Katselin eilen lapselle 26 numeroisia kenkiä, joista pohjallisen sai pois. Kengän valintahan pitäisi olla tällöin tosi helppoa?!?
Jos lapsen jalkaterän pituus on n. 15,3cm kantapäästä isovarpaan päähän mitattuna, niin eikös se1,7cm vara lisätä juuri isovarpaan eteen?!
Kengän koko pohjallisen pituus oli 17cm suoraan kantapäästä kärkeen mitattuna, jolloin isovarpaan jälkeen tulevien varpaiden eteen jäisi tilaa n. 2cm.
Miten ihmeessä valitsen oikean kokoisen kengän?
Tähän asti olen luottanut ammattilaisten apuun, mutta nyt olen päättänyt oppia asian itse...vaikka sitten kantapään kautta :)
Miten vaikeaa voi kenkien osto olla???
6
666
Vastaukset
- Pojan äiti
No itse kun hain lapselleni ensiaskelkenkiä niin andiamossa myyjä koitti myydä 2 numeroa pienempiä kenkiä, ku mitkä sitten loppujen lopuksi ostettiin.. Ei siinä myyjän ehdottamassa koossa jäänyt varaa kuin puolisen senttiä!!
Nyt myöhemmin pojalleni on tosi vaikea löytää oikeaa kokoa.. Nyt kevät kengissä tuntu, että 25 on turhan pieni ja sitten 26 taas aivan liian suuri...
Meillä on eccon kävelykengät nyt käytössä kokoa 25.. Pojan jalkaterä 15.2cm ja pohjallisen pituus noin 16.5cm..
Ja kengän koko on hyvä tarkistaa vaikka kuukauden välein.. Meillä ainakin pojalla jalka on kasvanut jopa sentin ihan parissa kuukaudessa.. Sit menee hetki, ettei kasvakaan..:)
Uudet kengät ostetaan viimeistään, kun tilaa on enää 0.5cm
2-3 vuotiaan lapsen kengänkoko kasvaa vuodessa keskimäärin 3 kokoa.. Eli tästä voisi päätellä, että kun poika on nyt keväällä 2v ja käyttää kokoa 25, niin syksyllä saadaan siirtyä kokoon 26.. Ja talvikengät varmaan on sitten kokoa 27 :)- lillyaana
Kiitos vastauksestasi :)
Vieläkin mietin...
Mitataanko kasvu/käyntivara 1,7cm isovarpaasta (pisin varvas) suoraan pohjallisen reunaan joka vähän kaareutuu, vai isovarpaan tasolta pohjallisen pisimpään kärkeen?
Ja onko kenkä pieni silloin, kun on 0,5cm aivan pohjallisen kärjessä tyhjää tilaa vai jo silloin, kun isovarpaan edessä on enää 0,5cm? - Pojan äiti
lillyaana kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi :)
Vieläkin mietin...
Mitataanko kasvu/käyntivara 1,7cm isovarpaasta (pisin varvas) suoraan pohjallisen reunaan joka vähän kaareutuu, vai isovarpaan tasolta pohjallisen pisimpään kärkeen?
Ja onko kenkä pieni silloin, kun on 0,5cm aivan pohjallisen kärjessä tyhjää tilaa vai jo silloin, kun isovarpaan edessä on enää 0,5cm?No, itse olen mitannut pohjallisen mitan ja sitten lapsen jalan mitan niin, että paperi lattialle seinän viereen ja lapsi seisomaan paperin päälle kantapää seinään kiinni. Sitten merkkaan paperiin, mihin asti pottuvarvas on (molemmista jaloista). Näin saan jalkapohjan pituuden.
Ja näitä mittoja vertaan keskenään. Eli jos pohjallinen on vaikka 16cm, ja siinä vaiheessa kun lapsen jalan mitta on 15.5cm, niin ostan uudet kengät.
Eli itselläni ainakin tuo 1.7cm tulee mitattua isovarpaasta pohjallisen pisimpään kärkeen..
Mutta esim kesäkengissä tyhjää tilaa jäi hieman vähemmän kuin tuo 1.7cm, koska seuraavaassa koossa kasvuvara olisi ollut jo yli 2cm.. Ja se on kesäkengiksi ainakin aivan liikaa..
Sori, sekava sepustus :D - lillyaana
Pojan äiti kirjoitti:
No, itse olen mitannut pohjallisen mitan ja sitten lapsen jalan mitan niin, että paperi lattialle seinän viereen ja lapsi seisomaan paperin päälle kantapää seinään kiinni. Sitten merkkaan paperiin, mihin asti pottuvarvas on (molemmista jaloista). Näin saan jalkapohjan pituuden.
Ja näitä mittoja vertaan keskenään. Eli jos pohjallinen on vaikka 16cm, ja siinä vaiheessa kun lapsen jalan mitta on 15.5cm, niin ostan uudet kengät.
Eli itselläni ainakin tuo 1.7cm tulee mitattua isovarpaasta pohjallisen pisimpään kärkeen..
Mutta esim kesäkengissä tyhjää tilaa jäi hieman vähemmän kuin tuo 1.7cm, koska seuraavaassa koossa kasvuvara olisi ollut jo yli 2cm.. Ja se on kesäkengiksi ainakin aivan liikaa..
Sori, sekava sepustus :DKiitos tosi paljon selventävästä vastauksesta! :)
- lillyaana
Osaisiko joku neuvoa??
- dawm123
Osta kengät mennä 85china.com on monia tyylejä, mutta hinta on hyvin edullinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865