Kääpiökoiran tuonti Virosta?

vironkoira

Onko kellään kokemuksia kääpiökoiran tuonnista Virosta?
Löysin erään kasvattajan:

http://pennut.jimdo.com/meidän-koirat-1/

Keltaisen Pörssin kautta, onko luotettava?

Jos koira on sirutettu ja sillä on EU-passi, onko silloin kaikki paperiasiat kunnossa?
Paljonko pitää mahdollisesti maksaa tullimaksua, jos tuo koiran Virosta Suomeen?

52

3311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nemo

      Itselläni on 2 virosta tuotua koissua, tosin itse ei tarvinnut sieltä asti hakea vaan pennut oli tuotu suomeen. Omillani kaikki passia ja rokotuksia myöten kunnossa, mutta suosittelen silti rokottamaan myös suomen rokotusohjelman mukaisesti. Näin mulle eläinlääkäristä neuvottiin, ja niin myös tein.
      Paperiasioista sen verran et tietty jos koira on puhdasrotuinen ja rekisteröity ni pitäs myös näistä paperit löytyä. Omillani ei papereita ole vaikka toinen onkin puhdasrotuinen, mutta olen käsittänyt että pitää sitten myös erikseen rekisteröidä myös suomen rekisteriin.
      Luotettavuudesta on vaikea sanoa koska Virossa paljon "kenneleitä" jotka harrastaa ylipennutusta välittämättä emon voinnista. parhaiten "luotettavuus" varmistuu tietenkin käymällä itse paikanpäällä, jotta näkee olot sekä pentujen emän ainakin.

    • export-pedigree

      Ei ole asiat kunnossa, koska pentuja ei ole rekisteröity. Niillä pitäisi olla export pedigree, jonka avulla ne voisi halutessaan rekisteröidä myös Suomeen, tämä ei maksa paljon. Ei kannata ottaa, jos haluaa terveen pennun.

    • Äkäslompolon akka

      Voiko päiväreissulla Viroon tuoda mukanaan pennun? Vai vaaditaanko jotain toimenpiteitä mihin menee aikaa? Onko hyötyä jos on paikallisia tuttavuuksia?

      • miepä mie

        Jaa niinku ettei väliä, onko asiat kunnossa, kunhan saa halvalla, äkkiä ja helposti pennun? Saa sen salakuljettamalla silleen, mutta voi olla, että lopulliset kulut ylittää terveen, rekisteröidyn pennun hankintakulut...


      • Äkäslompolosta kuin

        Suomesta löytyy myös pentuja, ei tarvitse Viron päiväreissulta niitä hakea.


    • daidai

      Onko kenelläkään semmosesta ihmisestä tietoa kun mariann martin, myy sekarotuisia pentuja suht halvalla, sanoo, että kaikki paperit ja rokotukset, passit ym. tulee mukana.kokemuksia tästä ihmisestä ?

      • tyytyväinen

        Heippa ! On kokemusta , ostin häneltä pennun kesällä ja kaikki oli OK . Sain todella ihanan koiran ja olemme viestitelleet kuulumisia ja lähettänyt kuvia koirastani hänelle . Minä olen ainakin tyytyväinen.


      • Sisaruksia??!
        tyytyväinen kirjoitti:

        Heippa ! On kokemusta , ostin häneltä pennun kesällä ja kaikki oli OK . Sain todella ihanan koiran ja olemme viestitelleet kuulumisia ja lähettänyt kuvia koirastani hänelle . Minä olen ainakin tyytyväinen.

        Milloin pentusi on syntynyt?


      • Sisaruksia?!
        tyytyväinen kirjoitti:

        Heippa ! On kokemusta , ostin häneltä pennun kesällä ja kaikki oli OK . Sain todella ihanan koiran ja olemme viestitelleet kuulumisia ja lähettänyt kuvia koirastani hänelle . Minä olen ainakin tyytyväinen.

        Tyytyväinen, milloin koirasi on syntynyt?!


    • Niinpäniin

      Daidai: Itse olen myös tutustunut saman nimiseen henkilöön kelt. pörssin ilmoituksien kautta. Itsellä hälytyskellot soivat koska minulle tarjottiin koiraa kyselemättä mitään minkälaiselle ihmiselle koira olisi tulossa. Ja ei anna kovin luotettavaa kuvaa jos sama ihminen kauppaa useita eri pentueita eri rotuyhdistelmistä. En suosittele!

      On myös ollut paljon sellaisia tapauksia joissa passin mukainen ell-todistus on osoittautunut väärennökseksi eikä koiria oikeasti ole rokotettu saati tutkittu. Itse en luottaisi yhtään, haluaisin ainakin tavata itse koiran emon ja hakea sen alkup. paikastaan.

    • daidai

      näinpänääin.
      Sain kuvat vanhemmista, mut vissii niit koirii on joku muukin varaillu ku pentuja ilmotuksista häviää..

    • koiraTOHTORI

      En suosittele, pentuja ei ole rekisteröity / sirutettu, pennuilla tauteja sun muita ongemia, että he kuolevat nopeasti.

    • daidai

      OK ! hyvä, että kerroitte.
      Mut saanen muistuttaa, eipä nuo kaikki jotka myy halvalla, niin ole huijareita, kyllä sielläkin on ihmisiä joihin luotan kuten mm. kennelit, joihin pääsee pentuja ja vanhempia katsomaan.
      Olen la, menossa katsomaan koiraa joka tuodaan virosta, sitä ei ole pakko myöskään ottaa jos ei halua, minkäänlaista varausmaksua ei tarvinnut maksaa ym. paikalle on myös tulossa muitakin ostajia.
      Sen näkee sitten, kun on paikalla. mukaan kuitenkin tulee paperit (joo tieretään, eipä välttämättä ole aidot, mutta enivei.) plus pentupaketti ja ohjeita.
      Kohta varmaa tulee kasoittain taas jotai ihme RAGE kohtauksii ihmisiltä, kuinka ihmiset tukee pentutehtailua :D niin monta palstaa oon kattellu, että kyllä siellä aina niitä ihmisiä löytyy jotka raivoo samoista asioista !

    • paperit uuniin

      Ei ne paperit ole mikään tae sille, että koira ei sairastu siihen tähän ja tuohon. Itselläni on paperillinen koira ja epilepsiaa löytyy ja vähän muutakin. Kas kun ne koirat teetetään Suomessakin niin nuorilla koirilla, että esim. epilepsia paljastuu vasta myöhemmällä iällä. Ei pitänyt olla epilepsiaa suvussa juueipä.

      Virossa on paljon pentutehtaita mutta niin on Suomessakin. Jos vain pääsee paikan päälle juttelemaan ja näkemään miten muita koiria on hoidettu niin mikäpäs siinä. Paljon toki teettävät Virossa niitä pentuja ja tuovat valmiiksi Suomeen niin ei näy sitä tehtailun merkkiä missään.

      Taidan itse siirtyä sekarotuisiin tässä pikku hiljaa.

      • kejajieajajfi

        Niin piti sekin sanoa, että moni paperillinen koira on jouduttu lopettamaan ihan parin vuoden iässä. Muutamaa rotupalstaa seurailen ja välillä niitä maanantaikappaleita laitetaan monttuun.
        Luonto on siitä ihmeellinen, että vaikka miten katsotaan jotain perimää (usein ulkonäköpainotteinen) niin luonto se vaan tekee ne omat pikku sekoitukset.


    • daidai

      olemme kuitenkin päättäneet pennun ottaa, jos kaikki on paikanpäällä okei, siis se pentu just tuodaan suomeen ja siellä satamassa nähdään.
      Myyjä suostuu tekemään sopparin myöskin.

