Koulukiusaus - väkivaltainen isä.

Isäni ei ole yleensäväkivaltainen minulle, mutta silloin kun en ole tehnyt mitään, ja isäni suuttuu väärästä, yleisimmin pakenen tilannetta ulos. Ja tämä tapahtuu aina kun äitini ei ole paikalla. Yleensä isäni tukistaa minua, ja on muistona ollut myös kalju kohta päässä kovan tukistuksen tuloksena. Yleensä tuloksena on myös turvaton olo, pelko, verimustelmia, mustelmia ja tietenkin tukkapalloja. Mitä tälle tehdä? On enemmänkin isästäni, mutta kirjoittelen nyt nopeasti, koska menemme pian megazoneen.
Minua kiusataan myös koulussa ja olen ainoastaan kymmenen. Melkein yksitoista. Minua on kiusattu jo viisi vuotta. Yleensähän se on pientä, mutta sitten sitä pientä haukkumista/kiusaamista tulee koko ajan ja sitähän ei kukaan jaksa. Ja joskus myös tulee niitä isompia kiusaamisia. Ja näiden asioiden tuloksena ( migreenin) olen ruvennut ajattelemaan itsemurhaa. Mitä näille voisi tehdä? Kiusaamisen suhteen olen herkkä, koska olen tunteellinen ihminen.

13

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiusatun pojan äiti

Kyllä sun pitäisi vaan uskaltaa kertoa noista isäsi tekosista ihmiselle, joka ottaa ne todesta.
      Kun osaat käyttää nettiä, pääset varmaan oman paikkakuntasi sivulle, josta klikkaat lastensuojelu, ja otat yhteystiedon, puhelinnumeron muistiin. Soitat silloin kun voit puhua rauhassa.
      Ei sinun pidä kärsiä yhtään päivää enempää. Tai sitten kerrot kaverisi vanhemmalle. Ei kannata yhtään ajatella, mitä isäsi sinulle sitten tekisi, koska hän ei todellakaan tee sinulle sen jälkeen yhtään mitään pahaa, tai joutuu siitä itse kärsimään. Sinun pitää koettaa luottaa johonkin aikuiseen.
      Kukaan ei varmaan tiedä, mitä olet kokenut, ja miltä sinusta tuntuu, mutta sinulla on samat oikeudet kuin kaikilla lapsilla -oikeus olla lapsi ja turvassa. Halit sulle, ja voimia koitokseen!!!!

• Äitini tietää, isäni puuhista, eikä sen isommin asiaan tartuta, muutakuin huomautetaan, ja moititaan, ettei niin saisi tehdä.
        Yksi kaverini tietää asiasta, ja on kertonut vanhemmalleen, ja sanonut, että pitäisi mennä puhumaan koulukuraattorille, tai terveyden huoltajalle.
        Ja itse, kyllä haluaisin pysyä kotona, koska en pärjää mitenkään ilman äitiäni. Olen äitini kanssa yhtä, ja hän on yleensä ainoa joka lohduttaa minua, ja on minulla vapauksiakin, enkä haluaisi luopua niistä (kuten ratsastuksesta).
        Mutta jos kuitenkin soittaisin turhasta. Mitä silloin tekisin? Vanhempani saisivat varmasti siinä vaiheessa tietää asiasta, ja minulle tulisi huutia.

• Kiusatun pojan äiti
        aurorakorvela kirjoitti:

Äitini tietää, isäni puuhista, eikä sen isommin asiaan tartuta, muutakuin huomautetaan, ja moititaan, ettei niin saisi tehdä.
        Yksi kaverini tietää asiasta, ja on kertonut vanhemmalleen, ja sanonut, että pitäisi mennä puhumaan koulukuraattorille, tai terveyden huoltajalle.
        Ja itse, kyllä haluaisin pysyä kotona, koska en pärjää mitenkään ilman äitiäni. Olen äitini kanssa yhtä, ja hän on yleensä ainoa joka lohduttaa minua, ja on minulla vapauksiakin, enkä haluaisi luopua niistä (kuten ratsastuksesta).
        Mutta jos kuitenkin soittaisin turhasta. Mitä silloin tekisin? Vanhempani saisivat varmasti siinä vaiheessa tietää asiasta, ja minulle tulisi huutia.

Nyt sinun pitää miettiä sitä, mikä on sinun omasta mielestä totta. Ei sitä, mitä vanhempasi tai kaverisi tilanteesta ajattelevat. Sulla on oma elämä ja sen toivoisi lähtevän käyntiin sujuvasti ilman että tarvitsee nöyristellä turhan takia.

Jos Sinä tunnet, että on huono olo, ja että sinua kiusataan ja moititaankin turhan takia ja voisit vaikka sairastua siksi, niin soittaminen ei ole turhaa.
        Toivottavasti äitisikin vielä enemmän alkaisi ajattelemaan sinua lapsena, ja sitä, että sinulla on omat tunteet, joita pitää kunnioittaa. Kerro ihan rehellisesti äidillesi, ja jos hän ei jaksa tai huomaa kuunnella tarpeeksi, kirjoita hänelle kirje. Silloin hän varmasti herää.

Kuraattorilla käyntihän tapahtuu koulusta käsin. Sulle varataan aika, ja käyt luvalla (ei tule poissaolomerkintää, käynti on luvallinen poissaolo) puhumassa kuraattorille tuskastasi, hän kuuntelee, ja vain sun luvalla kertoo asioita eteenpäin. Mutta jos tilanne on niin paha, että ajattelet esim. tekeväsi itsellesi jotain, niin sinua suojellakseen kuraattori voi ottaa asian puheeksi laajemmin. Juttelet siinä alussa niistä säännöistä, ennenkuin alat kertoa.

Minusta ainakin on hurjan hienoa, että esin. poikani asioista tietää mahdollisimman moni taho, ja ne yhdessä voivat yrittää auttaa.

Mutta tärkeintä on se, että tulet kuulluksi, ja että sua autetaan siten, kun sinä tahdot.

• Apua aina saa

MOI NUORI MIES kerro nyt jollekin joka uskoo sinua.Älä tee itsellesi MITÄÄN .TEKISIT VÄÄRÄN RATKAISUN mene jolleki kertoo vaikka lääkäriin jos et muuta keksi.Isäsi ei saa tehdä tuota.Onko sulla minkälainen suhde opettajaa kerro että tarvit puhua jollekin terveydenhuollon henkilölle.TEE RATKAISU NOPEASTI.ÄLÄ HÄPEÄ ET OLE AINOA KUKA TUOSTA KÄRSII.

• Auttaja
    • Maritta

Voi jeesus...nykyäänhän se tosiaan on niin että vanhemmat eivät saa edes kasvattaa omalla tavallaan..Isäsi näkee asiat eri tavalla kuin sinä! Sinä saatat nähdä asian niin että et ole tehnyt mitään väärää mutta isäsi taas näkee että olet ja yrittää antaa sinulle opetusta tavalla joka varmasti jäisi mieleen! Ja se isompi kiusaaminen on sitten sitä kun ruvetaan tulemaan kotiin asti yms. joten tuollaiset itsemurha kirjoitukset ovat lähinnä vain säälittäviä. Sano takaisin kiusaajillesi,laita vastaan,älä nöyrry heidän haukuilleen tai kiusaamiseen,TAISTELE VASTAAN! Kukaan vanhempi ei saa sitä loppumaan,SINUN täytyy tehdä jotain jotta se saataisiin loppumaan,kukaan muu ei sille voi mitään! SINÄ,SINÄ,SINÄ,SINÄ JA AINOASTAAN SINÄ VOIT TEHDÄ SILLE JOTAIN!!!!!!

• Pete 28

Maritta, minkähän ikäinen lyyli mahdat olla..
        Ja satuitko huomaamaan minkä ikäiselle lapselle sanasi osoitat?
        SINÄ olet säälittävä mimmi, ei ko.10-v. tyttö.
        Antanet ohjeesi jollekulle muulle, tack.

• Väkivaltainen kasvatus tapa on huono. No, sen kuitenkin sanon, että kun minua alkaa jo tympimään se huuto, silloin alan pakenemaan/ pistämään vastaan. Kuten luultavasti kaikki sellaisessa tilanteessa olevat.
        Ja OK isompi kiusaaminen on siis sitä, että tullaan omaan kotiin sanomaan porukalla, että sinä olet typerä. Joten miksi tulla meille sanomaan se, koska MIKSIKÖHÄN AIHEEN NIMI ON _KOULU_ KIUSAUS?!
        Itsemurha kirjoitukset ovat ehkä säälittäviä ja totta, mutta sinä olet säälittävämpi kuin kaikki kirjoitukseni yhteensä.
        Miksi sanoa takaisin vastaan kiusaajilleni? Tulisi vain enemmän syrjintää, ja minä ITSE joutuisin hankaluuksiin. Ja kyllä vanhemmar voivat saada sen loppumaan, kuten puhuttelulla.

• Kiusatun pojan äiti

Hei

Lapsi yksin ei voi kantaa aikuisen vastuuta. Kyllä se on vanhempien ja muiden kasvattajien vastuulla, että nuorella on hyvä olo.

• Kiusatun pojan äiti
        aurorakorvela kirjoitti:

Väkivaltainen kasvatus tapa on huono. No, sen kuitenkin sanon, että kun minua alkaa jo tympimään se huuto, silloin alan pakenemaan/ pistämään vastaan. Kuten luultavasti kaikki sellaisessa tilanteessa olevat.
        Ja OK isompi kiusaaminen on siis sitä, että tullaan omaan kotiin sanomaan porukalla, että sinä olet typerä. Joten miksi tulla meille sanomaan se, koska MIKSIKÖHÄN AIHEEN NIMI ON _KOULU_ KIUSAUS?!
        Itsemurha kirjoitukset ovat ehkä säälittäviä ja totta, mutta sinä olet säälittävämpi kuin kaikki kirjoitukseni yhteensä.
        Miksi sanoa takaisin vastaan kiusaajilleni? Tulisi vain enemmän syrjintää, ja minä ITSE joutuisin hankaluuksiin. Ja kyllä vanhemmar voivat saada sen loppumaan, kuten puhuttelulla.

Nii se on. Olet aivan oikeassa. Lapsen/nuoren ei pitäisi kokea huutamistakaan. Mitä hyötyä siitä on? Se, että asiat huutaa, tekee kaikesta vielä hermostuttavampaa ja ikävämpää. Huutamiseen ei koskaa voi tottua. :(

Minun mielestä sinun tulisi kertoa opettajallesi tuosta, että sun ovelle tulevat... koska jos he ovat koululaisia, se voi yhtä hyvin olla koulussa selvitettävä asia, ellei sun vanhemmat siihen voi/osaa puuttua. Minä olen joskus tuollaisille tytöille sanonut ihan suoraan, että miksi tulette soittamaan ovikelloa, jos ette halua olla tyttäreni kanssa? Sen jälkeen ei ole tulleet, ja myöhemminkin tulen puuttumaan, jos vain tyttäreni kertoo tuollaisesta kiusaamisesta. Eli samanlaista tapahtuu siellä täällä. Minä muutun sellaiseksi naarasleijonaksi, kun omaa lasta kiusataan, ja pidän tiukasti lapseni puolta. Se on äidin tehtävä.

• 15w tyttö

itelläni ollessani pienempi mulla oli vähän väkivaltainen äiti, ei paljoa muuta silti liikaa. Nykyään olen 15w ja mua oo kiusattu/kiusataan koulussa ja se johti masennukseen ja viiltelyyn. En uskaltanut puhua mitää äitille koska pelkäsin että se suuttuu ja lyö tai jotain... Eräs "kaunis" päivä terkkari soitti sitten äitille ja kerto että mulla oo jotenkin mieli maassa tai jotain... Kiusaamisesta tai viiltelystä ei kertonut ku kielsin. Äiti ei ymmärtänyt, ehkä jos nuorena oisin kertonut jollekki en olisi joutunut näin tukalaan tilanteeseen. Nykyään vieläkin itsemurha ajatuksia mut esitän kotona pirteää. Älä jää yksin vaan kerro jollekki huolesi!

• rikosilmoitus

Sun kannattais kertoo poliisille, perheväkivalta on vakava asia. Oot vasta 10.vuotias, ei sun tarvitse kestää tollasta. Mun veli potki, nipisteli niin että tuli verta, hakkas mustelmille, tukisti niin että hiuksia lähti, puri, töni niin että pää kolahteli joka paikkaan yms. yms. Se on kasvattanut musta vahvemman, ja nostanut mun kivunsietokykyä, mut se ei oo hyvä tapa kasvattaa ketään. Toivottavasti kultapieni saat asias kuntoon, ja käväse poliisilla. tai soita vaikka MLL:n puhelimeen, ja kysy vaik niiltä et miten rikos ilmotusta hoidetaan (: Hyvää kesää (:

• sade4aseghq

Voimia ssinne!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      73
      4527
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3769
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      139
      3458
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1911
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1219
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      112
      1027
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      127
      934
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      915
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe