Nyt ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta onko tuo liukuva QWERTY-näppäimistö vain vanhempien mallien ominaisuus (symbia-järjestelmän), vai onko sellaista myös uusimmissa Nokian puhelimissa? Olen kuullut huonoja kokemuksia symbia-käyttöjärjestelmästä, mutta toisaalta taas kokeilin kaverin kännykkää, jossa on liukuva näppäimistö ja pidin siitä kovasti : ).
Lähinnä tekstiviestien kirjoittelun takia on kännykän vaihto edessä, koska mielestäni näytössä olevilla 'näppäimillä' on vaikea kirjoittaa.
QWERTY-näppäimistö
8
442
Vastaukset
Nykyään se taitaa olla tosiaan vanhempien mallien ominaisuus. Jos nyt aikoo ostaa Symbian puhelimen, niin se kannattaa olla uusimmalla Symbian 3 käyttiksellä varustettu.
Nokialla taitaa olla yksi Symbian 3 qwerty puhelin
http://www.nokia.com/fi-fi/tuotteet/puhelimet/e6-00/- h3lpp
Olen tosiaan uusi näiden kosketusnäyttöpuhelimien parissa, joten mitä oleellista eroa on tuolla Symbia 3:lla ja esim. samsungin androidilla?
- frsrhj
cee kuus ja ee seiska uusimmat
h3lpp kirjoitti:
Olen tosiaan uusi näiden kosketusnäyttöpuhelimien parissa, joten mitä oleellista eroa on tuolla Symbia 3:lla ja esim. samsungin androidilla?
Symbian 3 ja Androidilla on paljon eroja.
Esimerkiksi Androidin sovellusvalikoima on paljon suurempi ja siinä toimii Flash 11 selaimessa toisin kuin Symbianissa. Android on Googlen tekemä ,joten siinä on Googlen palveluita ( Osoitetietojen kopiointi omalle Google tilille, asetusten varmuuskopiointi, Google Play, Gmail ym).vapunen kirjoitti:
Symbian 3 ja Androidilla on paljon eroja.
Esimerkiksi Androidin sovellusvalikoima on paljon suurempi ja siinä toimii Flash 11 selaimessa toisin kuin Symbianissa. Android on Googlen tekemä ,joten siinä on Googlen palveluita ( Osoitetietojen kopiointi omalle Google tilille, asetusten varmuuskopiointi, Google Play, Gmail ym).Ainut mikä puuttuu Androidista on ilmainen navigointi joka taas on Nokian yksi parhaista ominaisuuksista.
Käyttöjärjestelmä tarkoittaa ennen kaikkea sovellusvalikoimaa. Iphoneen ja Androidiin löytyy sovelluksia ties mihin asiaan. Symbianilla määrä on rajoitetumpi. Puhut kännykän vaihdosta, mutta et sano mikä sinulla nyt on. Miksi et? Siis onko sinulla nyt kosketusnäytöllinen älypuhelin?
Minä olen nimenomaan havainnut nopeimmaksi kosketusnäytön, koskin minulla se on resistiivinen ja käytän puhelinnäppäimistöä. Resistiivisessä painallusvoima on juuri sopiva ja puhelinnäppäimistöllä näppäimet ovat riittävän suuria. Edes fyysinen qwerty ei mitenkään vastaa tietokonenäppäimistöä.
Olennainen ohje käytettävyydessä on unohtaa, mitä muut ovat sanoneet ja kokeilla itse.- 5230,. (500)
ongelma noissa resistiivisissä näytöissä on jos paljon joutuu kirjoittelemaan pitkiä viestejä tms. sormien väsyminen mitä taas kapasitiivisessä näytössä ei ilmene koska siinä riittää hipaisu kosketus ilman minkäänlaista voimankäyttöä
- helpompi koneella
Minulla on puhelimessa (C6-01) sekä Samsung tabletissa (10,1) sellainen näppäimistö kuin tässä läppärissäkin. Eli siis samanlainen kuin ennen vanhaan oli kirjoituskoneissa. Kännyssä en käytä sitä, on niin pienet kirjaimet, käytän sellaista, joka kai on kännynäppäimistö. Siinä on samassa 3 kirjainta ja numero, ainakin. Mutta tabletissa käytän tätä kirjoituskonenäppäimistöä, siinä ei sormet mene väärille näppäimille. Tabletissa on 3 valintaa tuohon näppäimistöön. Ja harvoin tekstiviestiä kirjoitan kännystä, jos olen kotona. Minulla on 60 ilmaista tekstiviestiä kuukaudessa oma.saunalahdessa ja lisää GoMobilen prepaidliittymässä. Enkä edes kerkeä niitä kaikkia käyttää. Hyvin harvoin tarvitsee lähettää tekstiviestiä itse puhelimella!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454970Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481069- 131033
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17977Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75940Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella8867Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2822Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah55742Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27703