Miten vaikeaa voi kenkien osto olla???

lillyaana

Katselin eilen lapselle 26 numeroisia kenkiä, joista pohjallisen sai pois. Kengän valintahan pitäisi olla tällöin tosi helppoa?!?

Jos lapsen jalkaterän pituus on n. 15,3cm kantapäästä isovarpaan päähän mitattuna, niin eikös se1,7cm vara lisätä juuri isovarpaan eteen?!

Kengän koko pohjallisen pituus oli 17cm suoraan kantapäästä kärkeen mitattuna, jolloin isovarpaan jälkeen tulevien varpaiden eteen jäisi tilaa n. 2cm.
Miten ihmeessä valitsen oikean kokoisen kengän?

Tähän asti olen luottanut ammattilaisten apuun, mutta nyt olen päättänyt oppia asian itse...vaikka sitten kantapään kautta :)

6

472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pojan äiti

      No itse kun hain lapselleni ensiaskelkenkiä niin andiamossa myyjä koitti myydä 2 numeroa pienempiä kenkiä, ku mitkä sitten loppujen lopuksi ostettiin.. Ei siinä myyjän ehdottamassa koossa jäänyt varaa kuin puolisen senttiä!!

      Nyt myöhemmin pojalleni on tosi vaikea löytää oikeaa kokoa.. Nyt kevät kengissä tuntu, että 25 on turhan pieni ja sitten 26 taas aivan liian suuri...

      Meillä on eccon kävelykengät nyt käytössä kokoa 25.. Pojan jalkaterä 15.2cm ja pohjallisen pituus noin 16.5cm..

      Ja kengän koko on hyvä tarkistaa vaikka kuukauden välein.. Meillä ainakin pojalla jalka on kasvanut jopa sentin ihan parissa kuukaudessa.. Sit menee hetki, ettei kasvakaan..:)

      Uudet kengät ostetaan viimeistään, kun tilaa on enää 0.5cm

      2-3 vuotiaan lapsen kengänkoko kasvaa vuodessa keskimäärin 3 kokoa.. Eli tästä voisi päätellä, että kun poika on nyt keväällä 2v ja käyttää kokoa 25, niin syksyllä saadaan siirtyä kokoon 26.. Ja talvikengät varmaan on sitten kokoa 27 :)

      • lillyaana

        Kiitos vastauksestasi :)

        Vieläkin mietin...

        Mitataanko kasvu/käyntivara 1,7cm isovarpaasta (pisin varvas) suoraan pohjallisen reunaan joka vähän kaareutuu, vai isovarpaan tasolta pohjallisen pisimpään kärkeen?

        Ja onko kenkä pieni silloin, kun on 0,5cm aivan pohjallisen kärjessä tyhjää tilaa vai jo silloin, kun isovarpaan edessä on enää 0,5cm?


      • Pojan äiti
        lillyaana kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi :)

        Vieläkin mietin...

        Mitataanko kasvu/käyntivara 1,7cm isovarpaasta (pisin varvas) suoraan pohjallisen reunaan joka vähän kaareutuu, vai isovarpaan tasolta pohjallisen pisimpään kärkeen?

        Ja onko kenkä pieni silloin, kun on 0,5cm aivan pohjallisen kärjessä tyhjää tilaa vai jo silloin, kun isovarpaan edessä on enää 0,5cm?

        No, itse olen mitannut pohjallisen mitan ja sitten lapsen jalan mitan niin, että paperi lattialle seinän viereen ja lapsi seisomaan paperin päälle kantapää seinään kiinni. Sitten merkkaan paperiin, mihin asti pottuvarvas on (molemmista jaloista). Näin saan jalkapohjan pituuden.

        Ja näitä mittoja vertaan keskenään. Eli jos pohjallinen on vaikka 16cm, ja siinä vaiheessa kun lapsen jalan mitta on 15.5cm, niin ostan uudet kengät.

        Eli itselläni ainakin tuo 1.7cm tulee mitattua isovarpaasta pohjallisen pisimpään kärkeen..

        Mutta esim kesäkengissä tyhjää tilaa jäi hieman vähemmän kuin tuo 1.7cm, koska seuraavaassa koossa kasvuvara olisi ollut jo yli 2cm.. Ja se on kesäkengiksi ainakin aivan liikaa..

        Sori, sekava sepustus :D


      • lillyaana
        Pojan äiti kirjoitti:

        No, itse olen mitannut pohjallisen mitan ja sitten lapsen jalan mitan niin, että paperi lattialle seinän viereen ja lapsi seisomaan paperin päälle kantapää seinään kiinni. Sitten merkkaan paperiin, mihin asti pottuvarvas on (molemmista jaloista). Näin saan jalkapohjan pituuden.

        Ja näitä mittoja vertaan keskenään. Eli jos pohjallinen on vaikka 16cm, ja siinä vaiheessa kun lapsen jalan mitta on 15.5cm, niin ostan uudet kengät.

        Eli itselläni ainakin tuo 1.7cm tulee mitattua isovarpaasta pohjallisen pisimpään kärkeen..

        Mutta esim kesäkengissä tyhjää tilaa jäi hieman vähemmän kuin tuo 1.7cm, koska seuraavaassa koossa kasvuvara olisi ollut jo yli 2cm.. Ja se on kesäkengiksi ainakin aivan liikaa..

        Sori, sekava sepustus :D

        Kiitos tosi paljon selventävästä vastauksesta! :)


    • lillyaana

      Osaisiko joku neuvoa??

    • dawm123

      Osta kengät mennä 85china.com on monia tyylejä, mutta hinta on hyvin edullinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 197
      2732
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      239
      2640
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      65
      2356
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      196
      1841
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1364
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1328
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1297
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      22
      1266
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1234
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      158
      1132
    Aihe