Rippijuhlat

Huolestunut äiti

Poikani pääsee piakkoin ripille ja tuossa pari viikkoa sitten laitoin kutsut postiin.

Kutsuttuna on vain sellaiset henkilöt jotka poikani on itse halunnut paikalle, olen ajatellut, että nämä on hänen juhlansa ei minun, joten saa kutsuttavat päättää itse.

Poika haluaisi paikalle sekä biologisen isänsä sekä hänen nykyisen vaimonsa (eli äitipuolensa) että minun nykyisen mieheni (eli isäpuolensa).

Poikani on aina tullut hyvin toimeen niin minun uuden miehen, kuin myös isänsä uuden vaimon kanssa.

Tämä tuntuu olevan kovasti ongelma pojan biologiselle isälle, joka onkin ruvennut puhelinterrorisoimaan minua kutsujen jälkeen. Hän on varsin selvästi sanonut, että minun miehelläni ei ole juhliin mitään asiaa. Hän on soittanut myös pojalleen ja ilmoitanut, että ei tule paikalle mikäli minun mieheni tulee.

Mieheni on minulle ja pojalleni sanonut, että hän voi olla pois juhlista, ja voidaan tapahtumaa juhlia vaikka päivää myöhemmin yhdessä ravintolassa syöden.

En oikein ymmärrä mistä tässä nyt tuulee..
Nämä ovat ensimmäiset juhlat joissa "joudumme" olemaan samaan aikaan paikalla. Siis minä ja exäni , nyksiemme kanssa.

Aikaisemmin synttärit on järkätty siten, että minun on ollut omat synttärit ja isän luona toiset synttärit. Järjestely on sopinut pojalle hyvin.

Poika on nyt sanonut isälleen, että jos kelpaa tulla paikalle niiden ihmisten seuraan, jotka hän on kutsunut olkoon tulematta.

Tämä on varsin kiusallinen tilanne sekä pojalleni että miehelleni.

Poika on jättänyt nyt iskä viikonlopunkin väliin tuon asian takia, vaikka yritin sanoa, että olisi hyvä kun menisi ja juttelisi isänsä kanssa kavotusten asian halki.

Muilla vastaavia kokemuksia? Mitenkä olette asian ratkaiseet?

18

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wilma60

Meillä on myös rippijuhlat tulossa ja se on ensimmäinen juhla jossa kaikki ex:t ja nyksät kohtaavat. Tosin minun ex on tavannut nykyisen kumppanini mutta minä en ole koskaan ex:n nyksää tavannut vaikka hän on "lopullinen" syy eroomme. Mutta meillä kaikki osapuolet pystyvät kohtaamaan toisensa joten tilanne on erilainen kuin teillä.

Minun pojalleni on tärkeää että me kaikki aikuiset olemme yhtä aikaa paikalla ja hän voi juhlia tärkeää päiväänsä meillä kotona. Jospa poikasi saisi puhuttua isälleen ja saisi sovittua asian niin että myös isä pystyisi tulemaan paikalle. Juhlapäivä on tärkeä nuorelle ja ei varmaan tunnu mukavalta jos isä ei tulekaan paikalle vaikka hänet on kutsuttu. Kyllä meidän aikuisten on pystyttävä olemaan aikuisia lastemme/nuortemme takia ja pystyttävä viettämään hetki yhdessä.

• xftgvhnjkm,

No pojan tahdon mukaan mennään! Jos se ei käy isälle, jättäköön väliin. JESSUS miten lapsellista käytöstä isältä !

• Biloigiset vanhemmat ovat paikalla. Kaikki muut joustavat ja TODELLAKIN joustavat! Miehesi ei ole paikalla, jos mies ei muuten tule.

• tätä päivääkö???

Ajatelkaas kuin paljon ongelmia tulee näistä turhista eroista lapsille? He yrittävät sietää ja tulla toimeen vieraiden ihmisten kanssa, yrittävät organisoida isän ja äidin välejä ja haluavat molemmat vanhemmat elämäänsä, kovalla työllä.

Lapsesta on tullut omien vanhempien välien sovittelija, eli aikuinen omien vanhempien silmissä.

Järkyttävää.

Lapselta vaaditaan että pitää tulla toimeen kaikkien kanssa, mutta samalla omat vanehmmat eitäv tule toimeen edes toistensa kanssa.

Eikö ole lapselle vähän liian suuri taakka leikkiä kotipsykologia, yrittää sietää vanhempien kiukuttelua, ja järkeillä omaa elämää????

• Näinhän se oli vai o

Jaa, ja sinä tiedät tapauskohtaisesti faktat jokaisesta suomessa tapahtuneesta erosta? Ja jokaisen eronneiden väleistä, niinkö? Vai mistä taas kerran tämmönen silmitön yleistäminen:

• jaa jaa jaa jaa jaa
        Näinhän se oli vai o kirjoitti:

Jaa, ja sinä tiedät tapauskohtaisesti faktat jokaisesta suomessa tapahtuneesta erosta? Ja jokaisen eronneiden väleistä, niinkö? Vai mistä taas kerran tämmönen silmitön yleistäminen:

Kun kuuntelee uutisia ja lukee lehtiä se riittää.

Ja kaikista asiista yleistetään ja esitetään arvailuja, sillä emmehänme ihmiset voi kaikkea tietää vai voimmeko?

• Jaa Jaa EI EI
        jaa jaa jaa jaa jaa kirjoitti:

Kun kuuntelee uutisia ja lukee lehtiä se riittää.

Ja kaikista asiista yleistetään ja esitetään arvailuja, sillä emmehänme ihmiset voi kaikkea tietää vai voimmeko?

Uutisissa ja lehdissäkö on kerrottu mikä ero on turha ja mikä ei, niinkö?
        Siellä kerrotaan myös kuinka henkilökemiasuhteet on kussakin erossa hoidettu, niinkö?
        Jos ei jotain tiedä, niin silloin pitää suunsa kiinni, eikä yleistä.

• Näinikkäin

Isä tuossa on psykoottinen, lyhyesti ja ytimekkäästi. Eli haluaa määräillä exäänsä hautaan asti. Näitä kaheleita riittää. Meillä tytöllä prin vuoden kuluttua rippijuhlat, ei tule narsku eikä narskun juopponyksä. Minä päätän aikuisena siitä, että juhlat sujuvat ilman ivailua ja vittuilua.

Rippijuhlat kun eivät ole ryyppäjäiset, niinkuin exälleni kaikki juhlat ovat.

Saa arvostella ihan rauhassa.

• meille ei tulla

Meillä ei koskaan ole ex miehen ja ex isän naiset tulleet mihinkään lasten juhliin, ei sukujuhliin eikä edes meille emmekä me meneet sille kylään. Emme yksinkertaisesti ole halunneet olla semmoisen perheenrikkojan kanssa tekemisissä, emme vaan voi. Olemmehaluneet lapsille ihanan ja onnellisen lapsuuden ja nouruuden, emmekä salli kenenkään ulkopuolisen ihmiset tulevan meidän elämään sotkemaan. Olemme siinä onnistuneet, ja naiset ovat pysyneet poissa, eivät ole uskaltaneet tulla enempää rikkomaan perhettämme.

Olisi järkyttäväänähdä ne naiset, ja lapsetkin kiittävät että olen maailman paras äiti, kun pidin heidän puoliaan, eikä heidän ole koskaan tarvinneet kuunnella haukkuja ja leikkiä iloista ihmistä, jonkun isän naikkosen tähden.

• ihan kokonainen äiti

Niin kauan kuin biologiset isät ja äidit ovat elossa ei ole äiti- ja isäpuoliskoja. Eihän Lumikillakaan ollut oma äiti enää elossa, silloin oli ilkeä äitipuoli! Äidit ja isät ovat kokonaisia - vain kuolema erottaa ja "puolittaa".

• suuremmoinen exätär

No tuota sanaa ei muut käytä kuin ne katkerat miehen uusiot, jotka kuvittelee olevasna parempia kun on joku kummallinen nimitys.

Ei sen kummempaa. Yhdessä kirjassa oli juttu, et semmoista nimitystä käyttää epätoivoiset ihmiset, jotka haluaa päteä toisten ihmisten edessä, ja ei muuten hyväksyntää saa, kun kesimällä mitä kummallisempia nimityksiä itselleen.

Minäkin voisin olla täissä vaikka omasta mielestä toimistopäällikkötär, hih... vaikka vain itse sitä käytän... mutta samoin on tosa puolikkaissakin, ei sitä muut käytä kun tämä puolikas itse.

• buahahahahahahaa
        suuremmoinen exätär kirjoitti:

No tuota sanaa ei muut käytä kuin ne katkerat miehen uusiot, jotka kuvittelee olevasna parempia kun on joku kummallinen nimitys.

Ei sen kummempaa. Yhdessä kirjassa oli juttu, et semmoista nimitystä käyttää epätoivoiset ihmiset, jotka haluaa päteä toisten ihmisten edessä, ja ei muuten hyväksyntää saa, kun kesimällä mitä kummallisempia nimityksiä itselleen.

Minäkin voisin olla täissä vaikka omasta mielestä toimistopäällikkötär, hih... vaikka vain itse sitä käytän... mutta samoin on tosa puolikkaissakin, ei sitä muut käytä kun tämä puolikas itse.

Oho Lissu, Oletko lukenut YHDEN kirjan.........

• tradenomi
        suuremmoinen exätär kirjoitti:

Ette te lissu ole kun pelkkä nolla, 0 ette edes puolikas;D ;D jaa, että päällikkö haluaisitte olla voi,voi olet vaan pelkkä konttorirotta.

• ekonomi
        tradenomi kirjoitti:

Ette te lissu ole kun pelkkä nolla, 0 ette edes puolikas;D ;D jaa, että päällikkö haluaisitte olla voi,voi olet vaan pelkkä konttorirotta.

No sinä et ole sitäkään. Buahhhahaaaa

• kauppatieteen maiste
        ekonomi kirjoitti:

No sinä et ole sitäkään. Buahhhahaaaa

etkä myöskään sinä, hahaaaa

• kauppatieteen tohtor
        kauppatieteen maiste kirjoitti:

etkä myöskään sinä, hahaaaa

pistän pareemmaksi,hohohooo

• Ktrna

Voisiko tässä asiasa toinen vanhempi kenties puuttua asiaan? Ei mielestäni ole lapsen asia yksin selvittää tätä sotkua, lapsihan hän vielä on..

Jospa äiti puhuisi isälle ja sanoisi että jos äiti sietää lapsen isän nykyistä vaimoa, niin saman tulisi mennä myös toisinpäin.. Selittää että sen verta pitää pystyä sietämään, että voi lapsen tärkeän juhlan juhlia lapsen kanssa... Muistat vain olla ystävällinen etkä "papattava" vaan selität asiat niin että menee iskällekkin perille..
      Kiinnostaisi myös tietää mikä tässä on ongelmana, jos molemmila on uudet puolisot ja heidät kaikki on kutsuttu.. Eikö isä ole vielä hyväksynyt eroa? Ei ole päässyt yli? Sitten on tietysti näitä ihmisiä, jotka vaan eivät pysty olemaan samassa tilassa niiden ihmisten kanssa joista eivät pidä, mutta on vaan kauhea surullista että lapsi ei saa itselleen tärkeitä ihmisiä kutsua omiin juhliinsa...

• emme huoli

Meillä ainakin on tullut kaikille selväksi, ettei kukaa nulkopuolinen isän naikkonen pilaa yhdenkään lapsemme juhlia, eikä muitakaan sukujuhlia. Siitä olemme päässeet, kun emme kutsu emmekä halua heitä mukaan juhlaan. HÄiriköintiä ja sotkua olisi silloin luvassa. Haluamme juhlia aivan rauhassa.

Se jos mies ei tule sitten lasten huhliin ym juhliiin, on hänen asiansa, kumpaa uskoo vierastan aikkosta vai haluaako ola lasten juhlissa, siihen emme vio vaikuttaa, mutta jos uskoo naikkosta, se on surku, sillä silloin me kaikki tiedämme että kaikki muu on tärkeempää kuin omat lapset ja sen ettei se päätös ollut miehen oma vaan naikkonen on päässyt puhumaan miehen ympäri.

Mutta meidän juhliin ei kuokkavierailla ole asiaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6003
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3025
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2810
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2095
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1506
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe