Pimpeli - lastenloruista skitsofrenia

Eikö mielestäsi pimpeli pom, jota usein lapsille sanotaan heidän ollessaan jokelteluiässä, kuulosta aivan etymologisesti samansukuiselta sanalta kuin pippeli? Voisiko siis olla, että jotkut vanhemmat tarkoituksella manipuloivat lapsiaan lastenloruilla, joilla oikeasti koettavat vain pelotella lapsiaan perversseillä sanoilla, kuten pippeli tai nännit. Nonniin, voisi aivan yhtä hyvin olla hokema: nännii, nännii.

Tuli vain tällainen mieleen. Mitä olette mieltä? Onko skitsofrenia istutettu lapseen jo lapsen jokelteluiässä? Vai voisiko sittenkin olla niin, että, no en tiedä, parempi kun ei oikeastaan sanokaan enempää.

59

359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mietinkin tässä sittemmin, tuon viestin kirjoitettuani, että skitsofrenia on kuin pitkä matka, jossa ajan mittaan maisemat menettävät merkityksensä ja alitajunta astuu voimaan sellaisella tavalla, että kaukosäätimissä on pitämistä.

      Esim, kun lapsi annetaan vanhemmille. Ja se lapsi tahtoo katsella Paavo Pesusientä, mutta Paavo Pesusienellä on vedenalainen maailma. Se lapsi saattaa alkaa kinata siitä kaukosäätimestä Paavo Pesusienen kanssa.

      Niin, siis järki. No järkeä ei ole. En muuten tällä palstalla kirjoittelisi. Jos se joku viisas ratkaisee, missä iässä alkaa skitsofrenia, niin kertokaa toki. Kunhan ei ole hebefreeninen. Ilmeettömät lapset ovat kuivaa.

    • Kerro lisää:) mielenkiintoista,eikö muuten ihminen "kaiken järjen" mukaan ole ainoa eläinlaji,joka sairastaa skitsofreniaa.Saattaa siis liittyä nimenomaan puhetaitoon ja kielen öö miten sitä sanotaan ,en tiedä,pimpeli pom;)

      Vai voidaanko todistaa,että esim.koiralla olis skitsofrenia.öö tai no voidaan tietysti,siihen tarvitaan vaan pari psykiatria,jotka tekevät diagnoosin...
      Vaikka voishan koira kuulla kaikenlaisia ääniä,ymmärtää kaiken väärin jne. käyttäytyä oudosti,mutta skitsofreniaa,onko se meidän ihmisten ihan ikioma juttu.

      Tuohon ikäkysymykseen,milloin alkaa,niin tarkoittanet milloin se alunperin alkaa ja itse veikkaisin ihan syntymästä,aika traumaattinen kokemus ja koko se avuttomuus vauvana,siinähän on vähän samoja elementtejä kuin katatoniassa,että voi vaan kiljua ,ei kauheasti ole muita vaihtoehtoja.
      Järkeä ei ollut tässäkään:)

      • Niin. En ole kuullut, että muilla eläinkunnan olennoilla kuin ihmisillä olisi tätä sairautta. Joskus ajattelin, että skitsofrenia on joko 1. rakkauden puuta tai 2. pelon ylivoima. Voi olla, että kyse on molemmista. Mutta sittemmin olen alkanut ajatella, että voi myös olla, että kyse on rukouksen puutteesta. Enkä tarkoita rukouksella mitään tiettyä asentoa tai kohotettuja käsiä, vaan rutiineista viis, rehellisyyttä Jumalan edessä.

        Maailma ei ole järin häävi paikka. Menee minne vain, vaikkapa vertaisryhmään, niin ihmiset aina muistuttavat siitä, että olen parempi ja älykkäämpi tai että tiedän jotain enemmän. Sellainen on typerää taistelua, koska ihmisten tulisi kunnioittaa toisiaan. Vertaistukiryhmät ovat hyviä, mutta ihmisten pitäisi osata hyödyntää annettuja palveluja.

        Raamatusta on apua vain silloin, jos ihan oikeasti tahtoo tietää totuuden. Mutta kaikilla ihmisillä on päiviä ja ajanjaksoja, jolloin Raamattu on tosi vaikea avata. Ruokahalunpuute.


      • Hei salakirjoitus.
        salakirjoitus kirjoitti:

        Niin. En ole kuullut, että muilla eläinkunnan olennoilla kuin ihmisillä olisi tätä sairautta. Joskus ajattelin, että skitsofrenia on joko 1. rakkauden puuta tai 2. pelon ylivoima. Voi olla, että kyse on molemmista. Mutta sittemmin olen alkanut ajatella, että voi myös olla, että kyse on rukouksen puutteesta. Enkä tarkoita rukouksella mitään tiettyä asentoa tai kohotettuja käsiä, vaan rutiineista viis, rehellisyyttä Jumalan edessä.

        Maailma ei ole järin häävi paikka. Menee minne vain, vaikkapa vertaisryhmään, niin ihmiset aina muistuttavat siitä, että olen parempi ja älykkäämpi tai että tiedän jotain enemmän. Sellainen on typerää taistelua, koska ihmisten tulisi kunnioittaa toisiaan. Vertaistukiryhmät ovat hyviä, mutta ihmisten pitäisi osata hyödyntää annettuja palveluja.

        Raamatusta on apua vain silloin, jos ihan oikeasti tahtoo tietää totuuden. Mutta kaikilla ihmisillä on päiviä ja ajanjaksoja, jolloin Raamattu on tosi vaikea avata. Ruokahalunpuute.

        Hyvä salakirjoitus.

        Sinulla ei ole edes skitsofreniaa. Joten voit ottaa ihan rauhassa. Sinä vain luulet ja haluat että sinulla on skitsofrenia, jotta saisit huomiota jotta kokisit olevasi jotenkin erilainen. Ja haluaisit että sinulla olisi skitsofrenia, jotta saisit selitystä asioille. On täysin luonnollista olla huomionkipeä, mutta älä luule että sinulla olisi skitsofrenia.

        Vakavaa skitsofreniaa sairastava ei täällä kirjoittelisi mitään juttuja.

        Ole hyvä.


      • eräs skitso
        Hei salakirjoitus. kirjoitti:

        Hyvä salakirjoitus.

        Sinulla ei ole edes skitsofreniaa. Joten voit ottaa ihan rauhassa. Sinä vain luulet ja haluat että sinulla on skitsofrenia, jotta saisit huomiota jotta kokisit olevasi jotenkin erilainen. Ja haluaisit että sinulla olisi skitsofrenia, jotta saisit selitystä asioille. On täysin luonnollista olla huomionkipeä, mutta älä luule että sinulla olisi skitsofrenia.

        Vakavaa skitsofreniaa sairastava ei täällä kirjoittelisi mitään juttuja.

        Ole hyvä.

        Minulla on vakava paranoidinen skitsofrenia ja vakava masennus. Lääkkeet tosin auttavat minulla hyvin. Skitsofreniastani huolimatta "kirjoittelen täällä juttuja" silloin tällöin. Joten se siitä, etteivät skitsofreenikot muka täällä kirjoittele.


      • Hei erässkitso.
        eräs skitso kirjoitti:

        Minulla on vakava paranoidinen skitsofrenia ja vakava masennus. Lääkkeet tosin auttavat minulla hyvin. Skitsofreniastani huolimatta "kirjoittelen täällä juttuja" silloin tällöin. Joten se siitä, etteivät skitsofreenikot muka täällä kirjoittele.

        Hei!

        "Minulla on vakava paranoidinen skitsofrenia ja vakava masennus."

        Sinulla ei ole ainakaan vakavaa skitsofreniaa. Ja epäilen, että sinulla ei ole lainkaan skitsofreniaa. Sillä vakavassa skitsofreniassa ollaan jo niin pahassa tilanteessa, että täällä ei moiset kirjoittele. Sinä vain ilmeisesti haluaisit että sinulla olisi skitsofrenia, jotta saisit selitettyä sillä sinun tekojasi, oloasi ja valintojasi. Ja haluat olla siis tietyllä tavalla erityinen. Siinä ei ole mitään hävettävää tosin. Sinulla on ilmeisesti lapsuudesta tai nuoruudesta tunteita, että sinua ei ole huomioitu tarpeeksi, ja nyt haluat saada huomiota tavalla tai toisella - luulla että sinulla on skitsofrenia.

        "Skitsofreniastani huolimatta "kirjoittelen täällä juttuja" silloin tällöin."

        Voi olla lievimmästä päästä alkanutta skitsofreniaa, mutta ei vakavaa.

        "Joten se siitä, etteivät skitsofreenikot muka täällä kirjoittele."

        Mitä "se siitä"? Sanoin että vakavaa skitsofreniaa sairastavat ei täällä kirjoittele. Osaatteko te lukea?


      • Hei erässkitso. kirjoitti:

        Hei!

        "Minulla on vakava paranoidinen skitsofrenia ja vakava masennus."

        Sinulla ei ole ainakaan vakavaa skitsofreniaa. Ja epäilen, että sinulla ei ole lainkaan skitsofreniaa. Sillä vakavassa skitsofreniassa ollaan jo niin pahassa tilanteessa, että täällä ei moiset kirjoittele. Sinä vain ilmeisesti haluaisit että sinulla olisi skitsofrenia, jotta saisit selitettyä sillä sinun tekojasi, oloasi ja valintojasi. Ja haluat olla siis tietyllä tavalla erityinen. Siinä ei ole mitään hävettävää tosin. Sinulla on ilmeisesti lapsuudesta tai nuoruudesta tunteita, että sinua ei ole huomioitu tarpeeksi, ja nyt haluat saada huomiota tavalla tai toisella - luulla että sinulla on skitsofrenia.

        "Skitsofreniastani huolimatta "kirjoittelen täällä juttuja" silloin tällöin."

        Voi olla lievimmästä päästä alkanutta skitsofreniaa, mutta ei vakavaa.

        "Joten se siitä, etteivät skitsofreenikot muka täällä kirjoittele."

        Mitä "se siitä"? Sanoin että vakavaa skitsofreniaa sairastavat ei täällä kirjoittele. Osaatteko te lukea?

        Tämä heityyppi haluaa vahingoittaa jo valmiiksi sairaita ihmisiä,hae apua muualta.


      • Hei erässkitso.
        tipsytii kirjoitti:

        Tämä heityyppi haluaa vahingoittaa jo valmiiksi sairaita ihmisiä,hae apua muualta.

        Te olette vainoharhainen ja sairas.


    • Ja mullakin on diagnoosina skitsofrenia,mutta raamatusta ei siihen vaivaan ole apua,pikemminkin haittaa.Kaikkihan tietää miten hullut tai kuolevatkin ihmiset hourailevat uskonnosta,synnit ja niiden anteeksisaaminen,helvetti,taivas ja koko hela hoito.Ei se rukous aina auta vaikka saattaa joskus helpottaa oloa.Mulla ainakin on ollut parempi olo,kun en ole rukoillut,mutta tämä tietysti ei tarkoita etteikö rukous voisi auttaa eikä tarkoita ettenkö uskoisi Jumalaan,tai en ainakaan julistaisi sanomaa siitä,että Jumalaa ei ole,kun kas vaan ,en voi tietää ...
      Kyllä skitsot voi täällä kirjoittaa,hahaa,meilläkin voi olla tietokone .Mutta ei mulla oikeasti skitsofreniaa ole,ei se lääkärin raapustama diagnoosi välttämättä mitään tarkoita.Tai sitten minulla on skitsofrenia ja skitsofreniaa sairastavat voivat olla aika normaaleja ihmisiä,oletko sitä tullut ajatelleeksi?

      • Hei tavat75

        Hei tavat75, ei tarvitse olla ivallinen tai käyttää rumaa kielenkäyttöä.

        "Ja mullakin on diagnoosina skitsofrenia,"

        Pitääkö sinua onnitella?

        "skitsofreniaa sairastavat voivat olla aika normaaleja ihmisiä,oletko sitä tullut ajatelleeksi? "

        Määrittele normaali. Ja oikeassa olet, voi skitsofreenikko olla aika normaali. Mutta tietyssä pisteessä kun se on vakavaa, niin silloin poikkeaa jo paljon keskiverrosta.


    • Käytin sanaa helvetti tarkoittaen taivaan vastakohtaa en sitä rumaksisanksi tarkoittanut,mutta tämä kun ei anna käyttää sitä hel-alkuista sanaa....
      Ei tarvi onnitella.Määrittele normaali? No määrittelen siten,että käyttäydyn aika normi-ihmisen mukaan ja kun asioin kaupassa ,et huomaa,että olen hullu.Tämä oli vain yksi määritelmä,kun kerran kysyit.Lähinnä tarkoitankin kai sitä,että ihmisestä ei päälle päin aina näe mitä hän sairastaa.
      Ei se ole ivallista,että olen sitä mieltä,että raamattu sekoittaa päitä.Se on minun mielipide.

      • Normaalius ei ole mikään tavoite tosin:)


    • Ivallisuus ei tietysti ole mikään hyve ja pyrinkin pääsemään pois moisesta kirjoitustyylistä.Tietäisitpä vaan kaikki ne ivalliset jutut ,joita en kirjoittanut:)Hymiö yrittää pehmentää viestiäni ja muuttaa sen hauskaksi vitsiksi:)

    • Hei tavat75

      Hei tava75!

      Anteeksi että ymmärsin väärin, mutta toki sinäkin ymmärsit väärin. Mutta nyt kävi niin että ymmärsit myös tuon yhden asian väärin, eli tuo kysymykseni määrittele normaali oli lähinnä ns. toteamus.

      "että olen hullu."

      Et ole hullu. Jos olisit hullu, et kirjoittelisi täällä. Jos sairastaisi vakavaa skitsofreniaa, et voisi asioida kaupassa.

      "Normaalius ei ole mikään tavoite tosin"

      Minä tavoittelen tavallisen pulliaisen elämää. Minä näen sen tavoitteena.

      Ivaamisella tarkoitin sitä että haukut ja nälvit minua.

      "Tietäisitpä vaan kaikki ne ivalliset jutut ,joita en kirjoittanut"

      Ja sitten vielä nälvit ja ivaat selän takana! Erittäin miellyttävää. Miksi et nälvi sitten suoraan tässä?

    • Apua,kyllä ihmisen ulkonäkö voi pettää eikä näe päältä päin mitä sisimmässä liikkuu.En selän takanaole nälvinyt vaan mieleeni tulee ivallisia ja sinäkin olet vihastunut minua kohtaan,joten et ole sen ystävällisempi.Minä taas en ole kiinnostunut olemaan normaali,haluaisin olla parempi kuin keskiverto.Haluaisin olla kaunis ja haluaisin olla älykäs, en haluaisi olla ivallinen,mutta täällä netissä helposti olen, en ikinä olisi sinua kohtaan ivallinen ,jos tapaisimme kahden kesken.En ole sellainen ihminen.
      Kyllä olen hullu, sait minut tunnustamaan hulluuteni:)ja kyllä kirjoittelen täällä,miksi en voisi kirjoitella?
      Mutta kyllä mielessään saa ivailla ,ei se ole selän takana nälvimistä.Vai oletko joku pelkkä provotrolli?

      • Hei tavat75

        "kyllä ihmisen ulkonäkö voi pettää eikä näe päältä päin mitä sisimmässä liikkuu."

        Niin voi. Kuka sitä nyt on mennyt kieltämään?

        ".En selän takanaole nälvinyt vaan mieleeni tulee ivallisia ja sinäkin olet vihastunut minua kohtaan,joten et ole sen ystävällisempi."

        Juurihan sinä sanoit että tietäisimpä vain mitä nälvit. En ole vihastunut sinuun. Haluan auttaa ja keskustella, koska itselläni on huono olo. En ole ystävällisempi, mutta toki koen olevani ystävällinen. Paitsi jos sinä nälvit jatkuvasti, se tekee minusta ystävällisemmän (?) .

        "Minä taas en ole kiinnostunut olemaan normaali,haluaisin olla parempi kuin keskiverto."

        Olen onnellinen puolestasi että tiedät mitä haluat. Oikeasti. Minulle tosiaan riittäisi vaan olla normaali..

        ".Haluaisin olla kaunis ja haluaisin olla älykäs, en haluaisi olla ivallinen,mutta täällä netissä helposti olen, en ikinä olisi sinua kohtaan ivallinen ,jos tapaisimme kahden kesken.En ole sellainen ihminen."

        Sinä vaikutat ihan aikuisten oikeasti todella fiksulta ihmiseltä.

        "Kyllä olen hullu, sait minut tunnustamaan hulluuteni:)ja kyllä kirjoittelen täällä,miksi en voisi kirjoitella?"

        Et ole hullu. Jos olisit hullu et täällä voisi kirjoitella. Et voisi kirjoitella koska HULLUT eivät PYSTY täällä kirjoitella. HULLUT eivät osaa käyttää koko tietokonetta.

        "Mutta kyllä mielessään saa ivailla ,ei se ole selän takana nälvimistä.Vai oletko joku pelkkä provotrolli?"

        No tottakai se on seläntakana nälvimistä?! Ja jos sitten vielä sanoo muualla toista, niin silloin se on kaksinaamaista nälvimistä. Nyt jos haukut ja nälvit minua siellä ruudun toisella puolella, sehän on nimenomaan seläntakana nälvimistä. Jos kirjoitat sen tähän ruudulle tai sanot sen päin naamaa, niin silloin se on vain nälvimistä tai haukkumista. Ja en ole "provotrolli".


      • LK
        Hei tavat75 kirjoitti:

        "kyllä ihmisen ulkonäkö voi pettää eikä näe päältä päin mitä sisimmässä liikkuu."

        Niin voi. Kuka sitä nyt on mennyt kieltämään?

        ".En selän takanaole nälvinyt vaan mieleeni tulee ivallisia ja sinäkin olet vihastunut minua kohtaan,joten et ole sen ystävällisempi."

        Juurihan sinä sanoit että tietäisimpä vain mitä nälvit. En ole vihastunut sinuun. Haluan auttaa ja keskustella, koska itselläni on huono olo. En ole ystävällisempi, mutta toki koen olevani ystävällinen. Paitsi jos sinä nälvit jatkuvasti, se tekee minusta ystävällisemmän (?) .

        "Minä taas en ole kiinnostunut olemaan normaali,haluaisin olla parempi kuin keskiverto."

        Olen onnellinen puolestasi että tiedät mitä haluat. Oikeasti. Minulle tosiaan riittäisi vaan olla normaali..

        ".Haluaisin olla kaunis ja haluaisin olla älykäs, en haluaisi olla ivallinen,mutta täällä netissä helposti olen, en ikinä olisi sinua kohtaan ivallinen ,jos tapaisimme kahden kesken.En ole sellainen ihminen."

        Sinä vaikutat ihan aikuisten oikeasti todella fiksulta ihmiseltä.

        "Kyllä olen hullu, sait minut tunnustamaan hulluuteni:)ja kyllä kirjoittelen täällä,miksi en voisi kirjoitella?"

        Et ole hullu. Jos olisit hullu et täällä voisi kirjoitella. Et voisi kirjoitella koska HULLUT eivät PYSTY täällä kirjoitella. HULLUT eivät osaa käyttää koko tietokonetta.

        "Mutta kyllä mielessään saa ivailla ,ei se ole selän takana nälvimistä.Vai oletko joku pelkkä provotrolli?"

        No tottakai se on seläntakana nälvimistä?! Ja jos sitten vielä sanoo muualla toista, niin silloin se on kaksinaamaista nälvimistä. Nyt jos haukut ja nälvit minua siellä ruudun toisella puolella, sehän on nimenomaan seläntakana nälvimistä. Jos kirjoitat sen tähän ruudulle tai sanot sen päin naamaa, niin silloin se on vain nälvimistä tai haukkumista. Ja en ole "provotrolli".

        "HULLUT eivät osaa käyttää koko tietokonetta."

        Kyllä ihminen saa olla aika huonossa hapessa ja kykenee vielä tietokonetta käyttämään. Toinen juttu toki mitä kirjoitusten sisältö sitten on.

        Niin siksi tahdoin kysyä että mihin tämä väite juontaa juurensa?


    • En voi sanoa kaikkea mitä ajattelen,se ei ole sopivaa millään muotoa.Mutta sinä laitat kaiken sanomani lainausmerkkeihin ja nälvit ja korjaat sanomisiani.Ei kun minä olen suuttunut ja yritän hillitä itseäni etten laukea ihan hölmöksi kiroilevaksi typerykseksi.Yritän pysyä asiassa!Mikä se muuten on, kun sinull on paha olo ja ha luat olla normaali niin tuntuuko sitten että et ole.Ja minä haluaisin olla parempi,koska minulle ei ole annettu niin paljon ja minä vaan haluaisin olla jotain,enkä edes tiedä mitä se normaali on.
      Se oli vitsi,että minua kiukuttaa niin että voisin vaan suoltaa ihan painokelvottomia.

      • Hei tava75

        Menin nyt vähän sekaisin näistä viesteistä, tai en tiedä mihin suuntaan pitäisi katsoa.

        ".Mutta sinä laitat kaiken sanomani lainausmerkkeihin ja nälvit ja korjaat sanomisiani."

        Laitan kaiken sanomasi lainausmerkkeihin siksi, että voin selkeästi kertoa ja osoittaa asioita. Samalla tavalla kun käytän kappalejakoja, välejä ym.

        "Ei kun minä olen suuttunut ja yritän hillitä itseäni etten laukea ihan hölmöksi kiroilevaksi typerykseksi.Yritän pysyä asiassa!"

        Ei, en olekkaan väittänyt että olet suuttunut. Sinä vain itse sanoit asioita.. Koitetaan pysyä asiassa..

        "Mikä se muuten on, kun sinull on paha olo ja ha luat olla normaali niin tuntuuko sitten että et ole."

        Minulla on helvetiin huono olo niin fyysisesti kuin psyykkisesti. Ja fyysiset syyt johtuvat lähinnä psyykisien aiheuttamina. Minulla on niin helvetsti ongelmaa ja pahaa oloa, että en edes tiedä mistä aloittaa. Haluan olla normaali (tarkoittaen tavallista keskiverto tervettä, pullaa syövää ihmistä, käydä ruokakaupassa ja töissä, olla ihmisten kanssa ym.) ihminen, mitä en todellakaan ole.

        ".Ja minä haluaisin olla parempi,koska minulle ei ole annettu niin paljon ja minä vaan haluaisin olla jotain,enkä edes tiedä mitä se normaali on."

        Hmm..

        "Se oli vitsi,että minua kiukuttaa niin että voisin vaan suoltaa ihan painokelvottomia."

        Hyvä on, anteeksi että en tajunnut.


    • Anteeksi,mutta kai tuo oli vitsi,kun sanoit,että hullut eivät osaa käyttää tietokonetta.

    • Mutta tosi asia on ,että sinä ja minä voisimme puhua asiaa,uskon siihen kyllä.Minulla on kuitenkin diagnoosina skitsofrenia,mutta en koe sairastavani sitä.

      • Hei tava75

        Ainiin.. Unohdin nämä kaksi viestiä.

        Voitko näpytellä kaiken muuten yhteen viestiin?

        "Anteeksi,mutta kai tuo oli vitsi,kun sanoit,että hullut eivät osaa käyttää tietokonetta. "

        Ei ollut vitsi. Siis minä puhun HULLUISTA. HULLUISTA.

        "Mutta tosi asia on ,että sinä ja minä voisimme puhua asiaa,uskon siihen kyllä.Minulla on kuitenkin diagnoosina skitsofrenia,mutta en koe sairastavani sitä. "

        Kyllä varmasti voimme, vaikka se voi vaikeata ollakkin.. hehhe! :)
        Sinulla voi olla diagnoosina skitsofrenia, sitä en kielläkkään. Mutta että VAKAVAA skitsofreniaa sinä et valitettavasti sairasta.


      • Hei tava75 kirjoitti:

        Ainiin.. Unohdin nämä kaksi viestiä.

        Voitko näpytellä kaiken muuten yhteen viestiin?

        "Anteeksi,mutta kai tuo oli vitsi,kun sanoit,että hullut eivät osaa käyttää tietokonetta. "

        Ei ollut vitsi. Siis minä puhun HULLUISTA. HULLUISTA.

        "Mutta tosi asia on ,että sinä ja minä voisimme puhua asiaa,uskon siihen kyllä.Minulla on kuitenkin diagnoosina skitsofrenia,mutta en koe sairastavani sitä. "

        Kyllä varmasti voimme, vaikka se voi vaikeata ollakkin.. hehhe! :)
        Sinulla voi olla diagnoosina skitsofrenia, sitä en kielläkkään. Mutta että VAKAVAA skitsofreniaa sinä et valitettavasti sairasta.

        Kyllä olen sairastanut ihan varmasti olen,olen ollut tosi hullu ihan hullu ja tietokoneen käyttöön saa apuja vaikka kavereilta,perheeltä tai kirjastostakin käsittääkseni,mut hei tuossa ylempänä pyörii mun sähköposti,jos sulla on paha olo niin minä haluan auttaa vaikka sinä ja minä ollaan eri mieltä olenko minä hullu,ihan varmana olen,ettäs tiedät!!!Vitsi:)


    • Hei tava75

      "Kyllä olen sairastanut ihan varmasti olen,olen ollut tosi hullu ihan hullu"

      No jos olisit ollut ihan HULLU, niin et olisi siitä parempaan kuntoon mennyt.

      "tietokoneen käyttöön saa apuja vaikka kavereilta,perheeltä tai kirjastostakin käsittääkseni,"

      Oikeassa olet, mutta kun tietyssä pisteessä siitä toimimisesta ei vain oikein tule mitään.

      "mut hei tuossa ylempänä pyörii mun sähköposti,jos sulla on paha olo niin minä haluan auttaa "

      Voitko laittaa sposti osoittesi uudelleen. Kirjoitin sen vahingossa väärin ylös ilmeisesti..

      • Hei tava75

        P.S

        Mukava kun joku koittaa auttaa.


    • Laitin vaan 5 minuuttia tänne sähköpostin,jotta voin poistaa sen ,jotta kaikki eivät kirjoita minulle.sitä tarkoitin,mutta en kyllä saanut mitään viestiä,katsellaan.

      • minulla ei ole koskaan ollut työpaikkaa,joten en voi siitä murehtia:)


      • Hei tava75
        tava75 kirjoitti:

        minulla ei ole koskaan ollut työpaikkaa,joten en voi siitä murehtia:)

        Laitoin viestiä mutta et vastaa.

        Ja juurihan sinä sanoit että sinulla oli työpaikka.

        .....


    • En minä ole sanonut,että minulla on työpaikka.Olen sanonut,että ei pidä välittää mitä työpaikalla ajatellaan,mutta mikäpä minä olen siihen sanomaan,kun minulla ei ole työpaikkaa.Eli en voi siis siihen kommentoida,tajusin juuri.

      • Hei tava75

        "En minä ole sanonut,että minulla on työpaikka."

        Olet vahvasti viitannut siihen.

        ".Eli en voi siis siihen kommentoida,tajusin juuri."

        Voit kommentoida mitä haluat ystäväni.


    • En ole viitannut,että minulla on työpaikka,en todellakaan, ei ole ,olen kertonut,että minulla on skitsofrenia eli olen hullu,olen eläkkeellä.

      • Hei tava75

        "En ole viitannut,että minulla on työpaikka,en todellakaan, ei ole ,olen kertonut,että minulla on skitsofrenia eli olen hullu,olen eläkkeellä. "

        Kyllä te olette viitanneet, että teillä on typaikka. Kirjoititte seuraavasti:

        "...ja työpaikat ja maine menetetty jne."

        Kyseinen viestinne löytyy tältä palstalta, jos sitä haluatte tarkistaa.

        "olen kertonut,että minulla on skitsofrenia eli olen hullu,olen eläkkeellä. ""

        Niin olette. Skitsofrenia, varsinkaan sen lievimmällä muodolla, EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ hulluuden kanssa. Eläkkeellä olemisesta ette ole maininnut tosin mitään.


    • En puhunut omasta työpaikasta,vaan tarkoitin ihmisiä yleensä.Minulla on vaikea psykoosi merkitty KELA-korttiin.Minulla ei ole ollut työpaikkaa,väärin käsitys.

      • Hei tava75

        "En puhunut omasta työpaikasta,vaan tarkoitin ihmisiä yleensä."

        Te annoitte niin ymmärtää. Pahoittelen molempien puolesta väärinkäsitystä. Ei teillä ole vaikeaa psykoosia. Jos teillä olisi vaikea psykoosi, te ette puhuisi täällä.

        "Minulla ei ole ollut työpaikkaa,väärin käsitys. "

        Näin on.


    • tava75

      Pitäisikö sitten mun psykiatri erottaa virastaan,kun väittää,että on? Kyllä minä voisin kirjoittaa täällä vaikka minulla olisi paha psykoottinen breikki menossa,mutta juttuni saattaisivat olla tuollaista päätöntä pölinää.En minä ole halunnut kenenkään luulevan,että minulla olisi työpaikka.

      • Hei tava75

        "Pitäisikö sitten mun psykiatri erottaa virastaan,kun väittää,että on?"

        Teidän ei pidä tehdä yhtään mitään. Teitä ei voi pakottaa kukaan mihinkään.

        "Kyllä minä voisin kirjoittaa täällä vaikka minulla olisi paha psykoottinen breikki menossa,mutta juttuni saattaisivat olla tuollaista päätöntä pölinää."

        Jos teillä olisi todellakin vakava psykoosi päällä, te ette pystyisi käyttämään koko konetta. Vakava psykoosi on kohtaus-tyyppinen tila, jossa ei tietokoneita osata käyttää, muuten kuin kaatumalla sen päälle.

        ".En minä ole halunnut kenenkään luulevan,että minulla olisi työpaikka. "

        En väittänytkään, anteeksi väärinkäsitys.


    • --

      Vain idiootti kopioi edellisen vastaajan tekstiä joka viestissään.

      • Hei tava75

        "Vain idiootti kopioi edellisen vastaajan tekstiä joka viestissään. "

        Vain sinunlainen idiootti ei tajua mitään organisoinnin ja selon päälle. Ääliö.


      • samaa mieltä,jolla kulla on pallo pahasti hukassa...


      • telenovela kirjoitti:

        samaa mieltä,jolla kulla on pallo pahasti hukassa...

        siis kopioida nyt edellisen tekstiä,koska muuten ei pysty tekemään selkoa mistään,ei hyvää päivää.Ei pidä toistella toisen tekstiä ...


      • LK
        telenovela kirjoitti:

        siis kopioida nyt edellisen tekstiä,koska muuten ei pysty tekemään selkoa mistään,ei hyvää päivää.Ei pidä toistella toisen tekstiä ...

        Onhan se selkeämpää jos näkee suoraan mihin lauseeseen toinen vastaa.


    • Hei tava75

      "samaa mieltä,jolla kulla on pallo pahasti hukassa... "

      Mistä syystä te olette katkera?

      "siis kopioida nyt edellisen tekstiä,koska muuten ei pysty tekemään selkoa mistään,ei hyvää päivää.Ei pidä toistella toisen tekstiä ... "

      Mistä syystä te olette katkera? Te olette katkera? Minä en toistele toisten tekstejä. Mitäs järkeä jossain toistelemisessa olisi?

    • Nyt vastailet itsellesi?Montako nimimerkkiä sinulla edes on jo?

      • Tämä keskustelu on rimanalitus,tässä ei voi pysyä mukana,aivan sairasta,ei mitään järkeä,put a lid on it,shut the fuck up!!


      • Hei tava75
        tipsytii kirjoitti:

        Tämä keskustelu on rimanalitus,tässä ei voi pysyä mukana,aivan sairasta,ei mitään järkeä,put a lid on it,shut the fuck up!!

        "Nyt vastailet itsellesi?Montako nimimerkkiä sinulla edes on jo?"

        En vastaile itselleni. Osoitatteko kohdat, mihin viittaatte? Ja nimimerkkini on yksi ja sama; Hei tava75.

        "Tämä keskustelu on rimanalitus,tässä ei voi pysyä mukana,aivan sairasta,ei mitään järkeä,put a lid on it,shut the fuck up!! "

        Miksi te koette asian näin? Aika törkeää kielenkäyttöä.


    • No ihmettelen koko höpöhöpökeskustelua,ei ole törkeää kielenkäyttöä.Miksi ette kestä mitään kielenkäyttöä?Oletko sinä se sama .joka kirjoittaa minulle myös sähköpostitse ?

      • Hei tava75

        "No ihmettelen koko höpöhöpökeskustelua,ei ole törkeää kielenkäyttöä.Miksi ette kestä mitään kielenkäyttöä?Oletko sinä se sama .joka kirjoittaa minulle myös sähköpostitse ? "

        Mitä höpönpöpö keskustelua? Ja on törkeää kielenkäyttöä: "put a lid on it,shut the **** up!!" Miten voin kirjoittaa teille sähköpostia kun en edes tunne teitä?


      • Hei tava75
        Hei tava75 kirjoitti:

        "No ihmettelen koko höpöhöpökeskustelua,ei ole törkeää kielenkäyttöä.Miksi ette kestä mitään kielenkäyttöä?Oletko sinä se sama .joka kirjoittaa minulle myös sähköpostitse ? "

        Mitä höpönpöpö keskustelua? Ja on törkeää kielenkäyttöä: "put a lid on it,shut the **** up!!" Miten voin kirjoittaa teille sähköpostia kun en edes tunne teitä?

        Ja minusta törkeä kielenkäyttö ei kuullosta kovin järkevältä


    • Minulle kirjoittelee yksi ihminen tältä palstaltalta sähköpostiini ja tosiaankin toivon,että hän ei ole sinä.Törkeä kielenkäyttö ei ole niin kauheaa,ei tarvi järkyttyä joka asiasta.kirjoitin,että ole nyt jo hiljaaa,ei siinä mitään järkyttävää ole...

      • Hei tava75

        "Minulle kirjoittelee yksi ihminen tältä palstaltalta sähköpostiini ja tosiaankin toivon,että hän ei ole sinä."

        Jos teille kirjoittelee joku henkilö, älkää automaattisesti luulko että kaikki tekevät niin.

        ".Törkeä kielenkäyttö ei ole niin kauheaa,ei tarvi järkyttyä joka asiasta.kirjoitin,että ole nyt jo hiljaaa,ei siinä mitään järkyttävää ole... "

        Tuo teidän tekstinne oli kyllä järkyttävä, siitä ei ole kieltämistä! Menettekö te päiväkotiinkin kailottamaan moista lorua? "put a lid on it,shut the **** up!!" Toistanko tuota lapsille?


    • "Tuo teidän tekstinne oli kyllä järkyttävä, siitä ei ole kieltämistä! Menettekö te päiväkotiinkin kailottamaan moista lorua? "put a lid on it,shut the **** up!!" Toistanko tuota lapsille? "

      Päiväkotiin?Miksi ihmeessä minä menisin päiväkotiin?
      Älä nyt vaan ala väittämään,että olisin valehdellut olevani päiväkodissa töiss!!!En tosiaan ole enkä päiväkotiin ole menossa loruilemaan mitään.
      Vai oletko sinä päiväkodissa itse kenties töissä?Ei missään nimessä sinun kannata lapsille toistaa suomi-24 n tekstejä,ei missään tapauksessa!!

      "Jos teille kirjoittelee joku henkilö, älkää automaattisesti luulko että kaikki tekevät niin."

      Minulle kirjoittaja kertoi olevansa juurikin sinun nimimerkki.Paitsi ,että hän on mukava ja asiallinen.

      • Hei tava75

        "Päiväkotiin?Miksi ihmeessä minä menisin päiväkotiin?
        Älä nyt vaan ala väittämään,että olisin valehdellut olevani päiväkodissa töiss!!!En tosiaan ole enkä päiväkotiin ole menossa loruilemaan mitään.
        Vai oletko sinä päiväkodissa itse kenties töissä?Ei missään nimessä sinun kannata lapsille toistaa suomi-24 n tekstejä,ei missään tapauksessa!!"

        Ettekö te raukka osaa lukea tai ymmärtää? Minä tarkoitin että toitotatteko te lapsillekkin tuota lorua, jos se ei teistä ole törkeää kielenkäyttöä? Sanotteko te lapsillekkin: ""put a lid on it,shut the **** up!!"

        "Minulle kirjoittaja kertoi olevansa juurikin sinun nimimerkki.Paitsi ,että hän on mukava ja asiallinen. "

        Mitä te tarkoitatte?


    • Sinä kirjoitat täälä palstalla kaikille ja haukut kaikkia, minä olen huomannut sen kyllä.Mille ihmeen lapsille?Päiväkodissa?tai lapsille? Tuskin edes suomenkielinen lapsi osaa englantia,en tarkoita yhtään mitään.
      Täällä on kaltaisia ihmisiäsi monta.Täältä ei voi kipea ihminen saada apua,koska sinä olet täällä kiusaamassa.
      Ennen kuin poistun kokonaan niin sanon vaan vinkiksi,että hakekaa apua muualta,älkää täältä.Täällä kirjoittaa sairaita ihmisiä,jotka haluavat vahingoittaa teitä jo valmiiksi sairaita.
      Tämä palsta ei ole oieka palsta saada apua.

      • Olen pyytänyt poistamaan nämäkin viestit,olen myös esittänyt arvauksen siitä kuka sinä olet.En jaksaisi enää sinua.


    • Minä luotan siihen,että tällä palstalla eivät ihmiset vietä aikaa.Siis terveet,työssäkäyvät ja fiksut ihmiset,jotka oikeasti tekevät paljon järkevämpiä ja merkittävämpiä asioita.Minä nyt olen vaan hullu,mutta siitäkin täälä palstalla on käyty keskustelua,että en olekaan hullu vaan väitän vaan niin,heh:)AIVAN SAMA Minulle ,olenko ventovieraan mielestä hullu...

    • Oululainen85

      Hah hah hah hah:D Muhun upposi tuo alottajan huumori. Varsinkin nyt ku toinen lapsistani on vielä vauva-iässä:) Toivotaan että en tee loruja lukemalla lapsilleni skitsofreniaa:D Koska tiedän varsin hyvin miltä skitsofrenia tuntuu.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollanen supernainen oot...

      Kunnon pakkaus, ja sitten asut jonkun idiootin kanssa jossain korvessa. Oliko sulla siinä joku ajatuskin kun siihen ru
      Ikävä
      116
      1572
    2. Kaipaan keskustelua kanssasi nainen

      Siinä oli niin hyvä olla.
      Ikävä
      59
      1153
    3. Jos sinua kiinnostaa nainen

      tai olet miettinyt, niin ei minulla ole ollut ketään. Olen viettänyt hiljaista ja yksinäistä elämää. En ole "käynyt nais
      Ikävä
      47
      1000
    4. Tekisin sitä nyt

      Kanssasi jos voisin mutta pitää tehdä yksin
      Ikävä
      104
      947
    5. Sevenissä kuva "Aboriginaalista"

      Mutta eihän vaan ole Pikkuruisen salainen serkku - yhtä omituinen hymy päällä....
      Kotimaiset julkkisjuorut
      193
      840
    6. Ihana tumma

      Kaunotar nainen, oletko täällä? Tiedät että olet kauneinta maailmassa ja niin tiedän minäkin. Mitenkäs Juhannus?
      Ikävä
      36
      838
    7. Mitäpä sitä valehtelemaan nainen

      Kyl oisin toivonut että juhannus oltas vietetty yhdessä. Ehkä jopa oltaisiin rakssteltu yöttömänä yönä. Mutta ei, vain y
      Ikävä
      30
      763
    8. En kuulu tänäkään vuonna

      juhannukseesi. Ei sellaista juhannusta taida tullakaan. Eikä joulua..
      Ikävä
      40
      741
    9. Ei me saada tätä ikinä toimimaan

      Näytin herkimmän puoleni. Suuttumukseni ja turhautumisen. Luotin, että tutustuminen ei kaatuisi siihen. Luotin, että pys
      Ikävä
      31
      722
    10. Muistat varmaan tämänkin nainen

      miten kutsuin sinua ihanaksi, enkä väärässä ollutkaan. Mulle tuli aina hauskoja juttuja mieleen, joita sitten kerroin. J
      Ikävä
      27
      676
    Aihe