Autiotalot kiehtoo?

HAHAHA123

Eli onko normaalia et tommoset autiotalot kiinostaa/kiehtoo esim kaikki: tyhjät hylätyt mielisairaalat/sairaalat/kaikki tämmöset ISOT rakennukset :D ja sit kaikki normi talot kiinnostas käydä niis ja tietää niitte historian :D mut tääl ei oikee oo mitää autiotaloi :/

8

293

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sjdjsfjfk

      on ihan normaalia mun mielestä!=) itseänikin kiehtoo mainitsemasi paikat suuresti. pelottaa tietty samalla,mutta kai se kuuluu asiaan ja tuo oman vibansa hommaan ;)

    • jjep itekki oon tollasest Urban Explorationista kiinnostunu. Autiot talot sekä esim kaupungilla keskustan katot.

      • àćē ŵėħťûŗà

        mä kans tykkään.on normaalia.


    • jess.k

      Noh kuule jos kuuluisit mun ksveri piiriin pääsisit tutkimaan autiotaloi olen ollut parissa sisällä :::D muutas vantaalle nii tääl on mielenkiintoista

      • ayewyhwser

        Tiedätkö missä täällä vantaalla olisi hyviä hylättyjä rakennuksia? vaikka tehtaita yms yms. Talotkin kelpaavat :) Joku paikka jonne ei tarvitsisi autolla mennä


    • jess.k

      no itse asun vaaralassa ja kun lähtee kehä kolmosta pitkin kävelee ei hakunilaan päin vaan toiseen suuntaan siinä jossain kohtaa on sitten toinen tie mistä poiketaan ja talo toinen poltettu toinen ehjä :) Sisällä olen käynyt joo...
      öööö meees tonne http://www.ruosteinen.com/

    • jorkkki

      Minuakin kiehtoo. Täällä pohjosemmassa niitä on varmaa vähä enemmän. Itse liikun kajaani/oulu/rovaniemi aluella paljon. kavereiden mökit yleensä on jossain vaalassa, iijoella ja suomussalmella. Näitä taloja mitkä on löytynyt niin on tullut käytyä varsinki jos on ilman murtautumista käyny. Ehkä mielen kiintosinta on ollu käydä serkun mökillä joka sijaitsee aika lähellä venäjä rajaa josta pääsee suoraan kostamukseen. kuitenkin sielä on taloja jotka on nähny sodat ja nämä mökit on periytynyt sitten jälkeläisille mutta jääneet unholaan ilmeisesti liian pitkien välimatkojen takia. Siinäkin naapurissa pari vanhaa taloa jotka olleet jostain 70-80 luvulta tyhjillään. pari kertaa perilliset käyneet katsomassa että talo pystyssä. Näistä taloista löytyy vaikka mitä mielen kiintoista. Vanhaa oikeaa putkiradiota, toisessa talossa oli keittiön pöydällä astia jossa oli ampumattomia luoteja mutta ne oli kastunu. vaatekaapissa vielä vanhoja vaatteitakin. Sota ajalta kirjeitä joista ei saanu paljon mitään selvää. sanoma lehtiä jostain 40 - 60 luvun väliltä. näissä on mielen kiintoisia kaikki mainoksen ja myynti ilmotukset. esim vanhimmissa lehdissä oli auton myynti ilmotuksia. ne oli jotain tätä luokkaa että 15 tkm ajettu kuin uusi vw kupla hinta 295 markkaa. onha se sillon ollu erittäin suuri raha mutta jos muuttas nyt suoraan euroiksi. Samalla kaveri myös otti yhdestä talosta talteen vanhan kalenterin. muistaakseni olikose 1934 vuoden traktori kalenteri. melkein priimakunnossa mutta yks kuukausu oli tuhoutunu kun oli pöydällä ja linnut p**koneet ja aurinko polttanut. siinä kalenterissa oli myös traktorien maahantuojan puhelin numerot. nämä puhelin numerot oli helppoja kun ne oli vain neli numeroisia. eipä sillon oo paljoa puhelimiakaan ollu. ja ihan tosi juttuja näistä taloista oon kans kuullu naapureilta ja sukulaisilta jotka tietää historiaa ja itsekkin eläneet lapsina näissä taloissa. Toinen näistä taloista on paksusta hirrestä rakennettu. tähän taloon on joskus aikoinaan salama iskenyt niin että yhden seinän halkaisut pystysuunassa lähes poikki!! talon päädystä katon harja kohdatla ylhäältä alas. Tämä on korjattu sillailla että pari hirttä jotka on muute iha jumletun kokosia niin pistetty pystyyn ja pultattu hirsiseinän ja näitten hirsi korjauspalkkien läpi. huomaa että siihen aikaan tehty talot kunnolla. muistaakseni tämä talo on rakennettu jotain 30-40 hirrestä ja nämä korjaus hirret oli myös samaa koko luokkaa ja nämä pultit millä ne on kiinitetty niin selvästi tehty käsi työnä ja sitä koko luokaa että ei niitä kaupasta saisi nykypäivänäkään. toisesta talosta oon kuullu että sota aikaa tämän talon isäntä on päivisin ollut talon katolla vahdissa. onhan tämä talo mäen päällä ja talon ympärillä vilja pellot. näkyvyys ollut laaja. tämä jos on hoammnut jotain sotilaita pellolla niin huutanut että onko nämä suomalaisia. jos ei oo vastausta kuulunu niin alkanut ase laulamaan. löydetyistä luodeista tällä on ollut haulikko ja kivääri. tämän talon piippu on sen näkönen että on sinne päin joskus annettu takasikin päin. pelottavinta näissä taloissa on tietenkin yläkerroksessa liikkua. lattia on lahonnut aikojen saatossa kun kattovuotanut. tarkasti katsoa että runko palkkien päällä liikkuu. Nykyään muute näistä taloista tämän hirsirunkonen talo on korjattu kesämökki käyttöön ja rantaan on rakennettu jo saunaa ja kaikkea. tämä talo myös pilattu sillä että sähkölinja vedetty sinne. tässä pienessä muutaman talon kylässä ei oo sähköjä ollut muutakun mitä akusta saanut siihen aikaa. tämä naapuri koitti saada muitakin ottamaan mökkiinsä sähköt mutta ei kukaan alkanut. siinä on nyt muutama autiotalo ja muutama käytössä olevaa mökkiä. parhainta on just sielä mökillä kun ei oo sähköjä muutakun puhelin. sielä oikeasti unohtaa tämä nykyajan hössötyksen. ei näy hönttähousuja eikä mitää vihreitä viherpiipertäjiä. sielä metsästetään, kalastetaan ja viljellään niikun ennen vanhaa on oikeasti tehty. kyllähän se auttaa nyky ajan vehkeet. moottorisahat, ruohonlaikkurit ja autot. ledi taskulamput ja paremmat aseet. paremmat kalavehkeet ja perämoottorit. mutta pääsee silki normaalista arjesta eroon. :D sese on parasta!!

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5778
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3535
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1895
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1483
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe