan, sehän se nyt käskee aborttin tekoon jos näin on eroan kirkosta.Se jumala ajattaa lasten päälle ja tapattaa syyttömät lapset joita saa lukea joka päivä.Sinun on vaan keskusteltava lääkäreiden kanssa ja päätettävä asian jauhaminen , hoitelet jo olevat lapset aikuiseksi ja kunnon ihmiseksi ettet niitä rupean syylistämään mitenkään.Minulla itsellä on ollut kaksi kesken menoa pahalta tuntui mutta kun vihdoin saimme kaksoset enempää emme halunneet joten munatorvet laitatin kiinni ja aivan hyvin on mennyt, moni sanoi minulle että kadut viellä, näin ei ole käynnyt.Pojat on naimisissa ja ovat saaneet jo muutaman mummotettavan minulle , ja lisää eivät tee kuulema.Onnea vaan mene keskustelemaan asiantuntian kanssa ja yritä olla ettet näytä surua liikaa lapsille.

asdvc....lle:
        Opetettiinko sinun kansakoulussasi, mikä on agnostikon ja ateistin ero?
        En kiellä mitään, mutta en usko mihinkään, ennenkuin paremmin todistetaan.
        Mielestäni ihmiset saavat uskoa mihin haluavat, mikäli eivät uskontonsa varjolla vahingoita itseään tai muita ihmisiä/ eläimiä.
        Kaikissa uskonnoissa on hyviä ja kauniita ajatuksia, mutta myös erittäin paljon pahuutta, kuten tarve syyllistää toisia tunteakseen itsensä paremmaksi ihmisenä.

• Raamattu ant. lisäys
        Raamattu antaa lohtu kirjoitti:

Voin vielä mainita että olen suomen romani, joka kehotin sinua päästämään sisälle Jehovan todistajat, olen nimittäin itse henkilökohtaisesti saanut heiltä lohtua koetuksilleni. Totuus vapauttaa

• m.t.k

Jos tarvitset keskusteluapua www.hengellinenkotikirjasto.fi
        sivuilla on yhteistietoni .oma vaimoni on mm.tehnyt 2aborttia

• henkilö X

Kristinuskon oppien mukaan ei ole niin suurta syntiä, jota ei anteeksi saisi, jos sitä vilpittömästi katuu. Sinun katumuksesi on selvästi niin riipaisevan aitoa ja vilpitöntä, että jos Jumala on olemassa, Hän on anteeksi jo varmaankin antanut.

Kuten edellisetkin, minäkin neuvon sinua hakeutumaan lääkäriin hyvin nopeasti. Et voi jättäytyä tuollaiseen tilaan yksinäsi paitsi itsesi, myös jo niiden syntyneiden lastesi tähden. Jos koet että saisit uskosta voimaa ja kaipaat Jumalan anteeksiantoa, suosittelen sinua ottamaan yhteyttä myös vaikka pappiin. Jos et halua henkilökohtaisesti jutella vaikka lähiseurakuntasi papin kanssa, niin kokeile vaikka kirkon tarjoamia nettipalveluita.

https://www.verkkoauttaminen.fi/nettipappi

https://www.verkkoauttaminen.fi/palvelevanetti

Jos haluat mieluummin keskustella heti, soita Palvelevaan puhelimeen.
      Numero on 01019 0071.
      Päivystysaika on su–to klo 18–01, pe–la klo 18–03.
      Puhelu maksaa normaalin paikallis- tai matkapuhelinpuhelun verran.

Täällä Suomi24:ssa on myös Kirkko kuulolla -niminen ev-lut. kirkon ylläpitämä keskustelupalsta, jossa kirkon työntekijät osallistuvat keskusteluun käsittääkseni päivittäin. Siellä tosin voi saada aikalaillla p*skaakin niskaansa, avoin palsta kun on, mutta sitäkin kautta saattaisi saada asiaasi liittyviin uskonnollisiin pohdintoihin ammattimaisempaakin apua:

http://keskustelu.suomi24.fi/debate/6049

Tärkeintä on nyt, että hakeudut lääkäriin heti. Sitten voit hyvin hakea apua muiltakin tahoilta.

Toivon sinulle paljon voimia jaksaaksesi tämän ajan. Toivon myös, että lakkaisit syyttelemäastä kauheasti itseäsi. Näen kuitenkin elämäntilanteesi ennen aborttia sellaisena, että en yhtään ihmettele, että ihminen moisessa suossa päätyy epätoivoisiin ratkaisuihin ja tekee virheitä.

• Outoa kyllä..

Mutta ensimmäisen lapsen tappaminen ei kaduta oikeestaan yhtään, koska se oli "pelkkää kemiaa" ja muutenkin sillon ihan "oikea päätös".

• henkilö X
        Outoa kyllä.. kirjoitti:

Mutta ensimmäisen lapsen tappaminen ei kaduta oikeestaan yhtään, koska se oli "pelkkää kemiaa" ja muutenkin sillon ihan "oikea päätös".

Elämä ja se mitä sen aikana koemme muokkaa meistä ja ajatusmaailmaamme. Ei se minusta mitenkään outoa ole. Ajattelepa aloittajan elämäntilannetta silloin nuoruudessa; koulut kesken ja raskaus oli varmaan alusta asti ei-toivottu. Tuskin aloittaja tahtoi edes raskaaksi lukiolaisena tullakaan.

Kun taas nythän tilanne oli varsin toisenlainen; avioliitto, alunperin toivottu ja yritetty lapsi, kolme lastakin jo ennästään, taustalla tuskallinen keskenmenokin vielä kummittelemassa. Ja sitten maailma kaatuukin ja aloittaja jätetään ihan yksin vailla tukea tilanteeseen, jossa juuri se ihminen, jonka olisi pitänyt olla tätä raskauttakin jakamassa, hylkää ja pettää raskaimman kautta.

Kaikella kunnioituksella, minusta on outoa se, jos sinä et näe tällaisissa elämäntilanteissa sellaisia eroavaisuuksia, jotka ovat omiaan selittämään erilaisen tunnereaktionkin. Ajattele nyt, miten valtava ero on ylipäätään siinä, haluaako nainen lapsen vaiko ei. Silloin nuorena aloittaja tuskin halusi, kun taas tätä hän alunperin halusi ja koki lähinnä olosuhteiden pakottavan hänet toiseen, itselleen väärään ratkaisuun.

• Rikottu sielu

Suuret kiitokset teille, jotka olette vastanneet!

Olen hakenut apua lääkäristä, sain univaikeuksiin lääkitystä, sekä sairaulomaa. Otin yhteyttä oman seurakunnan päivystävään pappiin ja saan mennä huomenna juttelemaan hänen kanssaan. Se on suuri lohtu.

• pelko pois

Anteeksi saamaiseen on tietyt ehdot Jumalalla. Eikä se niin ole, että yksin abortin välttäneet tai sitä anteeksi pyytäneet pääisi taivaaseen... kyse on uudistisyntymisestä Jumalan lapseksi ja aivan kaikkien syntien anteeksisaamisesta. Synnin kanssa ei kannata leikkiä, sillä piru ottaa sen kautta sellaisen otteen... että vain aniharva enää nöyrtyy parannukseen ja uskomaan Jeesukseen (Joh.1:12-13, 3:1-36, 1.Kor. 6:9-11, Room.10:9-13, 2.Kor.5:17-6:2, Ap. t. 17:24-30, 2:36-41, )

http://www.saarnatuoli.net/saarnat/Viksten, Mauri/Galatalaiskirje/Galatalaiskirje - 05 - Laki ja Armo.mp3

http://www.saarnatuoli.net/?page_id=35

http://www.tv7.fi/vod/player/?program=9741

http://www.tv7.fi/vod/series/?series=314

• Rikottu sielu

Kiitos kaikille, jotka olette vastanneet!

Aivan ensiksi haluan sanoa, että syntyneet lapseni eivät jää vaille rakkautta ja huolenpitoa. Päinvastoin. Se, että minä olen tehnyt mitä olen tehnyt ei ole heidän vikansa. Rakastan kaikkia lapsiani, myös häntä joka on nyt taivaassa, enemmän kuin mitään muuta.

Olen käynyt työterveyslääkärillä ja sain sairauslomaa, sekä lääkitystä unettomuuteen. Otin myös yhteyttä seurakuntani pappiin ja saan huomenna mennä keskustelemaan hänen kanssaan kasvotusten. Se tuo lohtua.

Tarkoitin lauseella "En halua selvitä" ehkä lähinnä sitä, että en halua päästä tästä tuskasta ja surusta yli koskaan kokonaan. Miksi pitäisi? Lapsi tulee olemaan sydämessäni aina. Aina. Ja tuo suru ja tuska täytyy vaan oppia sietämään niin, että sen kanssa voi elää.

Jokainen nainen, joka aborttiin on päätynyt kokee sen varmasti eri tavoin. Tämä on minun kokemukseni ja totta minulle. Ei se ole silloin läpinäkyvää, se on täyttä totta joka repii sydämen riekaleiksi.

• Yksikö vain?

Entäs se ensimmäinen lapsi, joka oli "pelkkää kemiaa"?
        Ihan samoinhan siinä kokonainen ihmiselämä lopetetaan, riippumatta millä viikoilla abortti tehdään.

• henkilö X
        Yksikö vain? kirjoitti:

Entäs se ensimmäinen lapsi, joka oli "pelkkää kemiaa"?
        Ihan samoinhan siinä kokonainen ihmiselämä lopetetaan, riippumatta millä viikoilla abortti tehdään.

Toivottavasti nyt olen väärässä, mutta mieleen tulee, että et kai sinä vain yritä herättää aloittajaa kantamaan syyllisyyttä vielä siitä ensimmäisestäkin abortista tähän tämän hetkisen kärsimyksensä päälle?

• Onko siis
        henkilö X kirjoitti:

Toivottavasti nyt olen väärässä, mutta mieleen tulee, että et kai sinä vain yritä herättää aloittajaa kantamaan syyllisyyttä vielä siitä ensimmäisestäkin abortista tähän tämän hetkisen kärsimyksensä päälle?

alottajan logiikan ihmettely kiellettyä??
        Ja johan alottaja selvittää asiaa tossa alempana, joten ei siitä sen enempää.

• Kokenut_konkari

Tärkeää onkin nyt, että saat nukuttua. Muuten ajatus ei kulje kirkkaasti, ja juuttu aivan tarpeettomiin seikkoihin. Todellisuus hämärtyy. Ja se tapahtuu nopeasti. Sen tietää kuka vain missä vain kriisitilanteessa ollut.

Kyllä se tuska siitä hälvenee, vaikka moni varmasti miettii aborttiaan pitkään, etenkin jos se jää viimeiseksi raskaudeksi.

Abortti ei ole mikään syy hyväksyä mieheltäsi väkivaltaista käytöstä. Miehesi toimii edelleenkin rikollisesti pahoinpidellessään sinua.

Itselläni on ollut nuoruudessa abortti noilla viikoilla. Mietin sitä silloin vuosia jälkeen päin. Käsittelin asiaa varmaan vähän samalla tapaa, vaikka ateisti olenkin. Myöhemmin oli keskenmeno, ja ero abortilla ja keskenmenolla on kuin yö ja päivä. Keskenmeno on kuitenkin luonnollista. Vaikka fyysisesti se oli paljon tuskallisempaa.

Enää en aborttiani harmittele. Se oli järkevä ratkaisu. Olen heikko ihminen, enkä olisi saanut kasvatettua itse lasta aikuiseksi. Etenkin, jos se olisi ollut yhtä haastava luonteeltaan kuin itsekin olen. Voimani eivät vaan olisi riittäneet. Enää tuskin pystyn raskaaksi edes tulemaan.

Koeta olla syyllistämättä itseäsi enempää ja älä anna ilkeilijöiden syyllistää itseäsi. Sinun on tärkeintä hoitaa nyt itsesi kuntoon ja saada olemassa olevat lapsesi hoidettua. Ehkä papilla on tarjota lohduttavia sanoja.

Toivotan kaikkea hyvää elämääsi! Aurinko paistaa vielä sinulle, usko pois!

• mnbmb
        Onko siis kirjoitti:

Tässä on hyvä esimerkki siitä kuinka vastustajapuolellakin alkion/sikiön ihmisyys ja lapseus onkin vain mielipideasia. Joskus se on lapsi, ja joskus ei ole.

Silloin, kun siltä tuntuu, että "se on mun lapsi", niin se on lapsi. Sitten, kun taas tunteita "lasta" kohtaan ei ole, niin ei ole lastakaan olemassa, vain kemiaa.

Jos saa keskenmenon, kun on tuntenut suuria tunteita tulevaa lasta kohtaan, menetys on hirmuinen. Jos taas ei halua lasta, eikä omaa tunteitakaan tulevaa lasta kohtaan, niin menetyskäään ei tunnut miltään, ei edes menetykseltä. Näin se vaan menee. Abortin vastustajillakin.

• Siis mitä ihmettä?
        mnbmb kirjoitti:

Tässä on hyvä esimerkki siitä kuinka vastustajapuolellakin alkion/sikiön ihmisyys ja lapseus onkin vain mielipideasia. Joskus se on lapsi, ja joskus ei ole.

Silloin, kun siltä tuntuu, että "se on mun lapsi", niin se on lapsi. Sitten, kun taas tunteita "lasta" kohtaan ei ole, niin ei ole lastakaan olemassa, vain kemiaa.

Jos saa keskenmenon, kun on tuntenut suuria tunteita tulevaa lasta kohtaan, menetys on hirmuinen. Jos taas ei halua lasta, eikä omaa tunteitakaan tulevaa lasta kohtaan, niin menetyskäään ei tunnut miltään, ei edes menetykseltä. Näin se vaan menee. Abortin vastustajillakin.

Mistähän tollastakin taas repäsit??? Oliko jossain väitetty ettei keskenmenneet ollu lapsia vai mitä höliset?!

"Jos taas ei halua lasta, eikä omaa tunteitakaan tulevaa lasta kohtaan, niin menetyskäään ei tunnut miltään, ei edes menetykseltä."

Tai tunteita ei haluta päästää valloilleen, koska sitten tappaminen ois huomattavasti vaikeempaa...

• Kuka tajuais??

Mikset vastaa siihen mitä kysyttiin?? Vai onko taas liian vaikeeta... no en ihmettele.

• Kevyt uninen
        Onko siis kirjoitti:

Mitä mökötät.Tartu siis miestäsi kädestä ja menkää parisuhdeterapeutille.Ja kun parisuhde on taas kunnossa niin ruvetkaa taas hommiin,niin kyllä se siitä.

• elämä jatkuu

Sinulle rikottiu sielu,Oikein hyvää jatkoa ja kaikkea hyvää ,myös lapsillesi.
        Älä usko näitä tyhmiä kirjoituksia,missä jotkut yrittää syyllistää.
        oikeat uskovaiset eivät ole susia toisille ,etenkin heikommille.

• Rikottu sielu

Kyllä, olette aivan oikeassa. Ei se ollut "pelkkää kemiaa". Kirjoitin asian huonosti. Se oli minulle silloin nuorena lukiolaisena todella pelkkää kemiaa, eikä asiasta koitunut mitään jälkiseurauksia, koin sen oikeana ratkaisuna. Mutta nyt suren myös häntä. Ja ymmärrän että hänkin oli lapsi, minun lapseni.

• Rikottu sielu

Ja haluan vielä lisätä kirjoitukseeni, etten halua teostani syyttää ketään muuta kuin itseäni. En miestäni, en muita ihmisiä lähelläni. En lääkäreitä, en kätilöitä. En ketään muita kuin itseäni.

Olemme mieheni kanssa saaneet puhuttua asioista viime päivien aikana enemmän kuin koskaan ennen. Olemme myös itkeneet yhdessä. Mieheni sanoo, etten voi syyttää vain itseäni tapahtuneesta, että on hänessäkin ollut vikaa. Mutta oma mielipiteeni on, ettei kukaan muu niitä pillereitä niellyt, eikä päätöstä tehnyt kuin minä.

Jollain tavalla olemme mieheni kanssa lähempänä toisiamme kuin koskaan ennen. Tämä on ollut todellista shokkihoitoa, herätys tähän todellisuuteen ja siihen, että asiat eivät voi jatkua näin. Rakastan miestäni koko sydämestäni, rakastan ja haluan rakastaa koko lopunelämääni.

Kaikille teille, jotka nyt suunnittelette aborttia haluan sanoa koko sydämestäni: Älkää tehkö sitä, sisällänne kasvaa lapsi. Aivan oikea lapsi.
      Itu-projektilla on olemassa nettisivut ja sieltä löytyy yhteystiedot. Ottakaa yhteyttä, saatte apua kriisiraskauteenne liittyvissä ongelmissa. Kunpa minäkin olisin tiennyt tuosta silloin kun päätöksen tein, enkä vasta sen jälkeen.

• Hae apua!!!!!!!!!!!!

Sinä olet todella pikaisen psykiatrisen avun tarpeessa. En usko että pappi voi sinua ja kolmea lastasi auttaa, jos yhä olet yhdessä hakkaavan miehesi kanssa!

"Kun mieheni sai tietää teostani ja hän hakkasi minua, minusta ei tuntunut millekään. Olin ansainnut jokaisen nyrkin iskun, jokaisen lyönnin ja kauheat sanat."

• ...

Onko se niin vaikea uskoa, että toisilla ihmisillä on todella tällainen kipeä, aivan 100 prosenttinen omakohtainen kokemus?

• aurinkoista kesää

Totta,
        aloitus vaikuttaa ehkä juuri-uskoon-tulleen provolta: Mies voi hakata "syntistä" naista ja nyt taas ollaan niin läheisiä ja rakastetaan? Eikä kumpikaan pahoinpitele toisiaan? Tehdäänkö lisää lapsia, koska ehkäisy on syntiä?

• Kannattaa varoa

Jokainen hyypiö, joka painostaa ja muiluttaa odottavaa äitiä surmaamaan lapensa mukavuusabortissa on syyllinen lapsen vereen ja äidin kärsimykseen.

• sunnyriver 77

Tiedät itse tilanteesi, tiedät, että Jumalalla on anteeksianto.
      Jeesus kuoli KAIKKIEN meidän syntiemme ja sairauksemme puolesta ristillä,
      hän valmisti meille anteeksiannon tien Jumalan luo.
      Luota täysin Jumalan rakkauteen, Hän on armollinen.
      Ota vastaan armo suoraan Häneltä, jos voit, Jos et pääse syyllisyyden kenttien
      läpi, mene jonkin uskovan luo ja kerro tillanne hänelle ja rukoilkaa yhdessä
      sinulle vapautusta taakasta.
      Olen nähnyt monen saavan syntinsä anteeksi, saavan mielenterveytensäkin takaisin,
      samoin lapsen surmaamisesta aiheutuva painostus itsemurhaan hellittää
      Jesuksen veren sovitustyön kautta. Pääasia, että et pidä asiaa itselläsi sisälläsi,
      vaan puhut sen Jumalan rakastavien kasvojen edessä auki. Jumala on rakkaus.
      Siunausta sinulle! Jumala on jo anteeksiantanut kaiken!

• Keissa

Kuule hyvä kanssasisar: Olen uskovainen ja viimeiseen asti abortin vastustaja, mutta sinua en tässä nyt ala tuomitsemaan ja moralisoimaan. Olet ollut ihan henkisessä kaaoksessa ja täyisin poissa vastuullisesta ratkaisusta. Vain hoitohekilökunnalla olisi ollut tilaneessa velollisuus tutkia paremmin mitä on tapahtumassa. Kyllä Taivaan Isä ja Jeesus on antanut sinulle tuon lapsen kuoleman anteeksi ja lapsikin ymmärtää eikä koskaan syytä sinua siellä. Hän on sinua taivaassa odottamasa tuon toisen syntymättä jääneen kanssa.
      Olishan Jumala voinut estää tämän lapsen kuoleman, muttajostakin syystä hänen piti jäädä syntymättä.
      Jos mies on noin väkivaltainen ja epäsosiaalinen niin teidän on paras muuttaa erilleen.
      Nyt tarvitset kristittyä sielunhoitajaa.

• Keissa

Lisäsy vielä: sorry että kehotin eroon. Ihanaa että teillä menee parisuhteessa nyt hyvin.
        Siunausta jakossakin!

• puulla päähänkö ?

Voihan... ! yhdellä hetkellä ihminen päättää elämästään ja seuraavalla onkin se jumala joka siitä päättää. vaiko oliko se hoitohenkilökunta kenellä se vastuu oli ?
        vai oliko se kenties mies ?

• Rikottu sielu

Ihana huomata, kuinka sydämellisiä ihmisiä on olemassa ja kiitos että jaksatte tukea minua tänä vaikeana aikana! Koko sydämmestäni haluan sanoa teille kaikille; KIITOS.

Sain eilen synninpäästön seurakuntani pastorilta, rukous hänen kanssaan rauhoitti mieltä. Tiedän, että Jumala on antanut minulle anteeksi, mutta itse itselle antaminen on kaikkein vaikeinta. Ehkä jonain päivänä pystyn siihen...
      Olen ollut todella väsynyt ja eilen sain nukahdettua päivällä hetkeksi. Heräsin, kun joku antoi suukon poskelleni. Olisiko se voinut olla lapseni? Niin uskon ja toivon.

Pastori sanoi minulle eilen, että toivoo etten olisi liian ankara itselleni. Että elämäntilanteeni on todella ollut niin kaaosta abortin teon aikaan, etten ole pystynyt muuhun päätökseen silloin. Ja hän sanoi, että jos Jumala olisi TODELLA tarkoittanut estää abortin, olisi Hänellä ollut siihen kaikki keinot.

Mitä lääkäreihin ja hoitajiin tulee, oikeastaan kukaan ei kysynyt juuri mitään. Kun aloin kertoa tilanteesta tarkemmin (nyt kun mietin, minulla oli valtava tarve saada puhua jollekin) oli vastaukset tyyliin: "Aivan, laitetaan syyksi nää sosiaaliset syyt." Jos joku todella olisi keskustellut kanssani ajan kanssa, olisin ehkä kyennyt ajattelemaan selkeämmin. No, turha enää jossitella.. Mutta ottaen huomioon että olin vastaanotolla aivan sekaisin ja itkin vain ääneen, niin kuinka ihmeessa suhtautuminen saattoi olla niin välinpitämätöntä?!

Ehkä lapsemme tarkoitus oli näyttää meille vanhemmille, mitä rakkaus on. En tiedä. Olemme mieheni kanssa puhuneet uudelleen avioitumisesta, sillä viralliset eropaperit ovat jo laitettu menemään eteenpäin. Ehkä menemme, toivon että voisimme olla vielä onnellisia.

• Keissa

Jo ensiksi sain käsityksen kirjoituksestasi, että hoitohenkilökunnan olisi pitänyt ottaa sinut kokonaisvaltaisesti huomioon. Tuossa tilnteessa olisit tarvinnut apua muutenkin tuossa kaaotttisessa tilaneessa.
        Antakoon Pyhä Henki sinulle nyt rauhan että nuo asia on nyt käsittelty ja voit kurottautua kohti tulevaisuutta.

• aurinkoista kesää

Mieti,
        nyt vielä; haluatko elää yhdessä väkivaltaisen miehen kanssa?
        Ehkä olet masokisti ja saat tyydytystä nöyryyttämisestä ja pahoinpitelyistä?
        Mieti, millaisen käsityksen parisuhteesta ja elämästä yleensä, lapsesi saavat?
        Ajattele heidän tulevaisuuttaan...

• onnentoivottajat

"Appivanhemmat eivät onnitelleet, eivät kertaakaan kysyneet miten voin kun mies rellesti ja ryyppäsi ja olin aivan yksin lastemme ja raskauteni kanssa. Yritin kuitenkin sinnikkäästi jatkaa eteenpäin toivoen, että mieheni muuttuu. Niin ei käynyt."

Tilanteesi on ollut pimeää koko ympäristön suhtautumisen vuoksi. Jumala varmasti tietää todelliset syylliset eli "onnentoivottajat" ja näin sekavan mielentilasi aiheuttajat. Ja paha mieli lisää kokonaisvaltaista pahaa oloa, jopa oksenteluusi saakka.Kuten on: kielellä vallassa elämä ja kuolema.
        Itse sain aikoinaan anopiltani suuren onneni keskellä kolmatta odottaessani pahasilmäiset ja -sanaiset "onnentoivotukset". Ohdakkeisen odotusajan ja lapsen kriittisen syntymän jälkeen vihdoin onnikin koitti.
        Olin niin lapsellisen tyhmä, etten tajunnut "onnentoivotuksen" syvintä viestiä - abortti!
        Ehkä ei uskaltanut sitä sanaa ääneen sanoa suuren taustasukuni vuoksi.

• puulla päähänkö...?

En saarnaa abortistasi. Ainoastaan ihmettelen tuota uskoa että
        "jos jumala olisi TODELLA tarkoittanut estää abortin, olisi hänellä ollut siihen kaikki keinot "
        Tuo on aika ontuvaa... Jos minä tapan naapurini niin voin sen uskon varjolla selittää samalla tavalla. Että jumala olisi voinut sen estää jos olisi halunnut.

Entäs tuo viimeinen ammuskelu ? Olisiko jumala senkin voinut estää jos olisi halunnut ?

• nuorikkoinen

Minä pyytäisin sinua vielä miettimään uudelleen avioitumista. Mielestäsi teit väärin abortoidessasi lapsen, mutta miehesi teki sinulle silti anteeksiantamattoman väärin. Ei ole aikuismaista kriisitilanteen hoitoa toisen hakkaaminen. Eikä varsinkaan toista kunnioittavaa toimintaa.

Muuten lähetän sinulle voimia selviytymiseen! Olet oman kiirastulesi käynyt läpi, ja uskon että Jumala ja Jeesus Kristus ovat sinulle anteeksi antaneet, ja että lapsellasi on kaikki hyvin Taivaassa. :) Olet varmasti syntyneille lapsillesi hyvä äiti.

• henkilö X
        puulla päähänkö...? kirjoitti:

En saarnaa abortistasi. Ainoastaan ihmettelen tuota uskoa että
        "jos jumala olisi TODELLA tarkoittanut estää abortin, olisi hänellä ollut siihen kaikki keinot "
        Tuo on aika ontuvaa... Jos minä tapan naapurini niin voin sen uskon varjolla selittää samalla tavalla. Että jumala olisi voinut sen estää jos olisi halunnut.

Entäs tuo viimeinen ammuskelu ? Olisiko jumala senkin voinut estää jos olisi halunnut ?

Tämä nyt ei liity enää aloittajan aiheeseen yhtään, mutta...

"Jos minä tapan naapurini niin voin sen uskon varjolla selittää samalla tavalla. Että jumala olisi voinut sen estää jos olisi halunnut.

Entäs tuo viimeinen ammuskelu ? Olisiko jumala senkin voinut estää jos olisi halunnut ?"

Eikö Jumalaa kutsuta kaikkivaltiaaksi. Mikäs kaikkivaltias se sellainen olisi, joka ei kykenisi tällaisia asioita estämään? Jos kaikkivaltias ei kykene estämään omien luomustensa tekemisiä yhtään sen paremmin, kuin mitä me muut ihmisetkään kykenemme, niin mikä ihmeen kaikkivaltias se sellainen on?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pahan_ongelma

• hönttisenykä

Kamala tarina! Voimia sinulle. Mutta muita, että lapsesi pääsi parempaan paikkaan, missä ei ole kipua eikä huolia. Taivaaseen nimittäin. Toivotan lämpimimmät avut sinulle ja jaksele!

• 1238

Kuka idiootti menee tekemään lapsen, jotta avioliitto muuttuisi paremmaksi? Ei silloin mitään lapsia aleta tekemään, voi kiesus... Ja jos aviomiehellä on vielä taipumusta väkivaltaisuuteen, pettämiseen, juomiseen?

• <dcsvf

No kymmenentuhatta muutakin naista tekee saman tämän vuoden aikana, mutta ei se kai lohuta....

• asdasdgfsdfb

Tuosta aloituskesta tulee mieleen THE Rainin erään laulun sanat "....synnintunto saa sut riekaleiksi riepottaa miksei se anna olla vaan, sun salaisissa haaveissas, joku rakastaa sua niin että sydämeen sattuu sulle Jumala vastaa, mä seuraan sua matkoillas, annnan anteeksi kaiken mihin katuva kaatuu...". Tuo on aika vanhalta The Rainin levylyä, Kiitos ja anteksilta, en musita mikä piisi. Serkkuni sen niien levyn sillon osti ja kuuntelin sen verran että vieläkin osaan melkein kaikki lätyn laulut ulkoa

• Rikottu sielu

The Rain, Tuuli kulkee.
      Löysin biisin ja kuuntelin. Kaunis!

• Poju...

Moi Rikottu.... Ymmärän jossain määrin suurta tuskaasi....

• 424322234234334

Hohhoijjaaa. Taas näitä aborttia vastaan olevilta ihmisiltä näitä jeesustelu-kirjoituksia.

HEI IHMISET JOTKA MIETITTE ABORTTIA. ÄLKÄÄ NÄITÄ TARINOITA USKOKO.

• Aala

Abortti oli elämäni paras ratkaisu

• ei tappaja

MURHA ei koskaan unohdu.

• ei tappaja

• kokenut senkin
        ei tappaja kirjoitti:

MURHA ei koskaan unohdu.

Ei unohdu myöskään väkivaltainen mies.Paskoja kaikki.

• mielipide vain...

paras vaan kun menet psykologille juttelemaan tuosta. ensinnäkään ei ole tervettä että lapsia tehdään vain sen takia että saisi liiton pelastettua, ne täytyy tehdä rakkaudesta. ja Sillä ei tuollaista miestä muutettua saa.. Hän saattaa luvata ties mitä kuuta taivaalta ja että muuttuu mutta todellisuudessa niin ei tule käymään. jos mies lyö naista kerran lyö hän toisenkin.. ellei asiaa laiteta päätökseen. ja lapset siinä eniten kärsii siitä että vanhemmat tappelee ja hyvin pienetkinlapset tajuavat enemmän kuin kuvittelemmekaan.. vaikea peittää ihmissuhteessa piileviä ongelmia..

• jhjkjlkjl

Ihan näin aiheen ohi vaan tuli mieleen, että abortin myöntänyt lääkäri ei tainnut olla ihan tehtäviensä tasalla. Jos vastaanotolle tulee aborttia hakemaan ihminen joka on niin sekaisin kuin sinä silloin, tulisi lääkärin ehdottomasti puuttua asiaan eikä vaan tyynesti myöntää abortti.

• Abortin ehdottelusta

Olen itse kokenut, kuinka hoitohenkilökunta ei jaksa paneutua siihen, MIKÄ oikeasti on hoidettavalle tärkeää, vaan koettavat vaan "hoitaa asiat pois päiväjärjestyksessä". Oma avioliittoni oli kaaoksessa toisen raskauteni aikana. Lisäksi olin fyysisesti sairas ja täysin poissa tolaltani. Raskauteni ei ollut suunniteltu, ja tuntui pahalta, kun koko maailma tuntui olevan vastaan, ja jouduin yksinäni taistelemaan elämäni ja lasteni puolesta, kun mies hylkäsi juuri silloin, kun apua olisi tarvittu. Minut ohjattiin kahden mielenterveyshoitajan juttusille. Kerroin mm. siitä, etten ollut koskaan halunnut /suunnitellut lapsia, vaikka niitä olikin nyt jo toinen tulossa. Toinen hoitaja katsoi minua välinpitämättömästi, ja tokaisi "Vieläkö ehtisi tehdä abortin?"

Olin järkyttynyt. Kuka sanoo noin raskaana olevalle naiselle? Olin yrittänyt kertoa, että olin kaoottisessa tilanteessa osittain siksi, että siihen oli päädytty vallitsevissa, suunnittelemattomissa olosuhteissa. En ollut kertaakaan sanonut, etten rakastaisi jo olemassa olevaa lastani, tai ettenkö tulisi rakastamaan toistakin. En ollut edes ajatellut aborttia, vaikka tilanne olikin hirveä. En juo, tupakoi, käytä huumeita tai käyttäydy holtittomasti. Silloin käyttäydyin neuroottisesti fyysisen, henkisiä ongelmia aiheuttavan sairauden vuoksi sekä kaoottisen elämäntilanteen masentamana, en siksi, että se olisin luonteeltani sellainen.

Sanomattakin on selvää, etten mennyt takaisin "apua saamaan" näiden ihmisten luokse, jotka eivät olleet ymmärtäneet minua ja tilannettani ollenkaan. Aborttia ehdotettiin vajaan puolen tunnin keskustelun jälkeen! Olin vasta ollut kertomassa sitä, kuinka tähän tilanteeseen oltiin ajauduttu!

Minulla on nyt kaksi rakasta lasta. Edellinen raskaus ja sen hetkiseen elämäntilanteeseen liittyvät asiat ovat olleet minulle todella traumatisoivia. En ole abortinvastustaja, ja minusta on ihan järkevää joissain tilanteissa abortti tehdä, mutta se ei sovi kaikille. Eikä sitä pitäisi rutiininomaisesti ehdottaa edes kaikille kaoottisessa tilanteessa oleville äideille. Pitäisi ensin ottaa selvää siitä, mitä henkilö itse pitää tärkeänä.

• 1234

Anna aikaa itsellesi, se parantaa.

• Anna anteeksi

Anna anteeksi itsellesi. Sinulla oli suuria vaikeuksia elämässä ja ulospääsy vaatii joskus suuria päätöksiä, valitettavasti aina ei tee ehkä oikeita ratkaisuja. Nyt et kuitenkaan voi sille mitään ja sinun on pakko jatkaa elämää. LAPSESI tarvitsevat ÄITIÄ sitä et saa nyt unohtaa. Sinun pitää saada itsesi kuntoon ja haettava apua jos tuntuu ettet muuten voi unohtaa. Muuten kadut vanhempana sitä että virheesi tuhosi monen ihmisen elämän. Jos nyt vaikeena aikana luovut tehtävästäsi äitinä muille lapsillesi.

• tyyneyttärauhaa

Ota vaan hetki ja päivä kerrallaan. Elämässä sattuu ja tapahtuu ja tuska hellittää ajan kanssa. Sun uni kertoi että enkelivauvalla on kaikki hyvin. Itse asiassa kuolemaa ei ole. Eletetään vaan eri "tasoissa". Elämä voittaa ja älä ala enää ruoskimaan itseäsi tuosta tapahtuneesta. Kirkko on hyvä paikka rauhoittua ja usko on tarkoitettu ihmisen lohduttamiseen ei tuomitsemiseen. Paljon voimia sulle ja perheellesi!

• No niin

Itse en usko että juuri mihinkään muuhun, kuin että tänne synnytään, täällä ollaan ja aikanaan kuollaan, siinä se. Kuoleman jälkeinen elämä on korkeintaan muiden ihmisten muistoissa, mutta toivottavasti niissä ja hyvissä.

Eihän tuo sinun ratkaisu mikään synti ollut, ratkaisit asian joka oli hyvin vaikea, sitä on vaikea järkisyin perustella miksi tunnet, kuten tunnet (syyllisyyttä). Mietippä sitä, että olisit vaikeaan tilanteeseen tuonut uuden ihmisen, joka olisi voinut vaikeasta tilanteesta kärsiä, sekä vastasyntynyt että sinä, että vielä nuo 3 muuta lasta, koska pinna kiristyisi sinulla. Muista, että sinulla on nuo 3 ihanaa lasta, jotka tahtovat sinun olevan heille äiti.

Sinun pitää ymmärtää, että vaikka päätös oli vaikea, se varmasti oli oikea ja siten myös sinun tulee antaa ensisijaisesti anteeksi itsellesi. Kukaan tai mikään muu ei sinua pysty kaatamaan kuin sinä itse, kukaan muu ei pysty sinua syyttämään kuin sinä itse. Anna itsellesi aikaa ja anteeksi.

Jos ymmärrät, että maailmassa on miljoona eri uskontoa, niin sinun tulisi pyytää kaikilta jumalilta anteeksi, jos uskot. Usko itseesi ja anna itsellesi anteeksi. Olit vaikeassa tilanteessa ja tuntien itsesi, teit varmasti parhaan ratkaisun itsellesi.

Keskustele asiasta (parhaan) ystäviesi kanssa, ota yhteyttä terveyskeskuksen lääkäreihin / psykiatriin, he auttavat lisää.

• AIFH

Olisit miettiny sitä silloin, turha enää itkeä! Se on myöhästä nyt.. En halua vaikuttaa kylmältä, mutta vihaan tuollaisia ihmisiä kenelle on paskan hailee, mitä sille tulevalle ihmisen alulle tapahtuu.. KUVOTTAVAA!

• älä syytä

Et tiedä elämän raakuudesta mitään,kun olet noin helposti tuomitsemassa .Se voi elämä itkettää vielä sinuakin joskus.

• Niiin???
        älä syytä kirjoitti:

Et tiedä elämän raakuudesta mitään,kun olet noin helposti tuomitsemassa .Se voi elämä itkettää vielä sinuakin joskus.

Mukavuusabortti on kyllä ihan itse valittu "itketys" jonka voi helposti välttääkin.

• mene pois provo

Kannattaa antaa adoptioon ne kolme elävää lastasi, jos vielä aiot laittaa hynttyyt yhteen sen hakkaavan paskaläjä-ukkosi kanssa.

• oikea aikuinen

En viitsinyt sun tekstiäsi edes lukea mutta minusta tuntuu että se oli sun paras tekemäsi asia! yksi uusi samanlainen typerys maapallolla vähemmän!

• Lapseton

Itse olen teettänyt 4 aborttia ja tyytyväinen siitä, ettei exäni kanssa ole mitään, mikä yhdistäisi meidät. Niin paljon sekoittanut elämääni eron jälkeen. Eivät ne abortit ole mukavia, mutta elämässä on tehtävä valintoja ja pystyttävä seisomaan niiden takana myös tulevaisuudessa.

• saman kokenut

Miestäsi tässä pitäisi syyllistää,ei sinun päätöstäsi olla hankkimatta lisää lapsia jo valmiiksi huonoihin oloihin,lapsia on liikaa jo huonoissa oloissa.Olet mielestäni tehnyt oikean päätöksen että jaksat olla eron jälkeen jo olemassaolevien lasten kanssa.Miehesi on ollut täys SIKA sanoessaan ja luulleensa että jäät kitumaan yksin kaiken keskelle.Toivottavasti painajaisesi siirtyy miehellesi loppuiäksi.Käy terapiassa juttelemassa,se takuulla auttaa kun tilanteesi on päässyt kuitenkin jo noin pahaksi,se auttaa myös lapsiasi.Toivotan kaikkea hyvää Sinulle ja Lapsillesi mukavaa kesää ja toipumisia.

• et oo tainnu koskaan pidellä käsissäs vasta sisältäs tullutta möykkyä jolla on kädet ja jalat, pääki? no minä oon, ja vielä ihan omaa. ottakaa akat ihteenne niskasta kii älkääkä parkuko.. eteenpäin on mentävä.

• Annoit minkä voit

Tehtyä ei saa enää tekemättömäksi, joten elä eteenpäin, opettele hyväksymään tekosi sillä muuta et voi. HYVÄKSY. Jokainen tekee virheitä elämässään.
      Pidä hyvää huolta jo olemassa olevista lapsistasi .Älä anna miehesi lyödä.Kukaan ei ole ansainnut väkivaltaa,ei kukaan.Ajattele millaisen mallin lapsesi saavat.
      Lue Lorna Byrnen kirjoja. Syntymätön lapsesi on nyt pikkuenkeli ja sinä jatkat elämääsi täällä lastesi kanssa.Älä hyväksy lyömistä,älä koskaan.....

• Freedom!

Mun mielestä sä teit oikein, sulla on jo KOLME lasta jotka elää huonoissa oloissa (ISÄ HAKKAA ÄITIÄ ja vanhemmat muutenkin riitelee paljon)! :)
      Se on "pelkkää kemiaa" raskauden alkuviikoilla, se on vain lihamöykky jolla ei ole vielä mitään ruumiinosia. (:

• Jättilihamöykylle

• Kenen kärsivän?

Ai ton leuhkan "lihamöykky"-valehtelijan vai? No voi kamalaa, iteppä kerjäs ;))

• lihamöykky löl

Se mille sikiö näyttää riippuu sille millä viikolla se abortoidaan.
        Ihmisiä on liikaa joten mun mielestä on hyvä juttu että abortit on olemassa!

• " juomunäkki "

Ihmettelen miksi ihmiset yleensä tekevät lapsia , oletankin että enin osa on vahinkoja ?
      Ihmisessä ei ole mitään erikoista eikä se ole katoavaa luonnonvaraa , meitä on liikaa joten olisi suotavaa ettei ihmiset lisäänny ihan vain tavanvuoksi .

• ---l--

Minulle on tehty kaksi aborttia, en kadu kumpaakaan, en olisi jaksanut niissä olosuhteissa ottaa lisää lapsia maailmaan, hyvä jos selvisin entisistä.
      Joku tietysti sanoo, olisit antanut adoptoitavaksi:(
      Helppo sanoa, kun kantaa lasta yhdeksän kuukautta ja synnyttää sen, ei siitä voi luopua vaikka itse olisi aivan loppuun palnut elämässään.
      Jos kaikki on ennalta määrättyä, kai sitten piti käydä näin.
      Harkitsin aborttia kauan ja hartaasti, en tehnyt sitä äkkinäisesti.
      Myös aloittajalla on tilanne että et olisi jaksanut raskautta ja synnytystä ym.. olosuhteissa joista kerroit. Teit aivan oikean ratkaisun.
      Lapsesi, mikäli jotain on tuonpuoleisessa, antaa sinulle anteeksi.
      Et voi perua asiaa, joten käännä ajatukset muuhun jos alkavat painaa liiaksi, niin minä selvisin. Asiat joille ei voi mitään pitää vain hyväksysä, elämä jatkuu, sillä on sinullekin vielä paljon tarjottavaa. Olen jo 60 en enää ajattele aborttejani, olen tasapainossa ja onnellinen, yksin asuva nainen.
      Etsi ammattiapua mikäli et muuten selviä.

• santo domini

Minäkin olen samoilla linjoilla. Jos olisit pitänyt lapsen, olisit todennäköisesti aivan sekaisin väsymyksestä, vauvan hoidosta, isompien lasten hoidosta ja siitä, että parisuhteesi menisi koko ajan vain huonompaan suuntaan.

En oikein ymmärrä sitä, että miksi lapsia pitää hankkia tolkuton määrä vain siksi, että vauva on niin ihana tai siksi, että vauva pelastaa parisuhteen. Sitä lasta pitää rakastaa, hoivata ja kasvattaa vähintään 18-v, jotta hänestä kasvaa onnellinen ihminen ja yhteiskunnan jäsen. Keskity nyt hyvänen aika niihin olemassaoleviin lapsiisi äläkä murehdi sitä menetettyä lasta.

Minusta sinä kuulostat siltä, että olet aika sekaisin perhe-elämäsi ja parisuhteesi vuoksi. Pistä itsesi kuntoon. Jumala tai pappi ei sitä tee, vaan ne paranemisen ainekset löytyvät sinusta itsestäsi. Tarvittaessa hakeudu lääkäriin ja keskustele jonkun kanssa asia läpi. Anna itsellesi anteeksi ja anna elämän jatkua. Ota opiksesi siitä, mitä tapahtui. Rakasta itseäsi ja lapsiasi. Lapsesikin tarvitsevat tukea ja kolme lasta on paljon kasvatettavaa.

Pidä nyt ainakin muutaman vuoden tauko lapsen teossa. Keskity hoitamaan itsesi ja parisuhteesi kuntoon. Ehdit kyllä ikäsi puolesta tekemään vielä lapsia, jos se tuntuu tärkeältä. Muista kuitenkin huolehtia myös siitä, että et jää tyhjän päälle, jos ero miehestäsi tulisi eli panosta opiskeluun/työhön myöskin. Pahinta on se, että tehtailet lapsia saadaksesi rahaa etkä uskalla lähteä parisuhteesta siksi, että olet taloudellisesti riippuvainen miehestä.

• aurinkoista kesää
        santo domini kirjoitti:

Minäkin olen samoilla linjoilla. Jos olisit pitänyt lapsen, olisit todennäköisesti aivan sekaisin väsymyksestä, vauvan hoidosta, isompien lasten hoidosta ja siitä, että parisuhteesi menisi koko ajan vain huonompaan suuntaan.

En oikein ymmärrä sitä, että miksi lapsia pitää hankkia tolkuton määrä vain siksi, että vauva on niin ihana tai siksi, että vauva pelastaa parisuhteen. Sitä lasta pitää rakastaa, hoivata ja kasvattaa vähintään 18-v, jotta hänestä kasvaa onnellinen ihminen ja yhteiskunnan jäsen. Keskity nyt hyvänen aika niihin olemassaoleviin lapsiisi äläkä murehdi sitä menetettyä lasta.

Minusta sinä kuulostat siltä, että olet aika sekaisin perhe-elämäsi ja parisuhteesi vuoksi. Pistä itsesi kuntoon. Jumala tai pappi ei sitä tee, vaan ne paranemisen ainekset löytyvät sinusta itsestäsi. Tarvittaessa hakeudu lääkäriin ja keskustele jonkun kanssa asia läpi. Anna itsellesi anteeksi ja anna elämän jatkua. Ota opiksesi siitä, mitä tapahtui. Rakasta itseäsi ja lapsiasi. Lapsesikin tarvitsevat tukea ja kolme lasta on paljon kasvatettavaa.

Pidä nyt ainakin muutaman vuoden tauko lapsen teossa. Keskity hoitamaan itsesi ja parisuhteesi kuntoon. Ehdit kyllä ikäsi puolesta tekemään vielä lapsia, jos se tuntuu tärkeältä. Muista kuitenkin huolehtia myös siitä, että et jää tyhjän päälle, jos ero miehestäsi tulisi eli panosta opiskeluun/työhön myöskin. Pahinta on se, että tehtailet lapsia saadaksesi rahaa etkä uskalla lähteä parisuhteesta siksi, että olet taloudellisesti riippuvainen miehestä.

Edellisellä asiallinen vastaus aloittajalle, kiitän siitä.
        Anteeksianto itselle, oman itsensä arvostaminen on tärkeää.
        Tappavista parisuhteista on viime aikoina ollut liikaa otsikoita;
        heti ero väkivaltaisesta miehestä. Joka lyö kerran, lyö toisenkin kerran.

• raskastaakka

Abortista on kammottavat seuraukset ,niin kuin näette!
      Kannattaa miettiä useamman kerran haluaako lasta vaan ,hoidetaanko ehkäisy kunnolla. Näin käy kun, yritetään "virhettä" korjata jälkeenpäin.
      Surullista :(

• Aika tappaa kaikki

Kaikki abortin tekijät viimeistään vanhana tajuavat että se oli oikea ja viisas ratkaisu.
      Kuolemaanhan meijän kaikkien vanhemmat meijät on tehdessään tuominnu.

• Viisasta tappamista?

Mutta harvempi sentään kuolee toisen ihmisen tappamana.. ja siinä on vissi ero että on saanu elää ensin sen aikaa kun luonnollisesti elää.

• anna anteeksip

Tuntuu siltä, että näitä tarinoita tehdään tänne yhtenään... Saadaan mielenkiintoa pidettyyä yllä sivustolla. Uskon että osa, ehkä jopa suuri osa dramaattisimmista kirjoituksista on "keksittyjä".

Ellei tämän kohdalla ole näin, toivon voimia kirjoittajalle. Meillä kaikilla on elämässämme haasteita, erilaisia tosin.

• mieskin osallinen

Mies usein taustalla vaikuttamassa myös, eli miestäkin voitte te, jotka haukutte syyllistää, jos se oloanne yhtään helpottaa..onko miehen väkivaltainen käytös mielestänne hyväksyttävää?

• Ei toki,

mutta pahinta (kuolettavaa!) väkivaltaa tässä kärsi se lapsi joka tapettiin..

• ujb

Olet oikeassa. Niin paljon on kärsimystä jo syntyneillä.
      Miksi nämä abortin vastustajat eivät uhraa ajatustakaan heille.
      Olen menettänyt aikuisen lapseni kuolemalle, lisäksi on aikoinaan tehty abortti.
      Arvatkaapa kumpiko sattui enemmän.
      Lapsi eli hyvän elämän, vaikea siraus katkaisi sen kesken kaiken.
      En olisi selvinnyt jo olemassa olevien lasteni hoidosta jos olisin tehnyt lisää. Ehkäisin, mutta sattui vahinko jota ei pitänyt sattua kuin 1-2 sadasta.

• Sinähän senkin

taas tiedät ettei uhraa... ja mitä sinä sitten uhraat? Olet uhrannut lapsesi elämän, etkä taida mitään syntyneidekään eteen tehdä vaikka täällä tekopyhänä lapsia suojeleville paasaat.

• shihs

Aloittajalle:
      Miksi antaa ykköspesää,jos kerran abortti on sitte väärin?
      Ettei siinä vaan evoluution sanelemat vaatimukset mielessä jylläis,vaikka olis minkälainen uskovainen?

• Täh?

Miksi tää nostettiin UUDESTAAN etusivulle?

• sen takia

ei saanu riittävästi huomiota osakseen..

• Rv 43 menetetty

Rikottu sielu, tai muut abortin tehneet; ÄLKÄÄ LUKEKO NÄITÄ TEKSTEJÄ.
      Mene ihmeessä puhumaan asiasta lääkärin kanssa. Olet tehnyt aivan oikein.
      Minulle auttoi pitkä terapia kun lapseni menehtyi rv 43 synnytyksessä. Toivon, että saat itsellesi rauhan. Et todellakaan ole tappanut lasta, vaan keskeyttänyt raskauden joka ei ole ehtinyt sikiö- vaiheeseen. On aivan eri asia äitinä laittaa arkkuun oma vauva, jo iso vauva, sekä haudata hänet. En aliarvioi tilannettasi, vaan yritän sanoa, ettet ole ketään tappanut koska mitään elävää ei ole ollutkaan.

• eläviäneonheti

Miten joku on noin sokea "Että mitään elävää ei ole ollutkaan"
        Kun hedelmöitys tapahtuu,siitä alkaa uusi elämä HETI!
        Sikiö on elävä olento, vaikka ei ihmistä vielä muistutakkaan!
        Hyväksyn abortin vain, jos nainen on raiskattu!

• aurinkoista kesää
        eläviäneonheti kirjoitti:

Miten joku on noin sokea "Että mitään elävää ei ole ollutkaan"
        Kun hedelmöitys tapahtuu,siitä alkaa uusi elämä HETI!
        Sikiö on elävä olento, vaikka ei ihmistä vielä muistutakkaan!
        Hyväksyn abortin vain, jos nainen on raiskattu!

Niin,
        kaikkien miesten pitäisi lakisääteisesti käyttää yhdynnässä aina kondomia, koska erittäin usein hedelmöitys tapahtuu, mutta "uusi elämä?" poistuu omia aikojaan jo ennen, kuin raskautta on edes todettu.
        Oliko se elämä?

• Ai ettäkö
        aurinkoista kesää kirjoitti:

Niin,
        kaikkien miesten pitäisi lakisääteisesti käyttää yhdynnässä aina kondomia, koska erittäin usein hedelmöitys tapahtuu, mutta "uusi elämä?" poistuu omia aikojaan jo ennen, kuin raskautta on edes todettu.
        Oliko se elämä?

sellasta ei ollu olemassakaan mistä kukaan ei tienny??

• aurinkoista kesää
        Ai ettäkö kirjoitti:

sellasta ei ollu olemassakaan mistä kukaan ei tienny??

Ai ettäkö,
        ajattele, kuinka monta mahdollista veljeäsi valui joka kuukausi terveyssiteisiin tai vessanpyttyyn, mikäli vanhempasi harrastivat suojaamatonta seksiä?
        Jos se oli elämää, se oli heidän elämänsä. Kaikkea hyvää kaikille syntymättömille alkioille!

• Valhep*skaaa!

Miten sinäkin
        kehtaat jauhaa tollasia naurettavia valheita vaikka omakin lapses kuoli (vai kuoliko edes mikään sun mielestä?)?? Mutta siinä oot oikeessa, alottajan ei kannata lukee sellasta mikä saa pään vaan enemmän sekasin..

• enkelipieni*

Itse mietin kaoottisessa elämäntilanteessa 5 vuotta sitten aborttia. Tiesin, että tulisin jäämään yksin lapsen kanssa jonka isä on ja olisi alkoholisti. Olin varma, että olen pilannut elämäni täydellisesti ja ainoa vaihtoehto on abortti. Menin neuvolaan keskustelemaan tilanteestani ja suurempi osa minusta tuntui haluavan aborttia. Neuvolan työntekijä oli käsittämättömän ihana ihminen, joka osasi ihmeellisellä tavalla luoda uskoa siihen, että myös vaikeassa tilanteessa lasta odottavan on mahdollisuus saada tukea odotukseen ja tulevaan äitiyteen ja hän kehoitti minua asiaa vielä rauhassa ajattelemaan sen lopullisuudenkin vuoksi. Kun sain rauhassa koottua ajatukseni vahvistui ajatus siitä, että me kyllä selvitään. Kaiken pahan keskellä ajattelin, että se riittää kun saan sanoa lapselleni, että hän on syntynyt rakkaudesta ja se toi minulle uskomattoman paljon voimaa. Vaikka ei se rakkaus kestänytkään. Nyt olen vilkkaan ja eloisan 5-vuotiaan äiti ja kiitän sydämessäni tuota neuvolan työntekijää, joka valoi minuun uskoa.

Voimia sinulle. Uskon, että tilanteesi on ollut kaoottinen eikä tuolloin kykene tekemään harkittuja ratkaisuja. Olet toiminut tilanteessa niillä tiedoilla ja kokemuksella mikä sillä hetkellä oli. Muista olla itsellesi armollinen. Sinulla ja teidän perheellä on pieni enkeli pilvenreunalla.

• 37

Juuri näin, kun raskaus keskeytetään ennekuin se on ehtinyt sikiövaiheeseen, mitään lasta ei vielä ole olemassa.Eikä niinollen mitään lasta tapeta.Järkeä peliin.

• Ja eikun poistoon

sitte vaan. Valehitakaan ei sitte sallita kun niitä ei saa taas näköjään oikookaan :))) että oleppa hyvä vaan :D

ja virlä uudestaan:
        Järkeä tarvitaan.
        Jos mitään lasta ei ois niin eihän sieltä aborteillakaan mitään sillon tarttis "poistaa" :DDD ÄLY HOI taas....

Kyllä nää voidaan tänne taas lisäillä ihan iin monta kertaa kun tarvii tai kun valhepaskat lähtee...

• Yritä selvitä

Niin se on. Tappaminen ja murha on synti.

• zdfhgaedfg

Abortti on ainoa oikea ratkaisu tilanteissa, missä lapsen saaminen ei ollut tarkoitus.

• Höpöhöpö.

Kun lapsi on olemassa, se on tarkoitettukin tulemaan. Alkanut elämä on oikein.

• -92

tossa kohtaa ois oikeesti fiksumpaa antaa nykyiset lapset hoitoon ja hakeutua itsekkin hoitoon. Ei oo oikein lapsiakaa ajatellen että parisuhde kärsii.

ja sen sun miehes voit laittaa surutta pihalle. Ei sun tarvi kattella tollasta touhuu vierestä kun itselläsikään ei asiat oo yhtää sen paremmin, ja vaikka oliski nii et oo velvollinen sulattamaa miehes touhuja.

mutta tosiaan, laita ne 3 lasta hoitoon vaikka jollekki sukulaiselle ja hakeudu itse ammatti-hoitoon.

• grannen

hae apua ja elä ajattele itsemurhaa. ota vastuu lapsista, sen olet heille velkaa. miten luulet heille käyvän ilman sinua.

• En tuomitse sinua lainkaan. Ja ne jotka tuomitsevat älä kuuntele heitä. Kaikesta huolimatta olet samanlainen ja arvoinen ihminen kun kukaan muukaan meistä. Eikä tekosi tee sinusta muista huonompaa.
      Jos asut vielä miehesi kanssa, lähde. Lähde turvakotiin, jossei ole muuta paikkaa. Heidän kauttaan saisit varmasti ammattiapua, ja sitä tarvitset. Olen todella harmissani puolestasi, ettet ole suvultasi saanut tukea. Tätä en voi lainkaan käsittää. Vähintään verisukulaisten on tuettava sitä jolla on hätä. Ei kuulu jättää yksin, se se vasta moraaliton teko on.
      Muista, olet nuori, ja muista että sinulla on lapset joita rakastat. Sinun on jo heidän takiaan haettava apua ja lähdettävä miehesi luota joka juo ja hakkaa. Nainen itse tekee päätösen abortista, ei kukaan muu. Sitä on turha kenenkään lähteä moralisoimaan. Asiaa ei saa tekemättömäksi. Vaikka tuntuu että ansaitsit miehesi lyönnit, jatkossa taatusti ajattelet toisin. Et ole ansainnut sitä että miehesi on heilastellut muiden naisten kanssa (näin ymmärsin tekstistäsi). Mikä se sellainen perhe ja rakkaus on? Ei, et ole ansainnut sitä että sinua kohdellaan huonosti ja lyödään. Kukaan ei ole ansainnut sitä! Olen aivan varma että kun selviät tästä kokemuksesta et enää kadu päätöstäsi. Tulet näkemään asiat toisin, olet parempi ihminen, nainen, äiti kuin arvaatkaan. On parempi että olet hyvä, turvallinen ja rakastavainen niitä lapsia kohtaan jotka sinulle on jo suotu, kuin äiti joka jää lastensa kanssa kotiin jossa on äitiä kohdellaan aliarvoisesti. Lapset eivät hyödy siitä että heillä on rikkinäinen äiti. Selviät taatusti tästä ja olet vahvempi kuin koskaan. Nyt haet apua ja heti. Paljon voimia tulevaan.

• Tsemppiä vaan

Teit ihan oikein, turhaan syytät itseäsi. Ratkaisusi oli tilanteeseen nähden varmasti ihan sopiva.

Ei lapsi saa olla mikään "rangaistus", joka on "pakko kärsiä". Kyllä niitä pahempiakin "tappajia" tässä maailmassa riittää. Hanki ihmeessä ammattiapua, jotta saat keskustella tunteistasi.

• saffs

Turha miettiä enää. Sinullaon 3 ihanaa lasta, anna aikasi ja ajatuksesi heille. myös äidillä on oikeuksia, jotta jaksaa elää. LApsi ei sikiönä kärsinyt. Itse tein abortin, josta en ole itsäni syylistänyt. Mies oli väkivaltainen ja pelkäsin sitä ja siitä tulevia tilanteita. Olin jo hänen kanssaan saanut yhden lapsen. Seuraava raskaus tuli vahingossa melkei heti perään vaikka vielä imetys lastani täysin. Varmaan olimme molemmat hyvin hedelmällisiä silloin. En kadu päätöstäni, en vain olisi voinut olla väkivaltaisen miehen kanssa siinä enää. Lähdin lapseni kanssa sitten myöhemmin pian pois. Se oli elämäni parhain päätös. Toivon sydämestäni, että saan vielä joskus jonkun toisen kanssa lapsia - ja vaikka monta. Joskus on vaan tilanteita, että vaihtoehdot ovat siinä tilanteessa silloin olleet liian vähissä. Jos koet noin kovaa syyllisyyttä, hae tosiaan lääkäriltä apua. sulla menee elämä ja äitiyis nykyisiltä lapsilta ohi tuon yhden asian takia. Sinun elossa olevat lapset tarvitsevat iloista, onnellista äitiä tässä ja nyt, jollainen voit ola jos haet apua.

• jotkulöytäähakkaajia

Nämä samat naiset löytää aina uuden väkivaltaisen miehen ja kierre jatkuu...
        Jos ei osaa/halua nähdä väkivaltaisuutta ennen kuin alkaa penskoja puskeen
        Tuskin sitä näkee toisellakaan kerralla.

• Provo tai pimee ämmä

Tämä "RIkotun sielun" avaus oli joku miehen kirjoittama trolli. Ei kukaan nainen voi olla niin typerä, että kirjoittaisi näin, kuten avaaja:

"Kun mieheni sai tietää teostani ja hän hakkasi minua, minusta ei tuntunut millekään. Olin ansainnut jokaisen nyrkin iskun, jokaisen lyönnin ja kauheat sanat."

"Jollain tavalla olemme mieheni kanssa lähempänä toisiamme kuin koskaan ennen."

Joopa joo ja heko heko.

• jeesus antaa anteek

ymmärän täysin sinun tuskasi meillä on ollut lähes samanlainen tilanne mutta en ei olla aborttia tehty mutta se on totta että jeesuksen sovitystyön kautta sulla on anteeks anto ja ne molemmat lapset on taivaassa mutta se on minun mielipide ja myös raamatun en halua sinua syylistää sillä että sanot että se ei kaduta sua se eka abortti mutta raamattu sanoo minä tunsin sinut jo idussasi. silläkinh lapsella olisi ollut tarkoitus olla maailmassa samoin kuin toisellakin mutta parempi heillä on siellä kuin täännä pahassa maailmassa. muista vaikka sinun syntisi ovat veri ruskeat ne tulevat villanvalkeiksi usko ne saaneesi anteeksi ja jatka elämääsi eteenpäi tiijätkö että moni murhamieskin on saanut syntinsä anteeksi ja joutunut jatkaa elämäänsä hän pystyy uudistamaan teidän liittonnekin en itse hyväksy abortteja missään nimessä mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi siunausta

• voimia :)

Kaikella on tarkoituksensa...sinun lapsesi ei ollut tarkoitus syntyä tähän maailmaan. Tärkeintä on, että hoidat nyt itsesi kuntoon, niin että jaksat 3 lapsen kanssa. He tarvitsevat sinua. Et sinä ole paha ihminen, anna lupa olla itsellesi armollinen. Lapsesi tarvitsevat sinua. Sinun "enkelilapsella" on kaikki hyvin. Jos syyllistät itseäsi, sinun lapsesi kärsivät. Nyt vain haet apua ja keräät voimia. Kaikki kyllä järjestyy, jos vain jaksat siihen uskoa. Voimia ja suosittelen kirjaa Lorna Byrne, enkeleitä hiuksissani. nimim. itsekin kovia kokenut, mutta niistä selvinnyt

• Pas-ka duuni

Ei ole lääkäreistäkään mukavaa tehdä abortteja,onhan heidät tarkoitettu pelastamaan ihmishenkiä.
      Kerta toisensa jälkeen tulee samat tyypit teettään aborttia ,koska se on heille ehkäisykeino, jonka sairaala hoitaa heidän puolestaan!

• olet unessa saanut selkeän viestin. Ole turvallisella mielellä; äitin usko pyhittää lapsesi. Ihminen on vajavainen. Ei ihminen, ilman toisten tukea ja turvaa voi aina hallita elämäänsä. Joskus jaksamisen rajat ylittyvät.
      Älä hänestä murhetta enää kanna. Hän on paremmassa turvassa, Taivaan Isän huomassa.

Oletko huomannut, että abortti-kohtaloon päätyneille äideille on tarjolla NNKY:n Itu-palvelu. Sieltä löytäisit vertaistukea ja ymmärtäjiä, jos olet onnekkaasti sellaisella paikkakunnlla, jossa palvelu toimii.

Neuvoisin hiljentymään Jumalan edessä. Hän on rakkaus, ja rakkaus on lähellä, sydämessäsi. Kristus asuu sinussa, joten kuuntele hiljaa, mitä Jumala tahtoo sulle sanoa. Nämä kriisitilanteet ovat niitä, jolloin Jumala on erityisen armollinen, kun hänen puoleensa kääntyy. Kun Jumala sytyttää rakkauden liekin, se tuli poistaa lopulta kaiken ahdistuksenkin. Jos tahdot, uusi vaihe on elämässäsi tarjolla. Ota vastaan!
      Lapsesi tarvitsevat sinua. Jumala antaa sinulle rakkauden virran ja rauhan. Turvaa häneen, niin hän vastaa.

• qwerpoiu

On totta ettet ansaitse anteeksiantoa, eikä sitä ansaitse kukaan muukaan. Se saadaan lahjaksi. Anteeksiantoa ei voi ansaita, eikä omia tekojaan sovittaa; Et pysty tekemään tehtyä tekemättömäksi, etkä maksamaan verivelkaa lapsellesi tai Jumalalle. Saastainen uhri ei voi tehdä puhtaaksi, eikä kolarin vastapuoli hyväksy ladaa hyvitykseksi romutetusta mersusta. Jeesuksella on kuitenkin valta antaa syntejä anteeksi maan päällä. Toisin sanoen Hänellä on "oikeudenmukaisuuden valuuttaa", kun Perkele vaatii sinulle mitattavaksi tekojesi mukaan.

• aurinkoista kesää

Jaa,
        sinäkö jumalista seuraavana voit kertoa, ettei joku saa anteeksiantoa?
        Ehkä sinun itsesi kannattaisi hakeutua mielenterveyspalveluiden piiriin,
        eikä täällä esittää pappia ja lyödä lyötyä.

• voiko saada anteeksi
    • epäilen nyt

Miten noilla viikoilla voit tietää jo sukupuolen? "Kalvot puhkesivat" itse kokenut keskenmenon noilla viikoilla ei se ihan tolta tuntunut. Onkohan tämä aloitus nyt ihan totta?

• rauhasieluusi

Katuva saa anteeksi

• mummintie

Kyllä aportin tekeminen on suurin synti,mutta JUMALA on anteeksi antavainen ,joten rukoile vaan, ja kaikki on anteeksi annettu.Teemme myös paljon muita pahoja ,jotka ovat syntisiä, me emme tiedä muuta kuin anteeksi annetaan

• toivio

Kun tulin raskaaksi, myös minä mietin aborttia. Totesin sen kuitenkin henkisesti niin raskaaksi, että päätin pitää lapsen ja hyvä niin. Nyt minulla on ihana lapsi, josta olen todella iloinen. Kuitenkin ymmärrän heitä, jotka päätyvät aborttiin (paitsi jos sitä käytetään ehkäisynä, joka on järkyttävää). Ratkaisua on varmasti mitetitty pitkään ja vastuu abortin tekemisestä on melkoinen. Voimia sinulle. Lapsesi ansaitsevat äidin, joten ole itsellesi armollinen. Näin sinulle jää voimia olla äiti muille lapsillesi.

• kirsi

Kirjoituksesi on sydäntäsärkevää; älä enää syyllistä itseäsi, elämäntilanteesi on ollut vaikea, joten armahda itsesi. Ajattele mitä sanoisit jollekulle toiselle samassa tilanteessa olevalle; sinä ymmärtäisit ja lohduttaisit, et tuomitsisi, älä tuomitse itseäsikään. Tästä eteenpäin rakasta itseäsi ja anna itsellesi anteeksi, sillä sinulla on kolme lasta, jotka tarvitsevat äidin. Et jaksa olla hyvä äiti, jos koko ajan ajattelet olevasi paha. Et ole paha. Olet ihminen.

• mies_vm.86_

Kyllä se helpottaa. sitä että kestääkö se vuoden vai 5 en osaa sanoa, mutta jossakin vaiheessa mieli alkaa siirtämään asioita syrjään. Et sinä sitä koskaan unohda, mutta sinä opit hyväksymään asian ja elämään sen kanssa. Et vuosien päästä enää syyllistä itseästi siitä yhtä paljon kuin nyt. Mieli muuttuu ja aikuistuu. Älä luovuta, niin huomaat että olet vahvempi kuin koskaan. Eikä se sikiö ole kipua tuntenut, tai muutenkaan ymmärtänyt yhtään mitään. Sen aivot eivät ole olleet vielä millään tasolla. En tiedä helpottiko tuo sinua vai ei mutta kaikki tekevät virheitä. Tulet antamaan tuon itsellesi anteeksi, onhan sinulla jo kolme lasta.

• nasifetniöektetmnlöm

Minusta sinun ei kannata nyt uskonasioita miettiä liikaa ainakaan ahdistaavlta ja syyllistävältä kannalta. Olet varmaan jo miettinyt niitä liikaa ja tarpeeksi. NYt normielämään, ei kuulosta normilta, jos noin pitkään ahdistuu asiasta. Se oli ja meni ja se lapsi ei nyt kärsi. Nauti lapsistasi ja nykyisestä elämästä niin kauan kuin sitä nyt on. Monet naiset ei päädy taas väkivaltaisen miehen luo eikä ole sitä ennenkään päätyneet. joskus sellainen mies tai nainen tulee vastaan,s iitä kannattaa pyrkiä sitten eroon ja aloittaa uudelta pöydältä. Joskus tulee vastaan juoppu mies, sitten vaan yrittää ottaa selvää siitä ennen vakavaa suhdetta, joskus ei vaan onnistu etukäteen ja on vaan pakko sitten erota jo lasten takia. Sitten löytää varmasti jostain paremman, jos itse on valmis ottamaan vastaan ja näkemän iloisia asioita. Ettei vaan sulla olis masennusta vielä päällä, kun niin kovasti syyttelet itseäsi. Kyllä toki lääkäriellä kannattaa käydä ja kunnon pitkällä terapiajaksolla. Huonoja asioita tulee joskus vastaan, toisille vähemmän, toisile enemmän. Sitten vaan tekemään päätöksiä, ja uutta sivua kääntämään. väkivaltaisen miehen suhteestakin voi päästä pois ja tavata kivan kiltin miehen, jos itse on valmis. Ymmärrän, että se vaatii voimia ja aikaa. Ihan jokaisella naisella henkisen etäisyyden ottaminen asiaan vaatii aikaa. Sama kuin jonkun kuolema, sekin vaatii aikaa, mutta jos menee vuosikausia., pitää sitä sitten terapialla ja viakka lääkkeillä hallita. Ei ole elmän tarkoitus, että ikuisesti surraan ja voivotellaan. Energiaa pitää jo jonkin ajan päästä löytä, tai sitten lääkärin pakeille. Jokainen nainen päättää itse omasta elämstä, siinä ei sukulaisia tartte kuunnella.

• toisten puolesta

yritättekö viedä monelta naiselta tuon kuvan ja aiheen perusteella elämän ilon sekä repiä vanhoja haavoja auki pahimmassa tapauksessa voi mennä mielen rauha , jättäen ikuisen piinan ja syyllisyyden .mielestäni asiaton kuva.......

• ....................

On varmaan vaikeaa rakastaa uutta lastaan yhtäpaljon kuin ensimmäistä lastaan...

• V ä ä r i n

Rakkautta ei jaeta, sillä kerrotaan.

• Hei!
      En tiedä, luetko näitä vastauksia enää, mutta jotakin tahdon Sinulle kirjoittaa.
      Toivon, että olet jo saanut asiantuntevaa ja ymmärtävää keskusteluapua. Toivon myös sitä, että olet kestänyt ne tähän keskusteluun tulleet viestit, jotka ovat lisänneet tuskaasi ja taakkaasi. Niitäkin, lukemastani päätellen, olet saanut.
      Sinä rukoilet Jumalan anteeksantoa, jota et kuitenkaan tunne kokeneesi. Tahdon vakuuttaa Sinulle, että siinä ihmisen tunne ei ole sama kuin totuus. Jeesus kertoi kerran vertauksen temppelissä rukoilleista publikaanista ja fariseuksesta. Fariseus kiitti siitä, ettei ollut niin kuin syntiset. Publikaani löi rintaansa ja pyysi: Jumala, ole minulle syntiselle armollinen. Jeesuksen kommentti: Publikaani meni kotiinsa vanhurskaana, fariseus ei. Minä uskon, että Sinun osasi on tuo publikaanin osa. Olet saanut anteeksi, vaikka et sitä vielä pysty uskomaan.
      Rukoilen elämääsi sen Jumalan siunausta, joka ihmisiä paremmin näkee, kuinka suuri kuorma Sinulla on ollut kannettavana, ja ymmärtää, miten olet ollut kestokykysi rajoilla.

• irsku

Entäs kaikki muut lapset?Muista heidät!Kuka niitä kasvattaa?Mutta itke itke se auttaa älä syö lääkettä älä unohda omia lapsia ne ovat eläviä ja kaipaa sinua

• esimerkki

Jari Tervo sanoi joskus että jos hänellä on tytär sille opetetaan kolme asiaa
      1) kädet pitää pestä aina kun isä tai äiti käskee
      2) ennen kuin ylittää tien pitää katsoa vasemmalle ja oikealle
      3) kondomia pitää käyttää aina kun ei halua tehdä lapsia

nämä ohjeet sopivat ihan kaikille baisille

• alksödlaö

Itse synnyin ei-toivottuna ja elämä on ollut raskasta. Olisinpa jäänyt syntymättä sille minusta on suurimmaksi osaksi elämässäni tuntunut. Abortti on monissa tilanteissa oikein ja perusteltua.

• olet arvokas

Sinä olet minulle toivottu/tervetullut ihminen maailmassa ja muille. Minä olen iloinen että sinä synnyit tähän maailmaan. Olet tärkeä!
        Ikävää jos vanhempasi ovat antaneet ymmärtää ei-toivotuksi. :(

• Joo, "uskotaan" taas

No mitäs sä sitten täällä vielä kirjottelet?
        Sinäkin olet saanut mahdollisuuden päättää omasta elämästäsi, ja kaikesta päätellen olet mieluummin elossa.

• Armahda, unohda itse

Suhteellisuudentaju on hyvä kaveri. Se auttaa pitämään maalliset ongelmat ja taivasasiat erillään eikä sottaamaan jumalia ja anteeksiantoja siihen, mistä pitää itse selvitä - maallisin keinoin.

Kannattaisiko keskittyä niihin olemassa oleviin lapsiin ja pitää itsensä järjellisenä heidän takiaan eikä alkaa sekoilla omista päätöksistään, vaikka ne tuntuisivatkin jälkikäteen vääriltä. Kaikki tekevät virheitä, se on ihmisen osa. Pointti on se, miten jatkat virheestä eteen päin ja sinä et nyt ole jatkanut niin kuin täysissä ruumiin ja hengen voimissa oleva tekee.

• Martti K

Parempi kun lapsia tekevät vain sellaiset jotka osaavat tällaiset asia miettiä etukäteen.

• ........

baisille sopii, mutta osaako mies käyttää kondomia..sekin pitäs opetella ensin..

• hmm.

Mun mielestä miehesi käytös ja suhteen epävarmuus aiheutti sulle stressin (tai muuta), jonka seurauksena et jaksanut enää. Teit abortin. Mitä tarkoittaa 11 6?

Miehesi hakkasi sinua, ero on paikallaan. Ei voi luottaa ettei uudestaan niin käy, aina kun asia harmittaa häntä. Hän ei näe itseään syyllisenä mihinkään, vain toisen.

Myöhemmin huomasit että kyseessä oli rakas ihminen ja kuolema. Mitä muuta voi kuin mennä eteenpäin? Tuskin moni muukaan kokisi yksin pärjäävänsä lasten kanssa, ei tietäisi mistä saa apua ja onko rahaa riitävästi. Köyhyyden vuoksi tulee abortteja suomessa.. Ja jos mies ei ole vakaa suhteessa. Äidin oma elämä voi olla aina vielä vaiheessa jos ikää ei ole paljoa.. tarvitsee aikaa myös omaan elämään. Toki jos ei pidä lasta... ei lähde tekemäänkään. Vahinkoraskauksia voi sattua tai sitten näitä tilanteita.

Abortti ei ole koskaan hyvä ratkaisu, mutta tämä tilanne taisi olla niin raskas, että siihen ajautui sitten. Lapsi lienee taivaassa, jonkun hyvän ihmisen huomassa. Kaikesta huolimatta.. Tällä hetkellä ajatuksiin nousee nykyiset lapset, minkä esikuvan he saavat isältään joka hakkaa, on poissa ja vieraissa? Oliko asia niin? Isä jättää sinulle kaikki lapset hoidettaviksi ja sinä joudut kuoleman väsyneenä hoitamaan kaiken?? Ei toimi.

• hmm.

Luin ylempää että mies myönsi että hän on voinut jotain itsekin aiheuttaa ja ilmeisesti pahoitteli. Ongelmana on vaan se että kun kerran lyö, lyökö toisen?

• rjuszin

Ihan järkevästi sinä teit, turhaan syyllistät itseäsi siitä.

• Unimuru

Ymmärrän, että asia vaivaa ja kaduttaa sinua, mutta mielestäni teit oikein.. Kolme lasta on aivan tarpeeksi, varsinkin tuohon kuvailemaasi elämäntilanteeseen. Neljäs vauva ei olisi auttanut asiaa mitenkään, lapsi ansaitsee tulla maailmaan odotettuna ja rakastavaan perheeseen. Jos asiat ovat tuolla mallilla jo ennen syntymää, mielestäni abortti oli parempi ratkaisu, niin kauhealta kuin se kuulostaakin.
      Sinun on aika hankkia itsellesi apua ja hoitaa avioliittosi ennen kuin mietit yhtään enempää lapsia, sinulla on kolme lasta jotka tarvitsevat sinua.

• älä valehtele

Pieniä virheitä kertomuksessa. 1. Kaksi lääkäriä haastattelee tarkasti ennen aborttia 2. Sitä ei yhdellekkään tehdä hetken mielijohteesta.

• Nuori äiti

Itse joskus aborttia harkinnut ja abortti tutkimuksessa käynyt. Tosin en koskaan aborttia tehnyt kuitenkaan. Väitätkö, että ihan joka paikassa kaikki toimii täysin samalla tavalla? Mua haastatteli tasan yks lääkäri ja harkinta aikaa minulla oli sen aikaa, kun odotettiin aborttiin varattua aikaa ja jos tuli toisiin aatoksiin niin piti aika perua.

• theOneWhoKnows

Lapsellasi on hyvä olla nyt, taivaassa Isän luona. Hanki nyt ammattiapua itsellesi, jotta pääset jatkamaan elämää. Olet kärsimyksesi kärsinyt, Jumala antaa anteeksi kun kadut tekoasi koko sydämestäsi ja sielustasi. Kerran tapaat lapsesi Jumalan luona. Siunausta ja kaikkea hyvää elämääsi.

• Mango

Niin moni haluaa lasta eikä saa...jos antautuu seksisuhteisiin, on otettava se mitä se voi antaa, eli lapsi ....vain nuija tekee abortin! Sen olisi voinut luovuttaa vaikka sellaiselle parille, joka ei voi saada lasta. Minä en kestäisi tuosta hengissä.

• Vellihousu.

Mikset kysynyt täällä palstalla ennen kuin teit abortin - miksi nyt sitten tällaista soopaa. Se on väärin, alkaneen ihmiselämän murhaaminen on syntiä. Se vaikuttaa naisen loppuelämään, kuten huomaat ehkä myöhemmin.
      Pitää ajatella ensin. Miehen voit jättää, koska hänestä ei ollut tukijaa, on näköjään todellinen vellihousu eikä ota vastuuta leikeistään.

• höttöävaaleanpun.

Elämä on epäreilua,moni pari haluaisi lapsen, mutta ei saa..
      Toisilla niitä on ihan tuhlattavaksi asti...

Ja vielä se iänikuinen virhe että "Kyllä lapsi hoitaa parisuhteen kuntoon"!
      Milloin te viisastutte, että se on se viimeinen pisara siihen JO valmiiksi huonoon suhteeseen.

• ????

On outoa, ettei näissä kommenteissa paneuduta ollenkaan tämän naisen todelliseen elämään eli siihen , mitä on raskauden alkuaika oksentelussa, työssä käydessä ja 3 lapsen lähes yksinhuoltajana toimiessa; miehellä reissutyö ja oudot harrastukset.
        Suomeen mahtuu ja tarvitaan tällähetkellä juuri sellaisia sisukkaita suomalaisia voimanaisia, jotka kykenevät synnyttämään vaikka 8 lasta.

Täällä eletään edelleen 70-luvun tasa-arvopropagandaelämää. Siihenhän kuului 1-2 lasta/perhe ja sitten tämä toi muka naisille tasa-arvon. Tuo aika loi Suomeen sellaisen erikoisuuden, että naisia alettiin aivan työpaikoillakin syrjiä ja halveksia, jos hän odotti kolmatta lastaan. Paljon nurinkurista muisteltavaa löytyy sen radikaaliajan eläneillä.
        Ennen tuota "kohtalokasta tasa-arvoajan" löytymistä Suomessa elettiin normaalia vanhaa aikakautta, jossa sukulaiset ja jopa naapurit auttoivat toistaan jokapäiväisissä askareissa. Äitiä ei yleensä jätetty yksin. Nykyisin (itse kokeneena) raahautuu odottava äiti mihin tahansa työhön ikäänkuin olisi normaali olotila aamuoksenteluineen lasten hoitoihin viemisineen ja vaikkapa vielä pitkä ajomatka työhön. Sieltä palaa uupuneena ja odottaa nälkäset lapset vastassa ja kukaan ei auta ei jelpi.
        Ympäristön kyräily ja juoruilusuhtautuminen alkaa jo kolmannesta lapsesta, jos lapset peräkkäin. Tahdon sanoa, että suomalainen perhe-elämä on kokenut jo ajat sitten katastrofin, eikä vieläkään kukaan herää näkemään, miksi monen lapsen äidin on käytävä ansiotyössä täyttämässä "kansalaisvelvollisuus" siinä kuin lapsettomankin.

Ei herätä sittenkään, vaikka joka tuutti toitottaa miten maahanmuuttajissa on tulevaisuutemme suuri turva - heillähän on kasvamassa 10-lapsisia perheitä! Yhteiskuntamme tuella!

• Abortti on oikeus
        ???? kirjoitti:

On outoa, ettei näissä kommenteissa paneuduta ollenkaan tämän naisen todelliseen elämään eli siihen , mitä on raskauden alkuaika oksentelussa, työssä käydessä ja 3 lapsen lähes yksinhuoltajana toimiessa; miehellä reissutyö ja oudot harrastukset.
        Suomeen mahtuu ja tarvitaan tällähetkellä juuri sellaisia sisukkaita suomalaisia voimanaisia, jotka kykenevät synnyttämään vaikka 8 lasta.

Täällä eletään edelleen 70-luvun tasa-arvopropagandaelämää. Siihenhän kuului 1-2 lasta/perhe ja sitten tämä toi muka naisille tasa-arvon. Tuo aika loi Suomeen sellaisen erikoisuuden, että naisia alettiin aivan työpaikoillakin syrjiä ja halveksia, jos hän odotti kolmatta lastaan. Paljon nurinkurista muisteltavaa löytyy sen radikaaliajan eläneillä.
        Ennen tuota "kohtalokasta tasa-arvoajan" löytymistä Suomessa elettiin normaalia vanhaa aikakautta, jossa sukulaiset ja jopa naapurit auttoivat toistaan jokapäiväisissä askareissa. Äitiä ei yleensä jätetty yksin. Nykyisin (itse kokeneena) raahautuu odottava äiti mihin tahansa työhön ikäänkuin olisi normaali olotila aamuoksenteluineen lasten hoitoihin viemisineen ja vaikkapa vielä pitkä ajomatka työhön. Sieltä palaa uupuneena ja odottaa nälkäset lapset vastassa ja kukaan ei auta ei jelpi.
        Ympäristön kyräily ja juoruilusuhtautuminen alkaa jo kolmannesta lapsesta, jos lapset peräkkäin. Tahdon sanoa, että suomalainen perhe-elämä on kokenut jo ajat sitten katastrofin, eikä vieläkään kukaan herää näkemään, miksi monen lapsen äidin on käytävä ansiotyössä täyttämässä "kansalaisvelvollisuus" siinä kuin lapsettomankin.

Ei herätä sittenkään, vaikka joka tuutti toitottaa miten maahanmuuttajissa on tulevaisuutemme suuri turva - heillähän on kasvamassa 10-lapsisia perheitä! Yhteiskuntamme tuella!

"Suomeen mahtuu ja tarvitaan tällähetkellä juuri sellaisia sisukkaita suomalaisia voimanaisia, jotka kykenevät synnyttämään vaikka 8 lasta."

Ilmeisesti ajattelet aborttia nyt rotukysymyksenä ja poliittisena juttuna eikä itse abortin takia. Toki on huolestuttavaa, että voi olla että Suomi muutaman vuosikymmenen jälkeen on muslimi-somalienemmistöinen väestöpohjaltaan ja me suomalaiset ollaan vähemmistössä. Tästä paljon puhutaan eri keskustelupaikoissa. On avatttu pandoran lipas kun on tuotettu tänne holtittomasti sikiäviä ulkomaalaisia, miehillä yksi päävaimo ja monta sivuvaimoa muka "yksinhuoltajina", jokaisella oma yhteiskunnan kustantama asunto. Mutta muistathan, että nämä naiset ovat vielä samalla lailla alistettuja ja sidottuja kotiin lasten kanssa ilman taloudellista turvaa, täysin miehen armoilla kuin meillä oli naiset vielä ennen, mitä kuitenkin itse haikailet. Ennen aborttilakia 1970 tehtiin Suomessa 40 000 laitonta aborttia ja naiset oli paljolti miehistään riippuvaisia. Miten kävisi nyt, kun miehet eivät tahdo niistä aviottomistakaan lapsista huolehtia, miten naiset muka jaksaisivat 8 lapsen kanssa. Naisethan ovat velvollisia huolehtimaan lapsistaan ja kasvattamaan heidät, kun miehelle se on vapaaehtoista.

"eikä vieläkään kukaan herää näkemään, miksi monen lapsen äidin on käytävä ansiotyössä täyttämässä "kansalaisvelvollisuus" siinä kuin lapsettomankin."

Oletko ajatellut, että nämä naiset haluavat käydä töissä? Miksi naisten pitäisi mukautua johonkin miesten asettamaan rooliin ja tuotantolehmän osaan. Mikset voi ajatella että naisilla on oikeus pyrkiä samaan kuin miehetkin.

Tässä on sellainen pointti, että naiset haluaa elämältään ihan sitä samaaa kuin miehetkin, taloudellista turvaa, koulutusta, sivistystä jne. Näin tulee olemaan varmasti myös maahanmuuttajanaisten kanssa kun he oppivat täällä Suomessa miten tasa-arvo pelaa, ja heillä on samat oikeudet naisena kuin miehilläki ja hekin ehkä jonain päivänä vapautuvat miestensä vallan alta. Taloudellinen riippumattomuus antaa naiselle vapauden. Olethan kuullut sananlaskun: kenen leipää syöt sen lauluja laulat.

• Älä ruoki provoa
        ???? kirjoitti:

Kolmen lapsen äitinä en voi allekirjoittaa kirjoitustasi. Olen aina käynnyt työssä, enkä ole kokenut syrjintää vaikka synnytin lapseni 5 vuoden sisään, siis aika pienin ikäeroin.

Unohdat myös sen tosiseikan, että raskaus ei ole sairaus. Toki alkuvaiheessa podetaan väsymystä ja voimakastakin pahoinvointia, mutta yleensä kuitenkaan ei oksennella juuri muulloin kuin aamuisin. Raskauksien loppuvaiheessa olo on tietysti raskaanpuoleinen.

Jos kokee äitiyden niin kovin raskaana, kannattaa tehdä vain yksi lapsi ja maata senkin odotusaika sängyssä. Varmasti äidit, jotka ovat sairaslomalla koko raskausajan, kokevat syrjintää, jos näistä terveysongelmistaan huolimatta tekevät lapsia toisensa perään.

Tämä kyseinen aborttikeskustelu on kuitenkin täyttä trollausta, jonka on omassa päässään keksinyt joku sairas-uskovais-hihhuli-mies. Tekstissä on paljon selviä merkkejä, kuten tuo vaimon hakkaaminen ja yhteen muutto ja sopiminen, joka voi olla vain mielisairaan henkilön fantasiaa.

Jos tämä tarina olisi kuitenkin totta, avaajan mies, isäni sanoja lainaten: "pitäsi vetää munistaan hirteen" ja naiselle sanon, että olet vain yksinkertaisesti tyhmä ja keskity nyt lapsiisi, ettei heidän elämästään tule omasi toisintoa.

• Voimia :)

Ajattelit kaikkien parasta ja toimit tuossa tilanteessa täysin oikein. Päästit lapsesi parempaan paikkaan, nyt hän ei joudu kärsimään huonosta perhe-elämästä, joka olisi muuten voinut päästä valloilleen. Yritä vielä itse selviytyä taakasta, niin kaikki varmasti kääntyy parhain päin :)

• Joo joo..

no tarkotus tässä kai on lohduttaa(kin), mutta aika imelältä lässynlää tekopyhistelyltä "paremmista paikoista" toikin vaan kuulostaa...yök!

• 10+1

Tuolla logiikalla parasta olisi kai tappaa kaikki lapset, kun saavat kerran sillä pikalähetteen taivaaseen?

• Todella vihainen

Nyt pitää sanoa tasan mitä ajattelen: Lapsen tappaja olet! Meitä on täällä monia, jotka eivät saa sitä ensimmäistäkään lasta vaikka miten haluaisivat! Ja sitten on tuollaisia vähäjärkisiä idiootteja niinkuin sinä! En usko mihinkään jumalaan, mutta toivon, että elämässä paha saa palkkansa. Uskomattoman itsekäs teko. Itsehän kannat tuon taakan loppuelämäsi. En ikinä voisi tehdä tuollaista, tappaa lasta!

• paksumamma

teit varmasti juuri oikean ratkaisun tuolla hetkellä. nyt pitää vain elää sen kanssa. hyväksy se että se oli oikein tuossa tilanteessa. tulee uusia mahdollisuuksia.. itelleni on tehty abortti -78 ja olin silloin 14v...iankaiken olen sitä katunut, mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi.Jälkeen olen saanut 5 ihanaa lasta.Ota tästä hetkestä kaikki onni irti ja lakkaa märehtimästä..sen aika meni jo :)

• rhydhd

No jos aiemminkin teit lukiolaisena olosuhteiden pakosta abortin, ihan sama syy se on nytkin, jos miehesi kerran vain ryyppää eikä välitä. Lapsen täytyisi saada onnellinen koti. Sitä hän ei oisi saanut,kertomasi perusteella. Älä syytä suotta itseäsi, tälläistä tapahtuu!

• voimia sulle

Miehesi on hirviö, hän on syypä siihen ,että teit abortin. Tuskin sä sitä olisit tehnyt kun perheelämä olisi kunnossa.Älä syytä itseesi. Mene nyt nopeasti terveyskeskuksen lääkärin vastaanotolle.Saat ainakin heti lääkityksen ja lähetteen psykiaatrille. Hoita itsesi kuntoon ja keskitty lapsiin. He tarvitsevat sinua eniten. Myöhemmin voit miettia, erotko ukosta.

• Äänetön kevät.

Abortti herättää ihmisissä erilaisia tuntemuksia.

Psykiatri Martti Paloheimo käsitteli kirjassa
        "Ota tai jätä" tapausta, jossa nuori alle 30- vuotias nainen päätyi raskauden keskeytykseen.

Kirjan luvussa "Äänetön kevät " Paloheimo kertoi tämän naishenkilön kirjoittamista tuntemuksista ja kokemuksista päädyttyään raskauden keskeytykseen. (KK:n kirjapaino 1964).

Lainaus kirjasta.

Tuon naisen kirjeestä puhuu suunnaton tuska. Hän ei ollut pinnallisesti ajatteleva ja tunteva nainen, eikä suinkaan mikään kevytmielinen ihminen. Hän oli ollut huumautumiseen saakka rakastunut mieheen, josta olisi voinut tulla lapsen isä. Hän oli tiennyt senkin, että sukupuolinen yhdyselämä ilman preventiivitoimenpiteitä saattaisi johtaa raskauteen.

Hän oli kuitenkin tuntenut, että, muulla tavalla hän ei olisi voinut antautua rakastamalleen miehelle. Se ei olisi ollut hänen mielialansa mukaista. Hän halusi kuulua tuolle miehelle kokonaisesti. Hän oli nyt tämän onnettomuutensa keskellä tullut tietoiseksi syvästä alitajuisesta tarpeestaan saada lapsi. Hän oli aina pitänyt lapsista, mutta ei ollut koskaan tajunnut miten kiihkeästi hän tosiasiassa oli kaivannut lasta itselleen - samoin kuin jokainen sielullisesti terve naisellinen nainen. Ja kuitenkin silloin, kun hän olisi sen saanut, hän antoi sen pois - niinkuin hän myöhemmin tajusi - toisarvoisten seikkojen vaikuttaa päätökseensä.

Kevät tuli, lumi suli maasta .Lehdet puhkesivat puihin, koko luonto alkoi elää. Lasta ei tullut. Joka päivä, joka hetki oli lapsi hänen mielessään. Hän tunsi itsensä, ei vaan rikolliseksi, vaan tyhjäksi, kuolleeeksi ja hedelmättömäksi, hän oli heittänyt menemään jotain suunnattoman arvokasta, jotain ainutlaatuista, jotain sellaista mitä mikään ei voinut korvata. Pahin oli se päivä, kun laspsen piti syntyä.

Ajan kuluessa hän kuvitteli mielessään, mitä lapsi nyt tekisi, miltä se näyttäisi. Nähdessään pienen palleroisen sai hän itkukohtauksen, jota kukaan seurueessa ei ymmätänyt. Kenellekään hän ei voinut puhua ajatuksistaan ja tuntemuksistaan.

Nyt lapsi olisi ollut kaksivuotias. Kirjoittajan olo oli ehkä hieman helpottunut, hän oli jotenkin turtunut asian suhteen, saattoi kulua päiviä, jolloin hän ei kertaakaan itkenyt mutta aina se oli silti hänen mielessään. Kirjoittajan epätoivoinen kysymys oli: Miten pääsen tämän asian herraksi? Miten voin saadaa tämän rikoksen anteeksi?"
        ----

• itwsetunnoton

jep. ihme tarinaa aikuiselta naiselta. Yhdessä tehdään lapsia , yhteisestä sopimuksesta ja niiden tuloon vqalmistaudutaan. 9 kk on aikaa sopeutua. Sulla jo 3 , aika hyvä määrä. Mut ei muna vaan maistuu ja ehkäsystä viis. Kanna tekosi seuraukset. Olisit tehnyt lapsen ja heittänyt ukkos pihalle. Siinä olisit näyttänyt kaapin paikan.

• -aninka-

Miehesi on ollut niin sika, että en ihmettele todellakaan ratkaisuasi tehdä abortti. Se oli varmasti kannaltasi oikea ratkaisu. Jos kerta päädyit sen tekemään, niin se oli ainut oikea ratkaisu. Sitä on turha katua. Elämä on.

Todennäköisesti siirrät suruasi epäonnistuneesta avioliitosta ja huonosta parisuhteestasi tekemääsi aborttiin. Se on ikäänkuin kivunsiirtoa. Nyt voit kipuilla menettämääsi lasta (jonka pitäminen taas olisi saattanut olla yhtä kivulias prosessi), eikä sinun tarvitse ajatella toivotonta ja mahdotonta parisuhdettasi.

Olet kyllä jo täyttänyt omalla osuudellasi maata lapsilla ja keskity nyt rakastamaan niitä, Heitä turha mies pihalle ja nauti elämästäsi ilman vaikeuksia. Eihän tuollaista sikailua tarvitse kenenkään jaksaa. Yhteishuoltajuuden myötä saat omaakin aikaa enemmän, kun miehen on pakko ottaa vastuuta lapsistaan, jos niitä haluaa nähdä.

Olisin muuten itsekin tehnyt abortin tilanteessasi. Enkä olisi katunut tekemääni tippaakaan.

• Nainen83.

Huh huh, uskonnot tekevät ihmisistä riekaleita. Mene psykologille juttelemaan.

• King Corvax

Elämä on valintoja!

Pro choice!

• 9+10

Eikös Raamatussa sanota, että kaikki synnit saa anteeksi, paljon pahemmatkin kuin abrotti? Ei siellä kehoiteta murehtimaan, vaan kun on katumus kaduttu, voi aloittaa puhtaalta pöydältä. Olet katumisesi katunut. Käy tunnustamassa syntisi papille, se voi auttaa, jos olet oikeasti uskonnollinen. Se vanha toimiva keino vapautua syyllisyydestä.

Keskity lapsiisi ja elämääsi.

• Jeesus pelastaa :P

Huh, huh. Ei voi muuta sanoa, että kauheissa oloissa Suomessa lapsia kasvaa.

Äiti 26v ja jo 6 raskautta.

Ei ehkäistä, lapsi saa tulla jos on tullakseen.

Avioliitto rakoillut jo pitkään.

Mies juo, mies hakkaa, mies käy naisissa.

Appivanhemmat ihan pihalla normaaleista käytöstavoista.

Mies uhkailee erolla ja ero tulee.

Naisella mielenterveysongelmia, itsemurha-ajatuksia.

Nainen suurin pelko on yksinjääminen ja virittelee paluuta miehensä luokse.

Kyllä on joillakin elämässään noi prioriteetit kohdallaan - tai sitten ei.

Jee, jee, jee

http://www.youtube.com/watch?v=x6ilb-Z4ER8

• t7ujn

Kieltämättä vähän epäuskottava.

mutta asiasta yleinen keskustelu on tarpeen, kun meillä on vieläkin yli 100 kansanedustajan murharyhmä pitämässä vapaata lakia murhaamista voimassa?

http://www.tv7.fi/vod/player/?program=10503

En koskaan äänestä viattomien lasten tappajaa eduskuntaan.

• Ottakaa opiksi!!!!!

Tämä avaus pitäisi linkittää tuonne teiniäidit ja -isät palstalle.

Näin voi käydä, kun naisella on 26-vuotiaana takana jo 6 raskautta.

Tytöt, älkää alkako oikein urakalla tehtailemaan lapsia lapsena.

Päädytte avaajan tapaan väkivaltaisen, pettävän miehen kynnysmatoksi.

Hankkikaa hyvä elämä!

• 67890l

Niin kukahan sitä on tapattamassa pieniä vauvoja äitinsä kohtuun?

Ehkä sinun ei kannattaisi haukkua ministeri Päivi Räsästä kasvattajana.

Onko Suomessa epäinhimilliset olot? Suomessa on suorastaan puute nuorista, kun on säästetty väärässä paikassa. Nyt
        sairas homo ja lesbojen iahnnoiti kääntyy yhteiskuntaa vastaan ja mielenterveysongelmille ei loppua näy ja silmitön väkivalta lisääntyy.

http://www.youtube.com/watch?v=yDTP-ylG8vg&feature=rela

• tgbnjk
        Ottakaa opiksi!!!!! kirjoitti:

Tämä avaus pitäisi linkittää tuonne teiniäidit ja -isät palstalle.

Näin voi käydä, kun naisella on 26-vuotiaana takana jo 6 raskautta.

Tytöt, älkää alkako oikein urakalla tehtailemaan lapsia lapsena.

Päädytte avaajan tapaan väkivaltaisen, pettävän miehen kynnysmatoksi.

Hankkikaa hyvä elämä!

Lapset kannatta saada silloin, kun niitä vielä jaksaa hoitaa ja kasvattaa tai yleensäkin voi saada.

Jokaisella avioparilla on ja olkoon oma vapaus.

• Ottakaa opiksi!!!!
        tgbnjk kirjoitti:

Lapset kannatta saada silloin, kun niitä vielä jaksaa hoitaa ja kasvattaa tai yleensäkin voi saada.

Jokaisella avioparilla on ja olkoon oma vapaus.

Ja tässä kyseisessä tapauksessahan tuota jaksamista olikin taas riittämiin. Juupa juu.

• jokuVain

päätös oli varmasti todella raskas, eikä kukaan meistä ole elänyt päivääkään elämääsi, jotta hänellä olisi varata tuomita sinua tai leimata sinut huonoksi ihmiseksi. kukaan ei tukenut ja auttanut sinua raskauden aikana, mikä varmasti vaikutti päätöksesi tekoon. ulkopuolisen on mahdotonta ymmärtää, että miksi ihminen teki niin kuin teki. vaan kun emme voi tietää toisen lähtökohtia, elämäntilannetta emmekä sitä koko tilannetta. sinulla on kolme muuta lasta, jotka tarvitsevat sinua, heidän ja itsesi vuoksi, hae apua. et selviä tilanteestasi yksin.

vaikeat tilanteet elämässä voivat ajaa meidät tekemään peruuttamattomia tekoja. sinulla on paha olla, et ole paha ihminen. syyttely ei tuo lasta takaisin. ole armollinen itselesi. Jumala antaa sinulle anteeksi ja antaa sinulle voimaa tulevaan. me kaikki teemme joskus tekoja mitä kadumme, se tekee meistä inhimillisiä. Jumala antaa sinulle anteeksi, anna sinä myös itsellesi. voimia ja siunausta elämääsi, voimia vanhemmuuteen. varmasti joudut kohtaamaan vielä monia tilanteita, joissa mieit toimitko oikein vai et, vanhemmuus on varmasti haasteista suurin, tässä maanpäällisessä elämässä. vaikka en mitään vielä vanhemmuuedsta tiedäkkään, toivottavasti tiedän jonain päivänä.

kaikkea hyvää sinulle!

• katamanda

Olet saanut monia hyviä vastauksia ja neuvoja, raamatulla päähän lyöjiä lukuunottamatta.

Kuitenkin on vain yksi vaihtoehto, sinun pitää vaan selvitä ja haluta selvitä. Tehtyä ei saa tekemättömäksi, sille ei voi mitään. Varmasti asia vaivaa sinua elämäsi loppuun, mutta niin sen kuuluukin. On vain annettava itselle anteeksi ja oltava nöyrä elämälle. Tästäkin hirveästä kokemuksesta opit jotain ja kasvat ihmisenä. Kukaan ei ole täydellinen eikä elämä ole aina reilua.

Nyt itsekkyys ja itsesääli pois ja ajatukset lapsiisi. He tarvitsevat sinua vielä kauan. Anna heille se rakkaus ja välittäminen minkä olisit antanut kuopuksellesi, äläkä anna heidän kärsiä siitä, että marttyyrina annat itseäsi kohdella huonosti.

Voimia sinulle, elämä voittaa!

• Katamaraani :P

Minun on vaikea uskoa, että Suomessa on tuollaisia paskaläjiä, kuin tuo avaajan mies. Tai ehkä sitten näissä uskovien piireissä, jotka minulle on aika vieraita?

Raamatullapäähänlyöjät löysivät nopeasti tiensä keskusteluun, johtuen siitä, että avaajalla oli enemmän kiire papin puheille kuin lääkäriin ja siinä sivussa lapset, niin elävät kuin kuolleet, heitettin pesuveden mukana viemäriin.

• ITU

Hei NNKY:llä ainakin Tampereella on tukiryhmä ja tarjotaan apua abortin läpikäynneille. Suosittelen! Tuolta monet ovat saaneet apua
      http://www.ituprojekti.net/
      Käyppä katsomassa ja ota yheyttä. Saat varmasti apua.

• minna001

Huoh....minun mielestä abortti EI ole lapsen tappamista. se riippuu vain siitä, kuinka vanha alkio on, kun tehdään abortti. minkä sinä miehelles voit, jos hän on tuommonen juoppo. itse en kyllä tekisi aborttia, mutta ymmärrän, että sinulla oli silloin vaikeaa. yritä nyt kuitenkin ryhdistäytä. lapsesi saattavat huolestua sinusta, kun vain kieriskelet itsesäälissä. hae aikaa psykiatrille, niin kyllä se siitä selviää. hitaasti, mutta varmasit.
      voimia perheellesi

• annuli

mulla on aika sama juttu mutta mulla on 2 lasta ja kolmas tulossa kesäkuun 14 päivä

• asiantuntijam

Ajattele asian positiivisiakin puolia. Ei lapsen saanti elämää autuaaksi tee. Usein päinvastoin. Elä itsellesi ja nauti vapaudesta yms...kyllä maailmassa ihmisiä riittää ihan tarpeeksi muutenkin.

• voimia sinulle

Hei!

Olet tehnyt synnin tilanteessa, joka on ollut sinulle vaikea. Kun luen tekstisi, huomaan että sinulla on ollut paljon psyykkistä hätää, niin teon aikana kun sen jälkeen. On oikein, että kadut tekoasi, mutta sinulla on vielä muita lapsia joista sinun täytyy huolehtia. Minusta on sääli että yhteiskunta sallii abortin tekemisen.Oikeampi vaihtoehto tilanteessasi olisi mielestäni ollut avustaa sinua ennen kun teit tuon teon, koska elämän tilanteesi oli vaikea.

• ei Abortti murhaa

Lapsen voi synnyttää ja antaa adoptioon.

• omatunto

Murhasta on vaikea selvitä....

• katumus...

• hyvä omatunto

olette muka auttamassa ja mollaatte, ompas kieroa touhua...

• kesä tulee

Ihmettelen kun luin noita juttuja,että kovimpa on uskovaista sakkia liikkeellä.Tai paremminkin tekopyhäisiä,tuomitsevia tollukoita.Ei kukaan joka todella uskoo voi olla noin kylmä ihminen ja syyllistä.
        Tietäisipä vaan näidenkin tuomitsijoiden teot ja synnit.Ei varmaan aivan vähäiset.
        Kaikkea hyää ap:lle ja onnellista kesää koko perheelle!

• Kirjoitin tänne asiallisen ja lohduttavan palautteen ja annoin ohjeen miten olisi viisainta menetellä, että voitaisiin pelastaa ainakin se, mikä vielä pelastettavissa on, eli tuon 26-vuotiaan naisen ikuinen sielu, mutta moderaattori poisti sen vajaassa 2 h:ssa!

Ohjeeni ei ollut mitenkään loukkaava, eikä Suomi.24.fi sääntöjen vastainen. Mutta koska ohjeeni perustui Raamattuun, niin se oli ilmeisesti juuri siksi punainen vaate moderaattorille, jonka oma elämänkatsomus perustuu ilmeisesti ihan muihin arvoihin.

On valitettavaa, että moderaattori tukahduttaa sanan-, uskonnon- ja mielipiteenvapauden oman maailmankatsomuksensa vuoksi!

Tuollaisen periaatteen vahvistuessa alamme pian asua yhtä 'vapaasti' kuin ihmiset Pohjois Koreassa.

Sitäkö moderaattori kaipaa?

• Uskonnoton

Tämä ei ole mikään sielujenkalastelu tai uskonnolliseen painostamiseen erikoistunut palsta vaan aborttiasiaan liittyvä keskustelupalsta.

• Uskonnoton kirjoitti:

Tämä ei ole mikään sielujenkalastelu tai uskonnolliseen painostamiseen erikoistunut palsta vaan aborttiasiaan liittyvä keskustelupalsta.

Sulle 'usko(nno)ton'

Sussa on selvästi 'pohjoiskorealaista' henkeä vaikka muille jakaa! (Ettet itse liene kyseinen moderaattori?)

Aloituksen tekijä kysyi apua nimenomaan sieluntuskaansa ja syyttävän omantuntonsa hätään! Avauksesta käy selvästi ilmi 'miltä taholta' hän apua kaipaa. Hän EI kaipaa apua uskonnottomilta puoskareilta!

Hänelle ovat vastanneet etupäässä sinunkaltaisesi omantuntonsa tahallaan turruttaneet jumalanvihaajat, joiden neuvot ovat vain abortintekoon yllyttäviä, eivätkä suinkaan tuota onnetonta naisparkaa auttavia!

Juuri sinunkaltaistesi kommentit saavat kyllä olla täällä vaikka maailmantappiin, mutta todelliset apua tuovat neuvot heitetään täältä ulos alta aikayksikön!

Tee parannus ja mene pois täältä häiriköimästä!

• Aborttiautomaattiin

Alkuperäistä tekstiä on sensuroitu:

Nimimerkki Rikottu Sielu kirjoitti alun perin myös tämän:

"....Mitä lääkäreihin ja hoitajiin tulee, oikeastaan kukaan ei kysynyt juuri mitään. Kun aloin kertoa tilanteesta tarkemmin (nyt kun mietin, minulla oli valtava tarve saada puhua jollekin) oli vastaukset tyyliin: "Aivan, laitetaan syyksi nää sosiaaliset syyt." Jos joku todella olisi keskustellut kanssani ajan kanssa, olisin ehkä kyennyt ajattelemaan selkeämmin. No, turha enää jossitella.. Mutta ottaen huomioon että olin vastaanotolla aivan sekaisin ja itkin vain ääneen, niin kuinka ihmeessa suhtautuminen saattoi olla niin välinpitämätöntä?!..."

• Kyllä tuokin

kohta edelleen löytyy ketjusta, tästä viestistä "Rikottu sielu 30.5.2012 17:32".

• paskasuomalainen

Siinä mielessä sinun ei kannata olla murheissasi tekemästäsi abortista että Suomessahan abortti on ehkäisykeino jota käytetään hetken mielijohteestakin - mitään arvoja kun ei tunneta. Kaikki on sallittua, kaikki on hyväksyttyä, yhteiskunta kieriskelee pahoinvoinnissa tässä paskamaassa. On aivan sama mitä kukin tekee, kukaan ei välitä kenestäkään muusta kuin ehkä vähän omasta itsestä. Häpeän olla paskamaan kansalainen ja pyrinkin pois mahdollisimman nopeasti ja hankkimaan toisen maan kansalaisuuden. Joku sanoo nyt tietysti että "hae vaan, mitä siellä valitat", tyypilliseen suomalaiseen paskatapaan. Minä vastaan: asian kommentointi ei kuulu sinulla paskan vertaa!

• ehdottajatar

"yhteiskunta kieriskelee pahoinvoinnissa tässä paskamaassa."

Joo ehdotan sinulle vaikka Pohjois-Koreaa, Irania tai Afganistania.

• 21

Ei hele.... Ethän sä edes nähnyt tai tuntenut sitä lasta, ja nyt on kauhee morkkis. tsiisus

• ..............

onneton miesparka on joka painostaa naista ja hakkaa kaikenpäälle..

• KORKEIMMAN KÖYHÄ

ME OLEMME AINA VAJAITA PIENIÄ IHMISIÄ. jumala ei vihaa sinua vaan sitä syntiä jonka olet tehnyt hän vihaa. mene ja polvistu hänen eteensä ja pyydä vain nöyrästi anteeksi sillä' JEESUS ON SANONUT JA KIRJOITETTU ON SITÄ JOKA MINUN LUOKSENI TULEE MINÄ EN HYLKÄÄ ENKÄ JÄTÄ. JOKAINEN ALLE 12- VUOTIAS LAPSI MENEE TAIVAASEEN jEESUSKIN YMPÄRILEIKATTIIN 12- VUOTIAANA KUN HÄNESTÄ TULI AIKUINEN JUUTALAISUUDEN MUKAAN. 12- ON jumaqlan pyhä luku. ÄLÄ ENÄÄ TUOMITSE ITSEÄSI SILLÄ JOKAISELLE KATUVALLE HUOMAA KATUVALLE ANNETAAN ANTEEKSI. JUMALA EI KUULE HUULTEN RUKOUKSIA VAAN AINOASTAAN SYDÄMEN RUKOUKSET JA PELKÄT HUOKAUKSET SINUN JOKAINEN PÄIVÄSI OLI HÄNEN TIEDOSSAAN ENNENKUIN NIISTÄ YKSIKÄÄN OLI TULLUT JA SITI HÄN ON HYVÄKSYNYT SINUT JA MEIDÄT MUUT VIHELIÄISET USKOVAT LAPSIKSEEN... JÄÄ RAUHAAN JA KORKEIMMAN KÄTEEN RAKAS SISKO JULISTAN KAIKKI SINUN SYNTISI ANTEEKSI JEESUKSEN NIMESSÄ JA KALLIISSA MAAHAN VUOTANEESSA SOVINTOVERESSÄ. LEPÄÄ JA NOUSE JA JAA RAKKAUTTASI TOISILLE LAPSILLESI. TÄMÄ VIIMEISIN KYLLÄ ODOTTAA SINUA PERILLÄ JA TAPAAT HÄNET SITTEN AIKANAAN.

• Ristiriitainen juttu

Kauhean tuomitsevaa ja mustavalkoista tämä keskustelu joka paikassa... Joko sallitaan ja puolustellaan tai sitten leimataan abortinkannattajat tappajiksi tai murhaajiksi.

Itselläni on hyvin ristiriitainen suhtautuminen aborttiin. Ymmärrän, että joskus lapsi on todella jo raskausvaiheessa niin selkeästi kyvytön elämään, että on oikeasti lapselle parempi vaihtoehto kun ei synny kärsimään.

Työkseni hoidan ja ohjaan kehitysvammaisia henkilöitä, joilla jokaisella on oma persoonallisuus, unelmat, toiveet, kokemukset jne. Eli he elävät täyttä elämää. Jopa syvästi kehitysvammaiset ihmiset näyttävät selkeästi tuntevansa samoja tunteita kuin muutkin, kokevansa nautintoa, iloa, surua yms. Koskaan en ole törmännyt vammaiseen ihmiseen jonka elämälle en ole nähnyt tarkoitusta, vaikka osa tapaamistani henkilöistä ei kykene liikuttamaan mitään kehonsa osaa itse, sanomaan sanaakaan meidän muiden kielellä.

Itse olen päätynyt aborttiin sosiaalisista syistä kahteen kertaan; ehkäisy jota oikein käytin petti. Ensimmäisen raskauden aikaan olin 16-vuotias ja psykoosissa bipolaarihäiriön tuoman rajun manian jäljiltä ja silloinen avopuolisoni pahasti päihdeongelmainen. Toisella kerralla olin 23-vuotias, minulla oli ollut pitkäaikainen (2 v.) vahva sikiövaurioita aiheuttava lääkitys tulehdukseen ja jälleen puolisona henkilö, jolla vaikea päihdeongelma.

Mutta nyt kaduttaa, vaikka olen ääneen sanonut että ajattelen asiaa järkiperäisesti. Silti jos joku kysyisi, osaisin heti vastata minkä ikäiset nuo lapset olisivat nyt. Eli jostain käsittämättömästä syystä nämä luonnonvastaisesti päätetyt elämät tietyllä tavalla jatkuvat. Ja minun tuskani kasvaa.

En toivo abortin kieltämistä, mutta toivon järkeä siihen, miten niitä myönnetään ja miten naisia ja heidän puolisoitaan tuetaan kun raskaus on ei-toivottu tai edes yllättävä. Jos minua olisivat läheiset, erityisesti kumppani ja hoitohenkilöt kannustaneet ja rohkaisseet lapsen pitämiseen, olisin varmasti niin tehnyt.

Olen pienestä pitäen kokenut, että minun on tarkoitus olla vielä äiti. Kun nainen on raskaana, hän haluaa useimmiten vastonvaraisesti suojella lastaan, olkoon järkiperäiset ajatukset millaisia vaan. Ja kun nainen on päävastuussa myös raskaudenkeskeytyksestä, kokee hän varmasti itsensä huonoksi sen jälkeen, joko tietoisesti tai tiedostamatta. Niin minäkin.

Vaikka en usko jumalaan tai muuhun taruhahmoon joka minua tuomitsisi, kadun. Itsehän ihminen itsensä tuomitsee, kun tuntee siihen syyn. Tiedän, että on olemassa uskonnonvapaus, mutta jotakin rajaa toivoisi uskovaistenkin juttuihin. Mielestäni tässäkin ketjussa on syvästi loukkaavia, täysin asiattomia viestejä uskovaisilta. Miksi täytyy muistuttaa ihmistä virheestään, vaikka tämä itse sen ottaa esille? Miksi solvata naista, joka on käymässä läpi yhtä vaikeimmista mahdollisista asioista (kuitenkin laillista prosessia) ja jättää esim. huomiotta naisen miehen pahoinpidelleen tätä sekä fyysisesti että henkisesti naisen ollessa kaikenlisäksi shokkitilassa (joka taas on selkeästi rikos)?

Toivon voimia kaikille abortin kokeneille. Kuten jo aiemminkin ketjussa on mainittu, itsesyytökset ja rypeminen eivät johda mihinkään. Sitä samaista alkiota ei takaisin saa vaikka miten katuisi, syyttäisi, tuomitsisi tai vihaisi itseään. Eikä tuhoamalla omaa elämäänsä. Ja toivon harkintaa ja tukea heille jotka eivät ole kokeneet, mutta jotka sitä miettivät.

• rlm70

Naistet, joille on tehty abortti, vaikka kymmeniä vuosia sitten, voitte vieläkin hakea apua asianne käsittelyyn. Käy katsomassa sivustoa www.ituprojekti.net. Itsekin olen saanut sitä kautta avun ja olen nyt auttamssa vastaavassa tilanteessa olevia naisia.

Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      26
      2486
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2106
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      122
      1779
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      91
      1732
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1527
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      127
      1086
    7. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1085
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1001
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      967
    10. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      959
    Aihe