Hommasin kuulokemikrofonin, ja tarkoituksena olis päästä käyttään teamspeakia... Mä kuulen kyllä mitä muut puhuu, mutta muut ei kuule mua, eli mulla on mikrofonin asetuksissa jotain häikkää?? mistä sen yleensäkkään näkee, onko mikrofoni päällä? Kokeilin windowsin jotain omaa testiohjelmaa, ja se ei ainakaan mun ääntä kuullut, eli mikissä se vika kai on...
mikrofoni ei skulaa
21
2294
Vastaukset
- näin
ääniasetukset / ominaisuudet / Nauhoitus ja ruksi mikin kohdalle
- ccc
Mistä tommonen kohta XP:ssä löytyy? koitin kelata asetuksia läpi, mutta tollasta ruksihommaa ei ollu...
- Miksu
ccc kirjoitti:
Mistä tommonen kohta XP:ssä löytyy? koitin kelata asetuksia läpi, mutta tollasta ruksihommaa ei ollu...
Paina Käynnistä-->Ohje ja tuki-->kirjoita haku kenttään Mikrofoni-->vesemmalle tulee ohjeen aiheita-->seuraa ohjeita
- ole
ccc kirjoitti:
kuvaruudun oikeassa alareunassa kaiuttimen kuvaketta?
- ccc
ole kirjoitti:
kuvaruudun oikeassa alareunassa kaiuttimen kuvaketta?
Tässä olis vähän paremmin taustatietoa asiasta... Eilen kun olin asentanut teamspeakin, menin johonkin suomenkieliseen huoneeseen, ja ja onnistuin keskustelemaan jonkun jannun kanssa... mä kuulin sen ja se kuuli mut...
Vähän sen jälkeen menin oman tiimini huoneeseen, ja kuulin kyllä kaiken mitä muut sano, mutta ne kuuli mut erittäin epäselvästi... kuulivat kyllä että mä yritin sanoa jotain, mutta sanoista eivät saaneet selvää... Noh, siinä kun alettiin selvittään asiaa, mä varmaan onnistuin kämmäämään asetusten kanssa jotain, sillä seurauksella että mikrofoni ei nyt toimi.
Sen verran mä tiedän että ohjauspaneelin "äänet ja äänilaitteet" kohdasta "oletukset" pitää äänentoiston voimakkuudesta säätää mikrofoni "vaimennetuksi" eiks joo? Mutta mites tuo "LINJATULO", mulla näyttäis olevan siinäkin ruksi vaimenna-kohdassa?
Eli sehän nyt on ihan varma, että tää ei ole softa-ongelma, ainakaan teamspeakin osalta... mikki ei vain ole päällä... tai ainakaan se ei ota vastaan puhetta....
Kiitoksia tähänastisista vastauksista, mä oletin että ei tähän kukaan viittis edes mitään asiallista vastata:)
PS. oliko toi "puhukaa suomea"-kuitti mulle?? - ohje
ccc kirjoitti:
Tässä olis vähän paremmin taustatietoa asiasta... Eilen kun olin asentanut teamspeakin, menin johonkin suomenkieliseen huoneeseen, ja ja onnistuin keskustelemaan jonkun jannun kanssa... mä kuulin sen ja se kuuli mut...
Vähän sen jälkeen menin oman tiimini huoneeseen, ja kuulin kyllä kaiken mitä muut sano, mutta ne kuuli mut erittäin epäselvästi... kuulivat kyllä että mä yritin sanoa jotain, mutta sanoista eivät saaneet selvää... Noh, siinä kun alettiin selvittään asiaa, mä varmaan onnistuin kämmäämään asetusten kanssa jotain, sillä seurauksella että mikrofoni ei nyt toimi.
Sen verran mä tiedän että ohjauspaneelin "äänet ja äänilaitteet" kohdasta "oletukset" pitää äänentoiston voimakkuudesta säätää mikrofoni "vaimennetuksi" eiks joo? Mutta mites tuo "LINJATULO", mulla näyttäis olevan siinäkin ruksi vaimenna-kohdassa?
Eli sehän nyt on ihan varma, että tää ei ole softa-ongelma, ainakaan teamspeakin osalta... mikki ei vain ole päällä... tai ainakaan se ei ota vastaan puhetta....
Kiitoksia tähänastisista vastauksista, mä oletin että ei tähän kukaan viittis edes mitään asiallista vastata:)
PS. oliko toi "puhukaa suomea"-kuitti mulle??Klikkaappa sitä kaiuttimen kuvaa kellon vieressä (tai mene ohjauspaneelin sinne äänet ja äänilaitteet asetuksiin)
Klikkaa sitten vasemmalta ylhäältä Asetukset>Ominaisuudet ja laita ruksi Microfoni-kohtaan Ok.
Mene sitten taas uudestaan Asetukset>ja klikkaa lisäsäätimet,niin listaan tulee lisäasetukset siihen Microfoni kohtaan alimmaiseksi ja klikkaa sitä lisäasetukset, myös siellä pitää olla Ruksi 1 mic boost ( 20dB)kohdassa ellei ole ruksia niin ääni Kaikuu jumalattoman kovasti.
Myös Mikrofoni kohdassa pitää olla ruksi Vaimenna kohdassa.
Joko alkoi sinunkin ääni kuulumaan normaalisti? - Ohje
ohje kirjoitti:
Klikkaappa sitä kaiuttimen kuvaa kellon vieressä (tai mene ohjauspaneelin sinne äänet ja äänilaitteet asetuksiin)
Klikkaa sitten vasemmalta ylhäältä Asetukset>Ominaisuudet ja laita ruksi Microfoni-kohtaan Ok.
Mene sitten taas uudestaan Asetukset>ja klikkaa lisäsäätimet,niin listaan tulee lisäasetukset siihen Microfoni kohtaan alimmaiseksi ja klikkaa sitä lisäasetukset, myös siellä pitää olla Ruksi 1 mic boost ( 20dB)kohdassa ellei ole ruksia niin ääni Kaikuu jumalattoman kovasti.
Myös Mikrofoni kohdassa pitää olla ruksi Vaimenna kohdassa.
Joko alkoi sinunkin ääni kuulumaan normaalisti?>..Mutta mites tuo "LINJATULO", mulla näyttäis olevan siinäkin ruksi vaimenna-kohdassa?<
-Tuosta Linjatulo kohdasta Ruksi Pois.
Ruksi pitää olla vain Microfoni ja PC-kaiutin kohdissa siinä ikkunassa on Play Control niminen. - ccc
Ohje kirjoitti:
>..Mutta mites tuo "LINJATULO", mulla näyttäis olevan siinäkin ruksi vaimenna-kohdassa?<
-Tuosta Linjatulo kohdasta Ruksi Pois.
Ruksi pitää olla vain Microfoni ja PC-kaiutin kohdissa siinä ikkunassa on Play Control niminen.Ei onnannut... Mä en oikein edes saa otettua siitä linjatulo-kohdasta raksia pois... tai siis kyllähän sen saa, mutta heti kun poistuu siitä ikkunasta, niin se tulee siihen takaisin... Play control-kohtaa ei löytynytkään... voi pahus... mikä siis neuvoksi... Kun otin ohjauspaneelista kohdan "Soundmax" ja sieltä "mikrofonin asetusten ohjattu toiminto", siitä sai semmosen testi systeemin, mistä näkee kuuleeko kone ääntä. Puheeseen se ei reagoinut, mutta kun räpläsin kuulokkeiden "ON/MUTE"-nappia, niin se ihan selkeesti antoi piikkejä aina kun kuulokkeet pisti mutelta asentoon "on"
- Selkeämmin ohjeet
ccc kirjoitti:
Ei onnannut... Mä en oikein edes saa otettua siitä linjatulo-kohdasta raksia pois... tai siis kyllähän sen saa, mutta heti kun poistuu siitä ikkunasta, niin se tulee siihen takaisin... Play control-kohtaa ei löytynytkään... voi pahus... mikä siis neuvoksi... Kun otin ohjauspaneelista kohdan "Soundmax" ja sieltä "mikrofonin asetusten ohjattu toiminto", siitä sai semmosen testi systeemin, mistä näkee kuuleeko kone ääntä. Puheeseen se ei reagoinut, mutta kun räpläsin kuulokkeiden "ON/MUTE"-nappia, niin se ihan selkeesti antoi piikkejä aina kun kuulokkeet pisti mutelta asentoon "on"
Otetaampa koko homma aivan alusta:
>Käynnistä
>Ohjauspaneeli
>Äänet,puhe ja äänilaitteet
>Äänet ja äänilaitteet
>Voimakkuus välilehti
>Lisäasetukset (on siinä Näytä äänenvoimakkuus tehtävä palkissa kohdan hieman alapuolella) , nyt avautuu Play Control niminen ikkuna, klikkaa sieltä vasemmalta ylhäältä ASETUKSET>Ominaisuudet ja laita ruksi Mikrofoni kohtaan>Ok
Klikkaa uudestaan ASETUKSET ja klikkaa Lisäsäätimet jolloin sen eteen tulee ruksi.
Nyt näet säätimet: PlayControl,Aalto,Midi,CD-ääni,Linjatulo,Mikrofoni,PC-kaiutin,
Ruksit pitää olla VAIMENNA-kohdissa vain Mikrofoni ja PC-kaiutin kodissa.
Mene sitten Mikrofonin Lisäasetuksiin ja varmista jotta on Ruksi 1 Mic Boost( 20dB)kohdassa.
Joko onnistui? - ccc
Selkeämmin ohjeet kirjoitti:
Otetaampa koko homma aivan alusta:
>Käynnistä
>Ohjauspaneeli
>Äänet,puhe ja äänilaitteet
>Äänet ja äänilaitteet
>Voimakkuus välilehti
>Lisäasetukset (on siinä Näytä äänenvoimakkuus tehtävä palkissa kohdan hieman alapuolella) , nyt avautuu Play Control niminen ikkuna, klikkaa sieltä vasemmalta ylhäältä ASETUKSET>Ominaisuudet ja laita ruksi Mikrofoni kohtaan>Ok
Klikkaa uudestaan ASETUKSET ja klikkaa Lisäsäätimet jolloin sen eteen tulee ruksi.
Nyt näet säätimet: PlayControl,Aalto,Midi,CD-ääni,Linjatulo,Mikrofoni,PC-kaiutin,
Ruksit pitää olla VAIMENNA-kohdissa vain Mikrofoni ja PC-kaiutin kodissa.
Mene sitten Mikrofonin Lisäasetuksiin ja varmista jotta on Ruksi 1 Mic Boost( 20dB)kohdassa.
Joko onnistui?Pikku onkelma... Mulla ei ole pc-kaiutin kohtaa tässä on vain seuraavat: äänenvoimakkuus, aalto, ohjelmistosyntetisaattori, bassboost, cd-soitin, mikrofoni, aux, linjatulo, phone ja mono out. Mikä noista vois olla ne pc-kaiuttimet? aux?
Kohdissa mikrofoni ja linjatulo on ruksi "vaimenna"-kohdassa... otin linjatulosta vaimennuksen pois, mutta kun menin ulos valikosta ja tulin takaisin, oli se ruksi ilmestynyt taas siihen...
Mic boost oli ok.
Hetkinen... onko noissa headseteissä (creativen valmistamat) koko ajan auki oleva mikrofoni, vai pitääkö jostain määrittää joku näppäin tangentiksi?
kiitos kärsivällisyydestäsi:) - lisää ohjeita
ccc kirjoitti:
Pikku onkelma... Mulla ei ole pc-kaiutin kohtaa tässä on vain seuraavat: äänenvoimakkuus, aalto, ohjelmistosyntetisaattori, bassboost, cd-soitin, mikrofoni, aux, linjatulo, phone ja mono out. Mikä noista vois olla ne pc-kaiuttimet? aux?
Kohdissa mikrofoni ja linjatulo on ruksi "vaimenna"-kohdassa... otin linjatulosta vaimennuksen pois, mutta kun menin ulos valikosta ja tulin takaisin, oli se ruksi ilmestynyt taas siihen...
Mic boost oli ok.
Hetkinen... onko noissa headseteissä (creativen valmistamat) koko ajan auki oleva mikrofoni, vai pitääkö jostain määrittää joku näppäin tangentiksi?
kiitos kärsivällisyydestäsi:)>..Mulla ei ole pc-kaiutin kohtaa<
-PC-kauttimen säädöt saat näkymään kun klikkaat siinä Play Control ikkunassa>Asetukset>Ominaisuudet ja laitat ruksin Play Control kohtaan ja Ok.
>Hetkinen... onko noissa headseteissä (creativen valmistamat) koko ajan auki oleva mikrofoni, vai pitääkö jostain määrittää joku näppäin tangentiksi?<
-Ei tarvitse määrittää mitään tangetiksi mikrofoni on aina auki.
>otin linjatulosta vaimennuksen pois, mutta kun menin ulos valikosta ja tulin takaisin, oli se ruksi ilmestynyt taas siihen...<
-Eipä tuolla asialla ole merkitystä, joten anna sen ruksin siinä olla jos kerran se tulee aina takaisin.
Joko toimii? - ccc
lisää ohjeita kirjoitti:
>..Mulla ei ole pc-kaiutin kohtaa<
-PC-kauttimen säädöt saat näkymään kun klikkaat siinä Play Control ikkunassa>Asetukset>Ominaisuudet ja laitat ruksin Play Control kohtaan ja Ok.
>Hetkinen... onko noissa headseteissä (creativen valmistamat) koko ajan auki oleva mikrofoni, vai pitääkö jostain määrittää joku näppäin tangentiksi?<
-Ei tarvitse määrittää mitään tangetiksi mikrofoni on aina auki.
>otin linjatulosta vaimennuksen pois, mutta kun menin ulos valikosta ja tulin takaisin, oli se ruksi ilmestynyt taas siihen...<
-Eipä tuolla asialla ole merkitystä, joten anna sen ruksin siinä olla jos kerran se tulee aina takaisin.
Joko toimii?Ei ole play control-kohtaa... on ainoastaan, ne mitkä mä aiemmin luettelin... voisko se olla aux?
- ccc
ccc kirjoitti:
Ei ole play control-kohtaa... on ainoastaan, ne mitkä mä aiemmin luettelin... voisko se olla aux?
Voisko toi mikka olla vaann ihan rehellisesti paskana? On meinaan aika omituista, kun kaikkia asetuksia on suurin piirtein jo kokeiltu, mutta mikki vain ei ota ääntä vastaan...
Sekin on outoa, että kun näpytteli mikin omaa ON/MUTE näppäintä ohjauspaneelin mikrofonin testaus kohdassa, testiohjelma ihan selkeesti reagoin siihen napin kanssa räpläämiseen... aina ku laittoi napin asentoon ON, näkyi siinä mittarissa jonkinlainen piikki... - tarkista..ohje
ccc kirjoitti:
Voisko toi mikka olla vaann ihan rehellisesti paskana? On meinaan aika omituista, kun kaikkia asetuksia on suurin piirtein jo kokeiltu, mutta mikki vain ei ota ääntä vastaan...
Sekin on outoa, että kun näpytteli mikin omaa ON/MUTE näppäintä ohjauspaneelin mikrofonin testaus kohdassa, testiohjelma ihan selkeesti reagoin siihen napin kanssa räpläämiseen... aina ku laittoi napin asentoon ON, näkyi siinä mittarissa jonkinlainen piikki...>Voisko toi mikka olla vaann ihan rehellisesti paskana?<
-Tokihan se voi olla "paskana" mutta varmista nyt kuitenkin jotta mikrofoni on tosiaan oikeassa paikassa eli mikrofonin liittimessä kiinni.
>Sekin on outoa, että kun näpytteli mikin omaa ON/MUTE näppäintä ohjauspaneelin mikrofonin testaus kohdassa, testiohjelma ihan selkeesti reagoin siihen napin kanssa räpläämiseen... aina ku laittoi napin asentoon ON, näkyi siinä mittarissa jonkinlainen piikki...<
-On aivan normaalia jotta kun kytket mikrofonin päälle ON tai MUTE asentoon, niin pienen pieni virtapiikki aiheuttaa mittärissa pienen värähdyksen vaikka se olisi väärässä liittimessäkin kiinni.
Voitko kokeilla mikrofoniasi vaikka esim. Videossa,tai jossain muussa laitteessa, jotta voit varmistua onko se todella rikki vai kunnossa, ainakin mikrofonin asetukset pitää olla kuten aiemmin kerroin ja varmista myös jotta se tosiaan on myös kiinni mikrofoni liittimessä tietokoneessasi. - ccc
tarkista..ohje kirjoitti:
>Voisko toi mikka olla vaann ihan rehellisesti paskana?<
-Tokihan se voi olla "paskana" mutta varmista nyt kuitenkin jotta mikrofoni on tosiaan oikeassa paikassa eli mikrofonin liittimessä kiinni.
>Sekin on outoa, että kun näpytteli mikin omaa ON/MUTE näppäintä ohjauspaneelin mikrofonin testaus kohdassa, testiohjelma ihan selkeesti reagoin siihen napin kanssa räpläämiseen... aina ku laittoi napin asentoon ON, näkyi siinä mittarissa jonkinlainen piikki...<
-On aivan normaalia jotta kun kytket mikrofonin päälle ON tai MUTE asentoon, niin pienen pieni virtapiikki aiheuttaa mittärissa pienen värähdyksen vaikka se olisi väärässä liittimessäkin kiinni.
Voitko kokeilla mikrofoniasi vaikka esim. Videossa,tai jossain muussa laitteessa, jotta voit varmistua onko se todella rikki vai kunnossa, ainakin mikrofonin asetukset pitää olla kuten aiemmin kerroin ja varmista myös jotta se tosiaan on myös kiinni mikrofoni liittimessä tietokoneessasi.Kyllä sen pitäis oikeissa liittimissä olla kiinni... Siinä on kaks piuhaa, toinen vaalean vihreä, ja toinen vaaleanpunainen. Vastaavasti koneen takana on kaks liitäntäpistettä... toinen vaaleanvihreä ja toinen vaaleanpunainen, eli kyllä toi on aika idioottivarmaksi tehty:)
Mulla ei vaan ole mitään vempainta, millä ton sais testattua... Jaa, jos mä käyn viemässä sen takas kauppaan, ja testaan sitten jotain toista, jos sekään ei toimi, niin sitten on asetuksissa häikkää... Miten voi olla joku hemmetin mikin asentaminen näin vaikeeta?:) - joke
ccc kirjoitti:
Kyllä sen pitäis oikeissa liittimissä olla kiinni... Siinä on kaks piuhaa, toinen vaalean vihreä, ja toinen vaaleanpunainen. Vastaavasti koneen takana on kaks liitäntäpistettä... toinen vaaleanvihreä ja toinen vaaleanpunainen, eli kyllä toi on aika idioottivarmaksi tehty:)
Mulla ei vaan ole mitään vempainta, millä ton sais testattua... Jaa, jos mä käyn viemässä sen takas kauppaan, ja testaan sitten jotain toista, jos sekään ei toimi, niin sitten on asetuksissa häikkää... Miten voi olla joku hemmetin mikin asentaminen näin vaikeeta?:)kun olet siinä Playback controlissa niin siinä valitse asetukset / ominaisuudet / nauhoitus / OK
Olet record Controllissa, sinne ruksi mikrofoniin
- jape
Mitähän tekstisi olisi suomenkielellä. Ivalossa ei aina tajuta.
Kiitos - ccc
Jees, menin takas anttilaan, tokaisin myyjälle että "paskan möitte". Sain uuden headsetin tilalle, ja ainaski ohjauspaneelin mikintestausjutskahärpäke kuuli mun äänen... teamspeakia en ole vielä kokeillut, mutta eiköhän sekin sitten pelaa. Eli mikki oli rikki.
Kiitoksia paljon kaikille neuvoa tarjonneille! on se hyvä tietää, että jos joskus jotain apua näiden vehkeiden kanssa tarvii, niin täältä löytyy fiksua porukkaa!:)- joke
Hyvä että sait vehkeet pelittämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406983
- 323948
- 453330
- 402939
- 172716
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402048