Kreetan tuliaiset

kiitostiedosta

Miten on tämä tuliaisten laita. Jostain olen lukenut, että lentokoneeseen ei saa ruumaan pakata alkoholituotteita ja lentokoneeseen matkustamoon ei saa viedä -muuta kuin lentokentältä ostetut. Entäpä kuuluisat oliiviöljyt, juustot jne. Mikä käytäntö nyt sitten on.

13

4678

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maailma muuttuu

Näin oli muutama vuosi sitten, nyt toukokuussa piti laittaa esim.alkoholi ruumaan, oliviiöljyt ostin kentältä, kun ajattelin niiden "jäätyvän".

• Matkalaukkuun vaan!

Alkoholia saa pakata matkalaukkuun. Ruumaan pitää laittaa myös kaikki juustot sun muut, missä on nestettä, koska nesteitä ei voi viedä turvatarkastuksesta läpi käsimatkatavarassa.

Kentältä voi ostaa öljyä, juustoja ja alkoholia, mutta Hanian kentällä valikoima on pieni ja hinnat korkeat. Hanian kentän myymälässä on myös röyhkeitä menekin edistäjiä, jotka myy tuotteita puoliväkisin ja suihkuttaa asiakkaitten päälle hajuvettä. En suosittele Hanian kentän myymälää.

• Juusto ei ole

neste, mutta laittaisin sen kyllä ruumaan jo senkin takia, että ruumassa on viileämpää.
        Luin jostain, että nesteeksi luokitellaan sellainen tuote, jonka tilavuus ilmoitetaan millilitroissa.

• mitsera
        Juusto ei ole kirjoitti:

neste, mutta laittaisin sen kyllä ruumaan jo senkin takia, että ruumassa on viileämpää.
        Luin jostain, että nesteeksi luokitellaan sellainen tuote, jonka tilavuus ilmoitetaan millilitroissa.

Väärä tieto, ruumassa on sama lämpötila kuin matkustamossa. Kannattaa ottaa jo kotoa mukaan palanen foliota ja laittaa se juustojen päälle. Niin olen tehnyt kun ostan juustoja myös muualta eli eri kaupungiesta. Tietysti juusto täytyy olla ns. kovaa juustoa, ei tuorejuustot säily tunteja lämmössä.

• Juusto ei ole
        mitsera kirjoitti:

Väärä tieto, ruumassa on sama lämpötila kuin matkustamossa. Kannattaa ottaa jo kotoa mukaan palanen foliota ja laittaa se juustojen päälle. Niin olen tehnyt kun ostan juustoja myös muualta eli eri kaupungiesta. Tietysti juusto täytyy olla ns. kovaa juustoa, ei tuorejuustot säily tunteja lämmössä.

Finnairin sivuilla lukee näin;
        "Lentokoneissa on erilaisia ja erikokoisia ruumia. Useimmissa konetyypeissä on termostaattiohjattu lämmitys, jolloin ruuman lämpötila on lähes sama kuin matkustamossa."

Mikä oli väärä tieto?
        Sekö, ettei juusto ole neste?
        Vai se, että ruumassa on viileämpää?("...ruuman lämpötila on LÄHES sama kuin matkustamossa."

• travelbag

Kannattaa ostaa tuliaiset paikallisesta supermarketeista, lentokentta usein kallis. Pakkaa kaikki kapsakkiin, viinit ja juustot yms, hyvin suojeltuina muoviin kaarittyna pari kertaa.

• okdfof

Iraklionin kentällä ainakin tax freessa suht edullista ja hyvä valikoima..

• matkalainen

Kyllä itse olen laittanut matkalaukkuun aina yhden pullon (pieniä yleensä) Metaxaa.Se täytyy pakata hyvin ettei mene rikki.
      Käsimatkatavaroissa ei saa viedä nesteitä, lentokentältä ostetut tietysti. Oliiviöljyä ei myöskään käsimatkatavaroissa. Olen ostanut nekin lentokentältä, aina löytyy. Juusto voi olla matkalaukussa tietysti. Riippuu siitä mille kentälle on lennot eli esim. Rodoskella on laajat valikoimat kaikkea kentän myymälässä.

• nelly k

Lneotkentillä on hyvät valikoimat eri tuottaita ja juustojen hinnat ovat kyllä samaa luokkaa kuin kaupoissakin. Eli eivät ole sen kalliimpia.

• Ouzo 12

Toukokuussa ostettiin fetaa lentokentän myymälästä saman hintaista kun kaupoissakin,
        Kreikkalainen oliiviöljy mielestäni suomessa saman hintaista,
        Esim KNOSSOS extra virgin 500ml, 5.90e , joten ei ole tullut kannettua niitä sieltä.
        Hunaja lentokentällä 450g, 5.90e
        Feta 200g1.85e
        Metaxa 5***** 1l, 20.95e
        West silver 8 kert,25savuketta 26.40e
        Nämä PEREZAN lentokentällä, oltiin Lefkasissa.
        Ouzo pulloja 200ml, pakkasin laukkuun suojaten sukkien sisään ym, ehjiä olivat.

• Oi Kreeta!

Alkoholia ei kannata Kreetalta ostaa, kun lentokoneesta ne saa halvemmalla. Paikalliset alkoholit tietysti on asia erikseen. Nyt ollaan ostettu suoraan tiputtajalta Rakit.
      Oliiviöljyt ostan myös suoraan tuottajalta, ja pakkaan ruumaan meneviin laukkuihin.
      Hunajat on muuten tosissaan hyviä tuliaisia. Viimeisimmällä reissulla myyjä availi purkkeja hyllystä ja maistatti; eri alueilta ja eri kukista mettä imeneiden mehiläisten tuottamat hunajat maistuvat tosissaan erilaisille! Mulle kun hunaja on aina ollu vaan hunajaa...
      Keväällä ostin myös valmiiksi maustettua oliiviöljyä, joka käy semmoisenaan salaatinkastikkeeksi. Hyvä oli ostos, ja onpahan "syy" matkustaa vielä takas :D

• Toukokuu 2012

Hanian lentokentän myymälässä siis turvatarkastuksen jälkeen oli kyllä hyvinkin edulliset hinnat esim outsolle, jägermaisterille. Ei tarvi ruumaan pakata kun sieltä ostaa mutta lennettävä sitten suoraan kotikentälle myös!

• Kiertolainen x

Hunaja on tietysti parempi laatuista kuin mita suomen kaupoista saa ostaa. Kannattaa!
      Oliivioljy olisi parasta olla hyvalaatuinen, eika mikaan maustettu - en ole moisesta kuullutkaan, ethan tieda mita ne on siihen sekoittaneet!

Viinipullot yms voi hyvin pakata ruumaan esim vaatteiden sisaan. Jos ei Suomen kentalla sitten vaadi avaamaan laukkua. Itsellani aina pari pulloa viinia ruumassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      223
      1397
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      62
      985
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe