1419 kertainen hinnankorotus

Aavistuksen pettynyt

Tuli sitten pelkkä ilmoitus, että Fiksu 3g liittymä loppuu ja liittymätyyppi vaihtuu norppaan 1.7.2012. Hienoa. Kuluttajaviraston sivuilta löytyy kohta, jossa lukee seuraavaa "Operaattori ei voi tehdä olennaisia muutoksia sopimuksiin vain ilmoittamalla niistä. Jos operaattori tekee sopimusehtoihin olennaisia muutoksia, sen on irtisanottava vanha sopimus ja tarjottava uutta sopimusta uusilla muutetuilla ehdoilla. Kuluttajavirasto on katsonut olennaisiksi sopimusehtomuutoksiksi mm. suuret hinnankorotukset ja olennaisen lisäpalvelun poistamisen liittymän sisällöstä". Vanhan liittymän puheluhinta 7 senttiä/kpl(3g verkossa tai puhelu on alkanut 3g alueella/max 24h, jolloin alkaa uusi kpl hinta). Norppa liittymässä 6,9 min. Jos norppa liittymällä soitan puhelun, joka kestää tuon vuorokauden, se maksaa yli 99 €. Aikaisemmin siis 7 senttiä. Tämä ei ilmeisesti ole saunalahden mielestä suuri hintaero. Itse laskin, että se on 1419:ta kertainen. Pitäisköhän kuluttajavirastonkin herätä ja ilmoittaa nuo "suuret hinnankorotukset numeroina, eikä epämääräisinä ilmauksina, jotka voi tulkita miten haluaa. Kehtasi asiakaspalvelussa sanoa, että norppa on edullisempi liittymä. Kuvastaa sitä, kuinka tyhminä asiakkaita pidetään. Ei kiitos, ikinä enää paskalahden asiakas.

24

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aasiakas valittaa

      Et olle Alle euron päivistä kuullut mitään? :)

    • Aavistuksen pettyny

      Oletko itse ymmärtäny, että se on määräaikainen? Ei siis koske tätä norppaa, mitä tarjotaan. En tee määräaikaisia sopimuksia yhtiön kanssa, joka ei kunnioita sopimusehtoja. Ja mitä tulee tohon euroon, niin on siinä vielä eroa, jos aikaisemmin pysty puhuu 24h/7 senttiä, jatkossa 24/99 senttiä. Kuukaudessa maksoi ennen 2,17 €, jatkossa 30,69 €. Oletko paskalahden työntekijä?

      • On oma asiasi miten liittymäasiasi ratkaiset. Olet kuitenkin selvästi valinnut uhrin osan ongelmanratkaisijan sijaan. Totuus on, että markkinataloudessa palveluntarjoaja voi tehdä muutoksia palveluihin. Tällöin asiakas voi joko alkaa valittaa tai pyrkiä etsimään itselleen uudessa tilanteessa edullisimman ratkaisun.

        Fiksu3G on luotu aikana, jolloin 3G-puhelimet olivat harvinaisempia ja kolme G taajuuksilla oli enemmän tilaa. Nyt tilanne on muuttunut ja taajuuksia tarvitaan esimerkiksi dataliikenteelle. Sinun 24 tunnin juorupuhelusi menevät datan edelle prioriteetissa.

        Siis kehtaat todellakin valittaa, jos sinulta veloitetaan 99 senttiä 24 tunnin puhelusta? Käsittämätöntä. Katsot, että sinulla olisi oikeus pitää taajuus varattuna jatkuvasti 2,17 euron kuukausihintaan. Tajuat kai, että jos esimerkiksi puhelu menee Soneran verkkoon, niin Saunalahti maksaa siitä ihan senttipohjaisen hinnan, ehkä n. 3 senttiä minuutti ilman ALV:tä. Siis tuo sinun kuukausikikkailu maksaisi Saunalahdelle 1300 euroa ja sinä valitat siitä, että joutuisit itse maksamaan siitä nyt 2,17 euroa?

        Kyllä pitää: "minulla on oikeus" -asenteellakin olla jotain rajaa.


      • Fiksu3G
        okaro kirjoitti:

        On oma asiasi miten liittymäasiasi ratkaiset. Olet kuitenkin selvästi valinnut uhrin osan ongelmanratkaisijan sijaan. Totuus on, että markkinataloudessa palveluntarjoaja voi tehdä muutoksia palveluihin. Tällöin asiakas voi joko alkaa valittaa tai pyrkiä etsimään itselleen uudessa tilanteessa edullisimman ratkaisun.

        Fiksu3G on luotu aikana, jolloin 3G-puhelimet olivat harvinaisempia ja kolme G taajuuksilla oli enemmän tilaa. Nyt tilanne on muuttunut ja taajuuksia tarvitaan esimerkiksi dataliikenteelle. Sinun 24 tunnin juorupuhelusi menevät datan edelle prioriteetissa.

        Siis kehtaat todellakin valittaa, jos sinulta veloitetaan 99 senttiä 24 tunnin puhelusta? Käsittämätöntä. Katsot, että sinulla olisi oikeus pitää taajuus varattuna jatkuvasti 2,17 euron kuukausihintaan. Tajuat kai, että jos esimerkiksi puhelu menee Soneran verkkoon, niin Saunalahti maksaa siitä ihan senttipohjaisen hinnan, ehkä n. 3 senttiä minuutti ilman ALV:tä. Siis tuo sinun kuukausikikkailu maksaisi Saunalahdelle 1300 euroa ja sinä valitat siitä, että joutuisit itse maksamaan siitä nyt 2,17 euroa?

        Kyllä pitää: "minulla on oikeus" -asenteellakin olla jotain rajaa.

        "Nyt tilanne on muuttunut ja taajuuksia tarvitaan esimerkiksi dataliikenteelle. "

        Mene puhumaan pukille, kaalimaan vartija. Luuletko oikeasti että asiakkaat tulevat maksamaan puheluistaan yhtään enemmän? En ainakaan minä, joten itket vielä tekemääsi lopetuspäätöstä.

        "Siis kehtaat todellakin valittaa, jos sinulta veloitetaan 99 senttiä 24 tunnin puhelusta? "

        Sinä saat maksaa operaattorille juuri nin paljon kuin haluat ja kuvitella tyhmien asiakkaiden maksavan mitä haluatte. Olet juuri erehtynyt. Typerä Slahden asiakaspalvelu selitti juuri pokkana miten Norppa on halvempi. No huh huh.
        Milllaisia kakaroita te siellä Saunalahdella oikein olette?

        "Kyllä pitää: "minulla on oikeus" -asenteellakin olla jotain rajaa. "

        Saunalahden asenteessa on todellakin korjaamisen varaa.


      • Fiksu3G kirjoitti:

        "Nyt tilanne on muuttunut ja taajuuksia tarvitaan esimerkiksi dataliikenteelle. "

        Mene puhumaan pukille, kaalimaan vartija. Luuletko oikeasti että asiakkaat tulevat maksamaan puheluistaan yhtään enemmän? En ainakaan minä, joten itket vielä tekemääsi lopetuspäätöstä.

        "Siis kehtaat todellakin valittaa, jos sinulta veloitetaan 99 senttiä 24 tunnin puhelusta? "

        Sinä saat maksaa operaattorille juuri nin paljon kuin haluat ja kuvitella tyhmien asiakkaiden maksavan mitä haluatte. Olet juuri erehtynyt. Typerä Slahden asiakaspalvelu selitti juuri pokkana miten Norppa on halvempi. No huh huh.
        Milllaisia kakaroita te siellä Saunalahdella oikein olette?

        "Kyllä pitää: "minulla on oikeus" -asenteellakin olla jotain rajaa. "

        Saunalahden asenteessa on todellakin korjaamisen varaa.

        Mistä ihmeen lopetuspäätöksestä puhut? Oletko sekaisin? Mitä vikaa siinä asenteessa on, että kukin maksaa reilun hinnan puheluistaan?


      • + + +
        okaro kirjoitti:

        Mistä ihmeen lopetuspäätöksestä puhut? Oletko sekaisin? Mitä vikaa siinä asenteessa on, että kukin maksaa reilun hinnan puheluistaan?

        "mitä vikaa siinä asenteessa on, että kukin maksaa reilun hinnan puheluistaan? "

        Mitä vikaa siinä on jos jotkut maksavt puheluistaan vähemmän kuin sinä?

        Mitä helvettiä sinulle yleensä kuuluu mitä muut maksavat puheluistaan?Sinultako tässä pitää lupaa kysyä? Minä en maksa puheluistani senttiäkään enempää kuin aiemminkaan, tarvittaessa puhun vähemmän ja vien senkin rahan toiselle operaattorille.

        Saunalahti tekee omapäisiä muutoksia, se tarkoittaa sitä että Saunalahteen ei voi luottaa jatkossa. Saunalahti valehtelee ja kiertoilee ja kohtelee ihmisiä epäreilusti.
        Menen siis muualle.


      • + + + kirjoitti:

        "mitä vikaa siinä asenteessa on, että kukin maksaa reilun hinnan puheluistaan? "

        Mitä vikaa siinä on jos jotkut maksavt puheluistaan vähemmän kuin sinä?

        Mitä helvettiä sinulle yleensä kuuluu mitä muut maksavat puheluistaan?Sinultako tässä pitää lupaa kysyä? Minä en maksa puheluistani senttiäkään enempää kuin aiemminkaan, tarvittaessa puhun vähemmän ja vien senkin rahan toiselle operaattorille.

        Saunalahti tekee omapäisiä muutoksia, se tarkoittaa sitä että Saunalahteen ei voi luottaa jatkossa. Saunalahti valehtelee ja kiertoilee ja kohtelee ihmisiä epäreilusti.
        Menen siis muualle.

        Jokainen toki valitse itselleen edullisimman vaihtoehdon. Tätä markkinatalous on.: sopimus syntyy siinä missä kysyntä ja tarjonta kohtaavat. sen sijaan en ymmärrä tällaista ruikuttamista ja valittamista ja vaatimista, että operaattorin tuliisi tarjota puheluita johonkin tiettyyn täysin jäljettömän alhaiseen hintaan. Tilanteen muuttuessa operaattorit muuttava hintojaan. Tämä on aivan normaalia. Ei hintoja koskaan ole luvattu ikuisesti voimassa olevaksi.


      • olet typerä
        okaro kirjoitti:

        Jokainen toki valitse itselleen edullisimman vaihtoehdon. Tätä markkinatalous on.: sopimus syntyy siinä missä kysyntä ja tarjonta kohtaavat. sen sijaan en ymmärrä tällaista ruikuttamista ja valittamista ja vaatimista, että operaattorin tuliisi tarjota puheluita johonkin tiettyyn täysin jäljettömän alhaiseen hintaan. Tilanteen muuttuessa operaattorit muuttava hintojaan. Tämä on aivan normaalia. Ei hintoja koskaan ole luvattu ikuisesti voimassa olevaksi.

        "sen sijaan en ymmärrä tällaista ruikuttamista"

        Ei sinun tarvitsekaan ymmärtää. Siksi onkin mielenkiintoista että jaksat oksentaa palstalle toistuvasti mielipiteitäsi, jotka osoittavat ettet ymmärrä ja itsekin asian vielä toteat.

        Sopimukset ovat velvoittavia, niitä ei muuteta yksipuolisesti muualla kuin keskenkasvuisen kakaran markkiantaloudessa, joka hetken päästä huomaa olevansa konkursissa.

        Saunalahden asiakaspaclelu on täynnä valehtelijoita ja petkuttajia, moraalinen selkäranka on varmasti asia josta ovat kuullee, mutta katsovat sen koskevan muita kuin itseään.

        "Tämä on aivan normaalia. Ei hintoja koskaan ole luvattu ikuisesti voimassa olevaksi. "

        Ei ole. Ei muualla kuin sinun kusipäisessä kallossasi


      • olet typerä kirjoitti:

        "sen sijaan en ymmärrä tällaista ruikuttamista"

        Ei sinun tarvitsekaan ymmärtää. Siksi onkin mielenkiintoista että jaksat oksentaa palstalle toistuvasti mielipiteitäsi, jotka osoittavat ettet ymmärrä ja itsekin asian vielä toteat.

        Sopimukset ovat velvoittavia, niitä ei muuteta yksipuolisesti muualla kuin keskenkasvuisen kakaran markkiantaloudessa, joka hetken päästä huomaa olevansa konkursissa.

        Saunalahden asiakaspaclelu on täynnä valehtelijoita ja petkuttajia, moraalinen selkäranka on varmasti asia josta ovat kuullee, mutta katsovat sen koskevan muita kuin itseään.

        "Tämä on aivan normaalia. Ei hintoja koskaan ole luvattu ikuisesti voimassa olevaksi. "

        Ei ole. Ei muualla kuin sinun kusipäisessä kallossasi

        Määräaikaista sopimusta ei saa muuttaa kesken kaiken, mutta kyllä toistaiseksi olevaa saa muuttaa. Olisi aivan idioottimaista väittää, ettei saisi.


    • Aasiakas valittaa

      En, mutta ihan oikein on, että vanhatkin asiakkaat maksaa mistä uudetkin. Ette te ole mitenkään kunkkuja siellä. Jos ei kelpaa, niin ei sitten. Ei kilpailijoillakaan ole mitään puhu minuutin hinnalla 24 tuntia.

      • son moron

        "En, mutta ihan oikein on, että vanhatkin asiakkaat maksaa mistä uudetkin."

        Kylläpä olet kade. Tämä asiakas ainakin poistuu.En aio maksaa maltaita puheluista vain siksi että sinua riepoo se ettet aikanaan huomannut kyseistä liittymää.
        btw, en ole aloittaja


    • Huhh<

      Norppa liittymässä 6,9 min. Jos norppa liittymällä soitan puhelun, joka kestää tuon vuorokauden, se maksaa yli 99 €

      Vastaus: Norppa 1€ päivät suht ok liittymä.

    • Tuollainen vuorokauden kestävä puhelu ei ole mitään normaalikäyttöä vaan jotain ilkivaltaa. Normaali puhelun pituus on neljä minuuttia ja pitkä juoruamispuhelu noin tunnin.

      • dna->saunalahti

        Hah!

        Pisin itse puhumani puhelu 9h 30 min, oli joskus dna maratonin aikoina.

        dna:n lopetettua maratonpalvelun, vaihdoin saunalahden liittymään , jossa AlleEuronPäivät -palvelu.

        Kotimaan normaalihintaiset puhelut matka- ja lankapuhelimiin siis max. 99 senttiä/vrk. Jos vuorokauden aikana puhutaan vain vähän, silloin 6,9 senttiä/min.

        maksimi siis: 31*0,99 kk-maksu 0,90 = 31,59 euroa.

        Aika hyvin: 31,59 euroa/kk puhelut kaikkien operaattorien liittymiin, kun dna maratonissa oli 39 eur/kk vain dna:n liittymiin. Hinta siis putosi yli 7 eur/kk, ja samaan hintaan saa soitella muidenkin operaattorien liittymiin.

        No ok, maratonissa oli myös ilmaiset tekstiviestit dna:n liittymiin, mutta tuolla 7 eurolla lähettää normaalihintaisia textareita n. 100 kpl /kk, mikä riittää minulle hienosti, koska pääasiassa puhelimella puhun, ja tekstaan hyvin vähän.

        Ja mikä parasta, jos jonain kuukautena ei soita mihinkään, niin maksaa pelkän 0,90 eur/kk kuukausimaksun.

        Vaihdoin siis dna:n liittymän saunalahteen ja olen ollut tyytyväinen päätökseeni.

        Saunalahteen kun saa vielä 4,90 e/kk siirtorajattoman datayhteyden 512 kbps maksiminopeudella.

        Saunalahdella siis edelleen halvimmat puhelut, kunhan osaa valita liittymätyyppinsä oikein.

        Minulla ei ole muuta suhdetta saunalahteen kuin pelkkä asiakassuhde.

        Aikanaan dna maraton oli halvin tapa puhua, mutta halvimman liittymän titteli on siirtynyt saunalahdelle silloin, kun AlleEuronPäivät -palvelu julkaistiin.


      • dna->saunalahti kirjoitti:

        Hah!

        Pisin itse puhumani puhelu 9h 30 min, oli joskus dna maratonin aikoina.

        dna:n lopetettua maratonpalvelun, vaihdoin saunalahden liittymään , jossa AlleEuronPäivät -palvelu.

        Kotimaan normaalihintaiset puhelut matka- ja lankapuhelimiin siis max. 99 senttiä/vrk. Jos vuorokauden aikana puhutaan vain vähän, silloin 6,9 senttiä/min.

        maksimi siis: 31*0,99 kk-maksu 0,90 = 31,59 euroa.

        Aika hyvin: 31,59 euroa/kk puhelut kaikkien operaattorien liittymiin, kun dna maratonissa oli 39 eur/kk vain dna:n liittymiin. Hinta siis putosi yli 7 eur/kk, ja samaan hintaan saa soitella muidenkin operaattorien liittymiin.

        No ok, maratonissa oli myös ilmaiset tekstiviestit dna:n liittymiin, mutta tuolla 7 eurolla lähettää normaalihintaisia textareita n. 100 kpl /kk, mikä riittää minulle hienosti, koska pääasiassa puhelimella puhun, ja tekstaan hyvin vähän.

        Ja mikä parasta, jos jonain kuukautena ei soita mihinkään, niin maksaa pelkän 0,90 eur/kk kuukausimaksun.

        Vaihdoin siis dna:n liittymän saunalahteen ja olen ollut tyytyväinen päätökseeni.

        Saunalahteen kun saa vielä 4,90 e/kk siirtorajattoman datayhteyden 512 kbps maksiminopeudella.

        Saunalahdella siis edelleen halvimmat puhelut, kunhan osaa valita liittymätyyppinsä oikein.

        Minulla ei ole muuta suhdetta saunalahteen kuin pelkkä asiakassuhde.

        Aikanaan dna maraton oli halvin tapa puhua, mutta halvimman liittymän titteli on siirtynyt saunalahdelle silloin, kun AlleEuronPäivät -palvelu julkaistiin.

        En ymmärrä miten kukaan voi puhua 9 tuntia puhelimessa.


      • Kärsivä isä
        okaro kirjoitti:

        En ymmärrä miten kukaan voi puhua 9 tuntia puhelimessa.

        Sulla ei ole teini-ikäisiä tyttöjä sitten lapsina. "Hihihi...ihquu...tiiäksä mitä Pipsa teki...sillee...tällee...tolleee...hihihi...se Harry on Liamia söpömpi...ihquu...voi eii ku mä kuolen ku ne on nii ihqui...iiiik..."


      • heh heh

        "Normaali puhelun pituus on neljä minuuttia ja pitkä juoruamispuhelu noin tunnin. "

        Olisit vaihtanut halvempa liittymään. Kato toiset on fiksuja, ne löysi Fiksu3G:n, sinä et olisi sitä koskaan tajunnut itse. Kunhan viherrät..


      • heh heh kirjoitti:

        "Normaali puhelun pituus on neljä minuuttia ja pitkä juoruamispuhelu noin tunnin. "

        Olisit vaihtanut halvempa liittymään. Kato toiset on fiksuja, ne löysi Fiksu3G:n, sinä et olisi sitä koskaan tajunnut itse. Kunhan viherrät..

        Minulla ei ole mitään tarvetta tuollaiselle liittymälle. Minä osaan valita liittymäni ilman sinun apuasi.


      • heh hee
        okaro kirjoitti:

        Minulla ei ole mitään tarvetta tuollaiselle liittymälle. Minä osaan valita liittymäni ilman sinun apuasi.

        "Minä osaan valita liittymäni ilman sinun apuasi. "

        Kaikesta päätellen et osaa, kyllä kateellinen valituksesti on asian tehnyt selväksi. On se tietysti hyvä, että operaattoteilla riittää kaltaisiasi idiootteja.


      • heh hee kirjoitti:

        "Minä osaan valita liittymäni ilman sinun apuasi. "

        Kaikesta päätellen et osaa, kyllä kateellinen valituksesti on asian tehnyt selväksi. On se tietysti hyvä, että operaattoteilla riittää kaltaisiasi idiootteja.

        Haista p. Minä olen valinnut käyttööni edullisimman vaihtoehdon.


    • 18 vai 10 vai 8

      itsellä ainakin fiksu 3g säilyy aina 31.5.2014 saakka. Näin ilmoitti saunalahti ja kiitokset heille. Järki voitti koska ei toinen osapuoli voi rikkoa sopimusta.

    • jeps, menox

      Saunalahti ilmoitti muuttavansa Norpaksi Fiksu3G:n, nyt ne joilla on määräaikainen saavat pitää sen vuoteen 2014, toistaiseksi jatkuvat joutuvat vaihtamaan Norppaan. Ja asiakaspalvelu kehtaa vielä kehua miten Norppa on halvempi. He pitävät tosiaan asiakkaitaan idiootteina.
      Noh, vaihdan toiselle operaattorille, niin pääsevät sitten eroon kun kerran sitä haluavat.

    • SL

      Ne tekköö jotka ossoo, jotka ee ossoo ne arvostelloo.

    • son moron

      Saunalahden asiakaspavelu on valehdellut useita kertoja tämän asian tiimoilta. Kaveri selitti pokkana miten Fiksu3G on poistunut kokonaan kaikilta. Useimmathan tietävät. että tämä ei pidä paikkaansa.
      Lisäksi kaveri selitti että heillä on oikeus muutella liittymiä ja sopimuksia miten he haluavat. Ei muuten pidä paikkaansa tuokaan.
      Ei voi kun sanoa, että kusi on noussut Saunalahden asiakaspalvelun korvien väliin ja pahasti. Ei tosiaan tee pahaa vaihtaa välillä muualle. Tuli sitä siellä jo oltuakin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe