Eli olen laittamassa mökille harvia 10 kaminan ja siihen tuon kyseisen harvian teräspiipun ja kyselisinkin muiden kokemuksia tuosta piipusta, lähinnä kiinnostaa tuon katolle tulevan kumikauluksen toimivuus/kestävyys piipun muu toimivuus? Muutkin "kevyt/teräs piippu" kokemukset kiinnostaa.
Harvia Teräspiippu kokemuksia?
4
4029
Vastaukset
- ofpu,45å6
Hyviä piippuja, voi talvellakin heti lämmittää reippaasti ja veto on loistava, hyvä kaulus itse vedin vielä sikaa saumoihin
- vuotava teräsmies
Yksi huomio teräsrakenteisista piipuista, joita on rakennuksissa kaksi, toinen tuvan vuolukivitakan poistona ja toinen saunan kiukaalta: Hirsirakennusten laskeutuminen teettää tarkastustöitä liki vuosittain. Pirtin katossa on kumikauluksia kaksin kappalein ja niitä pitää liuuttaa putkea pitkin alemmas etteivät repeydy: Kauluksen kiristyspantaa pitää löysätä ja painaa kauluksen yläreunaa alemmas ja sitte takasi metallipanta tiukalle ja bitumimassalla vielä tiivistystä.
Viime talvena osoittautui tarkastusväli liian pitkäksi ja huopien ja kauluksen rajaan tuli railoa ja vesi meni lappujen ja kermin väliin, ei onneksi villoihin asti. --Olisi siis pitäny pellittää vielä tuo teräshormikin ja tehdä katon ja pellityksen väliin liikuntavarallinen teleskooppiosa. Teräshormin läpivienti ei ole ihan niin helppoa ja luotettavaa kuin mainoksissa, tai sitten asentajat meni helpoimman kautta ja jättivät tiiviyttä bitumimassan varaan...
Tuossa alemmassa aiheessa kirjoittaja puoltaa kivihormeja ja täältä niille yksi puoltoääni, tai oikeastaan kahden piipun takia kaksi. - alkuperäinen kysyjä
Voisin kuvitella että kun laitan sen kunnolla kiinni huopiin(tiivistemassa ruuvit) niin kun säätää kauluksen yläpään etukäteen tarpeeksi alas niin toimisiko sitten ok vaikka hirsirakennus laskee talven aikana?
- teris jatkaa
Kyllä painumavaran tekeminen pari senttiä lumikautta kohden pitäisi riittää. Itellä vain jäi tarkistuksissa pari vuotta väliin ja kovettuneet massat katon vaakaliitoksessa oli raottuneet ja jostain jäätymästä patosi vettä saumaan. Rakennus on kuusi vuotta vanha ja luulin laskeutumisen hidastuneen...
Katselen jatkoa varten nettiä millaista valmispellitystä ja millä hinnalla löytyisi harjalta piipulle, piipun juuren ympäri (harjakulma lienee tärkeä) ja vähän putkea ylöskin... Tuntuisi vähän hölmöltä pellittää teräshormi koko mitaltaan, vaikka se vesivahinkojen varalta voisi kannattaakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823616
- 302993
- 612985
- 92896
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562343- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351659