Isä pelasti lapset karhun kynsistä karjumalla
Julkaistu: 30.05.2012 06:01
Isä näki, kuinka suuri karhu oli vain kolmen metrin päässä lapsista Tornionlaaksossa, kertoo Piteå-lehti.
Isä säikähti pahanpäiväisesti Aareavaarassa mennessään pihalle, kun näki petoeläimen aivan lapsien lähellä.
Lehden mukaan suuri karhu oli vain kolmen metrin päässä kolmesta tytöstä ja katseli heitä kiinnostuneena. Kaksi tytöistä oli hänen lapsiaan ja kolmas naapurintyttö.
Miehen ensimmäinen ajatus oli, että karhun huomio on kiinnitettävä pois tytöistä.
Hän ei keksinyt mitään muuta, joten alkoi karjua kovaan ja käveli suoraan karhua kohti.
Karhu nousi takajaloilleen ja tuijotti miestä. Tällöin mies karjui vielä kerran, jonka jälkeen karhu juoksi karkuun.
Aareavaara on pieni kylä Pajalassa Ruotsissa.
Mahtava Karhu-kertomus! :)
10
202
Vastaukset
Ai jaa... Kiva kuulla vanhaa uutista.
H.- ipoteekkki
kuule, ooksä ihan kunnossa?
- hyvähyväparas
Kyllä mies-isät ovat rohkeita :-)
- meeriamanda
Hyvä, Hyvempi Paras
Kamala paikka olisi kelle taha. Onneksi päättyi näin.
- selvisi säikähdyksel
lä.....
kauhistus
ihana kun ei käyny pahemmin,,, Lapset ja rakastaminen kasvattaa ihmisistä sankareita!
Kiitos aloituksen kirjoittajalle. Uutiset saattavat näin kesäaikaan helposti jäädä huomaamatta.
Olen kuullut, että karhutkin hyökkäisivät ihmisten kimppuun vain pentujaan suojellakseen.
Tuttava pariskunta muutti pääkaupunginseudulta Parikkalaan toiveenaan mm. päästä tutustumaan paikallisiin karhuihin. He ovat kertoneet, että karhut välttelevät heitä, eivätkä "suostu" näyttäytymään, vaikka ihan tuoreita jälkiä näkyy usein. Joskus jäljet ovat todistaneet karhun seuranneen ihmisiä polulla, mutta nämä eivät ole havainneet asiaa muutoin kuin jälkiä ja jätöksiä paluumatkalla tarkastellessaan. Karhuja pariskunta on toistaiseksi onnistunut kuvaamaan vain kaukaa pitkällä putkella. Alkuaikojen innokkaat raportointiviestit näyttävät harvenevan vähitellen. Samalla myös me kaverit alamme vähitellen uskoa, etteivät karhut ole niin vaarallisia ja pelottavia kuin aikaisemmin kuvittelimme. Luultavasti minäkin perääntyisin hieman rauhallisemmin enkä enää ihan paniikissa, jos havaitsisin karhun luonnossa. Oikeastaan toivon kohtaamista, mutta ilman jälkikasvua.;)- -*-
Voi se ukkometsokin olla äkäisenä vaarallinen. Kuulin päivällä radiosta että oli hyökännyt Kontiolahdella kuvaus autoa päin ja nokkinut sen renkaita. Klo 17 uutisissa näytettiin kuviakin juuri samasta äkäisestä metsosta.
Karhun olen kohdannut luonnossa. Eipä tuo paljonkaan häirinnyt. Lähti poispäin toiseen suuntaan kuin itse.- ''''''''''
Uutisissa näytettiinkin. On sillä mahtinokka.
Ukkometsot ja joutsenet käyttäytyvät erityisesti kiima-aikaan usein uhkaavasti ihmisiä kohtaan. Itse olen nähnyt muutamia tilanteita, mutten harmikseni vielä koskaan kameran kanssa.
- -*-
Joskus on sattunut keskellä tietä olevia metsoja tepastelevan kahdeksikkoa edestakaisin soimassa. Eivät ne kuule eivätkä näe mitään. Onneksi olen ajoissa huomannut ja on autossa pitäneet jarrut että olen saanut auton pysäytettyä etteivät ole jääneet auton alle. Aamukiireessä töihin mennessa on pitänyt triikkaria soitella että siirtyisivät sivummalle. Onneksi eivät ole vielä tulleet auton kimppuun häirittyinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1794896Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1063989Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363589- 513410
- 563379
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest362838Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182569- 232296
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami211929Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?361788