Nimi Remie/Remy

Kukkaneitokainen

Hei kaikille,

Perheeseemme odotetaan pian syntyvän toisen poikavauvan. Olemme pohtineet pikkuiselle nimeä Remy tai Remie. Haluaisin kuulla mielipiteitänne ja mielleyhtymiä kyseisestä nimestä.

Kiitän etukäteen asiallisista vastauksista!

11

2483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiallisesti1

      Totean asiallisesti mutta krittisesti, että molemmat nimet ovat hirveitä ja täysin soveltumattomia lapsenne nimeksi. Mielleyhtymä esimmäisestä on Remy Martin tunnettu konjakki. Remie taas ei tunnu kuin närästyslääkeen nimeltä. Ei sovellu ihmiselle. Ehdotan, että harkitsette jotain muuta nimeä. Kyseessä on kuitenkin lapsi. Lasta ei pidä rankaista hirveällä tekotaiteellisella tai muovisella nimellä.

    • Täti

      Minäkään en pidä kummastakaan nimestä, mutta en silti voi sanoa, että ne olisivat täysin soveltumattomia lapsenne nimeksi. Tehän kuitenkin itse päätätte oman lapsenne nimestä, ja annatte hänelle sellaisen nimen, mistä itse pidätte.

      Samantapaisia, mutta enemmän minun mieleeni ovat Rene, Rami ja Reini.

    • !!

      Ko. nimistä ei tiedä, ovatko miesten tai naisten nimiä. Lempinimeksi ehkä.

      Muita R-kirjaimella alkavia:
      Robert, Rolf, Ralf, Raffa, Rafe
      Roope, Ruben, Rufus, Rudolf.........

    • Vabashka

      Riippuu aika monesta asiasta. Nuo nimethän ovat ranskalaisia. Jos siis asutte Ranskassa, miehesi on ranskalainen, olet itse puoliksi ranskalainen tms. niin ihan ok nimet. Muuten menee tosiaan sinne tekotaiteellisen hutun puolelle. Varsinkin jos sukunimenne on joku Virtanen, niin keksikää ihmeessä jokin muu nimi tai jättäkää tuo Remy vaikka sitten toiseksi nimeksi. Lisäksi jos toinen poikanne on joku Keijo tai Jyrki (tällä nyt siis tarkoitan ihan yksinkertaisesti mitä tahansa suomalaista nimeä), niin olisi aika typerää antaa pojille täysin toisistaan poikkeavat nimet.

      Eli: Jos sukunimenne on tyyliä Leblanc ja toinen poikanne on vaikkapa Jean-Paul, niin antakaa palaa. Mutta jos sukunimenne on vaikkapa Leppänen ja toinen poikanne Janne-Pauli, niin älkää helvetissä tehkö sitä.

    • -ada-

      Vaikeasti lausuttavia ovat. Ehdotan Remi, Renne, Rene, Ramses.

    • reimarene

      Tulee mieleen Remu Aaltonen, en sitten tiedä onko hyvä vai huono...
      Toisaalta olihan Remu tosimies, joten siksi plussa. Muutenkin nimi Remy on miehekkään kuuloinen. VAIKKAKIN ehkä vähän koiramainenkin .... Remiestä en kyllä tietäisi onko tyttö vai poika, jos etunimen kuulisin, eli ehdottomasti ei sitä.

      Remyä vastaan siis minulle ei ole mitään, se on itse asiassa ihan kiva ja persoonallinen.... Itse en kyllä laittaisi, mutta oma valintanne...

      Yllä ehdotettu kyllä hyviä ja kivoja nimiä, jotka ovat vastaavia, mutta suomalaisempia... Rami, Rene, Renne, Reini, Reima... Hyviä.

      • Anonyymi

        Mitä vikaa on etunimessä, josta ei voi heti päätellä mitä sukupuolta lapsi on? Haluatko sinä todellakin tietää heti nimen kuullessasi, mitä lapsen jalkojen välissä on? Huolestuttavaa, sanon minä.

        Lisäksi: entä jos lapsi myöhemmin haluaakin sitten vaihtaa nimensä vain sen takia, että hänelle on annettu sukupuolitettu nimi, sillä hän ei koe sen sopivan itselleen? On hyvä, että nykymaailmassa on sukupuolineuttaaleja nimiä.


    • ?-?-

      Miten ois Rymy?

    • näin ulkosuomalaisen

      ja Ranskassa asuvana otan kantaa, koska kyseessä on ranskalainen nimi.

      Tuossa 90-luvun vaihteen molemmin puolin nimi oli vahvimmillaan. Tällä hetkellä oikeinkirjoitus näyttäisi olevan mieluummin Remi-muodon puolella.

      Tunnen parikin Remi'ä, toinen on parikymmentävuotias ja toinen puolisen vuotta.

      • Anonyymi

        tekomainen muovinen tekaistu nimi. Menee viini maailmaan, ei lapsen nimi


    • Anonyymi

      Narkkarin/rikollisen nimi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1806
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      44
      1387
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe