Siinäpä se. Haluaisin ensin testata mahdollista allergiaa ennenkuin otan koiran. Eli mielummin ensin testi ja sitten päätös. Terkkarillahan olen testit suorittanut ja punaista näyttää, mutta tiedän, että ei päde joka rodun kanssa.
Haluaisin testata elämää villakoiran kanssa, koska olen kuullut, että kaikkia ns. allergisia ne eivät allergisoi. Miten toimia?
Olemme ihan järkeviä ja vastuullisia kolmekymppisiä matkassa joten hyvät vinkit arvokkaita. Kiitos!
koira lainaan, allergian testaus
7
162
Vastaukset
- siedättynyt
Yleensä koiraan tottuu melko nopeasti, jos on sen seurassa aikansa. Joitain oireita voi tulla, mutta ne menevät ajan kanssa ohitse. Itse olen selvinnyt koira- ja kissa-allergioista juuri sietämällä niitä väkisin. Astmaa tuli samalla hiukan, mutta siihenkin sain lääkkeen. Siedätyshoitoon ei tarvinnut mennä, kun kaikki silmien vuodot ja nuhat vain jaksoin, kunhan sain olla kissojen ja koirien seurassa. Liiallinen tauko koirista ja kissoista voi taas altistaa allergioille uudestaan.
- niiskis
Niin, olen kuullut, että omaan lemmikkiin voi siedättyä. Haluaisin kuitenkin valita siitä päästä, joka vaikuttaisi olevan vähiten minua allergisoiva. Sen vuoksi mielelläni ottaisin koiran meille hoitoon.
Kun mietin, että nuo "koirien hotellit" on aika kalliita ja muutenkin lemmikki voi olla vaikea saada hoitoon vaikka matkan ajaksi, niin ehkäpä joku saattaisi harkita sellaista vaihtoehtoa, että toisi koiransa meidän hoitoon. Tuntemattomalle nyt tietenkin epäilyttää antaa lemmikkiään hoitoon, mutta me ollaan ihan tavallinen pariskunta, ei luurankoja kaapissa :).
Pitäisikö kysyä joltain koirapalstalta tai onko jollakulla jotain vinkkiä?- Villisneiti
Hei Niiskis,
Asutko pääkaupunkiseudulla? Voisin lainata villakoiraani lomani ajaksi.
Villisneiti
- minävain...
Voisit kysyä joltain villakoirakasvattajalta, antaisiko jonkun koirista hoitoon haluamaksesi ajaksi. Jos oireita ei tule, voi sitten samalta kasvattajalta myös pennun hankkia. Melko monet kasvattajat tuntuvat nykyään mielellään antavan koiriaan "lainaan" tai allergiantestaukseen, jos ko. rodusta on kiinnostunut.
- Jos pennun otat
On myös hyvä pitää mielessä, että pentuaikana allergiaoireita voi olla enemmän ja ne sitten saattavat tasaantua ajan myötä. Koiran ollessa pentu sen eritteitä joutuu käsittelemään jatkuvasti (pisut, kakat, oksennukset..) ja tämä aiheuttaa sen, että pentuaika on enemmän allergisoivaa aikaa.
Myös koiran ja sen eritteiden levittämään eläinpölyyn tottuminen vie aikansa. Esimerkiksi flunssaoireita (tukkoisuus, silmien vuotaminen, lievä kurkun turpoaminen...) voi esiintyä etenkin pennun tullessa kotiin. Eläinpölyyn tottuminen vie oman aikansa, joskus jopa kuukauden. Villakoirat ja bichon friset ovat tunnetusti rotuja, jotka eivät välttämättä aiheuta allergiaa. Joskus allergiaoireiden esiintyminen voi kuitenkin olla koira- eikä rotukohtaista.
Terv. Koirille lievästi allerginen, mutta nykyisin onnellinen koiranomistaja - Liah
Millaista koiraa meinaat? Meillä olisi sekarotuinen jolle HARKITSEN uutta kotia ja voisi sen lainaankin saada... Asutaan Pirkanmaalla.
- Hoitokoira
Laita johonkin ilmoitus, että otat koiria hoitoon kotiisi. Saat varmasti sen verran kyselyitä, että voit valita niistä, mitä koiraa/koiria haluat kokeilla. Sitäpaitsi saat siitä pikkuisen rahaakin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1064542Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013890Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363539- 513250
- 432952
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182539Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222442- 232166
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami171819Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351735