asunnotonko kohta

koditonkokohta

Voiko olla mahdollista että joudun muuttamaan pihalle asumaan ja hylkäämään omaisuuteni sen takia että olen tehnyt jo kaksi puolen vuoden mittaista määräaikaista vuokra sopimusta. Nyt tämä jälkimmäinen vuokra sopimus on voimassa 31.6.2012 asti ja vuokran antaja ilmoitti että ei jatka enään uudella vuokrasopimuksella ja laittaa asunnon myyntii. olen hoitanut kaikki vuokrat ajallaan ja ei ole mitään valittamista ollut asumisestani. Onko todellakin että pitää mennä pihalle asumaan . Asun maalla ja en omista autoa ja yleistä liikennettä ei ole ollenkaan ja kärsin kroonisesta masennuksesta. Ei ole mitään mahdollisuutta päästä katsomaan uutta asuntoa eripaikkakunnalta kun ei ole ajoneuvoa millä mennä ja syrjäytymiseni takia ei ole oikein ketään semmosta kaveria joka voisi auttaa. Onneksi on kesä aika niin ei varmaan palellu pihalle. Ajatukset on jo mennyt siihin että menen sillan alle ja otan makuupussin mukaan vaan ja varmasti loppu tulos on että riistän hengen itseltäni. Olen useasti jo ollut suljetulla osastolla hoidossa mielenterveys ongelmieni vuoksi ja lääkitys on useita eri mieliala lääkkeitä päivässä. Mut asunto on aina ollut minulla. Onko suomenvaltio näin raaka paikka et menetän kotini ja en saa kyllä mihkään säilöön tavaroitani täällä kun en tunne oikein ketään paikkakunnalta kun olen ollut omissa oloissani vaan.Luulisi että olisi joku aika laissa että saisin ees mahdollisuuden etsiä uuden asunnon. Kirjallisena en ole saanut ilmoitusta että ei jatketa vuokrasopimusta vaan puhelimella ja aikaa vaan ensi kuu . Olen kyllä niin toivottomana että ei taas jaksa tätä elämää mikä muutenkin minua vuosien ajan heitellyt.

10

578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+4

      Jos vuokrasopimus on määräaikainen, niin ei tarvitse mitään erillistä irtisanomisilmoitusta.

      Pihalle et pääse asumaan, mutta olisko esim. joku leirintäalue mihin teltan voisi laittaa siihen asti että kunta järjestää asunnon?

    • lellu...

      Asunto on vuokranantajan omaisuutta ja hän voi tehdä sen suhteen päätöksiä. Hän on varmaan halunnut tehdä määräaikaisen sopimuksen kanssasi koska on alunperinkin suunnitellut asunnon myyntiä. Hänellä voi olla muuta käyttöä asunnon myynnistä saataville rahoille. Yksityinen vuokranantaja ei ole sosiaaliviranomainen.

      Nykyinen asuntosi sijaitsee jossain kunnassa. Miksi et ota yhteyttä kunnan asuntotoimistoon tai sosiaalitoimistoon tai mielenterveysyksikköön ja kerro tilannettasi ja pyydä heiltä apua. Kunnalla voi olla vuokra-asuntoja ja he ovat velvollisia auttamaan.

      Nyt sinun kannattaa suunnata kaikki energia asioiden järjestämiseen eikä olla ensimmäisenä muuttamassa telttaan sillan alle.

      • Vuo Kralainen

        Itselläni yks päivä vuokraemäntä soitti että tultas lähipäivinä ostajaehdokkaan kans katsomaan asuntoa, päästätkö sisään. JAHA, siinä olin vähän suu pyöreänä. Pari vuotta kerennyt kämpässä asua ja aluksi mummeli etsi pitkäaikaista vuokralaista, sopparissa luki "toistaiseksi" mutta näymmä se olikin 2 vuoden määräaikaiseksi naamioitu vedätys. Kun kehtasi paljastaa että alunperinkin olisi voinut muuten myydä kämpän tälle halukkaalle joka jo silloin kyttäsi kämppää, muttakun joku tietty raja vuosissa ei ollut täyttynyt ja tämän vuokranantajan olis joutunut maksaa jotain veroa. Ajatteli sitten kai asuttaa kämppää minulla sen 2 vuotta mitä verottomuuteen asti oli aikaa ja sitten myydä sen pois ja jättää kertomatta asiasta minulle kuin ihan viimehetkille etten vaan heti ottas ja lähtis ja saa ämmä viimesetki vuokrarahat kun kämpässä ravaa vierasta sakkia kyyläilemässä. Kyllähän se vähän pisti ahdistamaan kun oli äkkiä kämppä lähdössä alta jossa olin viihtynyt jo pari vuotta, mutta tällasta se on olla vuokralainen.


      • en ymmärrä
        Vuo Kralainen kirjoitti:

        Itselläni yks päivä vuokraemäntä soitti että tultas lähipäivinä ostajaehdokkaan kans katsomaan asuntoa, päästätkö sisään. JAHA, siinä olin vähän suu pyöreänä. Pari vuotta kerennyt kämpässä asua ja aluksi mummeli etsi pitkäaikaista vuokralaista, sopparissa luki "toistaiseksi" mutta näymmä se olikin 2 vuoden määräaikaiseksi naamioitu vedätys. Kun kehtasi paljastaa että alunperinkin olisi voinut muuten myydä kämpän tälle halukkaalle joka jo silloin kyttäsi kämppää, muttakun joku tietty raja vuosissa ei ollut täyttynyt ja tämän vuokranantajan olis joutunut maksaa jotain veroa. Ajatteli sitten kai asuttaa kämppää minulla sen 2 vuotta mitä verottomuuteen asti oli aikaa ja sitten myydä sen pois ja jättää kertomatta asiasta minulle kuin ihan viimehetkille etten vaan heti ottas ja lähtis ja saa ämmä viimesetki vuokrarahat kun kämpässä ravaa vierasta sakkia kyyläilemässä. Kyllähän se vähän pisti ahdistamaan kun oli äkkiä kämppä lähdössä alta jossa olin viihtynyt jo pari vuotta, mutta tällasta se on olla vuokralainen.

        Ei siitä saa mitään verohyötyä että pitää asuntoa vuokralla kaksi vuotta.

        Asunnon saa myydä verovapaasti, jos käyttää sitä omana kotinaan kaksi vuotta yhtäjaksoisesti. Mutta tästähän ei ole kyse, kun sinä asut siinä.

        Ehkä kyse oli ostajasta, eli ostaja halusi asua nykyisessä sen kaksi vuotta ennen kuin myy sen ja ostaa uuden?

        Minkälainen tämä vedätys nyt sitten on? Mitä lukee sopimuksessa johon olet vetänyt nimesi. Jos siellä lukee toistaiseksi, niin silloloin se on sellainen eikä määräaikainen.


    • ad76sf

      Aloittaja, peli oli reilu. Sinulle on alusta pitäen ilmoitettu vuokrasuhteen aloittaminen ja vuokrasuhteen lopettaminen... tarkat päivämäärät. Olet ollut tietoinen jo pidemmän aikaa, että EHKÄ joudut muuttamaan. Valitettavasti oma vikasi on, että pidit itsestään selvyytenä, että vuokrasuhdetta jatketaan.

      Nyt vain pian kunnan sossun puheille tai et löydä ajoissa uutta kotia! Sittenhän se mielenterveys viimeistään tekee tenän jos stressaat tavaroistasi ja ulkona asumisesta!

    • Näin se menee

      Soitat sen kunnan sosiaalitoimistoon missä asuntosi on. Kerrot että jäät asunnottomaksi ja kerrot muista ongelmistasi. Järjestävät hätämajoituksen, ei kenenkään Suomessa tarvitse taivasalle jäädä. Tavarasi saat kunnan järjestämään säilytykseen.

    • 2+12

      Onko AP joutunut telttaan asumaan kun ei ole päivittänyt vai löysitkö asunnon?

    • Näin se on

      No kyllä se näin vaan on, että kun vuokrasuhde loppuu niin se ihan oikeasti tarkoitta sitä että pitää muutta pois.

      Ota yhteyttä paikkakuntasi sosiaalitoimiston ja kerro sama tarina, ehkä he voivat auttaa sinua.

    • vuokratäti

      Miksei ihmiset tajua kun kirjoittavat sopimuksia mitä ovat allekirjoituksellaan vahvistamassa?

    • Sanonpa vaan

      Kaikilla kannattaisi olla hyvät, talvisäissäkin suojaavat retkeilyvarusteet yllätystilanteita varten. Ei jää sitten kenenkään armoille. Eikä tietysti kauheasti kamaa, joka pitää varastoida jonnekin. Voi niitä vuokrailmoituksia teltassakin lehteillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe