Minua on todella alkanut ärsyttämään serkkuni ja hänen vaimonsa, jotka hommasit koiran pari vuotta sitten. Koiralla jo alussa ilmeni puremisongelmia, mutta koiraa pidettiin omana vauvana, jolle puettiin kaikkea kivaa päälle ja jota lellittiin ylen määrin.
No nyt tilanne on muuttunut, kun serkkuni ja hänen vaimonsa sai ensimmäisen lapsen. Koira unohdettiin ihan kokonaan, jonka seurauksena puremisongelma pahentui. Koira näykkäsi lastakin.
He kävivät pevi -koulutuksessa, mutta serkkuni ei halunnut käyttää niitä koulutustapoja, joten käytti niitä puoli p*rseelleen.
Koiran puremisongelma on siirtynyt siihen kun sillä on herkkuja, joten jokseenkin parempaan suuntaan.
Mutta nyt serkkuni on keksinyt uuden ongelman koirassa. Koira HAUKKUU sisääntulijoita, jota on tehnyt alusta asti.
Nyt he haluavat myydä tai lopettaa koiran näiden syiden takia. Itse olen sanonut heille, että myy koiran mieluummin sellaiselle, joka osaa kouluttaa koiran siten, että ongelmia ei ole.
Ovat sanoneet, että jos laittaa erityisvaatimuksia myydessä, niin myynti kestää kauemmin.
Minua suoranaisesti v*tuttaa heidän edesvastuuttomuus!
Minä ymmärrän, että he ajattelevat heidän lastaan tässä tilanteessa.
MUTTA! Heidän olisi pitänyt ajatella näitä ongelmia jo ennen lapsen syntymistä, ja heillä oli paljon aikaa ajatella, mutta ei koira oli vauva, jota piti hemmotella ja jolta ei voinut kieltää mitään, ja nyt kun koiran käytös on ongelma, niin sitä ongelmaa ei haluta korjata kunnolla, vaan heittää toiselle tai sitten pahimmassa tapauksessa lopettaa koira, jonka käytöstä he itse ovat ruokkineet ja kasvattaneet!
Ärsyttää vastuuttomat omistajat!
11
184
Vastaukset
- hiton nykynuoriso
Sellaisia ovat nykynuoret. Me vanhukset voimme vain ihmetellä heidän asenteitaan.
- Ärsyttäävastuuttomat
Itseasiassa olen itse 23 -vuotias ja serkkuni ja hänen vaimonsa ovat pari vuotta minua vanhempia.
Joten iältäni lasket varmasti minutkin nykynuoriin.
Tähän myös lisäisin, että vastuuttomia omistajia löytyy kaikista ikäryhmistä, ja mikä ikäryhmä on vastuuttomin omistajuudessa ei voida tietää, koska siitä ei olla tehty Suomen laajuista tutkimusta, tai ei minun tietääkseni ainakaan. - hiton nykynuoriso
Ärsyttäävastuuttomat kirjoitti:
Itseasiassa olen itse 23 -vuotias ja serkkuni ja hänen vaimonsa ovat pari vuotta minua vanhempia.
Joten iältäni lasket varmasti minutkin nykynuoriin.
Tähän myös lisäisin, että vastuuttomia omistajia löytyy kaikista ikäryhmistä, ja mikä ikäryhmä on vastuuttomin omistajuudessa ei voida tietää, koska siitä ei olla tehty Suomen laajuista tutkimusta, tai ei minun tietääkseni ainakaan.Silloin kun minä olin nuori, koirista vielä huolehdittiin. Nykyään nuoret ottavat koiria vain siliteltäviksi ja rapsuteltaviksi.
- Aika kultaa
hiton nykynuoriso kirjoitti:
Silloin kun minä olin nuori, koirista vielä huolehdittiin. Nykyään nuoret ottavat koiria vain siliteltäviksi ja rapsuteltaviksi.
Silloin kun minä olin nuori kaikki oli paljon paremmin! Aika se kultaa aina muistot.
- Ärsyttäävastuuttomat
Aika kultaa kirjoitti:
Silloin kun minä olin nuori kaikki oli paljon paremmin! Aika se kultaa aina muistot.
Niin aika tosiaan kultaa muistot.
Ennen vanhaan koiran koulutuksessa käytettiin väkivaltaa ja käytettiin ns. käden voimaa, esimerkiksi koiran selätystä yms.
Valitettavasti nykyäänkin on väkivallan käyttäjiä, koska eläinsuojelulait ovat liian heppoiset suojelemaan eläimiä.
Esimerkiksi myös isoisäni käyttää vielä vanhaa koiran koulutusta eli lyömistä ja koira murisee ja puree käden verille häneltä, myös vieraat ja lapset ovat vaarassa tämän koiran läheisyydessä. Varsinkin lapset!
Koulutuksia on nytkin monenlaisia, joten suosittelen kaikkia jotka harkitsevat koiransa koulutusta oikeasti lukemaan minkälaisia koirakoulutustavat ovat. Niissä löytyy monenlaisia eroja ja jotkut ovat/voivat olla järkyttäviä (Esim. Itse järkytyin, kun luin jääkaudesta.), joten ei kannata vaan soittaa ekalle koirankouluttajalle jonka löytää vaan tutkia sopivatko koulutus metodit sinulle.
Tuohon aika kultaa muistot asiaan lisäisin vielä, että vanhemmat henkilöt ovat varmasti unohtaneet omat töppäilyt. En osaa yhtään arvioida mitä kasvatuskuntaa olette, mutta huomioikaa myös että teidän aikana käytettiin väkivaltaa perheissä, jota ei katsottu pahalla, vaan ajateltiin että kyllä lapsia pitää ojentaa.
Joten huomioikaa, että maailma on mennyt hyvään päin monessa asiassa ja maailmassa on vielä paljon parantamistakin.
Myös huomioikaa, että olette itse kasvattanut lapsenne ja lapsenne kasvattaneet lapsenlapsenne, joten jos teidän lapset ovat kasvattaneet lapsenlapsenne näiksi "nykynuoriksi", niin miksi olette kasvattaneet omat lapsenne niin huonosti, etteivät he ole kykeneet kasvattamaan lapsiaan sellaisiksi kuin olette halunneet.
Vanhemmat opettavat lapsiaan elämäntielle ja isovanhemmat ovat opettaneet vanhempia elämäntielle, joten miksi syytellä miten kauheita nykynuoriso on, kun itse olette siinä alku ja juuri.
Kannattaa aina katsoa omaa napaa ensin, koska lapset oppivat vanhemmiltaan paljon, totta kai maailma ja elämä muokkaa iän myötä, mutta kyllä ne kultaiset säännöt vanhemmilta tulee.
Esimerkiksi jos isovanhempi on lyönyt ja käyttänyt väkivaltaa vanhempaan, niin suurin osa vanhemmista käyttää väkivaltaa omiin lapsiinsa, ja jotkut sitten lupautuvat olemaan lyömättä, koska tietävät miltä se tuntuu.
Ja minkälainen lyödystä lapsesta tulee? Sitä voitte ajatella ihan itse.
Löysin mielenkiintoisen artikkelin perheväkivalta aiheesta:
http://www.asemanlapset.fi/paper/articles/651/
Huomioikaa myös, että elintavat, ympäristö, sosiaaliset paineet yms. ovat muuttuneet teidän ajoista nykyaikaan paljon.
Nykyään ei ole esimerkiksi mennään naimisiin, hoidetaan omaa peltoa ja lapsia (Selvä yhteys mitä pitää tehdä elämällä.)
Nykyajan nuorison on päätettävä, mitä hän haluaa tehdä työkseen, tuleeko saamaan elämänkumppania yms. normaalin elämän asiaa. Jos et onnistu saamaan heti töitä, niin tunnet itsesi epäonnistuneeksi, koska kaikki katsovat pahalla. Ihminen häpeää työttömyyttään (No suurin osa ihmisistä.) ja jos sinulla on edes vuoden työttömyysaika, niin sinun työllistymis mahdollisuus on huonompi. Sinulla täytyy olla joka työhön ainakin vuoden kokemus, jopa monissa kesätöissä jo vaaditaan tutkintoa ja/tai kokemusta. Mistä saat kokemusta jos et saa töitä? Miten 15 -vuotiaalla voi olla jo tutkinto?
On monia muitakin vaihtoehtoja, mutta työ vaihtoehto on helpoin selittää.
Vaikka kuinka olisi suunnitellut elämänsä täydellisesti, niin suunnitelmat eivät aina onnistu.
Itse olin valmistumisen jälkeen työtön pari kuukautta ja jo siinä ajassa stressasin, että mitä jos ei löydäkkään työtä, mitä jos on kauan työttömänä. Lisäksi kaikkialta tulee kysymyksiä "Oletko saanut jo töitä?" ja vastaan siihen sitten häpeällisesti, että en ole, mutta olen laittanut paljon työhakemuksia.
Minun on itse pakko myöntää, että minua aina ärsyttää kun puhutaan "nykynuorista", ihan kuin itse olisitte jotenkin parempia.
Minusta on myös ärsyttävää, että joku, joka ei edes tunne minua, laittaa minut tuohon "nykynuoriso" kategoriaan pelkän iän takia. Olisi ihan sama jos minä laittaisin kaikki vanhemmat ihmiset rasisti, valittaja tai johonkin muuhun kategoriaan, jota ette olisi ja joka tuntuisi inhottavalta teistä.
Kukaan ei ole täydellinen, eikä koskaan tule olemaankaan.
Huomioikaa myös, että kirjoitukseni eivät ole tarkoitettu ilkeiksi. Halusin vain tuoda esille asioita, kuten tekin toitte.
Myös en laittanut tätä kirjoitusta, että voisimme taistella ikä asioista tai muustakaan vastaavasta vaan jutella lemmikeistä, jotka kokevat vääryyttä tällaisista omistajista ja kertoa kokemuksia.
Joten jos voitaisiin olla aikuisia ja unohtaa koko tämä "nykynuoriso" keskustelu, koska tämä alue on lemmikkialue, jos haluatte mennä keskustelemaan kuinka kauheita nykynuoriso on niin menkää sellaiseen aihealueeseen, jossa siitä voi puhua. - Ärsyttäävastuuttomat
Niin aika tosiaan kultaa muistot.
Ennen vanhaan koiran koulutuksessa käytettiin väkivaltaa ja käytettiin ns. käden voimaa, esimerkiksi koiran selätystä yms.
Valitettavasti nykyäänkin on väkivallan käyttäjiä, koska eläinsuojelulait ovat liian heppoiset suojelemaan eläimiä.
Esimerkiksi myös isoisäni käyttää vielä vanhaa koiran koulutusta eli lyömistä ja koira murisee ja puree käden verille häneltä, myös vieraat ja lapset ovat vaarassa tämän koiran läheisyydessä. Varsinkin lapset!
Koulutuksia on nytkin monenlaisia, joten suosittelen kaikkia jotka harkitsevat koiransa koulutusta oikeasti lukemaan minkälaisia koirakoulutustavat ovat. Niissä löytyy monenlaisia eroja ja jotkut ovat/voivat olla järkyttäviä (Esim. Itse järkytyin, kun luin jääkaudesta.), joten ei kannata vaan soittaa ekalle koirankouluttajalle jonka löytää vaan tutkia sopivatko koulutus metodit sinulle.
Tuohon aika kultaa muistot asiaan lisäisin vielä, että vanhemmat henkilöt ovat varmasti unohtaneet omat töppäilyt. En osaa yhtään arvioida mitä kasvatuskuntaa olette, mutta huomioikaa myös että teidän aikana käytettiin väkivaltaa perheissä, jota ei katsottu pahalla, vaan ajateltiin että kyllä lapsia pitää ojentaa.
Joten huomioikaa, että maailma on mennyt hyvään päin monessa asiassa ja maailmassa on vielä paljon parantamistakin.
Myös huomioikaa, että olette itse kasvattanut lapsenne ja lapsenne kasvattaneet lapsenlapsenne, joten jos teidän lapset ovat kasvattaneet lapsenlapsenne näiksi "nykynuoriksi", niin miksi olette kasvattaneet omat lapsenne niin huonosti, etteivät he ole kykeneet kasvattamaan lapsiaan sellaisiksi kuin olette halunneet.
Vanhemmat opettavat lapsiaan elämäntielle ja isovanhemmat ovat opettaneet vanhempia elämäntielle, joten miksi syytellä miten kauheita nykynuoriso on, kun itse olette siinä alku ja juuri.
Kannattaa aina katsoa omaa napaa ensin, koska lapset oppivat vanhemmiltaan paljon, totta kai maailma ja elämä muokkaa iän myötä, mutta kyllä ne kultaiset säännöt vanhemmilta tulee.
Esimerkiksi jos isovanhempi on lyönyt ja käyttänyt väkivaltaa vanhempaan, niin suurin osa vanhemmista käyttää väkivaltaa omiin lapsiinsa, ja jotkut sitten lupautuvat olemaan lyömättä, koska tietävät miltä se tuntuu.
Ja minkälainen lyödystä lapsesta tulee? Sitä voitte ajatella ihan itse.
Löysin mielenkiintoisen artikkelin perheväkivalta aiheesta:
http://www.asemanlapset.fi/paper/articles/651/
Huomioikaa myös, että elintavat, ympäristö, sosiaaliset paineet yms. ovat muuttuneet teidän ajoista nykyaikaan paljon.
Nykyään ei ole esimerkiksi mennään naimisiin, hoidetaan omaa peltoa ja lapsia (Selvä yhteys mitä pitää tehdä elämällä.)
Nykyajan nuorison on päätettävä, mitä hän haluaa tehdä työkseen, tuleeko saamaan elämänkumppania yms. normaalin elämän asiaa. Jos et onnistu saamaan heti töitä, niin tunnet itsesi epäonnistuneeksi, koska kaikki katsovat pahalla. Ihminen häpeää työttömyyttään (No suurin osa ihmisistä.) ja jos sinulla on edes vuoden työttömyysaika, niin sinun työllistymis mahdollisuus on huonompi. Sinulla täytyy olla joka työhön ainakin vuoden kokemus, jopa monissa kesätöissä jo vaaditaan tutkintoa ja/tai kokemusta. Mistä saat kokemusta jos et saa töitä? Miten 15 -vuotiaalla voi olla jo tutkinto?
On monia muitakin vaihtoehtoja, mutta työ vaihtoehto on helpoin selittää.
Vaikka kuinka olisi suunnitellut elämänsä täydellisesti, niin suunnitelmat eivät aina onnistu.
Itse olin valmistumisen jälkeen työtön pari kuukautta ja jo siinä ajassa stressasin, että mitä jos ei löydäkkään työtä, mitä jos on kauan työttömänä. Lisäksi kaikkialta tulee kysymyksiä "Oletko saanut jo töitä?" ja vastaan siihen sitten häpeällisesti, että en ole, mutta olen laittanut paljon työhakemuksia.
Minun on itse pakko myöntää, että minua aina ärsyttää kun puhutaan "nykynuorista", ihan kuin itse olisitte jotenkin parempia.
Minusta on myös ärsyttävää, että joku, joka ei edes tunne minua, laittaa minut tuohon "nykynuoriso" kategoriaan pelkän iän takia. Olisi ihan sama jos minä laittaisin kaikki vanhemmat ihmiset rasisti, valittaja tai johonkin muuhun kategoriaan, jota ette olisi ja joka tuntuisi inhottavalta teistä.
Kukaan ei ole täydellinen, eikä koskaan tule olemaankaan.
Huomioikaa myös, että kirjoitukseni eivät ole tarkoitettu ilkeiksi. Halusin vain tuoda esille asioita, kuten tekin toitte.
Myös en laittanut tätä kirjoitusta, että voisimme taistella ikä asioista tai muustakaan vastaavasta vaan jutella lemmikeistä, jotka kokevat vääryyttä tällaisista omistajista ja kertoa kokemuksia.
Joten jos voitaisiin olla aikuisia ja unohtaa koko tämä "nykynuoriso" keskustelu, koska tämä alue on lemmikkialue, jos haluatte mennä keskustelemaan kuinka kauheita nykynuoriso on niin menkää sellaiseen aihealueeseen, jossa siitä voi puhua.Unohdin ottaa tuon koulutusjutun pois, mutta saa olla siinä.
Myös lisäisin tuohon esimerkkiin isoisästäni, että hänelle on monta kertaa kerrottu että lyöminen ei auta mitään vaan pahentaa asiaa, mutta eihän hän kuuntele, koska on mies, joten on se "perheenpää".
Myös ei ole saatu edes sakoille, vaikka kuinka on ilmoteltu. Mikä todistaa ettei eläinsuojelulaki auta eläimiä paljon yhtää. - Ootko muuten
Unohdin ottaa tuon koulutusjutun pois, mutta saa olla siinä.
Myös lisäisin tuohon esimerkkiin isoisästäni, että hänelle on monta kertaa kerrottu että lyöminen ei auta mitään vaan pahentaa asiaa, mutta eihän hän kuuntele, koska on mies, joten on se "perheenpää".
Myös ei ole saatu edes sakoille, vaikka kuinka on ilmoteltu. Mikä todistaa ettei eläinsuojelulaki auta eläimiä paljon yhtää.ajatellut että tolla sakkojen saamiseksi ukille voi olla negatiivisia seurauksia - jäät sinä ja pahassa tapauksessa muukin sukuhaarasi perinnöttä.
- Ärsyttäävastuuttomat
Ootko muuten kirjoitti:
ajatellut että tolla sakkojen saamiseksi ukille voi olla negatiivisia seurauksia - jäät sinä ja pahassa tapauksessa muukin sukuhaarasi perinnöttä.
Elikkä ihmisen pitäisi unohtaa väkivalloin kohdeltu eläin, koska pelkää ettei saisi perintöä?
Minusta tuo on aivan älytön ajatus.
Itse en ole pätkän vertaa kiinnostunut heidän tavaroista, rahoista tai muustakaan sellaisesta. Vieköön vaikka hautaansa kaikki.
Minä rakennan itse oman elämäni, enkä tarvitse siinä perintöä.
Jos nyt huolestuit minun sukuhaarani tilanteesta, niin älä pelästy he tietävät jo etteivät tule saamaan perintöä, koska isovanhemmillani on lempilapsi, joka tulee varmasti perimään kaiken.
Minusta sakko on liian pieni rangaistus eläinten kaltoin kohtelusta, mutta jos hän saisi sen edes kerran niin saattaisi tajutakkin mitä tekee väärin. - Ärsyttäävastuuttomat
Elikkä ihmisen pitäisi unohtaa väkivalloin kohdeltu eläin, koska pelkää ettei saisi perintöä?
Minusta tuo on aivan älytön ajatus.
Itse en ole pätkän vertaa kiinnostunut heidän tavaroista, rahoista tai muustakaan sellaisesta. Vieköön vaikka hautaansa kaikki.
Minä rakennan itse oman elämäni, enkä tarvitse siinä perintöä.
Jos nyt huolestuit minun sukuhaarani tilanteesta, niin älä pelästy he tietävät jo etteivät tule saamaan perintöä, koska isovanhemmillani on lempilapsi, joka tulee varmasti perimään kaiken.
Minusta sakko on liian pieni rangaistus eläinten kaltoin kohtelusta, mutta jos hän saisi sen edes kerran niin saattaisi tajutakkin mitä tekee väärin.Jos ihmettelet mitä tuolla kaiken perimisellä tarkoitan, niin jos/ja kun isovanhempana löytävät tavan kiertää lakia niin että saavat perinnön ainoastaan yhdelle lapselle, niin he kyllä sen tekevät.
Jos eivät löydä, niin tunkevat tavarat ja rahat silloin kun kuolema alkaa näkyä. - Jos viisas olisit
Jos ihmettelet mitä tuolla kaiken perimisellä tarkoitan, niin jos/ja kun isovanhempana löytävät tavan kiertää lakia niin että saavat perinnön ainoastaan yhdelle lapselle, niin he kyllä sen tekevät.
Jos eivät löydä, niin tunkevat tavarat ja rahat silloin kun kuolema alkaa näkyä.niin pyrkisisit siihen lemmikkiprinsessan asemaan ja potkaisemaan perintöprinssin pois. Mutta jos järki ei sano, niin ei sano...
- Koiraparka
Säälittää tuo koiraparka, joka on pilattu. Toivottavasti sille löytyisi parempi koti. Syytön ihmisten typeryyteen ja vastuuttomuuteen. Tietynlaisilta ihmisiltä pitäisi eläinten hankkiminen kieltää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3434342Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1422438Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822056- 1421578
- 261117
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!421104- 281047
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein140999- 77989
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337931