Herrrmo menee hetkittäin! Tuo 8kk tyttölaps kävelee ihan kokoajan jaloissa, joko jalkojen edessä tai sitten niin lähellä takana että kuono koskettaa pohjetta. Mitä se hakee sillä? Miten saan sen ymmärtämään etten karkaa mihinkään vaikka käveliskin metrin päässä, tai oppis luottaan siihen että vaikka oon erihuoneessa ni en ole jättäny sitä. Siitä on tullu älyttömän riippuvainen musta ihan yhtäkkiä, isäntä kertoilee kuinka kakara järsii mun peiton reunaa tai jotain muuta mulle kuuluvaa sillon, kun esimerkiks oon yövuorossa. MITÄ MÄ TEEN SEN KANSSA!
helevetti
11
272
Vastaukset
- 20
Minkä rotuinen koira on? Eikö paimentaville koirille tuollainen ole ominaista?
Huomioi koiraa vain omasta aloitteestasi äläkä ollenkaan koiran hakiessa huomiota. Älä edes kiellä sitä, vaan ignooraa se täysin. Se ehkä oppii näin, ettei ole maailman keskipiste. Mene usein toiseen huoneeseen ja laita ovi kiinni äläkä tällöinkään kiinnitä huomiota koiraan. Kyllä se siitä alkaa sujua. Koira taitaa olla murkkuiässä ja se ehkä yrittää päästä pomoksi sinulle. - hbrhyte
Se pelkää sinua, koska sitä kohdellaan ala-arvoisesti, yrittää raukka liennytellä ja mielistellä. Niinhän koirat tekevät niille, jotka niitä kohtelevat huonosti. Tälläisia luupäitä koiraihminen näkee lenkillä jo kaukaa. Toiset kyllä näkevät sinusta jakoirastasi, että suhde ei ole kunnossa. Sen saa kuntoon kohtelemalla koiraa asiallisesti.
Et vaivautunut ottamaan selvää kirista, niiden kouluttamisesta, rodusta ja sen suvusta?
Hanki pentuparalle uusi koti. Sen elämä ei ole arvoistaan teillä. Älkää hankkiko eläimiä enempää. Riitätte mainiosti toisillenne.
Masennukseen on lääkitys. - sinä syypää
Ota selvää murkkuiästä. Ota selvää juoksuisesta nartusta. Jos huudettu, tönitty jatkuvasti pois tieltä ja muuta paskaa, niin se pelkää, kuten edellä sanotaan. Lue koirista. Etsi sille uusi koti.
- hjg
Oletko totuttanut koiran vähän liian suureen huomioon? Koira nukkuu sängyssäsi, saa aina tunkea ilman lupaa syliisi, yksinoloharjoitukset unohtuneet, koiraa kehutaan ja lellitään ylenpalttisesti heti kotiin tultaessa... Vähempi huomiointi voisi silloin auttaa itsenäistymistä.
- i7tki587
Negatiivisella kohtelulla tuhoat miellyttämishalun, mikä koirallasi ilmeisimmin on. JOs et ole jo tuhonnut...
Sinä valitsit koiran, se ei valinnut sinua. Kohtele sitä siis asianmukaisesti tai etsi sille uusi kunnollinen koti.
Moni olisi tyytyväinen koirasta, jolla selvästi taipumuksia koulutuksen kannalta. Ne on erittäin helppo tosin tuhota.
Mieti omaa käytöstäsi, olet stressaantunut, hermostunut, jne. Ei koira sellaista ymmärrä, eikä suomenkieltä. Sen silmissä olet VAARA, se liennyttelee.
Lue nyt herran jestas edes yksi kirja koirista. Koira ilmeisesti pentutehtaasta, kun ei ole kasvattajaa jolta kysyä näin alkeellisia asioita. - -nuijiako-
Kummallinen palsta kun haukutaan lyttyyn ketjun aloittanut.. Antakaa kunnollisia neuvoja ja jättäkää ne v....lut johonkin muuhun tilanteesee.
- LUETUNYMMÄRRYS
Tuollahan lue monta hyvää neuvoa. Opettele lukemaan :)
Typerä kysymys =omistaja, joka syyttää koiraansa´, kun ei itse jaksa, osaa, viitsi, jne. - fjsasfagt
kiitos tosi paljon asiallisesti vastanneille, te muut voitte pitää mielipiteenne. jatketaan siis harjoituksia. Kiitos ! :)
t. allekirjoittanut - voiteitä
Mikä helv*tin ratkaisu on aina pistää pentu kiertoon? Tietenkin voi löytyä parempikin koti mutta minkä takia tällä palstalla kukaan ei koskaan kannusta ketään yrittämään. Jep, varmaan huonolle omistajalle kukaan ei toivoisi pennun jäävän, mutta mitäs jos omistaja onkin ehkä hiukan kokematon, mutta kuitenkin yrittää parhaansa jotta pennusta tulisi täyspäinen.
Täällä tuntuu kaikki olevan sillä linjalla että:
Jos lapset ei osaa käyttäytyä -> Vie huostaan, siellä hoidetaa, olet paska vanhempi
Isännän / emännän kanssa ongelmia -> Ota ero ja etsi uusi kumppani, sillä se hoituu. Tai vaihtoehtoisesti pysy erakkona, todennäkösesti sulla on HIV ja kuolet kuitenkin
Koiran kanssa ongelmia -> laita kiertoon, olet surkea omistaja ''apua apua voi pentu parkaa''
Nykyään on niin helppoa luovuttaa, kaikki vaan ei välttämättä halua. - yfjhgfdh
se vaan taitaa olla niin kiintyny suhun ettei jätä hetkeksään rauhaan vaan kulkee koko ajan mukana (: minulla nimittäin sama juttu.
- diiudi
meilläki koira teki samaa vaikka oli 1,5 vuotias, mutta meni aikanaan ohi, hermoja ei tosissaan saa menettää..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062481Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441845- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141413- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928