NikonD5100 yhteensopivat objektiivit?

kysynpä vain(:

Otsikko kertoo...
Missään kun ei lue että mitkä käy >.< Jos jokukertoisi mitkä merkit käy. Ja sitten kysyisin käykö tuohon kameraan :
-Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II LD Aspherical (IF)
-Tamron AF70-300mm F/4-5.6 LD 1:2 Macro
-Sigma 55-200mm F4-5.6 DC HSM

Kiitos jos joku vaivautuu auttamaan(:

8

2231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaan vain
    • kiinni on

      Siihen käy kaiken merkkiset objektiivit, joissa on Nikon f- bajonetti. Toisin sanoen objektiivit Nikon kiinnityksellä.

    • kysynpä vain:)

      eli jos lukee Kiinnitys:Nikon-D, sekin käy??

    • selvennystä

      Ei semmoista Nikon D- kiinnitystä ole olemassakaan. Nikon F- mount, on nimitys Nikonin järjestelmäkameran objektinkiinnitysreijälle jo vuodesta 1959. Eri valmistajat käyttävät sitten vielä erilaisia kirjainsarjoja kertomaan objektiivin ominaisuuksista, esim. Tamronin laseissa Di kertoo myös täysikennoiselle sopivasta objektiivista, eli FX, niin kuin Nikon sen ilmaisee. Di II tarkoittaa että lasi on sopiva vain kroppikennoisille eli DX, kirjainyhdisteellä jolla Nikon kertoo kyseessä olevan kroppikenno. LD taas ilmaisee erikoisesta lasipinnoitteesta jne. Omistamaasi kroppiin(DX) sopii käytännössä kaikki Nikon järjestelmäkameraan tarkoitetut objektiivit. Poikkeuksena Nikkorin ruuvitarkenteiset objektiivit joissa ei ole tarkennusmootoria, koska D5100:ssa ei ole rungossa moottoria joka tarkentaisi. Niisä Nikkor käyttää viimeisenä kirjaimena kirjainta D.

      • epävarma

        Eli käykö DX mallin kiinnityksellä varustettu kamera yhteen FX mallin objektiivin kanssa?


      • ppirtoympyrä
        epävarma kirjoitti:

        Eli käykö DX mallin kiinnityksellä varustettu kamera yhteen FX mallin objektiivin kanssa?

        Kyllä ja nimenomaan. Silloin tosin FX- objektiivin piirtoympyrä rajautuu DX- kennon mukaiseksi. Puhutaan ns. kroppikertoimesta.


    • kysynpä vain :>

      Kiitus avusta. Olen taas vähän viisaampi(:

    • ....................

      Ja tietysti Fujin objektiivit sopivan Nikoniin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      348
      4594
    2. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      28
      2875
    3. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      93
      1959
    4. Herätys nyt vittu!

      Laihduta hyvänen aika
      Ikävä
      134
      1895
    5. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      31
      1825
    6. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      39
      1713
    7. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      31
      1623
    8. Hävetkäämme!

      Rydman saa jatkaa. Hymyili leveästi haastattelujen aikana. Mikä meissä on vikana kun tuollainen "mies" ministerinä?
      Perussuomalaiset
      110
      1424
    9. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1319
    10. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      177
      1292
    Aihe