Koirakuumetta, ensimmäinen koira

Olen alkanut harkita cairnterrierin hankkimista. Olen viimeisen kuukauden ajan lukenut kaikkea mahdollista tietoa rodusta ja omistajien kommentteja ja niin edelleen. Sopii siis ilmeisesti myös ensimmäiseksi koiraksi. Ensi syksynä aloitan siis lukion viimeisen vuoden, jolloin minulla on myös jonkin verran ylimääräistä aikaa ja lukion jälkeen pidän välivuoden ja mahdollisesti käyn töissä. Olisiko siis cairnterrieri hyvä ottaa? Uskon selviytyväni sen tarvitsemasta hoidosta, vaikka itselläni on kokemusta vain kaneista. Monilla ystävilläni on koiria (okei, kaikilla) ja olen itsekin jo haaveillut pitkään pienestä puuhaajasta. Mielipiteitä, ideoita, yms?
3297
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Kannattaa ensikoiraksi hankkia narttu.

Äänestä

Muistathan, että koiralle pitää olla aikaa ja sinun tulee olla valmis ottamaan koira mukaan myös sitten jos muutat kauemmaksi opiskelemaan. Opiskelija-asunnoissa ei aina välttämättä sallita koiria.

Ensimmäinen koira tarkoittaa käytännössä seuraavaa 10 - 15 vuotta. Mieti tarkasti, oletko valmis sitoutumaan koiranpitoon. Ei ole koiralle reilua, jos sitten jostain syystä hylkäätkin sen esim. ulkomaillemuuton tms. vuoksi.

Äänestä

Melkeinpä karvaltaan helpompi rotu olisi mielestäni australianterrieri.
Meillä on peruutuksen vuoksi muuten vapaana kaksi punaista, luovutusikäistä pentua, uros ja narttu. Mikäli et ole vielä löytänyt koiraa, käyppäs tutustumassa Huovispäivän kotisivuihin. sieltä saat lisätietoa ja näet kuvia koiristamme ja pennuistamme. Sieltä löydät myös yhteystietomme.

http://koti.mbnet.fi/simkii/

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Apl kirjoitti:

Olen alkanut harkita cairnterrierin hankkimista. Olen viimeisen kuukauden ajan lukenut kaikkea mahdollista tietoa rodusta ja omistajien kommentteja ja niin edelleen. Sopii siis ilmeisesti myös ensimmäiseksi koiraksi. Ensi syksynä aloitan siis lukion viimeisen vuoden, jolloin minulla on myös jonkin verran ylimääräistä aikaa ja lukion jälkeen pidän välivuoden ja mahdollisesti käyn töissä. Olisiko siis cairnterrieri hyvä ottaa? Uskon selviytyväni sen tarvitsemasta hoidosta, vaikka itselläni on kokemusta vain kaneista. Monilla ystävilläni on koiria (okei, kaikilla) ja olen itsekin jo haaveillut pitkään pienestä puuhaajasta. Mielipiteitä, ideoita, yms?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu