Uusi älypuhelin olisi harkinnassa. Tykkään nykyisestä, mutta näppäimet on kulunut jo puhki. Kehitystä on varmasti tapahtunut ja uudet puhelimet on sulavalinjaisia. Seuraavissa asioissa pitäisi suoriutua ainakin yhtä hyvin kuin nykyinenkin:
-Widgetin tarkistaminen (sää) alle 1sec.
-Nimen haku/ soittaminen alle 2sec. (ellei ole tehnyt pikakuvaketta)
-Tuntemattoman soittajan numeron lisääminen/päivittäminen yhteystietoihin alle 5sec.
-Kalenterinäkymä ja viikon tarkistaminen alle 2sec.
-Massamuistitilaan siirtyminen usb-kaapelin kytkemisen jälkeen. (näppärä siirtää .gpx tiedostot, valokuvat ym mille tahansa koneelle)
-Muistikortin vaihto alle 10sec.
-pitää pystyä soittamaan puhelu (kuulokkeet/kaiutin) ja käyttämään laskinta, nettiä ym. tietojen hakua yhtä aikaa.
-siirtyminen äänettömään tilaan(värinä).
Muistikortti saa puuttua, kunhan voi valita mitkä tiedot siirtyy automaattisesti muuttumattomana pilvipalveluun. Pilvipalvelu täytyy kuitenkin olla käytettävissä millä tahansa koneella salasanalla ja selainpohjaisena.
lumia, vai joku muu?
6
110
Vastaukset
- Lumia fani
Lumia on hyvä.
- lumia harkinnassa
Voiko sillä tehdä kesken puhelun mitään? Etsiä tietoa netistä, selata osoitekirjaa tai asiakirjoja? Pysäyttääkö musiikinsoiton/videonsoiton puhelun tullessa ja jatkaa automaattisesti puhelun päätyttyä? Olen kuullut huhuja, että moniajo on surkea, mutta ei kai se noin huono voi olla?
- Taskustudio
lumia harkinnassa kirjoitti:
Voiko sillä tehdä kesken puhelun mitään? Etsiä tietoa netistä, selata osoitekirjaa tai asiakirjoja? Pysäyttääkö musiikinsoiton/videonsoiton puhelun tullessa ja jatkaa automaattisesti puhelun päätyttyä? Olen kuullut huhuja, että moniajo on surkea, mutta ei kai se noin huono voi olla?
Kesken puhelun surffailla netissä?
Kaikkea sitä kuuleekin, varmaan iloisia kanssa puhelijoita. - en ostakkaan
Taskustudio kirjoitti:
Kesken puhelun surffailla netissä?
Kaikkea sitä kuuleekin, varmaan iloisia kanssa puhelijoita.Hetkinen! Nyt on kysymys älypuhelimesta ja kyllä, kesken puhelun olen tarkistanut asioita ja jutellut samalla. Mukavampi niin kuin että odotappa soitan hetken päästä takaisin. Ja laskimen käyttö, ehdottomasti pitää pystyä käyttämään samalla. Navigointi? Sport tracker? ei älypuhelimella todellakaan saa keskeytyä nuo hommat.
Ennen kaikkea. kesken puhelun olen kirjoittanut muistiin asioita. Ei ihme, että lumia pärjää yhdellä ytimellä. Ominaisuuksien puolesta ei ole tuo härveli älypuhelinta nähnytkään.
Ei taida kamerakaan olla sitä laatua mitä paremmissa älypuhelimissa on käytössä. Kusetusta.
- Filthy Whore
- ...............
Taitaa Lumia jäädä pois laskuista, jossain oli listaa puutteista.
"-Tuntemattoman soittajan numeron lisääminen/päivittäminen yhteystietoihin alle 5sec."
Ei onnistune Lumiassa ollenkaan vaan numero pitää käsin näpytellä yhteystietoihin ? Outoa jos tuo oikeasti pitää paikkansa mutta tarkista.
"-Massamuistitilaan siirtyminen usb-kaapelin kytkemisen jälkeen. (näppärä siirtää .gpx tiedostot, valokuvat ym mille tahansa koneelle)"
Tiedostojen siirto vain omalla sovelluksella, ei massamuistitilaa, outo puute tuokin jos pitää paikkansa. Tarkista ennen hankintaa.
"-pitää pystyä soittamaan puhelu (kuulokkeet/kaiutin) ja käyttämään laskinta, nettiä ym. tietojen hakua yhtä aikaa."
Sovellusten käyttö ei Lumiassa onnistu puhelun aikana, outo tuokin mutta varmista ennen hankintaa.
Ainakin Androidissa nuo toimivat. En täysin luota tuohon Lumian puutelistaan mutta ainakin tarkistaisin ennen hankintaa, siinä listassa on monta muutakin outoa ja pahaa puutetta jos ne pitävät paikkansa (ilmeisesti moni listattu on oikea puute).
http://my-symbian.com/forum/viewtopic.php?t=44034
Lähteestä johtuen tuo puutelista ei ole täysin luotettava mutta moni kohta on todettu paikkansapitäväksi, katso itsellesi tärkeät toiminnot ja varmista myyjältä ennen hankintaa toimivatko ne oikeasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1664797Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1043964Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363569- 513370
- 553321
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest342751Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182569- 232266
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami201908Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?361778