Olin pääsykokeissa lähihoitajakoulutukseen ja koko testipäivä tuntui menevän loistavasti kaikinpuolin. Mielestäni suoriuduin hyvin kaikista psykologisita testeistä, matemattikan osiosta, kirjallisista tehtävistä ym psykologin haastattelu meni ok! Ja ryhmätehtävä suorastaan (mielestäni) loistavasti.. Kaikki näytti jo hyvältä ja päivä oli lopuillaan, viimeisenä oli opettajan haastattelu.
Se antoi heti ymmärtää että pitäisi olla jotakin alalle soveltuvaa kiinnostavaa harrastusta tai työkokemusta! Muutenkin dissasi kokoajan mm pohjakoulutustani eri alalta ym. ikävää. Puhui siitä heidän kouluun on todella paljon hakijoita ja vähän paikkoja, valitaan vaan parhaat. Ja suositteli minua hankkimaan työkokemusta _jos_ en tule nyt valituksi. Meni ihan penkin alle ja jäin tosi negatiivinen jälkimaku koko haastattelusta. Onkohan kaikki toivo jo poisheitettyä?
Opettajan haastattelu meni penkin alle
7
997
Vastaukset
- vastausta sulle
No ei ole!!! Huomioi seuraava asia!!!!! Opettaja on todennäköisesti esittänyt ns "roolia" haastattelussa testaamalla sinua.Tämän testin avulla "nähdään" haluaako hakija aidosti lähteä lukemaan alaa vai ei!!!!!!!! Näitä testejä käytetään sos alalla.
- hilippu
Ilmeisesti kaikki toivo on jo poisheitettyä: sinähän sen oman toivosi joko pidät tai menetät. Luin toisenkin kerran, ja tosiasioitahan nuo on: nykyisin on joka paikkaan valtavasti hakijoita versus aloituspaikat. Joka paikkaan haetaan ja pyritään enemmän mitä otetaan sisälle. Ongelmasi?
Tuokin, että sinua on neuvottu hankkimaan työkokemusta alalta, JOS et tule valituksi: ihan asiallinen neuvo, ja varmasti on plussaa jatkossa, jos nyt ei opiskelupaikkaa irtoa.
Mun mielestä, noilla perusteilla, sulla on vielä kehittymisen tarvetta turhatumisen sietokyvyssä. Jos sä tiedät, että pääsykokeet meni nappiin, ja kuitenkin menetät täysin toivosi yhden haastattelun takia, on aika hataralla vielä sun itseluottamuksesi. Kuitenkin hoitotyössä tulee jatkuvasti tilanteita, joissa tietää toimineensa parhaalla mahdollisella tavalla, mutta silti tulee joltain taholta lunta tupaan jopa aiheetta. Jos sellaisen edessä on heti itkusilmässä, eikä enää olekaan niin mukavaa ja kivaa, ei todellakaan pysty täyspäisenä selviämään edes opiskeluajasta, saati joskus niin ankeasta hoitotyön arjesta.- fasfsasfasagags
Ongelmani oli se, että haastattelija oli erittäin tyly. Hänen äänensävynsä ja sanomisensa eivät täysin välity tässä ylemmässä viestissä, tietenkään mutta varmaan tyhmäkin (?) tajuaa että sanomisella ja _sanomisella_ on eroa.
Jos sinulla on empatiakyky kokonaan kadonnut etkä voi käsittää miksi siitä joku voi turhautua kun pääsykoe menee "penkin alle", niin ehkäpä sinulla on vielä paljon opittavaa?
Hänen neuvonsa on sinäänsä ihan oikein, mutta mietin vaan kuinka monella on tosiaan työkokemusta hakiessaan kouluun? Eikä sinne mennä nimenomaan oppimaan se ammatti ja siellä myös ollaan työharjottelussa ym. ei kait kukaan odota kouluun hakiessa että on työkokemusta alasta? Haastattelija antoi ymmärtää että useimmalla jotka heille hakee (heille valitaan vaan tietenkin parhaat hakijat) on paljon työkokemusta... Herää myös kysymys että mitähän yli-ihmisiä odotetaan hakijoiksi? Usein työhön hakiessa odotetaan työkokemusta mikä on tietenkin vasta-valmistuneella mahdotonta, mutta että kouluunkaan ei kohta pääse jos ei ole työkokemusta alata? :D
Minusta myös pohjakoulutukseni joka ei siis liity hakemaani alaan mitenkään dissaus oli erittäin epäammattimaista ja typerää, tämä siis oma mielipiteeni. Ottaen siis vielä huomioon että haastattelija oli sosiaalialata, jolloin olettaisi että hänen sosiaaliset taidot olisi niin kehittyneet, ettei hänen tarvitse alentua toisen alentamiseen.
Minä en ole yli-ihminen, ja joskus saatan pettyä ja toivoni menettää. Kunfutse sanoi että ihmisen todellinen vahvuus ja voima ei mitata siinä jos hän joskus murtuu, vaan siinä kuinka monta kertaa hän jaksaa nousta murtumisen jälkeen ylös.
- opiskelija
onko kellään kokemusta taikin haastattelusta: millaisia vastauksia siellä pitää antaa että päsee jatkoon?
- bjun
Aitoja ja rehellisiä.
- adsgawga
alkuperäinen päivittää: pääsin sisään opiskelemaan! Eli todennäköisesti kyse oli vaan siitä että opettaja halusi testata minua kuinka käyttäydyn haastavassa tilanteessa ja selviydyn siitä. Minulla kävi kaikenkaikkiaan hyvin siis ja satojen hakijoiden joukosta olen yksi valituista.
Onnea ja tsemppiä kaikille hakuprosesseissa ja älkää lannistuko pienistä vaikka tuntuisi että meni ihan penkin alle haastattelu, niin se ei välttämättä mennytkään- tämän minä opin tästä.- trrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Onnea. Empatiakyvyttömiä ihmisiä tulet urallasi kohtaamaan monia, ope varmaan halusi testata sinua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä891839Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2771703Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2921470Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1751379- 51957
- 56957
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em70937- 66914
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40901Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤52888