    • nemo

      Itse hylkäsin heti pennun tarjoajat joita ei kiinnostanut pätkääkään millaiseen kotiin on tulossa. Myös sellaiset jotka ei suostunut varaamaan vaan olisi pitänyt heti hakea. jo se kertoo vain rahastuksesta. samoin kriteerini oli että haluan nähdä molemmat vanhemmat. Oma pk-mäyrikseni on virossa syntynyt paperiton koira, mutta pidän edelleenkin yhteyttä myyjän kanssa. Hän silloin tälloin haluaa kysellä kuulumisia. Tosin ei ole kennelistä vaan ihan perheen kahden oman koiran rakkauden tulos. Oon kysynyy et teettävätkö vielä pentuja sillä voisin ottaa, mutta sanoivat että tämäkin vahinkopentu ja heti tuon pentueen jälkeen kastroivat uroksen.. en siis saa siskoa/veljeä koiralleni. niin ja koiranihan oli suomessa, kun heillä täällä kesämökki, joten ei tarvinnut virosta hakea. koira nyt 1.5-vuotias ja täysin terve ollut tähän asti.

    • daidai

      näinpä pentu meillä nyt on ja täysin terveenä ollut, ei mitään poikkeavaa..
      saimme asialliset tiedot ja torstaina sitten tehosteisiin. Koiran tuoja oli asiallinen ja näytti tarvittavat asiat passista.

      • Hei! minkä pennun ostitte virosta?


    • jiksi12

      Hei, Meillä tuonti koira virosta, ollut puolisen vuotta. On ollut aivan terve. Minua kiinnostaisi onko kenelläkään koiramme sisaruksia, syntyneet 8.9.2011 ja pieni kokoisia. Kiinnostasi minkä luonteisia muut ovat ja minkä kokoisksi kasvaneet? Meidän uros veitikka on aivan hirveän energinen tapaus ja säkä on 33cm, painoa 5.8kg.

      Muutenkin te jolla on pieni kokoinen ja ainakin ollut hyvin energinen koira, niin rauhottuuko koira koskaan??? Toivon että menis muutama vuosi äkkiä että koiramme rauhottuisi, mutta en oikein usko että tämä rauhoittuu tästä koskaan. Joka toinen päivä tulee mieleen että hävitän koko koiran, mutta sitten taas ei henno. Onkyllä oppinut hyvin, mitä olen opettanut mutta haluaisin rauhallisemman ykkilön.

      Muuten kyllä tyytyväinen viron koiraan vaikka pentutehtailijalta taisi tulla, tehtailua en todellakaan kannata. Mutta en voinut jättää takaisin vietäväksi pientä reppanaa kun menin Helsinkiin tätä katsomaan.

    • jeps!

      Mulla on villakoira tuoto virosta:))

    • viron pentu

      että käy täällä taas sylettää toi teksti että heti jos pentu ei oo rekattu, niin se on sitten automaattisesti, huono, sairas ja ehottomasti pentutehtaasta. :D voi hyvänen aika sentäs. :) mulla aivan ihana ranskis poika 4v vanha koskaan ei oo mitää sairauksia ollut! virosta hain, 400e..

    • Halpa hinta=pienet m

      Minkä vuoksi ihmiset käyvät hakemassa rekisteröimättömän pennun virosta? No koska se on halpa, mutta pitäisihän siellä päässä yhdistää että halpa hinta= pienet menot ja helposti tuotettavissa.

      • joopajjjoooo

        Niin noh... Eniten koirassa maksaa se että rekisteröity?? Kyllä suomessakin myydään rekkaamattomia pentuja halvalla... Eihän niitä voi kalliilla myydäkkään :-D itse en käy näyttelyissä, joten en tarvitse koiraaa joka on rekattu..


    • ep

      Tauteja niissä voi olla, kun ei oo testattu sit leviää tänne meillekkin.... En muista nyt mikä tarttuva koiralle ku koiralle vaarallinen tauti on liikkeellä ja tarttuva....

    • Koivakuume

      Mariann Martin vaikuttais todellakin olevan pentutehtailia koska mulle tarjonnut jo kaksia eripentuja viikon sisällä!!!!!!
      Itse en todellakaan häntä tue toiminnassaan!

    • ota-kotimainen

      Mariann MArtin- varokaa. Minulle väitti että pentu jota kyselin oli hänen isänsä naapurista ja että hän haluaa auttaa niiden myymisessä koska on niin ystävällinen. JA että myy suomeen koska eestissä ei sekarotuisita makseta sen vertaa, että saisi lääkärkulut katettua. Ja nyt kun olen seuraillut näitä ilmoituksia hän myy todella paljon erilaisia pentuja himtaan 270-320 euroa. Kuvat on nätisti otettu ja huolella. Juuri oli yksi ilmo tori.fissä että sieltä tuotu pentu oli kuollut viikossa sairauteen. Kuvasta päätellen juuri m m:ltä.
      http://www.hauva.com/node/4782

    • kiinnostaa

      Miten sinulla DaiDai on mennyt pennun kanssa? Onko kaikki ollu okei?

    • huono onni

      Minulla on asiasta hyvä että huono kokemus. Halusin villakoiraa ja ilmoitus löytyi netistä,virolainen kasvattaja myi edullisemmin kuin suomessa (ei ollut pelkästään kyse rahasta) ja pentu tuotaisiin suomeen noudettavaksi.No niin sitten kävi että sieltä tuli pieni pallero meille 3w sitten ja terveenä ollut,paperit/passi/siru olivat kaikki kunnossa.
      No vuosi sitten mietin toisen koiran ottamista tälle nykyiselle seuraksi ja löytyi ilmoitus että villakoiranpentuja suomesaa mutta tuotu venäjältä.No kiinnostuin kun oli samaa kokoa kuin edellinen ja oli paperit sun muut kunnossa.No lähdin sitten hakemaan pentua kotiin ja oli ihan pirteä vielä illalla.Aamulla pentu tärisi ja halusi vain nukkua niin vein sen eläinlääkärille.Todettiin että ei ole edes rokotuksia saanut,että siellä on eläinlääkäreitä jotka ilman rokottamista pistää rokotukset ylös ja pentu oli vasta 7 viikkoinen kun olin hakenut:/ No pentu jäi hoidettavaksi,puhelin soi sitten 5 tunnin päästä ja eläinlääkärisoitti:Pennulla oli parvovirus ja tullut nopeasti ja pahasti päälle ja olisi parempi lopettaa pentu.
      Itkin varmaan viikkon sen jälkeen,se tuntui todella pahalta.No pienellä oli jo nimi ehditty antaa niin nyt se elää muistoissa ja vien joka vkloppu kynttilän haudalle.Uskon vahvasti että se oli pentutehtailun tuotos vaikka paikka mistä sen hain ei siltä vaikuttanut

    • Mustikka

      Daidai, mitä tiedät pennun vanhemmista tai muusta suvusta? Niiden terveystilanteesta? Entä minkälaisesta kodista se on teille tullut?

    • thedoglovesme

      Heissan kaikille! Itse ostin Mariann Martinilta koiranpennun (syntyny 26.7.2012). Ollut meillä lähes pari kuukautta! Kaikki on mennyt aivan mainiosti pienen pennun kanssa. Pennussa on villakoiraa mäyräkoiraa, mutta enemmän muistuttaa mäykkyä! Kun hain koiran näin miehen jolta koiran hommasin, hän vaikutti todella ystävälliseltä ja hänellä oli tod.näkösesti pennun isä mukana (ruskea mäyräkoira) 3 muuta pentua, sisarusta omalleni. Sain passin ja näytti siruluikiallakin, että on sama koira kun passissa. Koiran kanssa mennyt todella hyvin, kaikki rakastuvat pikkuiseen

    • bertta12

      Suomesta löytyy ihan jokalähtöön ja makuun koiria. Omani ostin kasvattajalta jonka kanssa pidetään yhteyksisä edelleen. Kukaan ei tietenkään tiedä ostipa pennun mistätahansa tuleeko sille joku perinnölllinen sairaus vai ei.

      Tarttuvien tautien pelossa en ostais koiraa minkäänlaiselta tehtailijalta. Kunnon kennelistä saa takuita jos koiralla ilmenee jotain perinnöllistä vaivaa...hintaa takas jne.....

    • Meillä myös

      thedoglovesme täällä olisi koirasi sisko :) Laitatko sähköpostiosoitteesi niin meilaan. :) Meillä myös kaikki mennyt loistavasti koira on aivan täydellinen!

      • thedoglovesme

        Voii ihanaa :) ! Joo sähkis olis [email protected] ! mahtavaa löytäää täältä koiran siskon omistaja


    • Elkku3

      Itse ostin chihuahuan pentuni Latviasta, mukana rokotuskirja sis. rokotteet, loishäädöt, madotukset, sekä siru. Vein koiran omalle eläinlääkärilleni vielä rokoitettavaksi ja terveystarkastukseen, ja kaikki ok. Maksoin hänestä 500e.

      • elkku5

        siis passi oli myös hänellä luonnollisesti.


    • jos talossa jo koira

      Jos omistaa jo ennestään koiran/koiria, niin kannattaa miettiä tarkkaan ennen kuin ulkomailta suinpäin tuo omalle sesselle kaveria... Saattaa olla, että tuo jonkun taudin mukanaan ja tartuttaa muutkin. Ei näin välttämättä käy, mutta tiedän tapauksen, jossa rescue-koira kuoli muutaman kuukauden sisällä kun oli perheeseen ostettu ja tartutti perheen vanhemmankin koiran. Vanha koira saatiin onneksi pelastettua.

    • Virosta hesaan asti

      Ite löysin omani täältä:
      http://www.kennelliit.ee/kuulutus?kuulutus=myyk&sess_admin=312ed01e9eef54bbdeb6f7f617f49fd6

      Paperit, vanhempien terveys tutkittu sekä madotukset sekä passi yms. Ok.
      Selvitin vimpan päälle ennen tuontia myyjän sekä ell kanssa jotta tuonti sujuisi koiran kannalta hyvin. Ilonen veijarihan sieltä tuli. Rodullinen tai roduton kannattaa silti lukasta pari linkkiä (sama pätee Suomeenkin)
      www.halpapentu.fi
      http://www.sey.fi/elaintietoa/lemmikkielaimet/ala_tuo_pimeaa_koiraa_-kampanja

      HUOM!
      http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet/tuonti_ja_vienti/tuonti_eu_n_ulkopuolelta/koirat__kissat_ja_fretit/ei-kaupallinen_tuonti/
      -> Matkustaa omistajan kanssa lemmikkinä, ei ole tulossa myyntiin matkustajan mukana.

      http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet/tuonti_ja_vienti/tuonti_eu_n_ulkopuolelta/koirat__kissat_ja_fretit/kaupallinen_tuonti/
      Matkustaa myyjän kanssa joka tuo koiran Suomeen MYYNTIIN

      Hyvää infoa ostajalle sekä myyjälle! :)

      • rassasi joten vielä

        Piti lisätä vielä pari tuttua kenneliä virosta mistä saa kohtuu hinnalla chihuja: www.chihua.ee ja www.magicshowkennel.com -) links löytyy suosituksia lisää muista kääpiökoiria kasvattavista kenneleistä.

        Unkari/Ukraina alueelta on tullut kanssa 400-700e paperikoiria kennel kasvattajilta. Näitä löytyy esim. www.eurobreeder.com


    • tannja1

      Itselläni on koira Mariann Martinilta ja on ONNEKSI kaikki mennyt hyvin. Kauan aikaa mietin tarkkaan otanko koiraa vai en,ja ei myöskään kielletty menemästä katsomaan paikan päälle pentua. Hain omani helsingistä helmikuun alussa,tarkkaa päivää en muista..syntynyt 4.11.2011 ja nyt vuoden ikäisenä kaikki on mennyt hyvin,iloinen ja energinen pentu. Jackrusselinterrieri-mix.

    • PikkuMurmeli

      Itselläni on myös Mariann Martinilta koira. Syntynyt 28.3.2012. Tähän asti on mennyt kaikki tosi hyvin. Pentu JackRussel-Bolonka. On rokotettu heti tulon jälkeen 2 kertaa. Hyvin sosiaalinen ja vireä koira. Suomessa eläinlääkäri totesi - että vaikuttaa hyvinvoivalta ja vireältä pennulta. Olisi mukava tietää - missä tämän pojan sisarukset ovat. Saamamme kuvan mukaan niitä oli 4 tästä pentueesta.

    • tannja1

      Kieltämättä,enää en kyllä kyseiseltä ihmiseltä ottaisi pentua mistään hinnasta kun näitä näyttää löytyvän joka lähtöön rodusta rotuun...Vaikka oman kanssa kaikki onkin mennyt hyvin.

    • Hyvin kävi

      Ostin itsekin kaniinimäyräkoiran Mariann Martinilta viime heinäkuussa. Pentu synytynyt 9.5.2012. Terve ja iloinen veijari. Ensimmäinen eläinlääkärikäynti pelotti, että mitä jos kaikki ei olisikaan kunnossa, mutta turhaa murehdin :) Itse maksoin kyseisestä pennusta 400€, koska on puhdasrotuinen.

      • Hiii

        Miettiikö kukaan minuttiakaan niitä narttuja jotka pennutetaan loppuun??Synnytyskoneina koko ikänsä.Nähtävästi ei,on vaan niin kiva kun saa pennun halvalla.


      • Hiii
        Hiii kirjoitti:

        Miettiikö kukaan minuttiakaan niitä narttuja jotka pennutetaan loppuun??Synnytyskoneina koko ikänsä.Nähtävästi ei,on vaan niin kiva kun saa pennun halvalla.

        Eikä asia muutenkaan ole niin yksinkertainen,asiaan liittyy niin monta muutakin puolta kuin se kiva ja ihana pentu.

        Pahin niistä mielestäni tuo narttujen kohtalo.Pentujen vanhemmat voi olla sisaruksia,isä tytär parituksia yms.Vanhempien/pentujen jatkuvaa häkitystä.

        Pienet koirat juurikin sekoitukset vaan on niin pirun helppo tapa nosta elintasoaan.Ei siinä juurikaan mietitä eläinoikeuksia.Ihan oikeasti en ymmärrä noiden pentujen roudausta suomeen.

        Virossa on ihan kunnon kasvattajia jotka oikeasti hoitaa koiransa ja pennut/rekistöröinnit yms.Miksi pentua ei voi ostaa heiltä jos koiran Virosta välttämättä haluaa

        Ja tuo vanha virsi että voi rekistöröitykkin olla sairas.Totta helkutissa voi muutta silloin on paljon paremmat mahdollisuudet selvittää asiaa ja suurin osa kasvattajista kantaa vastuunsa jos on sairaan koiran myynnyt.


    • Chihuahua pentu

      Meillä on nyt 1,5 vuotta vanha koira joka on ostettu Liettuasta. Pennulla oli kaikki tarvittavat rokotukset, passi yms. ja myös export pedigree, mutta ei olla kuitenkaan rekisteröity Suomen kennelliittoon.

      Haimme pennun satamasta jossa kasvattaja kertoi vanhemmista ja muutenkin pennusta ja itsestään, pennulla oli sukutaulukkoja oli muutenkin siisti ja terveen näköinen. Eläinlääkärillä kun sitten käytiin niin kaikki oli kunnossa ja on vieläkin terve eikä ole mitään sairauksia ollut:)

      Koiranpentu maksoi 850€ ja mun mielestä jos joku nyt yrittää myydä puhdasrotuista koiraa alle 650€ niin kannattaa käydä ainakin kattomassa paikanpäällä ettei kyse ole pentutehtailusta.

    • sain sitä mitä odoti

      Meillä virosta ostettu rekisteröity export bedigree papereilla.Oli myös rokotettu,mutt suomessa rokotetaan uudestaan.Koira ollut terve.Kasvattajan kanssa olen facebook kavereita ja vaihdetaan koiran kuulumisia.Meillä siis amstaffi. Nyt olen ostamassa chihuahuaa ja edelleen muualta kuin suomesta.
      Kannaattaa ottaa selvää koiran myyjästä kaikella mahdollisella tavalla,ennenkun pennun ostaa. Ja jos koira on rekisteröity niin googlettamalla löydät koiran koko suvun tiedot. Minä tarkistin kaikki tiedot eestin kennelistä,ennekun varasin pennun.Samoin tarkistin kasvattajan tiedot.

    • Oxi8

      Sain Papillon alkaen Latvii.Zhivu Venäjällä. Happy dog ​​ja schenkami.Hochu perdlozhit heille Finlyandii.Ne sivustoja, kerro minulle. Täällä kuvia pennuista http://dudu.com/3408658

    • dddf

      Itsellä Mariann Martinilta otettuja mäyrä- ja italianvinttikoiran sekoituksia syntyneet 8.5.2011. Terveitä ovat olleet. :)

    • henna6

      Itselläni myös Mariann Martinilta ostettu koira. 1.12.2009 syntynyt sakemanni-tiibetinmastiffi uros. Olin häneen aktiivisesti yhteydessä ja kaikki sujui hyvin. Pentu tuotiin minulle kotiovelle. Vasta jälkeenpäin tajusin että hän on pentutehtailija kun huomasin että myynnissä on samalta henkilöltä useita eri mixejä. Minun onnekseni Max on ollut täysin terve, olemme käyneet eläinlääkärissä vain rokotuksissa. Myös eläinlääkärit ovat kehuneet koiraa komeaksi. Ehkä nyt viisastuneena en ostaisi koiraa keltaisesta pörssistä. Mutta silloin kärsin kovasta koirakuumeesta ja Maxin pentukuva vei sydämeni. Muistaakseni Maxin 2-3 sisarusta tuotiin Suomeen samaan aikaan tammikuun 2010 lopulla.

    • 9*48512

      En kyllä luottaisi ulkomaalaisiin kasvattajiin ja en välttämättä kotimaisiinkaan kasvattajiin jos en olisi tarkistanut taustaa.Voi olla että ulkomaalaisilla kasvattajilla on esim.väärennettyt lääkärin-lausunnot rokotuksista ym.Miettikää kuinka tärkeätä aikaa pentu viettää emonsa kanssa syntymästä lähtien tai jättää viettämättä.Sillä ei ole merkitystä onko paperit tai,koska niillä voi usein pyyhkiä peensä,eli niillä ei ole mitään merkitystä.Yrittäkää nyt ymmärtää olosuhteita missä koira syntyy ja kelle.Voi olla että sattumalta saat terveen pennun joka elää pitkään mutta yksikin huonoilla eväillä varustettu pentu maksaa hinnan hengellään ja sitä taas tuetaan.PENTUTEHTAILU ON PENNNUILLE JA EMOLLE HENGENVAARALLISTA,.ÄLKÄÄ OSTAKO PENTUA MISTÄÄN TARKISTAMATTA TAUSTOJA.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1408
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1205
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1155
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      28
      1147
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1053
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1043
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe