Kääpiökoiraa hankkimassa

Toy-Chi

Mielessä on käynyt Chihuahua sekä Toyvillakoira. Pelottaa kuitenkin jonkin verran, koska en tiedä roduista kovinkaan paljoa. Hintoja olen seurannut sekä kiivasta keskustelua mistä koita kannattaa ostaa.

Olisi kiva jos omistajat vaivaituisivat muutamalla sanalla kommentoimaan mikä on hyvä ja mikä on huono. Auttaisi jonkinverran myös päätöksenteossa.

Kokemusta on kuitenkin koirasta reilulta 13 vuodelta, mutta kyseessä oli Spanieli, joka varmaan on aikalailla erilainen luonteeltaan ja vaativuudeltaan?

Perheen nuorin on 7v.

Asia on ajankohtainen tämän vuoden aikana.

3

232

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kasvattajia

Suomalaisia chihuahua kenneleitä löytyy osoitteesta: www.chihuahuakennelit.com

• kennelcrystalrose's

Villakoiratietoa löytyy Villakoirakerhon sivuilta: http://www.villakoirakerho.com/
      Siellä kannattaa surffailla! Löytyy myytävät pennut ja kasvattajalistat.
      Itse olen pyytänyt pentua harkitsevaa tulemaan käymään, niin näkee toyn luonnossa ja saa paremman kuvan. Samalla voi myös kysellä rodusta enemmän. :)

• Tiuku

Itselläni on 10v. saakka ollut chihuahuoita lemmikkinä, sillä äitini kasvattaa niitä. Tällä hetkellä äidilläni on 6 chihua ja itselläni on omassa kodissani yksi.
      Rodun hyviä puolia on sen helppohoitoisuus, sillä chihut syövät vähän, eivät jyrsi/sotke paikkoja, eivät tarvitse paljoa tilaa itselleen (esim. autossa) ja muutenkin niitä on helppo kuljettaa mukanaan, senkun kantaa sylissä tai laukussa. Myös matolääkkeet yms. tulevat halvemmaksi, koska koira painaa niin vähän. Chihuahuat ovat myös älykkäitä ja niille voi opettaa mitä vain temppuja ja harrastaa kaikenlaista.
      Huonoina puolina voi mainita sen, että koska koira on niin pieni, se uhittelee ja haukkuu aika herkästi. Tämän tietty saa hyvällä koulutuksella loppumaan. Chihut myös ovat välillä todella arkoja ja pelokkaita, ja ne palelevat talvisin. Sairauksina niillä on hammaspuutoksia, polvi-ja silmävikoja.

Minun sydämeni ovat chihuahuat ainakin täysin vieneet, ja oma koirani on kuin pieni lapsi minulle, nukkuu sängyssä kanssani ja paitani sisällä nytkin kun koneella istuskelen. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla rakas mitään sanottavaa?

Lähetä tässä kaivatullesi haluamasi terveiset 💌
      Ikävä
      249
      2082
    2. Nanna hakkasi Martinan aivot tuusan nuuskaksi!!!

Ihme jos Martina pystyy muodostaa järkeviä lauseita tämän nyrkkisateen jälkeen. Ottelupalkkio tuli, tajunta meni.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      260
      1214
    3. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      21
      1141
    4. Oot sä aika nuorekas...

Vaikka oot niin vanha!
      Ikävä
      41
      756
    5. Vaikea löytää samantyylistä miestä

Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i
      Sinkut
      125
      706
    6. Martina ja Muhis

Aamulenkillä yhdessä valmistautumassa suuren päivään,toivottavasti heräsivät toistensa viekusta.Ihana pariskunta❤
      Kotimaiset julkkisjuorut
      231
      687
    7. Rasismi ahdistaa.

Tapasin baarissa oikein lupsakan oloisen miehen, mutta arvomaailma on hyvin erilainen omani kanssa. Hän käyttää n-sanaa
      Sinkut
      205
      632
    8. Näin sut.

olitpas vanhentuneen näköinen. 😆 mieheltä naiselle
      Ikävä
      51
      485
    9. Oot pelkkä naurun aihe

🤣🤣🤣🤣🤣 m-n
      Ikävä
      38
      448
    10. Olenkohan tunteideni kanssa yksin?

Salaa toivon, että sinä nainen luotat minuun niin paljon, että uskaltaisit lähentyä kanssani, vaikka tämä on vähän kiell
      Ikävä
      42
      442
    Aihe