2010-luvun musaa

rekattu nainen

76

150

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tjaa...no muutamat Johanna Kurkelan esittämät biisit, jossain sopivassa mielentilassa.

      • rekattu nainen

        Mikä niistä on sun suosikki?


      • rekattu nainen kirjoitti:

        Mikä niistä on sun suosikki?

        Mä kans tykkää Johanna Kurkelasta ja minusta hänen ehkä paras kappale on Rakkauslaulu.

        http://www.youtube.com/watch?v=CvjbA2CjxnY

        Siinä on melodia ja sanat kohdillaan.


    • Kalmah - Sacramentum tulee ensimmäiseksi mieleen. Vaan voisi olla joku toinenkin, kun ei kerran kovin vahvaa tunnetto ole... Toisaalta... Kysymys kun on muotoiltu noin, niin voisi kai valita jotain, mikä ei ole tällä vuosikymmenellä tehty edes... Kun se on minulle kolahtanut vasta nyt...

      Sitten se voisi olla vaikka Kreator - Violent Revolution
      Vaan eipä kierretä noin...

      http://www.youtube.com/watch?v=lwXC1lPz2o8

      • Kreatorin uusi levyhän on tullut juuri ulos... nyt kun näin yht'äkkiä muistinkin... Eli kohta voi vastaus muuttua, saas nähdä.


      • rekattu nainen

        Niin..eihän sen tältä vuosikymmeneltä tarvii olla.Sulle vaan on kolahtanut toi nyt.





      • PlatosMorbidDust kirjoitti:

        Toi oli muuten harvinaisen paska esitys.

        Parempi on albumiversiona kyllä.


    • Rekattu nainen
    • //Mies//

      Happoradio - Anna anteeksi

    • rekattu nainen
    • puskalisko

      niin. Yleensähän en jaksa kuunnella palstalaisten youtube-linkityksiä, mutta mielentilani takia minun on pakko ilmoittaa tässäkin ketjussa, etten saa auki tuota linkkiä.

      • rekattu nainen

        Jenni vartiainen : missä muruseni on.



      • miscalculated :oP


      • etärakkaasi<3
        teevadit kirjoitti:

        Yritätkö sä imarrella mua? Pst toi ei toimi.

        No tuossa on kunnon etärakkauskonsertti täältä päin mualmimata
        Tämä ei olekaan Pönttövuoren udmurtian kieltä, eikä enkelskaakaan
        Mukkai siäl Orimattilan peruskoussa thai-kieltä opiskelit
        Tosia hiano rokkiryskettä Bangkokista livenä:-)


        http://www.youtube.com/watch?v=m9bLAiaT0Js&feature=related


    • Nasdaq

      Tässä biisissä on niin aljon elementtejä että huimaa. Kuitenkin ihan simppeli pläjäys.

      En menis myöskään visuaalista kaitafilmipuolta mollaamaa, sillä aika siisti ja tiivis paketti.



      http://www.youtube.com/watch?v=r1ATFedwjnk

      • Aito Seilori

    • Tää menee seuraavaksi hankintalistalle:


      http://www.youtube.com/watch?v=fmLefTDcG5o



      Mä en edes tiedä, mitä kaikkea tässä parin viime vuoden aikana on julkaistu. Opeth, Steven Wilson, Tom Waits, Robbie Robertson, Kate Bush, Peter Gabriel tulee hyvistä mieleen, mutta ei juuri muuta. Vois ruveta seuraamaan tätä aikaa kai jossain vaiheessa.
      Kolahtanut erityisesti ei mikään. Kate Bushin uusin oli kyllä mielenkiintoista vaihtelua: levy ilman yhtäkään sooloa.

      • Opethin uusin levy oli kyllä aika pettymys... Kun on tottunut siihen, että niillä on aina yksi hyvä biisi levyllä, mutta nyt oli kyllä koko levy ihan hirveän huono.


      • hahmotelma kirjoitti:

        Opethin uusin levy oli kyllä aika pettymys... Kun on tottunut siihen, että niillä on aina yksi hyvä biisi levyllä, mutta nyt oli kyllä koko levy ihan hirveän huono.

        Ghost Reveries oli sitten suunnaton pettymys, kun kaikki bisit oli vitun hyviä.

        Ei mutta aika sontaa se nykyään. Oootko kuullut Storm Corrosionia? Åkerfeldtin ja Wilsonin yhteinen koetus. Se on _melkeen_ hyvä. Jotain puuttuu.


      • PlatosMorbidDust kirjoitti:

        Ghost Reveries oli sitten suunnaton pettymys, kun kaikki bisit oli vitun hyviä.

        Ei mutta aika sontaa se nykyään. Oootko kuullut Storm Corrosionia? Åkerfeldtin ja Wilsonin yhteinen koetus. Se on _melkeen_ hyvä. Jotain puuttuu.

        Ghost Reversies on kyllä hyvä levy.

        Enpä ole kuullut. Pitää kokeilla.


      • hahmotelma kirjoitti:

        Ghost Reversies on kyllä hyvä levy.

        Enpä ole kuullut. Pitää kokeilla.

        No se on rauhallista- Youtubesta löytyy varmaan kaikki biisit ettet mene sikaa säkissä ostamaan. Vähän ottaa pattiin, että myyvät cd blu-ray -versiota 2 € kalliimmalla ja siinä on bonus biisejä. Mullahan ei sellaista soitinta ole, eikä yhden levyn takia tulekaan. Mulukut.



      • hahmotelma kirjoitti:

        Voi vittu... Ajatella millaiseen musiikkiin, on joskus ollut ihmisten tyytyminen.

        Onhan se harmillista, ettei nykyaikana enää osata arvostaa todellista pioneerityötä. Sä taidat kuunnelle pelkkiä saundeja? Pikkasen musikaalista korvaa mukaan ja kuuntele mitä ne jätkät oikeasti tekee. Eipä löydy tuon jälkeen montakaan bändiä, jotka kykenisi samaan.


      • PlatosMorbidDust kirjoitti:

        Onhan se harmillista, ettei nykyaikana enää osata arvostaa todellista pioneerityötä. Sä taidat kuunnelle pelkkiä saundeja? Pikkasen musikaalista korvaa mukaan ja kuuntele mitä ne jätkät oikeasti tekee. Eipä löydy tuon jälkeen montakaan bändiä, jotka kykenisi samaan.

        Noni, jos H.P. Lovecraftista puhutaan ei tule mieleen yhtään. Kerro heti, jos keksit.


      • PlatosMorbidDust kirjoitti:

        Onhan se harmillista, ettei nykyaikana enää osata arvostaa todellista pioneerityötä. Sä taidat kuunnelle pelkkiä saundeja? Pikkasen musikaalista korvaa mukaan ja kuuntele mitä ne jätkät oikeasti tekee. Eipä löydy tuon jälkeen montakaan bändiä, jotka kykenisi samaan.

        Niin. Eli siis pitäisi kuunnella jotain muuta kuin sitä miltä se kuulostaa... vaikka se kuulostaa ihan paskalta.

        Se että jokin on tai on ollut edelläkävijä jossain, ei anna sille minkäänlaista arvoa itsestään. Hyvä niille jos ovat jotain pioneerejä olleet... Mutta kun pioneerit rakentaa mennessään väliaikaisen sillan, niin perästä tulee joku joka rakentaa kunnollisen sitten...


      • hahmotelma kirjoitti:

        Niin. Eli siis pitäisi kuunnella jotain muuta kuin sitä miltä se kuulostaa... vaikka se kuulostaa ihan paskalta.

        Se että jokin on tai on ollut edelläkävijä jossain, ei anna sille minkäänlaista arvoa itsestään. Hyvä niille jos ovat jotain pioneerejä olleet... Mutta kun pioneerit rakentaa mennessään väliaikaisen sillan, niin perästä tulee joku joka rakentaa kunnollisen sitten...

        No ei nyt ihan sataprosenttista paskaa. Ehkä... 80%. Paikoitellen aika hyviäkin juttuja. Ja tosiaan saundit on niin täysin kamalat, että sitä ei pelastaisi minkänlainen nerous kyllä.


      • hahmotelma kirjoitti:

        Niin. Eli siis pitäisi kuunnella jotain muuta kuin sitä miltä se kuulostaa... vaikka se kuulostaa ihan paskalta.

        Se että jokin on tai on ollut edelläkävijä jossain, ei anna sille minkäänlaista arvoa itsestään. Hyvä niille jos ovat jotain pioneerejä olleet... Mutta kun pioneerit rakentaa mennessään väliaikaisen sillan, niin perästä tulee joku joka rakentaa kunnollisen sitten...

        Niin, siis tarkoitin, että et kuuntele musikaalisesti noita? Paskat saundit sikseen ja keskittymällä siihen Olennaiseen se löytyy. Teknisesti paremmat saundit ja efektit mahdollistaa muhkeamman saundin ja `paremman` kuuloisen kokonaisuuden, mutta sillä ei ole mitään tekemistä itse Musiikin Sisällön kanssa.


        Sitä "kunnollista" tässä on odoteltukin. Mitäs Henkan kuolemasta tulee, 42 vuotta? Joudutaan odottamaan melko pitkään ilmeisesti.


      • hahmotelma kirjoitti:

        No ei nyt ihan sataprosenttista paskaa. Ehkä... 80%. Paikoitellen aika hyviäkin juttuja. Ja tosiaan saundit on niin täysin kamalat, että sitä ei pelastaisi minkänlainen nerous kyllä.

        No sä voit valittaa vuoden 1968 äänitysteknikoille. Elviskin oli vitun paska kun lauloi MONOäänittelille?? ?


      • PlatosMorbidDust kirjoitti:

        Niin, siis tarkoitin, että et kuuntele musikaalisesti noita? Paskat saundit sikseen ja keskittymällä siihen Olennaiseen se löytyy. Teknisesti paremmat saundit ja efektit mahdollistaa muhkeamman saundin ja `paremman` kuuloisen kokonaisuuden, mutta sillä ei ole mitään tekemistä itse Musiikin Sisällön kanssa.


        Sitä "kunnollista" tässä on odoteltukin. Mitäs Henkan kuolemasta tulee, 42 vuotta? Joudutaan odottamaan melko pitkään ilmeisesti.

        Hah.


      • PlatosMorbidDust kirjoitti:

        No sä voit valittaa vuoden 1968 äänitysteknikoille. Elviskin oli vitun paska kun lauloi MONOäänittelille?? ?

        No kyllä se ois Bodominkin kosketin soittaja sen ajan laitteen kanssa vitun paskaa kuunneltavaa.

        Eihän siitä pääse mihinkään.

        Voin valittaa. Eikä se ole vain sitä. Kyllä hyvä musiikki varsinaisesti alkoi vasta 80-luvulla...

        Miltähän kuulostaisi joku kosketin sankarointilevy sen ajan laitteilla? Käsittämätöntä kuraa olisi kyllä. Flyygeli pitäisi hakea varastosta.


      • -sivusta-
        hahmotelma kirjoitti:

        No kyllä se ois Bodominkin kosketin soittaja sen ajan laitteen kanssa vitun paskaa kuunneltavaa.

        Eihän siitä pääse mihinkään.

        Voin valittaa. Eikä se ole vain sitä. Kyllä hyvä musiikki varsinaisesti alkoi vasta 80-luvulla...

        Miltähän kuulostaisi joku kosketin sankarointilevy sen ajan laitteilla? Käsittämätöntä kuraa olisi kyllä. Flyygeli pitäisi hakea varastosta.

        Hyvää musiikkia sävellettiin jo satoja vuosia sitten. Mutta sitähän sinä et epämusikaalisena ihmisenä kuule etkä ymmärrä. Musiikki on kieli, mitä sinä et ymmärrä. Musiikki kertoo tarinaa sävelillä. Joskus sanat ja sävelet kertoo samaa tarinaa samoissa tunnelmissa. Toisinaan taas ei, toisinaan sanat on tarpeettomia. Musiikki parhaimmillaan on aitojen tuntemusten ja tunteiden ilmaisua sävelillä, missä yksi tärkeimpiä asioita on artistin uskottavuus. Artistin uskottavuus on taas sitä, kun artisti ei rakenna itseään musiikin kautta vaan rakentaa musiikkinsa itsensä kautta. Selkeämmin vielä. Musiikki on artistinsa näköinen eikä artisti ole musiikin näköinen.

        Tämä kappale on sävelletty joskus 1800-luvun alussa. Olet muuten aika pentu, sikiö oikeastaan, mitä tulee musiikkiin, jos sinun mielestä tämä ei ole hyvää musiikkia. Ikäväksemme siihen aikaan ei tainnut olla vielä mitään tallennuslaitteita, jotta olisimme saanut nyt nauttia hyvästä musiikista itse Maestron esittämänä. Täytyy sitten tyytyä muiden tulkintoihin hänen tarinoihin hänen tunteistaan ja luottaa siihen, että ne tulkitsijat ovat ymmärtäneet musiikin kieltä. Etteivät ole olleet pelkkiä tyhjien onttojen "sanojen" puhujia vailla sisältöä...

        http://www.youtube.com/watch?v=vPcnGrie__M


      • -sivusta- kirjoitti:

        Hyvää musiikkia sävellettiin jo satoja vuosia sitten. Mutta sitähän sinä et epämusikaalisena ihmisenä kuule etkä ymmärrä. Musiikki on kieli, mitä sinä et ymmärrä. Musiikki kertoo tarinaa sävelillä. Joskus sanat ja sävelet kertoo samaa tarinaa samoissa tunnelmissa. Toisinaan taas ei, toisinaan sanat on tarpeettomia. Musiikki parhaimmillaan on aitojen tuntemusten ja tunteiden ilmaisua sävelillä, missä yksi tärkeimpiä asioita on artistin uskottavuus. Artistin uskottavuus on taas sitä, kun artisti ei rakenna itseään musiikin kautta vaan rakentaa musiikkinsa itsensä kautta. Selkeämmin vielä. Musiikki on artistinsa näköinen eikä artisti ole musiikin näköinen.

        Tämä kappale on sävelletty joskus 1800-luvun alussa. Olet muuten aika pentu, sikiö oikeastaan, mitä tulee musiikkiin, jos sinun mielestä tämä ei ole hyvää musiikkia. Ikäväksemme siihen aikaan ei tainnut olla vielä mitään tallennuslaitteita, jotta olisimme saanut nyt nauttia hyvästä musiikista itse Maestron esittämänä. Täytyy sitten tyytyä muiden tulkintoihin hänen tarinoihin hänen tunteistaan ja luottaa siihen, että ne tulkitsijat ovat ymmärtäneet musiikin kieltä. Etteivät ole olleet pelkkiä tyhjien onttojen "sanojen" puhujia vailla sisältöä...

        http://www.youtube.com/watch?v=vPcnGrie__M

        Voi se että vaikkapa Glinka ei toimi minulle kovinkaan hyvin... Ei ... tai ehkä se tekee minusta pennun.

        Mutta sinäpä onneksi musikaalisena ihmisenä arvostat Death Metallia. Joten nautitaan yhdessä siitä, kun molemmille sopii?

        http://www.youtube.com/watch?v=1NVj2VSy1JQ&feature=related


      • -sivusta- kirjoitti:

        Hyvää musiikkia sävellettiin jo satoja vuosia sitten. Mutta sitähän sinä et epämusikaalisena ihmisenä kuule etkä ymmärrä. Musiikki on kieli, mitä sinä et ymmärrä. Musiikki kertoo tarinaa sävelillä. Joskus sanat ja sävelet kertoo samaa tarinaa samoissa tunnelmissa. Toisinaan taas ei, toisinaan sanat on tarpeettomia. Musiikki parhaimmillaan on aitojen tuntemusten ja tunteiden ilmaisua sävelillä, missä yksi tärkeimpiä asioita on artistin uskottavuus. Artistin uskottavuus on taas sitä, kun artisti ei rakenna itseään musiikin kautta vaan rakentaa musiikkinsa itsensä kautta. Selkeämmin vielä. Musiikki on artistinsa näköinen eikä artisti ole musiikin näköinen.

        Tämä kappale on sävelletty joskus 1800-luvun alussa. Olet muuten aika pentu, sikiö oikeastaan, mitä tulee musiikkiin, jos sinun mielestä tämä ei ole hyvää musiikkia. Ikäväksemme siihen aikaan ei tainnut olla vielä mitään tallennuslaitteita, jotta olisimme saanut nyt nauttia hyvästä musiikista itse Maestron esittämänä. Täytyy sitten tyytyä muiden tulkintoihin hänen tarinoihin hänen tunteistaan ja luottaa siihen, että ne tulkitsijat ovat ymmärtäneet musiikin kieltä. Etteivät ole olleet pelkkiä tyhjien onttojen "sanojen" puhujia vailla sisältöä...

        http://www.youtube.com/watch?v=vPcnGrie__M

        Ymmärrätkö muuten itse kuinka idioottimainen kommentisi muuten onkaan? Et pidä tällaisesta musiikista, joten et arvosta/ymmärrä musiikkia. Anteeksi vaan hyvä herra, mutta te olette vitun idiootti.


      • -sivusta- kirjoitti:

        Hyvää musiikkia sävellettiin jo satoja vuosia sitten. Mutta sitähän sinä et epämusikaalisena ihmisenä kuule etkä ymmärrä. Musiikki on kieli, mitä sinä et ymmärrä. Musiikki kertoo tarinaa sävelillä. Joskus sanat ja sävelet kertoo samaa tarinaa samoissa tunnelmissa. Toisinaan taas ei, toisinaan sanat on tarpeettomia. Musiikki parhaimmillaan on aitojen tuntemusten ja tunteiden ilmaisua sävelillä, missä yksi tärkeimpiä asioita on artistin uskottavuus. Artistin uskottavuus on taas sitä, kun artisti ei rakenna itseään musiikin kautta vaan rakentaa musiikkinsa itsensä kautta. Selkeämmin vielä. Musiikki on artistinsa näköinen eikä artisti ole musiikin näköinen.

        Tämä kappale on sävelletty joskus 1800-luvun alussa. Olet muuten aika pentu, sikiö oikeastaan, mitä tulee musiikkiin, jos sinun mielestä tämä ei ole hyvää musiikkia. Ikäväksemme siihen aikaan ei tainnut olla vielä mitään tallennuslaitteita, jotta olisimme saanut nyt nauttia hyvästä musiikista itse Maestron esittämänä. Täytyy sitten tyytyä muiden tulkintoihin hänen tarinoihin hänen tunteistaan ja luottaa siihen, että ne tulkitsijat ovat ymmärtäneet musiikin kieltä. Etteivät ole olleet pelkkiä tyhjien onttojen "sanojen" puhujia vailla sisältöä...

        http://www.youtube.com/watch?v=vPcnGrie__M

        Ai niin ja lisäisin. Olet muuten aika pentu ja sikiö, jos musiikki josta pidän ei mielestäsi ole hyvää musiikkia.

        Näin se toimii näet.

        Kusipää...


      • -sivusta-
        hahmotelma kirjoitti:

        Voi se että vaikkapa Glinka ei toimi minulle kovinkaan hyvin... Ei ... tai ehkä se tekee minusta pennun.

        Mutta sinäpä onneksi musikaalisena ihmisenä arvostat Death Metallia. Joten nautitaan yhdessä siitä, kun molemmille sopii?

        http://www.youtube.com/watch?v=1NVj2VSy1JQ&feature=related

        Mitä luulet, että mitä mieltä monet metallimuusikot on klassisesta musiikista ja sen säveltäjistä?

        Ihmisen musiikkimaku kertoo aika paljon ihmisestä. Ja kun ihminen pitää musiikkia oleellisena osana elämäänsä, se kertoo ihmisestä vielä enemmän.

        Niin kuin kerroin sulle jo aikasemmin. Kamalan rajoittunut musiikkimaku sinulla. Kamalan rajoittunut ajatus- ja tunnemaailma sinulla. Kamalan rajoittunut ymmärrys sinulla. Mutta ei se mitään. Niin on monella muullakin

        http://www.youtube.com/watch?v=D9OREXN9PyE&feature=related

        Ps. Sinä pidät Ynkasta luultavasti enemmän kuin minä.

        Ja tässä pieni pätkä, mikä ehkä sivistää sinua Hendrixistä tai sitten ei. Luultavasti ei...

        http://www.youtube.com/watch?v=Qy0foKdfVwE

        Pps. Itse en pidä esimerkiksi tanssimusasta. House, tekno whatever... Mutta uskon erottavani kuulemalla siitäkin genrestä hyvän huonosta. Pointti siis siinä, että vaikka en pidäkään jostain genrestä tai jotain, en silti pidä sitä musiikkia välttämättä huonona. Se on vaan yleensä sellaista, mitä en kuuntele. Mutta ei se mun musikaalista korvaani satuta, vaikka se jossain taustalla soisikin...


      • -sivusta- kirjoitti:

        Mitä luulet, että mitä mieltä monet metallimuusikot on klassisesta musiikista ja sen säveltäjistä?

        Ihmisen musiikkimaku kertoo aika paljon ihmisestä. Ja kun ihminen pitää musiikkia oleellisena osana elämäänsä, se kertoo ihmisestä vielä enemmän.

        Niin kuin kerroin sulle jo aikasemmin. Kamalan rajoittunut musiikkimaku sinulla. Kamalan rajoittunut ajatus- ja tunnemaailma sinulla. Kamalan rajoittunut ymmärrys sinulla. Mutta ei se mitään. Niin on monella muullakin

        http://www.youtube.com/watch?v=D9OREXN9PyE&feature=related

        Ps. Sinä pidät Ynkasta luultavasti enemmän kuin minä.

        Ja tässä pieni pätkä, mikä ehkä sivistää sinua Hendrixistä tai sitten ei. Luultavasti ei...

        http://www.youtube.com/watch?v=Qy0foKdfVwE

        Pps. Itse en pidä esimerkiksi tanssimusasta. House, tekno whatever... Mutta uskon erottavani kuulemalla siitäkin genrestä hyvän huonosta. Pointti siis siinä, että vaikka en pidäkään jostain genrestä tai jotain, en silti pidä sitä musiikkia välttämättä huonona. Se on vaan yleensä sellaista, mitä en kuuntele. Mutta ei se mun musikaalista korvaani satuta, vaikka se jossain taustalla soisikin...

        En minä väitä että Vivaldi oli lahjaton jätkä. En vaan tykkää kuunnella sitä. Ja väitän erottavani hyvän ja huonon...

        Kyllä minä tiedän mitä mieltä moni metallimuusikko on. Metalli on nykymusiikissa lähimpänä klassista. Sillä taas ei ole mitään tekemistä sen kanssa että minä en jaksa kuunnella klassista, muutoin kuin hekä taustamusiikkina.


      • -sivusta- kirjoitti:

        Mitä luulet, että mitä mieltä monet metallimuusikot on klassisesta musiikista ja sen säveltäjistä?

        Ihmisen musiikkimaku kertoo aika paljon ihmisestä. Ja kun ihminen pitää musiikkia oleellisena osana elämäänsä, se kertoo ihmisestä vielä enemmän.

        Niin kuin kerroin sulle jo aikasemmin. Kamalan rajoittunut musiikkimaku sinulla. Kamalan rajoittunut ajatus- ja tunnemaailma sinulla. Kamalan rajoittunut ymmärrys sinulla. Mutta ei se mitään. Niin on monella muullakin

        http://www.youtube.com/watch?v=D9OREXN9PyE&feature=related

        Ps. Sinä pidät Ynkasta luultavasti enemmän kuin minä.

        Ja tässä pieni pätkä, mikä ehkä sivistää sinua Hendrixistä tai sitten ei. Luultavasti ei...

        http://www.youtube.com/watch?v=Qy0foKdfVwE

        Pps. Itse en pidä esimerkiksi tanssimusasta. House, tekno whatever... Mutta uskon erottavani kuulemalla siitäkin genrestä hyvän huonosta. Pointti siis siinä, että vaikka en pidäkään jostain genrestä tai jotain, en silti pidä sitä musiikkia välttämättä huonona. Se on vaan yleensä sellaista, mitä en kuuntele. Mutta ei se mun musikaalista korvaani satuta, vaikka se jossain taustalla soisikin...

        Enkä juuri tykkää kitarasankareista, kuten Malmsteen. Ja hendrixin musiikki ei vaan kuulosta hyvältä. Minkäs sille mahtaa. Olisi vittu tehnyt Melodista Death Metallia niin voitais alkaa uudelleen arvioimaan.

        Tämä toivottavasti sivistää sinua nykymusiikin hienoudesta. Ehkä se ei niin tee...
        http://www.youtube.com/watch?v=mz2irxsZKH0


      • -sivusta-
        hahmotelma kirjoitti:

        En minä väitä että Vivaldi oli lahjaton jätkä. En vaan tykkää kuunnella sitä. Ja väitän erottavani hyvän ja huonon...

        Kyllä minä tiedän mitä mieltä moni metallimuusikko on. Metalli on nykymusiikissa lähimpänä klassista. Sillä taas ei ole mitään tekemistä sen kanssa että minä en jaksa kuunnella klassista, muutoin kuin hekä taustamusiikkina.

        Soitatko itse mitään muuta kuin suuta? Jos et, niin ei olisi pahitteeksi kokeilla jotain. Kokeilla tuottaa säveliä, mitkä kertoo jonkin tarinan. Joko oman tarinan tai tulkita jonkun toisen kertoma tarina, minkä läheiseksi koet. Se tuo sinut lähemmäksi sitä itse asiaa. Avartaa näkökenttääsi musiikin suhteen ja miksei myös kaikkea muutakin.

        Aina on helppoa väittää jotain, mutta se perusteleminen on sitten vähän niin ja näin. Kuka tahansa osaa väittää, mutta väitteen perusteleminen niin että muutkin ymmärtää, onkin jo pikkasen vaikeampi juttu. Palstan musiikki aloitusten ja keskustelujesi perusteella niissä, mikään, ei ainakaan tähän asti, tue väitettäsi.


      • -sivusta-
        hahmotelma kirjoitti:

        Enkä juuri tykkää kitarasankareista, kuten Malmsteen. Ja hendrixin musiikki ei vaan kuulosta hyvältä. Minkäs sille mahtaa. Olisi vittu tehnyt Melodista Death Metallia niin voitais alkaa uudelleen arvioimaan.

        Tämä toivottavasti sivistää sinua nykymusiikin hienoudesta. Ehkä se ei niin tee...
        http://www.youtube.com/watch?v=mz2irxsZKH0

        Hendrixin musiikki on jotain, mikä täytyy tuntea. Pelkkä kuuleminen ei riitä. Musiikki täytyy tuntea, enkä tarkoita tällä nyt musiikin teknistä tietämistä. Tekniikat ovat avuksi, mutta todellinen musiikki alkaa silloin kun tekniikat on heitetty romukuoppaan ja soitetaan miltä tuntuu. Saman biisin voi tulkita lukemattomilla eri tavoilla, pilaamatta sitä. Kunhan vaan tuntee sen biisin. Saman biisin voi myös pilata lukemattomilla eri tavoilla, jos sitä biisiä ei tunne.


      • -sivusta- kirjoitti:

        Soitatko itse mitään muuta kuin suuta? Jos et, niin ei olisi pahitteeksi kokeilla jotain. Kokeilla tuottaa säveliä, mitkä kertoo jonkin tarinan. Joko oman tarinan tai tulkita jonkun toisen kertoma tarina, minkä läheiseksi koet. Se tuo sinut lähemmäksi sitä itse asiaa. Avartaa näkökenttääsi musiikin suhteen ja miksei myös kaikkea muutakin.

        Aina on helppoa väittää jotain, mutta se perusteleminen on sitten vähän niin ja näin. Kuka tahansa osaa väittää, mutta väitteen perusteleminen niin että muutkin ymmärtää, onkin jo pikkasen vaikeampi juttu. Palstan musiikki aloitusten ja keskustelujesi perusteella niissä, mikään, ei ainakaan tähän asti, tue väitettäsi.

        Joo siellä meillä on siis joku taituri joka tuntee kuinka sävelet virtaa läpi... Ja sä olet yhä täynnä paskaa. Sä et pidä suurimmasta osasta siitä musiikista mistä minä pidän... Mutta tarkoittaako se sitä että sinä et ole päässyt tarpeeksi lähelle sitä. Ehkä sinun pitäisi kokeilla kuunnella, eikä leikkiä sitä että tunnet kuinka musiikin taika virtaa lävitsesi kun amatööräilet jonkun skebas kanssa...


      • hahmotelma kirjoitti:

        Hah.

        Eli et Ymmärrä. Eihän musikaalisuutta voi toiseen pakottaa ja suurin osa ns. hyvästä musiikista vaatii `sisäänkasvamista`, ts. se musiikki ei aukea ekalla, ei tokalla eikä välttämättä kymmenelläkään kuuntelukerralla. Vastaanottaminen vaatii aina tietyn `viritystaajuuden` sanoman ymmärtääkseen.


      • PlatosMorbidDust kirjoitti:

        Eli et Ymmärrä. Eihän musikaalisuutta voi toiseen pakottaa ja suurin osa ns. hyvästä musiikista vaatii `sisäänkasvamista`, ts. se musiikki ei aukea ekalla, ei tokalla eikä välttämättä kymmenelläkään kuuntelukerralla. Vastaanottaminen vaatii aina tietyn `viritystaajuuden` sanoman ymmärtääkseen.

        Koskas kasvat sisään siihen musiikkiin joka mielestäni on hyvää?


      • PlatosMorbidDust kirjoitti:

        Eli et Ymmärrä. Eihän musikaalisuutta voi toiseen pakottaa ja suurin osa ns. hyvästä musiikista vaatii `sisäänkasvamista`, ts. se musiikki ei aukea ekalla, ei tokalla eikä välttämättä kymmenelläkään kuuntelukerralla. Vastaanottaminen vaatii aina tietyn `viritystaajuuden` sanoman ymmärtääkseen.

        No jätän sinut kasvamaan sisään... Ja tuon korkeammalla tajunnan tasolla olevan aasin tuolta ylempää...

        Sanovat Sabathin soittaneen jo kaikki riffit... Loistavien riffien bändi on Kalmah... Ehkä soitti Sabbath ne, vaan ei tehnyt tätäkään biisiä.

        http://www.youtube.com/watch?v=uBsbV7r78uo


      • hahmotelma kirjoitti:

        Koskas kasvat sisään siihen musiikkiin joka mielestäni on hyvää?

        Vai olikos se vaan niin, että et ole musikaalinen :)


      • -sivusta-
        hahmotelma kirjoitti:

        Joo siellä meillä on siis joku taituri joka tuntee kuinka sävelet virtaa läpi... Ja sä olet yhä täynnä paskaa. Sä et pidä suurimmasta osasta siitä musiikista mistä minä pidän... Mutta tarkoittaako se sitä että sinä et ole päässyt tarpeeksi lähelle sitä. Ehkä sinun pitäisi kokeilla kuunnella, eikä leikkiä sitä että tunnet kuinka musiikin taika virtaa lävitsesi kun amatööräilet jonkun skebas kanssa...

        En oikeastaan ole kaksisempi soittaja. Moni näkee tai haluaa nähdä minut muusikkona, mutta itse en asiaa ihan niin näe. Minä vaan satun rakastamaan musiikkia. En ole kiinnostunut musiikista, niin kuin eräs toinen palstalainen asian ilmaisi, vaan rakastan sitä. Se on mun ensirakkaus, mikä sai ensikipinänsä yli 30 vuotta sitten. Ja usko minua... Olen yli kolmessakymmennessä vuodessa oppinut tuntemaan rakastettuni kohtalaisen hyvin, enkä vieläkään voi sanoa tuntevani sen täydellisesti. Mutta minulla ei ole kiire. Minulla on loppuelämäni aikaa...


      • hahmotelma kirjoitti:

        Koskas kasvat sisään siihen musiikkiin joka mielestäni on hyvää?

        Koko ajan. Ainakin yritän. Toisaalta sun mielipitees ei kiinnosta hevon vittuakaan. Kasvan siihen, mikä On Hyvää.

        Viimeisin "kolahdus" oli `Arbos`( http://www.last.fm/music/Arvo Pärt/_/Arbos ) mihin törmäsin ihan vahingossa. Pistin soimaan ja olin siinä ihan muina miehinä ja yhtäkkiä huomaan tuijottavani seinää mieli tyhjänä Musiikin viedessä. Mykistävää.



        http://www.youtube.com/watch?v=ed23A2skdX0


        http://www.youtube.com/watch?v=rmafNVimRbI


        *tahtoo lisää*


      • hahmotelma kirjoitti:

        No jätän sinut kasvamaan sisään... Ja tuon korkeammalla tajunnan tasolla olevan aasin tuolta ylempää...

        Sanovat Sabathin soittaneen jo kaikki riffit... Loistavien riffien bändi on Kalmah... Ehkä soitti Sabbath ne, vaan ei tehnyt tätäkään biisiä.

        http://www.youtube.com/watch?v=uBsbV7r78uo

        http://www.youtube.com/watch?v=2-jcKBSbm2o

        ?


        No, älä genstusta välitä :) Ei (elämä) tää niin vakavaa kuitenkaan ole.


      • PlatosMorbidDust kirjoitti:

        Koko ajan. Ainakin yritän. Toisaalta sun mielipitees ei kiinnosta hevon vittuakaan. Kasvan siihen, mikä On Hyvää.

        Viimeisin "kolahdus" oli `Arbos`( http://www.last.fm/music/Arvo Pärt/_/Arbos ) mihin törmäsin ihan vahingossa. Pistin soimaan ja olin siinä ihan muina miehinä ja yhtäkkiä huomaan tuijottavani seinää mieli tyhjänä Musiikin viedessä. Mykistävää.



        http://www.youtube.com/watch?v=ed23A2skdX0


        http://www.youtube.com/watch?v=rmafNVimRbI


        *tahtoo lisää*

        Sama on mielipiteeni teidän mielipiteistänne. Vaan en ole tarpeeksi typerä epäilläkseni, että ette olisi musikaalisia tai ette pitäisi... eläisi musiikin kautta ihan yhtä paljon kuin minäkin... Vaikka kuuntelettekin kovin paljon huonompaa musiikkia.

        Yritän tämän post mortemin vielä päättää johonkin... joka olisi edes sinne päin kompromissi... Hieman kuin tuo Entombed. Joka ei kovin huono ole ei.

        http://www.youtube.com/watch?v=HvxzvJicwLY

        Tämän lähemmäksi jos menen, niin sitten kuunnellaan jo Dire Straitsia...


      • hahmotelma kirjoitti:

        Sama on mielipiteeni teidän mielipiteistänne. Vaan en ole tarpeeksi typerä epäilläkseni, että ette olisi musikaalisia tai ette pitäisi... eläisi musiikin kautta ihan yhtä paljon kuin minäkin... Vaikka kuuntelettekin kovin paljon huonompaa musiikkia.

        Yritän tämän post mortemin vielä päättää johonkin... joka olisi edes sinne päin kompromissi... Hieman kuin tuo Entombed. Joka ei kovin huono ole ei.

        http://www.youtube.com/watch?v=HvxzvJicwLY

        Tämän lähemmäksi jos menen, niin sitten kuunnellaan jo Dire Straitsia...

        Voi kullanduudelissentään kun eihän nyt ollut kyse pitämisestä?

        *silittää pienen päätä*


        Post mortem on muuten kuoleman jälkeinen..Ooks menos pois?? ? Voinks mä soittaa jonnekin? Hevimusiikin vika!

        Toi Entombedhan oli _kovin_ silloin ( http://www.youtube.com/watch?v=0YLJWhpZsoA ) ja on sitä vieläkin. Mä oon vaan jumahtanut tohon Vanhaan Hyvään Aikaan :)

        Dire Straitsissa on muuten vitun asiallinen kitaristi...


      • PlatosMorbidDust kirjoitti:

        Voi kullanduudelissentään kun eihän nyt ollut kyse pitämisestä?

        *silittää pienen päätä*


        Post mortem on muuten kuoleman jälkeinen..Ooks menos pois?? ? Voinks mä soittaa jonnekin? Hevimusiikin vika!

        Toi Entombedhan oli _kovin_ silloin ( http://www.youtube.com/watch?v=0YLJWhpZsoA ) ja on sitä vieläkin. Mä oon vaan jumahtanut tohon Vanhaan Hyvään Aikaan :)

        Dire Straitsissa on muuten vitun asiallinen kitaristi...

        Koitapa muuten kuunnella toi levy kokonaan. Nupit kaakkoon ja sitä rataa. Just pitkästä aikaa kuuntlelin ja onhan se nyt vitun kova, 1990 sentään.


      • -Kuuntelija-
        -sivusta- kirjoitti:

        En oikeastaan ole kaksisempi soittaja. Moni näkee tai haluaa nähdä minut muusikkona, mutta itse en asiaa ihan niin näe. Minä vaan satun rakastamaan musiikkia. En ole kiinnostunut musiikista, niin kuin eräs toinen palstalainen asian ilmaisi, vaan rakastan sitä. Se on mun ensirakkaus, mikä sai ensikipinänsä yli 30 vuotta sitten. Ja usko minua... Olen yli kolmessakymmennessä vuodessa oppinut tuntemaan rakastettuni kohtalaisen hyvin, enkä vieläkään voi sanoa tuntevani sen täydellisesti. Mutta minulla ei ole kiire. Minulla on loppuelämäni aikaa...

        Minusta sä soitat hyvin. Tiedän kun oon kuunnellut.


      • Noi artistit suomalaisista. Ulkomaisia mietin myöhemmin.. Nyt pykäämään eväitä koululaiselle..


    • Kuinka voisinkaan
    • kyyneleet silmissä
    • Veivaaja69

      Ismo Alanko Teholla: Onnellisuus.....saapi kyyneleet silmiin.
      Nuita linkkejä en osaa käyttää:((

      • kiitos..:)

      • Veivaaja69

      • Veivaaja69
        Veivaaja69 kirjoitti:

        Isot kiitokset avustajalle:)

        Popedan Huhhahhei olisi semmoinen kappale...en vaan ossaa:((


      • <<<

      • Veivaaja69

      • rek. nainen

      • Veivaaja69

    • 1234567890
    • Paleface-fani

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      155
      2208
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      118
      1673
    3. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      94
      1520
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      97
      1463
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1322
    6. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      219
      1213
    7. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      209
      1202
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      53
      1187
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      99
      1101
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      249
      952
    Aihe