Viikko/Kuukausi raha

ÄitiMiettii

Mietin tässä että paljon te nuoret saatte viikko/kuukausi rahaa vai saatteko ollenkaa? Oma lapseni kyselee minulsta jatkuvasti rahaa (meillä ei ole käytännössä viikko tai kuukasi rahaa) ja nyt mietin pitäisikö se ottaa käyttöön. Jotkut kaverini antavat myös joka vuosi 2kertaa sataeuroa vaatteitiin,mietin sitä myös...Saatteko kuukausi tai viikko rahan lisäksi jotain muuta rahaa?

30

327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin meillä

      oon vasta 12 vuotias joten saan vain 15 euroa kuukaudessa mielestäni se riittää oikein hyvin ja tietenkin juhlina saan rahaa lisää

    • wweerraaa

      oon 15 ja saan 100e kuukaisurahaa, siitä pitää riittää: bensoihin, vaatteisiin, kenkiin, meikkeihin, mopokypärään muihin varusteisiin, välipaloihin, ulkona syömiseen (grilli mäkki jne) jos on jotain isompaa tiedossa niin säästää (esim kesällä oon ehkä lähössä espanjaan nii pitäs lippuihin säästää) ja syksyllä kun muutan omilleen nii pitäs säästää ruokaan jne. aluksi tuntu isolta rahalta mutta nyt tuntuu ettei oikein riitä.

    • rawt1361afsafasf2

      vittu en saa mitään kuukausitaiviikkorahaa menkää roskiin

    • Poika 12v

      Olen 12v ja saan 7€ viikkorahaa mutta teen sen eteen kotitöitä tsikaan imuroin käyn kaupassa ja sellasta:)

    • jooo

      saan 20e viikossa niin paljoin kuin tarvitsen, yleensä 100-200e kuukaudessa vaatteisiin.

      • Mulla harrastus on

        Vitun kermaperse. Käske ny faijas viel ostaa sulle Audi.


      • jooo
        Mulla harrastus on kirjoitti:

        Vitun kermaperse. Käske ny faijas viel ostaa sulle Audi.

        mikä kermaperse?? Tässä kysyttiin että paljon saan rahaa kuukaudessa ja vastasin..


    • rosamind

      mä saan kuukaudes 20€ ja vanhemmat antaa sillon tällön rahaa vaatteisii(esim. eilen 40e) :D

    • Viikkoraha

      Saan 7€ viikossa ja siivoan koko talon. Mielestäni se riittää oikein hyvin. Tosin saan rahaa silloin kun tarvitsen sitä vähän enemmän, esim. joskus vaatteisiin. Viikolla siivoan myös usein. Esim imuroin, moppaan, vien roskat, pesen pyykkiä, käyn kaupassa, ja tyhjennän ja täyttelen astiapesukonetta:)

      • mm

        Ennen sain kuukausirahaa 50e johon kuului kotitöiden tekeminen. Olin silloin 12v


    • 15 year-old-girl

      en saa mitään säännöllistä viikko/kuukausirahaa. saan rahaa kun sitä pyydän ( en siis joka päivä ole mankumassa viittäkymppiä, vaan sillon tällöin kun sitä oikeasti johonkin tarvitsen)

    • Minä vaan...

      Saan 50€ kuukausi rahaa ja oon 12v. :)

    • Rty123

      Olen kaksitoista vuotias ja saan viisi euroa viikossa ja tarvittaessa lisää (vanhemmat ostaa karkit ja limut yms.) Vanhemmat ostavat myös vaatteet.

    • 13

      Kun olin 9-12 vuotias sain aina kun pyysin, summat ei ollut suuria 1-2e (ennen markkoja) jäätelöön jne, vanhemmat kuitenkin maksoi kaiken. 13 vuotiaana sain lapsituen kokonaisuudessaan tilille ja maksoin siitä kaikki menot bussiliput ja maksoin kännykkälaskun itse.

      Itse olen sen kannalta katsot miten lapsi käyttäytyy annatko hänelle ollenkaan rahaa jos esim oma lapsi käyttäytyisi ylimielisesti en antaisi hänelle lantin lanttia.

    • 11v poika

      Mä saan kuukaudessa 20 euroa,vanhemmat ostaa vaatteet maksaa harrastukset ja kaiken tarpeelisen kuten kouluvehkeet.

    • 16vpoika

      saan rahaa milloin vain faijalta ja mutsilta 10€ viikossa

    • näin meillä:-(

      Meijän äiti on köyhä saan mummolt 20/kk

    • poeka966

      No rahaa tulee sopivasti. saan 160€ vanhemmilta ja ~23€ kelalta. tuosta rahasta noin 70€ menee bussikorttiini jotta pääsen kouluun, loput jäävät itelleni.

    • lolooooooooooooooool

      oon 13 ja saan rahaa kokeista ja sitten viikkorahaa noin vitosen. mielestäni ihan sopiva määrä. noi muut taitaa olla aika lellittyi kersoi

    • Udkgödl

      Älä tuu tänne nuorten osastol akka!

    • 1324r23

      15-vuotias tyttö, 80€ kuukaudessa. Pitää kattaa kaikki muut paitsi pakolliset hankinnat, kuten toppahousut ja hammasharja.

    • sdsadsad23

      18 vuotias jätkä, saan vain 20 euroa kuukaudessa ja sillähän pärjää vallan mainiosti. Joudun kituuttamaan halpis olutmerkkejä jne. Ei ole rahaa oikestaan ikinä vaatteisiin eikä yhtään mihinkään. Sellaista täällä suomessa. Haistakaa vittu saatanan kermaperseet jotka saatte yli 100 e vanhemmilta, vitun pappa betalarit.

    • Kanttii :D

      Mun äiti antaa vaa sillonku tarvitsen ja aina kysyy "mihin?" ettei viinaan mene....

    • Köyhäsorretturiistonkohd

      Oon seiskalla joten saan 7€ viikkorahaa. Mut joudun tekee senki eteen tosi paljon töitä. Sit saan joka aineesta kymppejä ja ysejä kokeista, enkä saa niistä mitään rahaa, kaikki muut saa kaseistakin :(( sit joudun ostaa kaikki vaattet ite NOILLA rahoilla :(( kiva. Saan kesälomarahaa 50€

    • rasmuus1

      saan 150e viikossa sen pitäis riittää leffassa käynteihin ja ravintoloissa syömiseen vaate rahat on erikseen oon 15

    • paradichlorobenzene

      Tää keskustelu masentaa mua.. en saa koskaan yhtää rahaa ;_;

    • CoockiePls

      Saan 100e kuukaudus jos oon koulussa kunnolla

    • glkfjdlsfdlk

      700,00€ 4 viikon välein kelalta päivärahaa. Jumankauta ku sil elelee herroiks! Kasvakaa vaa aikuisiks, ni kyllä kelpaa! Sa vaa vääntää lonkkaa ja massii tulee!

      • glkfjdlsdlk

        Tietysti vaatii ensin ammatillisen koulutuksen ja jonkun verran työhistoriaa, mut sen jälkeen AVOT!


    • Wilsuu97

      Olen itse 16v ja saan itse 40e viikkorahaa ja sillä pitää maksaa bensat ja kaikki mitä syö ulkona jne..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 150
      4275
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3864
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2651
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1639
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1521
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe