VALOKATTEEN uusiminen

valokatevanhantilall

kaikki asennusvinkit tarpeen. Vasara pysyy käsissä nipin napin ja vaimo määräsi valokatteen vaihtoon. Levyt ja ruuvit tilauksessa. Vanhassa levyt laitettu reunoista päällekkäin. Tarvitaanko jotain seinäprofiilia?

4

552

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timpermanni 54

no jos vanhassa on seinäprofiili, niin sitte tarvitaan, samanlainen, ei muutoin. Pakko ne on saumat laittaa päällekkäin, muutoin jää rako! Paljon se ei kestä päällä hypellä, joten suosittelen jotain puutavaraa tai levyä polvien alle, ettei kate mene rikki.

• taapernanni

lue asennusohjeet siitä noi yleensä parhaiten selviää.

• 3 katetta asentanut

Jos uudet mitoitettu vanhojen mukaan, pitäisi niiden sopia paikoilleen.

Laitapa aloittaja ihan aluksi lauta tai jokin muu linjaari siihen alkuperäisten valokatelevyjen alapäähän kiinni, että katelevyt pysyvät paikoillaan, vaikka kaikki ruuvit poistaisi. Uusien levyjen asennus on näin helpompaa ja menevät varmasti suoraan!

Jos se ensimmäinen levy tulee vähänkin vinoon, näkyy räystäslinjassa ikävä porrastus levyjen päissä!

Jotta kaikki kiinnitysruuvit olisi mahdollista kiinnittää, tarvitset tosiaan jonkin tuen jotta voisit seisoa katelevyn päällä. Yksi vaihtoehto on tehdä laudoista sopivan mittaiset lapetikkaat. Alapuoli on hyvä pehmustaa, ettei mitään terävää ole vahingoittamassa katelevyjä. Tämä lapetikaskin pysyy katolla räystäälle kiinnitetyn ohjurin varassa, eikä sitä tarvitse muulla tavalla kiinnittää.

Seuraa ohjeistusta, jos sellaisen saat katelevyjen mukana. Yleensä ruuvia varten porataan vähän ruuvia suurempi reikä ja kateruuvi pitää asentaa niin ettei se kosketa katelevyyn. Ei muuten ole aina niin helppoa!

• Saituri eläkeläinen

Minä laitoin Keraplast kennolevyt joissa tulee ruuvit ja liitosost mukana ja voit vileä ostaa määrämitoillakin. kokeile googlata www.keraplast.fi. Haluttiin muuta kuin näitä aaltolevyjä, mutta ...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe