Mistä saan röijyn kaavat?

yksnainenvaan

Otsikko sen kertookin jo ....

21

3093

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valevaatturi

      moi, vois ajatella, että jos, ja kun hameessa on 7-9m kangasta, sitä ei voi millään kaavalla tehdä, vaan se kertakaikkiaan vaan tekemällä tehdään..tässä miehen logiikkaa asiasta;)

    • Röijyjäkö?

      Leikkaa vanha röijy saumaista auki ja piirrä esim. voimapaperille kaavat niistä,muista piirtää saumavarat ,noin1 sm per sauma

    • tyhmäminä?

      mitä kaavoja tarvii, jos ompelee/leikkaa suoria kangaspaloja, kuten hameessa?

    • koffaleetafinaallaaa

      No röijyykö sie aijot ommella vai hametta?

    • yksnainen vaan

      röijyy kokeilen....

      • Röijyt on,röijyton

        Oletko ennen ommellu röijyä jos nyt enskertaa nii kannattaa tehä vaikka vanhasta lakanasta koevedos :) silloin näet heti missä kohtaa menee oikein ja missä väärin.Sitten vasta kunnon kankaasta. Ja kannatan tuota : vanhan röijyn leikkaamista saumoista ja siintä teet paperille kaavat. Onnistut varmasti.


    • Olen katsellut tätä ketjua ja mietiskellyt. Olen pitkään etsinyt monesta paikasta kaavoja, joiden avulla saisin ommeltua itselleni perinteisen oloisen, siistin juhlakelpoisen puseron. Soveltuvia kaavoja ei vain ole löytynyt. Olen katsellut teidän röijyjänne (itse siis olen valkolainen). Röijyt näyttäisivät sellaisilta, että pienin muutoksin niiden kaavojen perusteella saisi ommeltua valkolaistyylisen mutta säädyllisen juhlapuseron.

      Olisiko siis valkolaisen, joka ei tietenkään omista röijyä, jotenkin mahdollista saada röijyn kaavat, joista voisi mukailla kaipaamani laisen valkolaistyylisen, säädyllisen juhlapuseron?

      Haluan siis vielä kerran täsmentää, että en ole aikeissa matkia romanipukeutumista, vaan haluan pukeutua oma perinteisen kulttuurini mukaisesti (vanhoista suomalaisista kansanasuistahan Suomen romanien pukeutuminen on mukailtu.) Onko siis mitenkään valkolaisen mahdollista saada käsiinsä röijyn kaavoja? Jos joku voisi auttaa minua tässä asiassa, olisin ylen kiitollinen.

      Kaikki valkolaiset kun eivät pukeudu tuulipukuihin tai ylen paljastaviin ja säädyttömiin vaatteisiin - minä itse käytän (valkolaisten) hameita ympäri vuoden, kas kun housuista en vain kerta kaikkiaan pidä, olen hameihmisiä ja haluan pukeutua kauniisti ja siististi.

      • Sara. ......

        Et tarvii mitään kaavoja kun meet ompelijalle,jolla kaavoja on. Taitava raatari osaa piirtää kaavat,kuvailemasi röijyn perusteella. Kaaleen naisillakin muutamilla on jo uusi röijy tunikan mallinen ja henkilökohtaisesti en tykkää siitä yhtää!!!!!


      • Anonyymi

        Etsi 1980-luvun käsityölehtiä ja -kaavoja. Silloin tehtiin puhvihihaisia röyhelöpuseroita, jotka eivät olleet liian tyköistuvia, ellei niin halunnut. Samoin sen ajan hameet olivat leveitä ja riittävän pitkiä.


    • Örppis

      Niksipirkasta

    • ?SIISTÄÄH?

      Yksnainenvaan, mikö suo vaivaa? Eka halusit röijyn kaavan ja et enöä halukkaa, vai onkos sun takana huijari...?

    • yksnainen vaan

      EN OO HUIJARI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111111111

    • dasvidanja1

      Huh..Huh...kaikkia se maa päällään kantaa..

    • minä seurasta katsoe

      nauraa taitaa mieli ala vaihella lääkitys varmaan jääny väliin joo jos joku haluaa pukeutua naisellisesti ilman muuta se on hieno asia ja röijyn kaavakkeilla saa tehtyy myös valkolais tyylisen tai mallisen jos haluaa se on vain taito laji ja jos kiinostaa toi ompelia homma niin kannataa ottaa yhteyttä jokelaa kirjottaa vain romani hame ompelia googleeseen ja kysyä t. minä seurasta katsoen

    • myös yksin

      Jos saat uuden röijyn helluntaiksi valmiiksi
      niin tuun sitten sinnuu kosiskelemaan :-D

    • kulkuri_61

      Minä olen myös hukannut kaavat "tien päällä"....... En asu Suomessa mutta vaatteet eivät ole tippuneet enkä nyt löydä ompelijaa mistään alueeltä jossa olen olemassa sairaalassa käynnin yli.
      Ja sitten onko kellään antaa numeroa jollekin joka tekee talvivillatakkeja? Tämä mikä on niin vanhanaikainen ettei kehtaa päälle pukea eli kaikenlaisiin vaatteisiin on tarve. Ompelukonekin on jolokattu joten en saa edes alushameita tehtyä.
      Jos sulla on antaa numeroa jollekin jolta saisin villatakin, röijyn ja kunnon alushameen. Tarjalta tilasin hameen etten nyt ihan peikolle näytä täällä kylmässä Suomessa mutta muutakin tarvitaan. En tiijä milloin pääsen takaisin kotiin joten pitäis alkaa näytää tavan ihmiselle.
      [email protected]

    • Anonyymi

      Mistä kohdin suurenna kaavoja ja miten paljon

    • Anonyymi

      Kuka ompelisi jeenolle röijyn?

    • Anonyymi

      Mitä te kaavot röijyllä teette?

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1608
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1226
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      6
      1209
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe