Stokken Tripp Trapp - Surkeaa laatua!

kuluttaja 2012

Hankitiinpa tuossa hiljan Stokken mainostettu Tripp Trapp -tuoli ja täytyy sanoa, että tuote on joko älyttömän yliarvostettu tai sitten nykytuotannon laatu on vajonnut pohjamutiin.

Sinällään konsepti on ihan jees, mutta toteutuksen puolella miinusta riittää.

Meidän tuoli hankittiin 3kk sitten ja heti kasatessa huomasi, että osien mitoissa on heittoja. Sitä ei ollut mahdollista kasata siten, etteikö tuoli keikkuisi - 3cm, joka on syöttötuolille aika heIvetin paljon.

No, takaisin liikkeeseen, jossa myyjä totesi heti, että viallinen on ja että näitä on kuulemma konttikaupalla kiikutettu takaisin tehtaalle.

Jäimme siis odottamaan vaihto-osia ja eihän mennyt kuin VAJAA KOLME KUUKAUTTA kun tehdas suvaitsi lähettää osat.

No, tuoli kasaan ja ruuvien tiukkaus, ohjeistetussa järjestyksessä ja..... tuoli keikkuu taas kuin viimeistä päivää! Nyt vika oli jalkojen välissä olevassa keskipuussa, jota ei oltu tehtaalla saatu sahattua suoraan kulmaan.

Takaisin liikeeseen ja juu... eivät saaneet liikkeessäkään tuolia koottua siten, etteikö olisi keinunut kuin soutuvene.

Kyllähän sitä voisi itse puisia huonekalua vähän höylällä ja hiomakoneella oikaista, mutta kun kyse on näinkin korkeahintaisesta tuotteesta niin vaihtoehdoksi jäi kaupan purku ja etsiä jostain uusi tuote, jonka valmistajalla laadunvalvonta toimii.

Jos ostatte Stokkea, vaatikaa, että tuote kasataan liikkeessä ennen ostopäätöstä.

15

11189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yggg

      Itse olen myös kuullut, että valkolakalla maalattua stokkea ei kannata ostaa. Lakka kuulemma hilseilee heti irti. Mites jos ostaisit käytetyn tuolin esim tori.fi stä. Vanhempi mallisto on varmaan kestävämpää ja ollut jo ns. Sisäänajossa toisella.

    • kiitos

      Kiitos ilmoituksesta :) Ollaan tuota harkittu esikoiselle sitten kun pienempi alkaa tarviamaan syöttötuolia, eikä meinaa enää viihtyä syöttötuolissa. Mutta ehkä vain jatkossakin laitetaan vaan bumboon istumaan ja bumbo tuolille kunnes kestää itse istumassa aikuisten tuolilla!

    • *******

      Onhan jo vuosia ollut tiedossa nämä laatuongelmat. Useimmiten ne ovat olleet lakkauksessa (väristä riippumatta) ja nyt myöhemmin kaikissa puuosissa. En tiedä olisiko valmistus siirretty johonkin haplamaahan nykyisen tavan mukaan. Tällä ja muillakin palstoilla on juttuketjuja tästä ollut jo muutaman vuoden.

      Halvemmat samalla konseptilla tehdyt mallit ovat nykyään paljon varmempaa laatua kirjoituksien mukaan.

    • xcxcx

      No nää nyt on näitä. Meillä ja kaveripiirissä on yhteensä 5 uutta tripp trappia (vm 2011-2012) ja 4 vanhempaa (vm 2007-2010) eikä kellään ole ollut ongelmia. Tarkoitan vain että kenenkään ei kannata jättää tuolia ostamatta siksi että täällä netissä on pari negatiivista kirjoitusta asiasta. Stokkella on sitä paitsi todella hyvä takuu noissa tuoleissa.

      • **********

        Ei varmaan kannata jättää ostamatta näiden kirjoitusten, vaan huonon laatu/hintasuhteen vuoksi. On raivostuttavaa vaihdella osia ja juosta kaupassa vähän väliä noiden laatuongelmien vuoksi. Ehkä joillakin on onnea, mutta todella monet ovat raivoissaan laadun heiklkkouden seurauksena. Luulisi edes, että tekisivät jotain noille lakkaus- ja puuvirheille vuosien saatossa. Olen seurannut tätä keskustelua muutaman vuoden, kun itse jouduimme Stokken jälleenmyyjän kanssa kahdesta tuolista tappelemaan. Todellakin on edullisempia ja parempilaatuisia samalla tavalla toimivia syöttötuoleja. Jos joku haluaa maksaa ko., laadusta ja vain tuotemerkistä ylihintaa, niin omapa on asia.


    • PK johtaja

      Minun täytyy kyllä ihmetellä näitä keskusteluita Stokken laatuongelmista. Olen hankkinut päiväkoteihin satoja tuoleja enkä ole koskaan havainnut tai kuullut laatuongelmia.

      • Säästetään yhdessä

        Tarkan euron kuluttaja miettii olisiko kaupungin aika vaihtaa edullisempaan ja jos mahdollista jopa parempaan tuoliin, siis toiseen merkkiin. Vai ylläpidetäänkö huonekalukauppaa tekemällä ostoja siellä, vaikka huonojakin?! Muitakin merkkejä on!!


    • maksaja 4

      Ehkäpä päiväkodeissa henkilökunta ei valita kunnan ostajalle, vaan pitävät viat omina tietoinaan. Kuluttaja valittaa helpommin, kun itse maksaa.

    • Homeurpo

      Meillä on kaks tripptrappia, toinen vm 2000 ja tullut meille 3 lapsen käyttämänä. Nyt siis 13 v sillä tuolilla istuttu ja toimii, toinen on 2006 tokalla lapsella käytös ja sekin moitteeton. Toli kulunaa on mut mikään olennainen ei oo hajonnu eikä maali hilseilly.
      Suosittelen

    • ...

      Minäpä en taas ottaisi muuta syöttötuolia kuin Stokken Tripp Trappin. Minulla, ystävillä niin Suomessa kuin ulkomaillakin kyseisiä tuoleja, eikä kenelläkään ole ollut valittamista laadun suhteen. Toki ns. maanantai kappaleita löytyy aina, mutta Stokke on lastentarvikkeissa ihan omaa luokkaansa. Olen muuten miettinyt Tripp Trappin ostamista omaankin käyttöön, on siinä niin hyvä istua!

    • laatuako

      näistähän on tehty myös paljon kopioita jotka melkein yhtä kalliita,mutta tulevat kiinasta tai liettuasta ja laatu on mitä on

    • ei enää, kiitos

      Meillä Tripp Trappi, ostettu 2008. Lakka on vähän hilseillyt, mutta kulutus on ollut sen verran kovaa, ettei toisaalta ole ollut ihme. Olen välillä joutunut pesemään tuolin suihkussa, kun esikoinen aikoinaan opetteli syömään (myös lapsi itse kävi suihkun kautta). Siitä tosin olen vähän pettynyt, että jalkaosaan on jäänyt jälkiä siitä, että lapsi on pudottanut lusikkansa. Alle 2v ei varmasti paiskaa lusikkaa sellaisella voimalla, että siitä pitäisi jäädä jälki.

      Tuoli on ollut meillä kahdella lapsella ja kunhan kakkonen vähän vielä kasvaa pituutta, aion laittaa sen kiertoon. Jos meille joskus vielä yksi lapsi siunaantuu, en Tripp Trappia hanki. Syy ei ole sen laadussa tai lakassa, ei edes siinä, että se vähän keikkuu, eikä siinä, että se on välistä hankala puhdistaa. Ongelma on muotoilussa. Meillä on molemmat lapset, mies sekä koira kompastuneet tuolin jalkoihin. Nuorempi kompastelee siihen jatkuvasti, itsekin olen varpaani siihen lyönyt. Mies on tuon kompastelun takia ollut jo heittämässä tuolilla vesilintuja, mutta menköön vielä jonkin aikaa.

      Vaikka Tripp Trappi tulisi kultaisena vastaan, sellaista ei meille enää tule.

    • Soiva peli

      Totta on, että varpaat on vaarassa, jos tuolinjalkoja ei osaa varoa. On meinaan pari perkelettä päässyt 12 vuoden aikana... Eipä tuoli ainakaan keikahda taaksepäin!

      Itse olen ollut tyytyväinen laatuun. Tuoli on kestänyt jopa oman painoni (103 kg), mutta ei siinä enää raavas mies mukavasti istu pitkää aikaa ja tuskin syöttötuoli sellaisessa käytössä pitkään eläisikään.

      Meillä on ollut lakatut tuolit, jotka ovat pienistä kolhuista huolimatta pysyneet siistin näköisenä. Viime kesänä myytiin toinen pois ja nyt taitaa lähteä toinen. Käytetystä on saanut sen verran hyvän hinnan, että alkuperäinen hankinta ei jäänyt kovin kalliiksi.

      En valitettavasti epäile lainkaan väitettä, että uusien tuolien laatu olisi heikentynyt. Missäpä tuotteessa se parantunut olisi?

    • Hurjaa menoa

      Ihan hyvää laatua on stokke tuolit ja todennäköisesti ns. mokasit kasausvaiheessa. Siinä kasauksessa pitää nimittäin noudattaa ohjeita eli jos kiristät pultit väärässä järjestyksessä, tuoli jää keikkumaan. Asiat kannattaa selvittää ennen kuin tulee parkumaan foorumeille.

    • Anonyymi

      Stokkw Tripp Trapp syöttötuoli hinta uutena 200 euroa plus varusteet... Huhhuh, veikkaan ettei tuon valmistaminen maksa varmaan viitäkymppiäkään... O.o

      On myyjillä tosiaan katteet kunnossa, sen verran yksinkertainen laite tuo kuitenkin on että näkee ilmaa olevan hinnassa paljon. Sitten päälle vielä laatuongelmia näillä katteilla?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe