Osaako joku sanoa mikä olisi "oikea paikka" aloittaa selvittää mitkä on sinkkunaisen mahdollisuudet hankkia lapsi - joko biologisesti oma tai adpotiolapsi - ja mitä se vaatisi, millainen prosessi kummassakin olisi jne? Hedelmällisyysklinikka, terveyskeskus/työterveyslääkäri, joku muu? Kenelle kannattaisi ensimmäisenä mennä, joka ohjaisi oikeaan osoitteeseen tai laittaisi prosessin pohdinnan eteenpäin..
Jos täällä on muita yksin lasta hankkivia tai hankkineita, niin olisi mukava kuulla teidän kokemuksianne koko prosessista.
Lapsi yksin?
7
206
Vastaukset
- X
Hei, käytännössä joko yksityinen lapsettomuusklinikka tai adoptioneuvontaan hakeutuminen, riippuen mitä haluat. :)
Kompaten edellistä, julkinen puoli ei ota "yksinäisiä" vastaan, ainoastaan pariskuntia. Siispä yksityiselle! Ja kokemuksesta voin kertoo, että kyllä yksityisellä asiat sujuu hurjan paljon nopeammin sekä miellyttävämmin (ainakin Kuopiossa). Soittelet klinikalle ja saat sieltä kaikki ohjeet kuinka toimit eteenpäin. Henk.koht. voin suositella erittäin lämpimästi. Takana yksi inseminaatio omaan kiertoon ja samantien raskaana! :) Sinne vaan sinäkin!
- Armas Isokyrpänen
Eikö helpoin tapa olis se luonnollinen, eli maata sellaisen miehen kanssa, jonka tietää pystyvän lapsia saamaan.. yks pano, ja homma selvä.
- sinkku 28
ai niin tuota en hokannutkaan housut pois ja hoitoon
- Vauvasta haaveileva
Minä olen yksityisen hedelmöityshoitoklinikan asiakas, hoidot vasta aluillaan. Mutta voin sanoa että olen saanut hyvää palvelua. Kallista on mutta on se sen arvoista! Itse joudun varmaan maksamaan paljon koska tähän mennessä on jo ilmennyt ongelmia.. hoidot pääsen alottamaan vasta kesän lopulla... Eli jos haluut geeniperimältään ihan omia niin kannattaa alottaa hoidot. =)
- mies kommentoi
Helppoa, pääset jopa valikoimaan.
Eikä maksa mitään, mies luultavasti jopa tarjoaa siiderin tai pari.
Noissa jutuissa havaintoni mukaan naisilla on enempi ongelmia päättämisessä, haluaako geenit reippaalta urheilijanuorukaiselta vai tohtorilta.
Useimmat sitten päätyvät tanskalaiseen runkkaavaan sikafarmariin sekä maksavat itsensä kipeiksi siitä ilosta. :-) - auttaja
Noin 40-vuotias vaaleahko ja kunnollinen mies haluaisi auttaa. Sinä kunnollinen lapsen yksin haluava nainen voisit kirjoittaa minulle fairyland at suomi24.fi niin katsotaan miten asia toivottavasti etenee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1117686
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1215327Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1213554Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p293547Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352584Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191886Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3571544Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?971530Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?691381Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311366