Mietin pitäisikö minun puuttua asiaan, kun 19v poika saunoo yhdessä 12v siskonsa kanssa. Joskus olen huomannut pojan menevän suihkuun silloin kun siskonsa on ollut siellä. En tiedä onko tuossa mitään hälyttävää, joten en ole tohtinut asiaan puuttua.
Tuota tapahtuu aina silloin tällöin.
Sauna/suihku ongelma
19
10693
Vastaukset
- teini
isoveljeä varmasti vain kiinnostaa kuinka pikkusiskon naiselliset muodot näkyvät.. näin luulisin.
- ihmettelevä äiti
Mutta mitä siskonsa mahtaa olla siitä mieltä. Se kun ei luultavasti uskalla kertoa asiasta. Tai sitten ei välitä... Mutta sitä kyllä ihmettelisin, koska isän kanssa tyttö ei mene saunaan.
- haloo
Taitaa ongelma olla vaan äidin likaisessa mielikuvituksessa. Kyse on siis sisaruksista eikö totta? Me ainakin saunomme kaikki yhdessä, koko perhe; kaksi aikuista ja kolme lasta eikä siinä ole mitään epänormaalia.
- äiti isä ja 3 lasta
saunotaan joskus vielä yhdes mut tuskin meidän poika saunaan menis tuon ikäsen siskon kanssa, musta tuntuu et ei oo normaalia. ja tuon ikänen tyttö kun on just kehittyny rinnat sun muut häpee varmasti itteään. elä päästä niitä saunaan ennen ku oot tyttös kaa puhunu.
- hip
No, asiassa ei välttämättä ole mitään hälyttävää, mutta en kyllä itse 12-vuotisena tyttösenä haluaisi isoveljen (miehen) kanssa saunoa. Sitä kuitenkin hiukan häpeilee tuon ikäisenä muuttuvaa vartaloaan.
Minusta ihan hyvin voi veljelle sanoa, että antaa tytön saunoa ja käydä suihkussa itsekseen.- ihmettelevä äiti
Kumpa se olisikin niin helppoa vain sanoa pojalle että voisitko antaa siskosi käydä rauhassa suihkussa.
Yritän kuitenkin ottaa asian puheeksi jossain sopivassa tilanteessa.
Lisää mielipiteitä saa lähettää. Luen kyllä. - eräs vain
ihmettelevä äiti kirjoitti:
Kumpa se olisikin niin helppoa vain sanoa pojalle että voisitko antaa siskosi käydä rauhassa suihkussa.
Lisää mielipiteitä saa lähettää. Luen kyllä.Eikö sitä ovea saa lukkoon kun tyttö käy suihkussa
- Anu
Lisää mielipiteitä saa lähettää. Luen kyllä.Tietysti poika kuriin. Tytön pitää antaa käydä yksin suihkussa ja saunassa, vaikka sisaruksista onkin kyse. Ei meilläkään 16-vuotias poika tunge 13-vuotiaan tytön kanssa suihkuun yhtä aikaa, vaikka pieninä saunoivatkin yhdessä. Ihmettelen lastesi käytöstä. Se on tosiaan helppoa sanoa pojalle, että sisko käy yksin suihkussa. Ei asiasta tarvitse edes keskustella.
- gjhg
Lisää mielipiteitä saa lähettää. Luen kyllä.Mikä siinä on niin vaikeaa sanoa pojalle, että antaa siskon käydä suihkussa itsekseen? Ei ihme että Suomesta löytyy pedofiileja muita sairaita kun oma äiti ei osaa suojella tytärtään
- äiti
Lisää mielipiteitä saa lähettää. Luen kyllä.Suojele nyt ihmeessä tyttölastasi. Kait vielä odotat, että kundi menee nukkumaan samaan sänkyyn tytön kanssa. Ota nyt hyvä ihminen itseäsi niskasta kiinni. Sinähän se äiti olet. Opeta tytärtäsi kunnioittamaan itseään jos et sinä sitä osaa tehdä. Luulisi 19-vuotiaan poikasi olevan kiinnostunut ikäistensä muodoista yms. Jos juttusi on totta, niin tuntuu vähän sairaalta.
- Teini
äiti kirjoitti:
Suojele nyt ihmeessä tyttölastasi. Kait vielä odotat, että kundi menee nukkumaan samaan sänkyyn tytön kanssa. Ota nyt hyvä ihminen itseäsi niskasta kiinni. Sinähän se äiti olet. Opeta tytärtäsi kunnioittamaan itseään jos et sinä sitä osaa tehdä. Luulisi 19-vuotiaan poikasi olevan kiinnostunut ikäistensä muodoista yms. Jos juttusi on totta, niin tuntuu vähän sairaalta.
Jos Ei siskolla olekaan mitään sitä vastaan vaan pitää tilanteesta! tai sitten voi olla niinkin että siellä he voivat jutustella ihan rauhassa ilman vanhempia... Minä itsekin menen välillä isoveljeni kanssa saunaan ja meillä on yleensä kiinnostavia keskusteluja...
- minusta
Saa kait nyt sisko ja veli yhdessä saunoa? Kai he joskus uivatkin yhdessä? Ei tuossa minusta ole mitään ihmeellistä, mielikuvitus laukkaa itselläsi. mitä suojelemista tuossa tarvitaan?!
- sss
Oma veljeni harrasti tuota - oli silloin vähän nuorempi. Minä en uskaltanut sanoa asiasta ja vasta jälkeenpäin olen oivaltanut sen tuottaneen minulle melkoisestikin traumoja. Hän toi suihkuun tullessaan tirkkimisen tunteen ja se oli minulle pahasta.
19-vuotias on jo mies ja hänen on aika irtautua siskostaan. Jonain päivänähän se jokatapauksessa tapahtuu. - Siru 13v
Mun iso veli on 18 ja me saunotaan miltei aina yhdessä ja ollaan me välillä kimppasuihkussakin. Ei meidän välillä silti oo mitää seksii juttuu, vaan ihan normaalii saunomista ja suihkuttelua. Musta on kummaa vouhotusta ettei muka sisarukset vois nähdä toisiaan nakuina. Eipä silti saunotaan me isän ja äidinkin kanssa.
- ghd
kyllä taitaa nyt olla niin että kyseessä ei ole pelkkä sisarrakkaus....mutta eihän se NIIN hirveätä ole! ^-^
- tyttö
Minun mielestä tuo ei kuulosta kummalliselta. Mutta jos se sinua itseäsi vaivaa, etkä osaa sitä puheeksikaan ottaa, niin mikset menisi itse tyttösi kanssa saunaan? Tuleeko poika sinne silloinkin? ...tuskin?
Paras vaihtoehto ehkä kuitenkin puhua asiasta. Hienovaraisesti kuitenkin. Minä ja pikkusiskoni ollaan lähellä lastesi ikiä, ja tykätään saunoa usein yhdessä. Se on melkeinpä ainoa hetki kun voidaan ihan kunnolla jutella kaikesta, kun kumpikin ollaan meneväistä sorttia, on omat harrastukset, kaverit ja läksyt. Vaikka sinun vanhempi lapsesi nyt sattuu olemaan poika(me molemmat tyttöjä), niin tuskin siinä yhtään sen kummempi asia on kyseessä! - tyttö 15v
Tuota eiköhän tyttösi ilmottaisi asiasta jos jotain tapahtuisi...Ja ihan normaalia on, että veljet ja sisarukset käyvät saunassa yhdessä itse häpesin olla 12 vuotiaana veljeni, isäni tai muiden mies puolisten henkilöiden kanssa saunassa..mutta ei näytä tytärtäsi tuo asia haittaavan..ja jos haittaisi niin hän varmasti lähtisi kesken pois JOS tapahtuisi jotain..ja voithan aina veljeltä kysyä syytä siihen miksi haluaa samaan aikaa mennä saunaan/suihkuun..koittakaa nyt ratkoa asiat..pyydä vaikka molemmat samaan aikaa keskustelemaan asiasta sinun kanssasi. Minä nyt en vain tuossa näe mitään outoa..no mielipiteensä kullakin
- Ihmettelevä äiti
Olen ottanut asian puheeksi. Poikani väittää että ei hän ole koskaan tarkoituksella mennyt samaan aikaan... En ihan usko sitä, mutta tietysti hän haluaa puolustella tekosiaan...
Tytär sanoi että kyllä veljen läsnäolo häiritsee, mutta kun se ei ole koskaan tehnyt mitään "kummempaa" niin ei ole viitsinyt kertoa asiasta... Hävetti ilmeisesti nytkin kertoa.
En tiedä, muuttuuko asiat, mutta nyt ainakin asioista on puhuttu... (Lukkkoa oveen olen harkinnut). - mä..
Ihmettelevä äiti kirjoitti:
Olen ottanut asian puheeksi. Poikani väittää että ei hän ole koskaan tarkoituksella mennyt samaan aikaan... En ihan usko sitä, mutta tietysti hän haluaa puolustella tekosiaan...
Tytär sanoi että kyllä veljen läsnäolo häiritsee, mutta kun se ei ole koskaan tehnyt mitään "kummempaa" niin ei ole viitsinyt kertoa asiasta... Hävetti ilmeisesti nytkin kertoa.
En tiedä, muuttuuko asiat, mutta nyt ainakin asioista on puhuttu... (Lukkkoa oveen olen harkinnut).Mä oon 14 ja veljeni on 17 kun meen saunaan niin veli tulee joskus sinne se kyl häiritsee... Kannattaa laittaa oveen lukko..
Aina kun on sauna olen odotellut yleensä että kaikki lähtevät tai menen ensin.. ettei kukaan tulisi samaan aikaan kun mmin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938108
- 403912
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241380
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html331224Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,311109Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia12980Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797