Minulla on ongelma kuukautisten aika se ettei mikään side tunnu olevan riittävän pitkä vaan jostakin syystä veri valuu aina takapuolen vakoa myöten housujen takapuoleen ja värjää housuihin punaisen läiskän. Työtuolikin on jo usemamman kerran sotkeutunut tästä syystä. Minulla on runsaat kuukautiset ja tamponia en sen vuoksi käytä että niitä pitäisi olla vaihtamassa pari kertaa tunnissa ettei läpivuotoa tule.Joskus olen laittanut kaksi sidettä peräkkäin niin että ne istuessa yltävät mahdollisimman ylähäälle takaa. Onko muilla samanlaista ongelmaa ja miten olette tämän ratkaisseet?
Sideongelma
8
198
Vastaukset
- dödödddödöddd
´´ Työtuolikin on jo usemamman kerran sotkeutunut tästä syystä´´
onko tässä kuva siitä sun työtuolistasi?
http://www.google.fi/imgres?q=punainen tuoli&hl=fi&biw=1280&bih=845&gbv=2&tbm=isch&tbnid=7yWfJirCKfFyMM:&imgrefurl=http://www.chs.fi/fi/huonekalulogistiikka.html&docid=AUlWUAC9VVED9M&imgurl=http://www.chs.fi/images/r- ärtynyt70
On tietenkin, kiitos "avusta".
- ........
ootko sää ´´ärtynyt70´´ kokeillut kuukuppia? jos siitä olisi edes vähän apua!
- mr
Minulla oli ennen runsaat kuukautiset (asennutin hormonikierukan joka vähensi vuotoa mutta siinäkin on omat ongelmansa) mutta ihan tuollaista minulla ei ole ollut koskaan eli kuukautisesi ovat äärettömän runsaat. Aikoinaan mulla saattoi tulla öisin ohivuotoja eteen tai taakse juurikin siksi etteivät yösiteet ole tarpeeksi pitkiä ja toisaalta, pepun vaostahan se tuhannen veri pääsee helposti luikertelemaan pikkareihin. Siinä siis olisi tuotekehittelijöillä tuhannen taalan paikka... Onhan aikuisille olemassa vaippoja, mutta sinuna kävisin lääkärin juttusilla josko vuoto saataisiin jotenkin aisoihin. Olen kyllä kuullut senkin että kuukautisten aikana voisi syödä kuuriluontoisesti Buranaa (tmv. ibuprofeiinia sisältävää tulehduskipulääkettä) joka saattaa vähentää vuotoa mutta sen turvallisuuteen tietysti vaikuttavat perussairaudet jne. Eli, kyllä sun kannattais käydä juttelemassa asiasta vaikkapa työterveyshuollossa, ei kuukautisten takia pidä joutua olemaan koko ajan varuillaan, johan siinä hemoglobiinikin laskee alhaiseksi jos vuoto on runsasta.
- eiauta
Käytä mahdollisimman imukykyistä tamponia.
- mikimi
eikö lääkäriltä saa jotain lääkettä jos on runsaat kuukautiset. Itse kerran kipujen vuoksi otin varalta buranaa useamman päivässä ja oli todella niukat kuukautiset silloin. Oli ihan perus 400sia aamulla, iltapäivällä ja illalal otin ja seuraavana päivänä sama.
- entä kuppi/tamponi?
Etkö voi käyttää muuta kuin sidettä...? Siteethän on hirveän epämiellyttäviä muutenkin, en ymmärrä miksi kukaan juuri niitä suojina edes käyttää, ellei ole jostakin syystä pakko.
- Caprilon
Kantsii käydä lääkärissä ja hommata Caprilon resepti. Itsekin kärsin runsaista menkoista varmaan 35 vuotta ja sitten sain Caprilon -reseptin ja lääkkeellä sain vähennettyä vuotoa ekoina runsaina päivinä ja öinä tosi hyvin. Hemoglobiinikin meinasi ennen lääkettä mennä anemian puolelle. Pillereitä napsittiin muistaakseni 3 x 2 tabl. päivässä.
Gyneltä reseptin ainakin saa ja varmaan terkan lääkäriltäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062491Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141413- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928