BMW R 1200 GS Adventure

Mielessä.-

Olen katsonut "silläsilmällä" moista laitosta.

Täriseekö BMW R 1200 GS Adventure matkanopeuksilla ? entä mekaaniset äänet jne.
Onko pleksi pelkkä koriste ,kypärän tutistin vai oikeinko toimiva.

Koeajoon en ole päässyt, liikkeitä ei näytä kiinnostavan esittely ? ja "ongelmana on erimerkkinen vaihtopyörä..

17

10732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raksusttaako

      Onkos tässä pyörässä kuiva kytkin ?...pitääkö se melua ?

    • hae BMW

      Laita "kuukkeli" hakuun bmw r1200 gs adventure, löytyy varmaa tietoa ja koeajo kokemuksia.

      • Peetu21

        Tärisee, kaatuu kaasuttaessa ja kardaani vie tehot :)

        -tuliko tuossa nyt tärkeimmät, mistä bemua yleensä moititaan ?
        -ei tosiaan mitään perää, kateellisten panettelua tyystin

        -kyllä vaihtopyöriä on koeajettavissa vaikka kuinkapaljon
        -ainoa konsti kokeilla, sopiiko omaan käteen, ajaa riittävänpitkä koeajo
        -ehkä ainoa rajoittava tekiä on kuskin koko, ei ole persjalkasen mopo


    • ei kannata

      Raskas, tehoton norsu, jolla ajavat luulevat olevansa jotain seikkailumotoristeja. Siksi ajan kunnon tourerilla.

      • Anonyymi

        Boxeri on niin kiva.. Uskoo aina ku kyssyy / moottorijarrutus yllättää enskertalaisen. Sivutuki persiistä kaatuu satteella. Oikeen hullun yllytys vekotin kortti lujilla. Ensi tuntuma järkyttää kaikki paino eturenkaalla hiekka tiestö kauhunsekaista mutta sitten onkin ällistyttävän hyvä ja nopee. Paras "runko" ikuna ei kiemurra..


    • Viikon koeajo

      itselläni on R1150RT-2002. Viime kesänä vuokrasin kokeeksi R1200 adventuren Saksassa. Moottori on parempi tasapainoitusakselin takia, käytettävä kierrosluku alue on siksi laajempi. Täristäähän tuo iso kone mutta se ei häiritse eli sitä ei huomaa normaalissa käytössä. Pleksi on hyvä, parempi tuulensuoja kuin omassani. Pyörä on korkea! Ehdottomasti kokeiltava että jalat eivät jää lyhyiksi. Bensatankki on iso, täydellä tankilla ajaa 600km ja ylikin. Alumiinilaukut ovat kolhot mutta tilavat ja erittäin kätevät. Pyörä sopii hyvin kahdellekin matkapyöräksi.
      Jarru hyvät, ei ketjuvetoa. Tehot riittävät ja sitten yksi bonus: jousitusvarat ovat toreria suuremmat ja täydellä kuormalla se on etu huonoilla asfalteilla. Oma kokemus oli että voisin jopa vaihtaakin mutta onhan tuo R1150 hyvä pyörä (ja kauniimpi ;-)
      Ei muuta kuin koelenkille! Hae(tuta) Saksasta, osta dealeriltä niin ei tule yllätyksiä.

    • Olen ajanunt 800-100km päiväetappeja, kaksi kesää pyörä on minulla ollut ja olen erittäin tyytyväinen pyörään ,ei ole mitään väliä minkälaista tiestöä tulee vastaan,pahin tietyömaa 30km luonnon kiveä 30-60mm kierto tie olis ollut noin 800 km lisä (Venäjällä) matka nopeus voi olla kaikki 50-160 km/h väliin laukut mukana max 130 on ohje..

      • V-Strom

        Suojaako tuulilasi hyvin vai pyörteileekö tuuli juuri kypärän korkeudella. Olen 185 pitkä ja haaveillut tuommoisesta. Nyt on eri merkkinen samantyylinen mutta tuo tuulen ravistelu kypärään häiritsee.


      • gesumies

        Mulla lukee laukuissa ma 180km/h ja kovempaakin on menty. ESA on käsittämättömän hieno keksintö. Etenee kuin juna. Tuuliasiat saa pleksiä vaihtamalla kuntoon. Itse olen pärjännyt orkkispleksillä. Ei tota gesun ylistystä ymmärrä kuin itse tekemällä sillä reissun.


    • Jesse2

      Kun puhutaan matkaendurosta niin ei silti tarvitse olla maapallonkiertäjä.
      Adventure ei ole ratapyörä, ei se ole trialpyörä eikä motogrossipyörä. Ei se ole kyykky. Se on matkaenduro jolla voi retkeillä monenlaisilla alustoilla.
      Nämä provaajat eivät saa pyörää koeajolle, hyvä vaan koska tarvitaan
      asennetta pyörää kohtaan. Samoin on Harlikoilla, Gold wingeillä ja monilla muillakin kunnon pyörillä. Provot varastaa fillarin kun ei ole varaa taksiin kapakasta.

    • Fistingboy

      Euroopan eniten myydyin mopo. Todella hyvä moottoripyörä. Iso miinus mielestäni on , että kytkinlevy saattaa olla lopussa alle 40 000kilometrin. Riippuen siitä onko kytkintä paljon luistatettu. Kytkinlevy maksaa noin 150-200euroa, mutta työstä tulee helposti hintaa sen vaihdolle yli2000 euroa.

      • GessumiesJ

        Höpö höpö.


    • KTu

      2018 gessi alla ja noin 600 km takana. Minua on alkanut ärsyttämään etupäästä tuleva outo muovinen ”humina”. Vaihdoin uudet renkaat ja humina pieneni, mutta ei kadonnut. Mielestäni syyn täytyy olla katetunneli joka on rakenettu etupään ympärille jonka kautta pyörämelu pääseen suoraan kuljettajan pääalueelle. Onko muilla samanlaisia huomioita. Jos on, niin miten siitä on päässyt eroon., vai onko? Todella upea pyörä ajaa muilta ominaisuuksiltaan.

      • Ohutnakki

        Rengas äänet vaivana, shopperiin sais pitkäkeulaisena mallina?


      • Anonyymi

        Melu tulee rengastyypistä, michelin, metzeler meluavat. Pirelli ja continental ovat hiljaisia, puhutaan siis näistä asfaltti adventure renkaista kuten pirelli scorpion trail ll.


    • ent.pekkaBMW2xGS

      GS on kevyempi ja matalampi istumakorkeus. Tilasin aikanaan GS:n vielä 30 mm normaalia matalampana.
      Adventure on enemmän matkapyörä kuin on GS. GS:llä on parempi teho/painosuhde, rajoittimella n. 215 km/t.
      Yksin ajaen 1200 km/pv on realistinen (Travemunde-Sveitsi-Ranska) ja mahdollinen. Helsinki-Austow-Berlin-Firenze ottaa 3 pv. Porukassa 800- 850 km on haastava jos ei ajeta moottoriteitä ja poiketaan joskus pääteiltäkin.

    • Anonyymi

      Itselläni ollut GS 1200 -08 nyt kuukauden. Olen yllättynyt voimansiirron metelistä. Juuri laitatin huollossa uuden laakerin takapäähän ja toivon metelin loppuvan. Pöh, edelleen pitää kovahkoa meteliä nopeuksilla 80 - 100 km/h. Moottorijarrutus vielä lisää meteliä. Huollossa olivat sitä mieltä ettei pyörässä ole mitään vikaa (valtuutettu BMW huolto). Aiemmat pyörät olleet Japseja, tosin yksi BMW R1100S on ollut myös. Kohta lähtee tämä pyörä eteenpäin jos meteliä ei saa kuriin. Pyörähän on mainio ajettava muuten, mutta korvat ei kestä ajella vaikka on tulpat korvissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Putin lähti takki auki sotaan....

      Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      127
      3776
    2. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

      ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      326
      2694
    3. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

      Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      0
      2190
    4. Sanna on pakottaja, domina

      Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      43
      2001
    5. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

      Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      11
      1758
    6. No onneks ei tartte sit olla

      Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....
      Ikävä
      9
      1344
    7. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

      Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      134
      1261
    8. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

      Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      93
      1202
    9. Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä

      Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu
      Yleistä autoilusta
      87
      1006
    10. Mitä sun päässä oikeen liikkui

      Silloin kun menit laittamaan sille viestiä? Jotenkin tosi outoa?
      Ikävä
      52
      972
    Aihe